Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Ravnen »

Jeg vil også hellere have Mikkel Andersen, som vi kender, er spillet ind på holdet og vi ved hvad kan levere.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:
23. jun 2017, 19:30
Jeg vil også hellere have Mikkel Andersen, som vi kender, er spillet ind på holdet og vi ved hvad kan levere.
Han er ikke god nok, længere er den ikke

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg tør godt kalde Jesper Hansen done deal. https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... assekeeper
Schrøder løber ikke med løse rygter. Dyr handel alt efter hvor meget af de 5 mio, som er bonus-baseret.

4096

Indlæg af 4096 »

Kent skrev:
23. jun 2017, 20:11
Jeg tør godt kalde Jesper Hansen done deal. https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... assekeeper
Schrøder løber ikke med løse rygter. Dyr handel alt efter hvor meget af de 5 mio, som er bonus-baseret.
Umiddelbart lyder det til 4 millioner her og nu, og resten bonus-baseret.. Mange penge for en 32årig keeper, men dygtig er han da.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

PH1978 skrev:
SorteUlve skrev:
FCM2000 skrev:
23. jun 2017, 17:01

Lad os blive ved fakta, FCM vil euro gruppespil og byde FCK op til dans, det er det Steinlein siger :-) jeg tvivler om det lykkes, man har fundet en masse dygtige unge folk i det her vindue, men det holder ikke alene, ham fra ungarn er vigtig til forsvaret, en rutineret skades fri målmand, med top 3 klasse, jamen hvis man kan bytte Dahlin (oftest skadet) med Hansen og så skal punge ud med 1-2 mill kr. det er ikke det der vælter FCMs budget.

Nu fik vi jo heller ikke Dahlin helt gratis ;) Jeg mindes, at han blev købt for noget der ligner 1 mio euro., hvorfor du bliver nødt til at medregne det tab i dit regnestykke. Desuden tænker jeg heller ikke, at vi ville kunne tjene penge på Jesper Hansen efterfølgende. Målmandsposten vil altså over nogle år ende med at koste millioner.

Men betyder det, at vi kommer i gruppespil, så er det jo fint. Så stor tror jeg bare heller ikke at forskellen på Dahlin og Hansen er.
Er Mikkel Andersen helt væk, eller er han stadig en option?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, som jeg har sagt flere gange, så sker det ikke. Jesper Hansen skifter på en 3-årig aftale.

Der snakkes om at Johan præsenteres i Malmø allerede i morgen, så jeg tror, som jeg nævnte tidligere i dag, at den bliver meldt ud i morgen eller søndag.

Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er ok med den handel. Jesper Hansen har gjort det godt, det samme har Falkensgaard.
Hvem der bliver nr 1 bliver spændende at følge. I mine øjne er det ikke oplagt hvem der får den tjans, selvom mange vel regner med at det bliver JH.
Klar opgradering i forhold til de senere år samlet set. Tak til Dahlin som fik sin FCM tid ødelagt af skader (vi så vel ret beset aldrig hans niveau) og MA som jeg mener ydede langt mere for klubben end jeg havde kunne drømme om. Efter min mening ville han dog kun være tredje keeper med afstand til nr to, i næste sæson.
Dejligt at se alle de handler tidligt i dette vindue. Ser ud til at de (ledelsen) vil give gruppespillet den bedst mulige chance, hvad de nedprioriterede sidste år (bla Sisto salg før Osmanlispor kampene)

Med en trup stort set på plads allerede nu og med to sæsoner i klubben, så bør der ikke være flere undskyldninger for JT for at få holdet til at danse i takt. Hvis han kikser denne sæson også, så skal jeg personligt bygge en galgebakke udenfor stadion :mrgreen:
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Fuldstændig ligegyldigt om han koster en mio for meget. Han har rutine, hår på brystet, er en virkelig stærk keeper! Vi har manglet kontinuitet på den plads længe... Super signing!! Så thumbs up herfra...

Det bliver rigtigt godt!

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

mousebreaker skrev:
Hvis han kikser denne sæson også, så skal jeg personligt bygge en galgebakke udenfor stadion :mrgreen:
Måske lidt voldsomt.... Men et spark ud af byen, hjælper jeg gerne med.

Men indtil videre, har det været et fedt vindue....!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja ok beløb for en 32 årig.

Gad vide hvor meget der ligger i at svække en konkurrent. Tror Lyngby for svært ved at gentage deres succes, og nu uden JH kan jeg i hvert fald ikke se det ske.

