Her tror jeg du tager ualmindeligt fejl Arff.Arff skrev: ↑1. jul 2017, 20:10Helt generelt er det sygeligt, hvad der tolkes som diskriminerende. Det er racisme at kalde en mulat/mørk/sort for abe. I min verden er det ikke værre end at kalde en bleg fyr som mig det. Er det racisme at kalde mig for "skinke-fyr" eller kartoffel fordi jeg er hvid? Man skal passe på med at gøre tingene til mere end de reelt set er (ikke henvendt til dig Acebone, blot en generalisering). Personligt er jeg ligeglad med om folk er røde, sorte, hvide eller gule, så længe de er rare mennesker - det samme gælder for seksualitetAcebone skrev: ↑1. jul 2017, 14:30Jeg tror ikke, du forstår min pointe. Folk der ikke kender den avishistorie hører jo bare sangen for det, den umiddelbart er: Nedgørelse af bøsser. Og det synes jeg ikke hører nogen steder hjemme. Mon ikke der findes en del homoseksuelle FCM-fans også. Jeg kan godt forstå, hvis de bliver trætte af at høre den sang.![]()
Jeg tror på, at vi som samfund er kommet ud over problemer med racisme og sexisme. Den eneste sviner jeg ser i sangen er, at sige at alle homoseksuelle er fra Viborg![]()
Jeg vil gerne fortælle historien om hvordan jeg blev FCM fan i første omgang. Jeg var nitten var flyttet til Aarhus det var 2006 og jeg havde en sort kæreste. Vi havde været i teateret og da vi kom ud blev vi overfaldet af en white-pridefan fra AGF. Han gik over og spurgte mig om jeg var "bøss' eller hva?" Hvor til jeg svarede, at jeg gik sammen med min kæreste. Derefter fik jeg et knæ i ansigtet en knytnæve og beskeden om at jeg var en "abeelsker". Jeg havde halvt om halvt holdt med AGF indtil den dag. Det ændrede sig fra den dag af. Herefter holdt jeg kun med FCM.
Jeg dømte AGF på hvor dumme deres fans var. Hvis jeg var homoseksuel og kom på stadion til en kamp hvor folk sang "alle fra Viborg er bøsser" tror jeg at jeg ville genoverveje hvad det var for et selskab jeg var i. Vi er ikke over problemer med racisme og homofobi i fodbold. Problemerne er muligvis mindre, men der skal stadig gøres en indsats for at forbedre båndene mellem fodbolden og de minoriteter der tidligere har været forhadt af fans af denne sport.
Bare min historie og holdning.