EL Q1/1: FC Midtjylland vs. Derry City FC

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Jacob

Re: EL Q1/1: FC Midtjylland vs. Derry City FC

Indlæg af Jacob »

Mit bud udelukkende baseret på mavefornemmelsen og træningskampen er:

Hansen
Rømer - Riis - Zsolt - Dal Hende
Sparv
Rilwan - Drachmann - Poulsen - Kroon
Paul

Jeg er mest i tvivl om Rømer/Munksgaard, men det er også muligt at pille Drachmann ud og lade både Wikheim og Rilwan spille hhv. kant og 10'er.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ha, jeg går vist bare i seng nu :-D

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lad os der vil stemningen, give den gas på Sportsmaster tribunen i aften.

Nu når klubben har søsat en masse nye tiltag, så kunne vi fans godt prøve at give stemningen et løft.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 15:54

Nu når klubben har søsat en masse nye tiltag, så kunne vi fans godt prøve at give stemningen et løft.
Hoppas det blir bra tryck så spelarna känner stödet från läktaren! Synd att Eslöv ligger så långt bort, annars hade jag gärna hjälpt till.

Någon som vet hur mycket folk man räknar med ikväll? Det borde ju bli välfyllt: Första tävlingsmatchen för säsongen, EL kval så extremt viktigt redan från början och bra priser på biljetterna.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Flodisar skrev:
29. jun 2017, 16:40
TrueWolfMidt skrev:

Hoppas det blir bra tryck så spelarna känner stödet från läktaren! Synd att Eslöv ligger så långt bort, annars hade jag gärna hjälpt till.

Någon som vet hur mycket folk man räknar med ikväll? Det borde ju bli välfyllt: Första tävlingsmatchen för säsongen, EL kval så extremt viktigt redan från början och bra priser på biljetterna.
Tidligere europa-league kampe har vist, at de første kampe ikke har den store interesse, først når man kommer længere ind i turneringen. Desværre. Tror på Max 4000 til kampen i aften pga. ferie og dårligt vejr.

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 16:44
Flodisar skrev:
29. jun 2017, 16:40
TrueWolfMidt skrev:

Tidligere europa-league kampe har vist, at de første kampe ikke har den store interesse, først når man kommer længere ind i turneringen. Desværre. Tror på Max 4000 til kampen i aften pga. ferie og dårligt vejr.
Inte mer? När det är gratis för dem med årskort och så billigt för andra? Konstigt i mina ögon. En chans att se bra fotboll med sitt lag för nästan inga pengar. Jag hade sprungit dit!
Nu går visserligen inte Malmö in förrän i Q2 och det är kval till CL men vi med årskort får betala fullt pris för en biljett. (dvs ca 300 SEK för min sittplats som är i kurvan nära ståplats)

Tråkigt att inte kunna vara där, får åka och se någon av matcherna på udebane i Köpenhamn. Nu får jag tyvärr lita till Bet365 eller fulstream - insåg nu att 30 dagars provkonto på Dplay inte gav tillgång till Sport. :cry:
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Flodisar. Naturligvis kan jeg tage fejl men vil blive meget overrasket hvis vi når op på 4000 + tilskuere. Desuden er der nogle som er sure på vores træner som nok udebliver i protest, det plejer de, men det er deres valg. Jeg kommer altid for jeg elsker klubben og spillerne. Er der også i modgang, når det ikke lige hår så godt. Håber dog at med alle de nye signinger vi har fået i år, at mange af fansene kommer på stadion og overrasker mig.

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

TrueWolfMidt skrev:
29. jun 2017, 18:08
Flodisar. Naturligvis kan jeg tage fejl men vil blive meget overrasket hvis vi når op på 4000 + tilskuere. Desuden er der nogle som er sure på vores træner som nok udebliver i protest, det plejer de, men det er deres valg. Jeg kommer altid for jeg elsker klubben og spillerne. Er der også i modgang, når det ikke lige hår så godt. Håber dog at med alle de nye signinger vi har fået i år, at mange af fansene kommer på stadion og overrasker mig.
Hoppas jag också och hoppas att ni alla som är på plats får en riktigt bra kväll och får fira en seger!

THenry

Indlæg af THenry »

Det har altid været et stort problem at få folk på stadion særligt på denne tid af året, hvor sommerferien er en konkurrent. Derudover er torsdag kl. 20 et dårligt spilletidspunkt for os, da mange fans har langt til stadion, så det vil typisk blive meget sent, før man er hjemme efter kampen.