Er enig i transferstrategien tyder på at man lærte en lektie mod Osmanlispor.
Det skal siges det også var en hård lodtrækning, men det var et dårligt tidspunkt truppen var svag på.

Om det er en decideret fiasko hvis vi ikke kommer i gruppespil, synes jeg er meget afhængig af seedning og lodtrækning, specielt seedning hvor vi skal håbe på 3 overraskelser ude af vores hænder, er lidt specielt synes jeg, og i hvert fald ikke noget Thorup kan dømmes på.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Lige i forhold til vores sommersigninger på målmandsposten har jeg lige regnet de relevante herrers redningsprocenter for sidste sæson ud. Det ser jo umiddelbart ud til, at det er en opgradering på den post.

Jesper Hansen: 72 %
Johan Dahlin: 59 %
Mikkel Andersen: 65 %
Michael Falkesgaard: 69 % (kun 4 kampe)

De 4-5 mio. kroner er selvfølgelig en del for en målmand, der ikke kan videresælges, men på den anden side kan en god målmand være forskellen på en 2. plads og en 3./4. plads. Det er Jesper Hansen det perfekte eksempel på.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

EsbenVest skrev:
24. jun 2017, 08:27
Lige i forhold til vores sommersigninger på målmandsposten har jeg lige regnet de relevante herrers redningsprocenter for sidste sæson ud. Det ser jo umiddelbart ud til, at det er en opgradering på den post.

De 4-5 mio. kroner er selvfølgelig en del for en målmand, der ikke kan videresælges, men på den anden side kan en god målmand være forskellen på en 2. plads og en 3./4. plads. Det er Jesper Hansen det perfekte eksempel på.
Har du beregnet den ud fra skud på mål eller skud i alt?

Jeg er helt enig i, at en god målmand kan gøre en kæmpe forskel. Vores målmænd har ikke reddet point til os de sidste sæsoner, og det er et problem. Hvis vi havde byttet målmand med BIF eller Lyngby i den forgangne sæson, så havde vi overhalet det af holdene, vi havde byttet med. Især Rønnow var i ekstrem grad kampafgørende for BIF.

Med Hansen i buret, Zsolt i forsvaret og Sparv tilbage skulle vi gerne indkassere 10-15 mål færre i den kommende sæson, og hvis vi holder scoringsnittet i den anden ende, så vil det give 10-15 point mere på kontoen.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Kent skrev:
24. jun 2017, 08:38
EsbenVest skrev:

Har du beregnet den ud fra skud på mål eller skud i alt?

Jeg er helt enig i, at en god målmand kan gøre en kæmpe forskel. Vores målmænd har ikke reddet point til os de sidste sæsoner, og det er et problem. Hvis vi havde byttet målmand med BIF eller Lyngby i den forgangne sæson, så havde vi overhalet det af holdene, vi havde byttet med. Især Rønnow var i ekstrem grad kampafgørende for BIF.

Med Hansen i buret, Zsolt i forsvaret og Sparv tilbage skulle vi gerne indkassere 10-15 mål færre i den kommende sæson, og hvis vi holder scoringsnittet i den anden ende, så vil det give 10-15 point mere på kontoen.
Det er skud indenfor rammen. Det giver mest mening, synes jeg. Robin Olsen har den højeste redningsprocent med 75 %, men han har også et godt forsvar foran sig, så afslutninger ofte bliver svagere eller taget i en mere presset position. Der må man sige, at Jesper Hansen og Rønnow (69%) er noget mere udsat pga deres forsvars (manglende) niveau.

Flodisar
Geografisk sted: Eslöv, Sverige

Indlæg af Flodisar »

Svenska tidningar säger att det nu är klart med Dahlins övergång till Malmö FF.

http://www.expressen.se/kvallsposten/sp ... -malmo-ff/

Vi MFF supportrar säger mange tak!
Skriver "Halstihörnan" för MFF:s fansida Himmelriket http://www.svenskafans.com/fotboll/mff - en serie texter där jag följer Markus Halstis karriär. Följde därför FC Midtjylland i 2år.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Danske medier melder også Dahlin til MFF for 2.4 http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... de/6720542

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

EsbenVest skrev:

Det må siges og se ok ud :)

Hvis man vil gå steppet videre og have med hvor de skud så bliver taget fra, er der nogle der har kigget på det her
http://www.mediano.nu/oversigt/2017/5/1 ... et-med-tal

Har postet den før, men synes det er så vildt at Lyngby på den måde har overpræstreret og deres defensiv har været fuldstændig afhængig af JH's redninger, og specielt de redninger der var usandsynligt, han ville redde.

Låst