EL Q1/1: FC Midtjylland vs. Derry City FC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
pdole

Re: EL Q1/1: FC Midtjylland vs. Derry City FC

Indlæg af pdole »

Udmærket kamp af drengene.

Men lige en lille undring ift black wolves under kampen.
Derry Citys fans opførte sig i mine øjne eksemplarisk både i fan loungen og under kampen.
Så forstår jeg simpelthen ikke, at Black wolves(eller dele af den) synes det er nødvendigt, at stå og råbe "You are fucking shit" i mod dem(eller deres spillere).
Jeg blev virkelig flov på klubbens vegne. Vi var mange på langsiden der stod og krummede tæer pga det.
Hvorfor ikke(når der kommer fans fra udlandet på besøg) vise os frem som en klub man får sympati for, og som man får lyst til at besøge en anden gang.
Jeg synes virkelig det var pinligt..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
29. jun 2017, 22:38
PH1978 skrev:
29. jun 2017, 22:06
Tjah. Det var jo helt fint.
Godt, at de fortsætter med at holde trykket på speederen hele kampen igennem.

Men... Hvorfor er det, at vi ikke spiller i sort hjemme?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fordi der er Europa. Der har vi de sidste sæsoner spillet i rødt som primærfarve - forhistorien er, at det var den farve vi havde på i sejren over City (hvor vi efterfølgende også brugte den i hjemmekampen).

Det var fint offensivt i dag, men defensivt så det lidt vaklende ud. Vi giver 3-4 store chancer væk, og mod en bedre modstander kunne det være blevet straffet. Vi mangler naturligvis 3 startere i bagkæden, men det burde ikke koste på den defensive organisation. Så der er en del at arbejde med frem mod de sværere kampe forude.
Jeg er helt enig, men jeg noterer mig med stor tilfredshed at alle de interviewede efter en 6-1 sejr påpeger at det ikke var godt nok defensivt.

@fcm2000. Jeg er helt uenig med det du skriver om Riis. Han er for langt fremme i sin udvikling til at vi bør udleje ham. Javist, han laver stadig junior fejl, men jeg ser ham som en fornuftig reserve som har potentiale til at overhale Kian allerede inden sæsonen er ovre. Specielt hvis Kian fortsætter sit spillemæssige niveau fra sidste sæson. Vi mangler efter min mening niveau på fjerde og femte valg til midterforsvaret, så udleje vores tredje valg vil koste for mange point.

Det var rart at se Sparv igen. Jeg håber dog at vi sparer ham mere i opstarten end vi gjorde sidste sæson. Han er alt for vigtig for vores spil. Stor kamp offensivt af Dal Hende. Lækre dybe pasninger, med en akkuratesse som jeg ikke har set Novak præstere. Polle med klassisk Polle kamp
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Benzo

Indlæg af Benzo »

mousebreaker skrev:
29. jun 2017, 22:55
@fcm2000. Jeg er helt uenig med det du skriver om Riis. Han er for langt fremme i sin udvikling til at vi bør udleje ham. Javist, han laver stadig junior fejl, men jeg ser ham som en fornuftig reserve som har potentiale til at overhale Kian allerede inden sæsonen er ovre. Specielt hvis Kian fortsætter sit spillemæssige niveau fra sidste sæson. Vi mangler efter min mening niveau på fjerde og femte valg til midterforsvaret, så udleje vores tredje valg vil koste for mange point.
Jeg kunne ikke være mere enig, Riis skal ingen steder hvis det står til mig, han er en ung og talentfuld midterforsvarer, og Kian og Zsolt skal ikke lave for mange fejl før han overhaler dem, brøleren idag til trods.

Offensiven ser skarp ud, men Paul skal lige finde sin skarphed frem igen, 3-4 store chancer idag blev formøblet, det er en dårlig vane han ikke behøver at genoptage fra efteråret.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
29. jun 2017, 22:55
Det var rart at se Sparv igen. Jeg håber dog at vi sparer ham mere i opstarten end vi gjorde sidste sæson. Han er alt for vigtig for vores spil. Stor kamp offensivt af Dal Hende. Lækre dybe pasninger, med en akkuratesse som jeg ikke har set Novak præstere. Polle med klassisk Polle kamp
Det er seriøst en fryd at se Jakob Poulsen i en kamp som den her. Han er så skarp på dødboldene, det er helt vildt. Han er måske ikke nogen hurtigløber længere, men jeg er vild med vores maestro. I mine øjne en klar Man of the Match, men fint nok til Dal Hende, at han får den.

Dejligt at være i gang igen! Wikheim ligner en, der er glad for at være tilbage. Lækkert med debutscoring til Kraev også, han virker spændende.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Sikke en flot indsats vi leverede. 6-1 hjemme, så er den potte ude. Derry var ikke særlig gode, de er også kun halvtids-proffer, så selvfølgelig skal vi slå dem, men 6-1 er trods alt meget overbevisende. Og så hul i at Riis laver en fejl, intensiteten var gået fløjten i kampen på det tidspunkt, han skal selvfølgelig bevare overblikket men mon ikke det her er det bedste sted at tjene de lærepenge.
Det er hurtigt og smertefrit videre, i returen kan vi rotere lidt og give nogle andre chancen :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Mærkelig bonusfact. :idea: :roll:

Midtjyllands mål, var for aftenen og dermed årets EL turnering
nr. #57, #65, #87, #101, #105, #115 :!: :twisted: :fcm:

I alt 133 mål i aften. :shock: :ugeek:

Med et snit på 2,66 mål pr. kamp, må vores kamp have trukket snittet lidt op :) :fcm:

The more you know. :P :ugeek:
Ja, har også overvejet om man skal have fundet sig nogle nye venner ;) :lol:

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Philipjensen skrev:
28. jun 2017, 13:30
I stedet for et konkret resultat vil jeg byde på sejr til FCM, gult kort til Drachmann og mål af Dal Hende.
Jeg er meget spændt på at se startopstillingen :)
2 ud af 3 køber jeg gerne. Specielt når det var sådan en god kamp som det var...

