Den daglige træning

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Den daglige træning

Indlæg af Arff »

Jeg har fulgt træningen både i går og i dag, og regner med at være at finde dernede både i morgen og torsdag også, så hvis nogle har spørgsmål, er I meget velkomne til at smide dem afsted her :-)

Generelt tænker jeg, at en tråd om den daglige træning kunne være interessant, hvis folk af og til smutter derned, så kan man dele sine observationer herinde.

Mandag og tirsdag har der været mange akademispillere med til træningen, da vi har mange afsted med diverse landshold. Men intensiteten har været fin ift. manglen af så mange profiler, og humøret har været højt, hvor der også har været tid til nogle "hyggelige" konkurrencer, hvor det primært var ung vs gammel.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Steffen am

Re: Den daglige træning

Indlæg af Steffen am »

Jeg kigger ned i morgen i hvert fald, kan være du vil være med til at veksle et ord eller to der :)

- Gætter på du ikke har set Sparv overhovedet?

- Rutikanga, Nicolaisen, Gustav og Pusic er de at finde på træningsbanen og har de trænet med?

- Nu snakkede vi lidt om de unge i den anden tråd.
Denne video med Riis, Kirk, Hagelskjær (og Raahauge) er formentlig fra sidste uge, hvor Riis og VdV trænede med u19 holdet.
https://www.youtube.com/watch?v=EOJdngQjjyY

Men Kirk, Raahauge, Hagelskjær, Anderson og Kairinen har du set om de træner med førsteholdet?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:Jeg kigger ned i morgen i hvert fald, kan være du vil være med til at veksle et ord eller to der :)
Helt sikkert :-)
Steffen am skrev:- Gætter på du ikke har set Sparv overhovedet?
Nej, han rejser pt. rundt med det finske landshold, så han har ikke været i Danmark de seneste par uger.
Steffen am skrev:- Rutikanga, Nicolaisen, Gustav og Pusic er de at finde på træningsbanen og har de trænet med?
Gloire er skadet og ude på ubestemt tid, Nicolaisen træner fuldt med igen, ligesom Pusic også gør. Wikheim trænede med indledende i går, men havde fysisk test sammen med Bruninho og Christian Clarup i dag. De burde begge at træne med i morgen :-)
Steffen am skrev:Men Kirk, Raahauge, Hagelskjær, Anderson og Kairinen har du set om de træner med førsteholdet?
Kairinen træner fast med 1. holdet. Kirk er med i disse dage, hvor der mangler mange spillere - ligesom Mads Friis, Malthe Jürgensen og Oliver Ottesen også gjorde i dag. I går var Frank med i stedet for Malthe. Anderson er på vej tilbage fra skade, og trænede halvt med i går efterfulgt at nogle fysiske øvelser med Clarup. Raahauge er ofte med, mens Hagelskjær kun er med når der skal bruges to venstre backs til træningen.

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Super idé med en træningstråd. Jeg vil helt sikkert rapportere, hvis jeg ser noget interessant.

Hvordan ser det ud med van der Vaart? Begynder han at ligne en mand i form, og er han med til at løfte niveauet i den daglige træning?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jacob skrev:Super idé med en træningstråd. Jeg vil helt sikkert rapportere, hvis jeg ser noget interessant.

Hvordan ser det ud med van der Vaart? Begynder han at ligne en mand i form, og er han med til at løfte niveauet i den daglige træning?

For hver træning jeg ser, synes jeg han ligner en mand med mere og mere fysisk overskud. De sluttede af med intervalspil i går, hvor Rafa selvfølgelig var ramt til sidst, men det var der også andre spillere der var. Han så bedre ud efter 30 minutters intervalspil, end han gjorde efter 25 minutter i reserveholdskampen mod OB sidste uge, så jeg er positiv.

Generelt virker han rigtig engageret, og det ser ud til, at han efterhånden også har fundet sin plads i truppen, hvor det efterhånden virker til, at han "bare er en af drengene". Han leder, guider og coacher på banen, og deler skideballer ud når det er nødvendigt, så jeg er meget fortrøstningsfuld.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Arff skrev:
Steffen am skrev:- Gætter på du ikke har set Sparv overhovedet?
Nej, han rejser pt. rundt med det finske landshold, så han har ikke været i Danmark de seneste par uger.
Hvorfor skulle han rejse rundt med det finske landshold? Er han så langt fremme med sin skade at han kan træne med?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Tak for det, Arff. Lyder meget lovende.
mousebreaker skrev:Hvorfor skulle han rejse rundt med det finske landshold? Er han så langt fremme med sin skade at han kan træne med?
Han rejser bare rundt med dem for at inspirere og tænke på noget andet end skaden, formoder jeg.
https://www.instagram.com/timsparv/

