Den daglige træning

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Den daglige træning

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
23. jun 2017, 21:22
Steffen am skrev:
23. jun 2017, 18:20
THenry skrev:
23. jun 2017, 17:57
Jeg vil også kvittere for de fede skriv fra træningsbanen. Mere af det, tak :D

Ved du egentlig hvilke(n) position(er) Baidoo er tiltænkt?
Steffen am skrev:
23. jun 2017, 18:20
Som jeg har forsået det, er det til 8'eren.
og forventes at kæmpe med Brandhoff om pladsen og bære arven efter JP.
Brandhof må stå for egen regning, det tror jeg er for tidligt for ham. Baidoo er hvert fald kvalitetsmæssigt klart foran, men om han allerede er klar til at blive en nøglespiller næste sæson ved jeg ikke. Men præcis, han er 8'er, og en rigtig spændende en af slagsen. Han er god på kuglen, han er fremragende teknisk og ganske fornuftig defensivt.
Sagde ikke næste sæson, men over tid ;)

Tror i øvrigt JP forlænger med minimum en sæson

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jeg overvejer at tage et smut forbi bane 8 i morgen, så hvis I har noget jeg skal holde et lille vågent øje på, så sig endelig til, og så forsøger jeg efter bedste evne at smide et svar tilbage :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Arff skrev:
25. jun 2017, 22:05
Jeg overvejer at tage et smut forbi bane 8 i morgen, så hvis I har noget jeg skal holde et lille vågent øje på, så sig endelig til, og så forsøger jeg efter bedste evne at smide et svar tilbage :-)
För min egen del är jag helt enkelt nyfiken på allt "det vanliga" man kan se på en träning: Vilka spelare som ser "heta" ut, något eller någon som sticker ut / överraskar, vilka som inte är i träning osv. Sen är såklart de nya spelarna intressanta att få veta mer om, den nye anfallaren tex. Hade också gärna velat veta hur långt Sparv ser ut att ha kommit mot att vara sitt gamla jag.
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Arff skrev:

Kantspillernes hierarki glæder jeg mig meget til at følge, så hvis det overhovedet er muligt at fornemme lidt af det ud fra en træning, kunne det da være utroligt spændende at høre lidt om.

Derudover er jeg meget nysgerrig på vores nye spillere samt de spillere, der har døjet lidt med skader. Her tænker jeg især på om en Sparv, Kian, Vdv, Novak osv. træner fuldt med.

Og lige et skud ud til dine updates fra træningerne. De er en fornøjelse af følge med i!

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Flodisar skrev:
25. jun 2017, 22:20
Arff skrev:
För min egen del är jag helt enkelt nyfiken på allt "det vanliga" man kan se på en träning: Vilka spelare som ser "heta" ut, något eller någon som sticker ut / överraskar, vilka som inte är i träning osv. Sen är såklart de nya spelarna intressanta att få veta mer om, den nye anfallaren tex. Hade också gärna velat veta hur långt Sparv ser ut att ha kommit mot att vara sitt gamla jag.
Och ja, jag skulle såklart ljuga om jag sa att jag inte vart intresserad av updates om Halsti. ;)
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Arff skrev:

Jeg kunne godt tænke mig, at du forsøgte at finde svar på om Baidoo fortsætter sin imponerende fremgang og måske allerede kommer i spil i dette efterår?

Det næste interessante er om du ser nogen indikationer på om Drachmann og Sparv skal spille sammen på midten, evt. med Duelund foran eller for at gøre plads til Rafa. Det kunne også være en taktisk manøvre til de større europæiske kampe eller i parken?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg er spændt på hvordan Awer Mabil klarer sig, hvis du vil give en update på det Arff :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

SorteUlve skrev:
Arff skrev:

Kantspillernes hierarki glæder jeg mig meget til at følge, så hvis det overhovedet er muligt at fornemme lidt af det ud fra en træning, kunne det da være utroligt spændende at høre lidt om.
Det kan næppe tolkes ud fra en træning, det er primært i kampene man får sådanne svar. Men lige pt. hedder den nok Rilwan, Kroon, Wikheim/Awer og Borring da han endnu ikke har været på græs.
SorteUlve skrev:Derudover er jeg meget nysgerrig på vores nye spillere samt de spillere, der har døjet lidt med skader. Her tænker jeg især på om en Sparv, Kian, Vdv, Novak osv. træner fuldt med.
Det er de ikke glade for at få ud, så jeg kommer ikke til at breake skader - kun, hvis der er noget positivt at sige :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lupus1999 skrev:
Jeg kunne godt tænke mig, at du forsøgte at finde svar på om Baidoo fortsætter sin imponerende fremgang og måske allerede kommer i spil i dette efterår?
Jeg holder lidt øje med Baidoo i morgen, men jeg tror ikke det går helt så hurtigt med ham. Måske får han minutter i pokalturneringen, men ellers er jeg tvivlende da han stadig er uskolet og truppen er helt vildt bred.
Lupus1999 skrev:Det næste interessante er om du ser nogen indikationer på om Drachmann og Sparv skal spille sammen på midten, evt. med Duelund foran eller for at gøre plads til Rafa. Det kunne også være en taktisk manøvre til de større europæiske kampe eller i parken?
Lige pt. er det meget sandsynligt at de får de første par kampe sammen, med JP som 10'eren. Det skyldes bla. at Duelund stadig er med U21, og at Kraev er helt ny. Jeg tror også vi ser kampe i løbet af hele sæsonen, hvor både Sparv og Janus er på banen samtidig - også fra start.

WBW

Indlæg af WBW »

Man hører jo tit snak om at målmændene arbejder tæt sammen i hverdagen i deres egen lille specielle gruppe. Derfor er det en ekstra særlig situation, nu hvor hele gruppen er skiftet ud.

Så selvom det selvfølgelig er meget tideligt at sige endnu, men jeg kunne godt tænke mig at høre omkring hvordan harmonien og samarbejdet er i målmandsgruppen.

Hvordan passer de personlighedsmæssigt sammen (spillerens indbyrdes og med målmandstræner) og bliver der gjort særlige tiltag for at de kan finde sammen som gruppe?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Den daglige træning

Indlæg af Arff »

Jeg tog lige et billede af Jesper Hansen under dagens træning. Billede

Træningen startede med opdelt træning - pasningsøvelser for markspillerene, og målmandstræning for keeperene.

Så blev der spillet 11v11, hvor det ene hold kunne ligne en start-11'er til på torsdag (den smider jeg naturligvis ikke op).

Efterfølgende blev der spillet X vs X på to 'små' baner, hvor jeg primært fulgte med på den bane Jesper Hansen stod på. Han stod stærkt, og havde bla. et par ret vilde redninger, som jeg ikke så ofte ser på træningsanlægget i Ikast. Han fik også en god assist, hvor han hurtigt og præcist kastede en bold frem til en medspiller som let kunne sparke den ind. Han viste ved flere lejligheder også sine fremragende evner med fødderne, hvor han spillede godt med.
Han er en god adræt keeper, som bevæger sig godt og allerede kommunikerede godt med sine forsvarsspillere.

Jeg vil endnu engang fremhæve et par spillere fra dagens træning, hvor vi har en genganger i form af Simon Kroon. Endnu engang en fremragende indsats, hvor han ligesom i lørdags mod AaB foretog en masse gode dybdeløb, og konstant var undervejs.

Kraev havde også en god dag, hvor han i X vs. X gjorde en fremragende figur, og bla. scorede et rigtigt flot mål med det svagere venstre ben. Han fik faktisk scoret en del mål.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Tak for opdateringen. Det lyder meget lovende :)
Hvordan ser det ud med intensiteten? Holder de niveauet som du berettede om fra de første træninger?

Fenris

Indlæg af Fenris »

Det er altså konge det der Arff! Takker 😊

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Tak for opdateringen, Arff. Nu har du fortalt hvilke spillere som har gjort det godt, men er der mon nogle spillere som i dine øjne har skuffet?

Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jacob skrev:Tak for opdateringen. Det lyder meget lovende :)
Hvordan ser det ud med intensiteten? Holder de niveauet som du berettede om fra de første træninger?
Intensiteten er stadig ganske fornuftig. Der er ikke helt ligeså meget knald på som den første uge, men det kan også skyldes at der ofte spilles på større baner. Synes egentligt stadig at træningerne foregår på et rigtig fint niveau, selvom det naturligvis altid kan blive lidt bedre :-)

Besvar