Christian

Indlæg af Christian »

Super god kamp og stemningen var god lige fra starten.

Mange chancer, mange afbrændere og mange mål.

Og fedt med overskud til flere debutanter der virkelig gerne ville gøre et indtryk.

Ærgerligt over en pinlig chant fra vores fans men fedt med wikheims modtagelse.

Nogen der ved hvorfor Drachmann blev skiftet ud i pausen?

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Christian skrev:
30. jun 2017, 07:01

Og fedt med overskud til flere debutanter der virkelig gerne ville gøre et indtryk.

Han fik da vist, at det ikke er i rollen som 8'erm, at hans fremtid ligger.
En noget sløj indsats - mod et meget harmløst hold

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Flodisar skrev:
29. jun 2017, 18:14
TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 18:08
Flodisar. Naturligvis kan jeg tage fejl men vil blive meget overrasket hvis vi når op på 4000 + tilskuere. Desuden er der nogle som er sure på vores træner som nok udebliver i protest, det plejer de, men det er deres valg. Jeg kommer altid for jeg elsker klubben og spillerne. Er der også i modgang, når det ikke lige hår så godt. Håber dog at med alle de nye signinger vi har fået i år, at mange af fansene kommer på stadion og overrasker mig.
Hoppas jag också och hoppas att ni alla som är på plats får en riktigt bra kväll och får fira en seger!
Jeg tog heldigvis fejl. Der kom 5122 tilskuere og vejret blev meget bedre end forudsagt. God stemning på alle tribunerne, og herfra også med stor beklagelse, at vores fans sviner modstandernes fans. Hvorfor og hvad var meningen med det ? " Så la da vær" !

WBW

Indlæg af WBW »

Christian skrev:
30. jun 2017, 07:01

Han havde døjet med en lille skavank op til kampen, og var blevet testet inden. Så tænker man i pausen valgte at sparer ham, da kampen for længst var afgjort 😊

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

TrueWolfMidt skrev:
30. jun 2017, 07:44
Flodisar skrev:
29. jun 2017, 18:14
TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 18:08
Flodisar. Naturligvis kan jeg tage fejl men vil blive meget overrasket hvis vi når op på 4000 + tilskuere. Desuden er der nogle som er sure på vores træner som nok udebliver i protest, det plejer de, men det er deres valg. Jeg kommer altid for jeg elsker klubben og spillerne. Er der også i modgang, når det ikke lige hår så godt. Håber dog at med alle de nye signinger vi har fået i år, at mange af fansene kommer på stadion og overrasker mig.
Hoppas jag också och hoppas att ni alla som är på plats får en riktigt bra kväll och får fira en seger!
Jeg tog heldigvis fejl. Der kom 5122 tilskuere og vejret blev meget bedre end forudsagt. God stemning på alle tribunerne, og herfra også med stor beklagelse, at vores fans sviner modstandernes fans. Hvorfor og hvad var meningen med det ? " Så la da vær" !
Vedr det med at tilsvine andre fangrupper. Enig i at det ikke er videre sympatisk men kun fordi modstanderne var så ringe de var. Når det er mere jævnbyrdigt så er det jo blot en del af kampene som alt muligt andet. Niveauet man tilsviner på kan man så diskutere hvor det skal ligge, men sådan er der jo så meget.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Kan det passe, at Derrys fans klappede af vores hold efter kampen? Ser lidt sådan ud på videoen, hvor spillerne går rundt på banen. I Glentoran for mange år siden klappede deres fans os af banen, efter at de havde tabt 0-4. Sådan kan fans også være.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:
30. jun 2017, 11:09
Vedr det med at tilsvine andre fangrupper. Enig i at det ikke er videre sympatisk men kun fordi modstanderne var så ringe de var. Når det er mere jævnbyrdigt så er det jo blot en del af kampene som alt muligt andet. Niveauet man tilsviner på kan man så diskutere hvor det skal ligge, men sådan er der jo så meget.
Synes også der er stor forskel på om det er under kampen eller efter kampen.

Men synes det vil være fedt hvis vi også kunne være foregangsmænd for 'good hosting'.

Og hvis man kunne skabe lidt sympati/venskabsklubber, ville det da heller ikke gøre noget.

Umiddelbart vil jeg sige at Derry har vundet min sympati og er nu 'min Irske klub' jeg holder med.
Ved ikke hvad det er, men synes der er noget sympatisk over dem.
Kunne godt tænke mig at vide hvordan (nord)irene har det med os nu.

Danne

Indlæg af Danne »

De nordirske fans så ud til at hygge sig i byen, og der har ingen problemer været overhovedet. Flere fra BW sad endda og drak øl med dem..
At der så bliver råbt/sunget lidt til dem, det tror jeg sgu de overlever. Briterne plejer ikke selv at være for fine til at nedgøre andre med diverse chants, så det er sgu da helt på sin plads.

og i øvrigt var deres hold sgu da "fucking shit"

Besvar