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Jacob skrev:
mousebreaker skrev:Hvorfor skulle han rejse rundt med det finske landshold? Er han så langt fremme med sin skade at han kan træne med?
Han rejser bare rundt med dem for at inspirere og tænke på noget andet end skaden, formoder jeg.
https://www.instagram.com/timsparv/
Som Jacob siger, så er der ingen dybere mening med det. Jeg tror bare, at han nyder at rejse og så keder sig som en sindssyg.
Han havde været træningsklar var det kun sket i klubben, så de kunne dosere ham :-)

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Kommer ikke selv til træning, men læser glædeligt med fra sidelinjen! ;)

WBW

Indlæg af WBW »

Fedt med sådan en tråd Arff!

Fulgte selv meget med i træning tidligere, men efter at være flyttet til Århus er det desværre blevet sjældent det kan passe ind.

Er der noget specielt der har været særligt fokus på de sidste dage under træning?

Hvis det er for "afslørende" for en særlig taktik eller lignende for vores kamp fredag, så er det selvfølgelig iorden at holde det hemmeligt.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

WBW skrev:Fedt med sådan en tråd Arff!

Fulgte selv meget med i træning tidligere, men efter at være flyttet til Århus er det desværre blevet sjældent det kan passe ind.

Er der noget specielt der har været særligt fokus på de sidste dage under træning?
Det har været lidt blandet, hvad træningen har bestået af, og ikke noget dybere kamp taktisk. I går (mandag) var der stort fokus på presspillet, og i særligt genpresset. De sluttede af med en omgang intervalspil, hvor der var fokus på et par forskellige ting sideløbende.

I dag var der lidt pasningsøvelser, en smule opbygning og til slut en hyggelig konkurrence, hvor ung vs gammel konkurrerede i forskellige indlæg/afslutningsøvelser.
WBW skrev:Hvis det er for "afslørende" for en særlig taktik eller lignende for vores kamp fredag, så er det selvfølgelig iorden at holde det hemmeligt.
Lige for en god ordens skyld, så lad være at poste startopstillinger, dybere taktiske ting, og andre ting som kan give en kommende modstander en fordel, for så ender det med at træningerne bliver lukket, og det er ikke i nogens interesse. Jeg ved også, at admins altid sletter sådanne indlæg, hvilket er forståeligt :-)

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Fed tråd!

admin 3

Indlæg af admin 3 »

Arff skrev:
Lige for en god ordens skyld, så lad være at poste startopstillinger, dybere taktiske ting, og andre ting som kan give en kommende modstander en fordel, for så ender det med at træningerne bliver lukket, og det er ikke i nogens interesse. Jeg ved også, at admins altid sletter sådanne indlæg, hvilket er forståeligt :-)
Jeg kan fortælle at vi er blevet bedt om det af den sportslige stab, da vi ikke ønsker at hjælpe modstanderne.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

admin 3 skrev:
Arff skrev:
Jeg kan fortælle at vi er blevet bedt om det af den sportslige stab, da vi ikke ønsker at hjælpe modstanderne.
Dvs. at man heller ikke kan poste sit "gæt" på en startopstilling til kommende kamp, hvis man har været nede og se afsluttende træning ;-) Også selvom den er svær at gennemskue, da de ikke direkte træner den længere.

Folk er selvfølgelig også velkomne til at bede hinanden om at observere, kigge eller lign., hvis man har noget man gerne vil have svar på.

Sniper

Indlæg af Sniper »

Arff skrev:
Jacob skrev:Super idé med en træningstråd. Jeg vil helt sikkert rapportere, hvis jeg ser noget interessant.

For hver træning jeg ser, synes jeg han ligner en mand med mere og mere fysisk overskud. De sluttede af med intervalspil i går, hvor Rafa selvfølgelig var ramt til sidst, men det var der også andre spillere der var. Han så bedre ud efter 30 minutters intervalspil, end han gjorde efter 25 minutter i reserveholdskampen mod OB sidste uge, så jeg er positiv.

Generelt virker han rigtig engageret, og det ser ud til, at han efterhånden også har fundet sin plads i truppen, hvor det efterhånden virker til, at han "bare er en af drengene". Han leder, guider og coacher på banen, og deler skideballer ud når det er nødvendigt, så jeg er meget fortrøstningsfuld.
Fed tråd Arff. Det er fantastisk at læse om dine observationer. Håber den bliver vedvarende.
Får sq lidt våde øjne af at læse om VdV :D det er netop det du skriver jeg drømte med denne transfer. Håber inderligt han kan holde sig skadesfri og hjælpe os til nye højder.
Har du et indtryk af Gustav og Bruninhos form?-ser de gode ud? :?: :lol:

Besvar