De sidste 2 år kan jeg se, at tilskueretallet har været hhv.:

FCM-Lincoln Red Imps: 5.291 tilskuere http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... c/8231483/

FCM-Suduva: 4.347 tilskuere http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... /12953378/

Dog kan man roligt se med i aften særligt, hvis man godt kan lide at se finske fodboldspillere ;)

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

THenry skrev:
29. jun 2017, 18:25
Det har altid været et stort problem at få folk på stadion særligt på denne tid af året, hvor sommerferien er en konkurrent. Derudover er torsdag kl. 20 et dårligt spilletidspunkt for os, da mange fans har langt til stadion, så det vil typisk blive meget sent, før man er hjemme efter kampen.

FCM-Lincoln Red Imps: 5.291 tilskuere http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... c/8231483/

FCM-Suduva: 4.347 tilskuere http://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-midt ... /12953378/

Dog kan man roligt se med i aften særligt, hvis man godt kan lide at se finske fodboldspillere ;)
Jag ser nästan alla FCM matcher, även dom där ex-MFF:arna inte spelar och har även sett två matcher live i Herning. ;)
Dom här som visas på Dplay är ju tyvärr svåra. Än så länge har jag inget bättre alternativ att titta på än BET365. Men någon här inne kanske har något annat tips!

THenry

Indlæg af THenry »

Flodisar skrev:
29. jun 2017, 18:40
THenry skrev:

Jag ser nästan alla FCM matcher, även dom där ex-MFF:arna inte spelar och har även sett två matcher live i Herning. ;)
Dom här som visas på Dplay är ju tyvärr svåra. Än så länge har jag inget bättre alternativ att titta på än BET365. Men någon här inne kanske har något annat tips!
Det er super fedt, at du ser så mange kampe og deltager i debatten herinde, og særligt kan give et spændende perspektiv på svenske (og finske) spillere.

Flodisar

Indlæg af Flodisar »

THenry skrev:
29. jun 2017, 18:56
Flodisar skrev:
29. jun 2017, 18:40
THenry skrev:

Det er super fedt, at du ser så mange kampe og deltager i debatten herinde, og særligt kan give et spændende perspektiv på svenske (og finske) spillere.
Tack

Halsti är ju Malmö-kille även om han är född i Finland. ;)

Är väldigt spänd på att se Kroon idag!! Han brukade ofta, av någon anledning, vara extra bra på försäsongen när han spelade i MFF om jag minns rätt.
(Dahlin är vi glada att ha hemma igen och han kommer att få ett rejält mottagande på lördag när vi har hemmamatch)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Det kan godt være, at Steinlein mener, at de har lavet de indkøb, de skal have, det tror jeg ikke er tilfældet, hvis FCM går i EL gruppespillet.

FCMs midtforsvar sejler stadig, og her tænker jeg på Riis, Riis vil have meget bedre af, at blive udlejet til Skive eller Vejle.

Han har simpelhen ikke niveauet, og det viser at midtforsvaret er tyndt besat, jeg havde heller brugt Halsti i aften.

I aften hed modstander Derry city, og ja FCMs forsvar virkede til tider meget usikkert under pres, hvis næste modstander hedder Ferencváros og hvis næste igen hedder ? AIK stockholm og standard Liege som sidste, så er jeg ikke helt sikker på at det der holder med Riis, med placeringsproblemer.

I EL gruppespil og udfordre til at presse FCK, med kun ham fra Ungarn og kian Hansen som kvalitetsspillere, og ja Kian Hansen hvor er han nu formæssigt ?
Senest rettet af FCM2000 29. jun 2017, 22:09, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Tjah. Det var jo helt fint.
Godt, at de fortsætter med at holde trykket på speederen hele kampen igennem.

Men... Hvorfor er det, at vi ikke spiller i sort hjemme?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

PH1978 skrev:
29. jun 2017, 22:06
Tjah. Det var jo helt fint.
Godt, at de fortsætter med at holde trykket på speederen hele kampen igennem.

Men... Hvorfor er det, at vi ikke spiller i sort hjemme?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Fordi der er Europa. Der har vi de sidste sæsoner spillet i rødt som primærfarve - forhistorien er, at det var den farve vi havde på i sejren over City (hvor vi efterfølgende også brugte den i hjemmekampen).

Det var fint offensivt i dag, men defensivt så det lidt vaklende ud. Vi giver 3-4 store chancer væk, og mod en bedre modstander kunne det være blevet straffet. Vi mangler naturligvis 3 startere i bagkæden, men det burde ikke koste på den defensive organisation. Så der er en del at arbejde med frem mod de sværere kampe forude.

Besvar