Transfervinduet sommer 2017
Re: Transfervinduet sommer 2017
Jeg kan simpelthen ikke se ideen i, at hente en 32-årig målmand for + 4 mio kr. i Lyngby. Ja, Jesper Hansen har stået en god sæson, og været en stor del af deres stærke defensiv, men det virker mest af alt som en dyr nødløsning. Havde vi stået i en situation a la da vi hentede Dahlin, kunne jeg godt se det fornuftige i at signe Jesper Hansen for det beløb. Jeg synes dog, at vi bør være tro mod vores opbygningsfase og finde en målmand, der kan tegne FCM i nogle sæsoner - gerne med et reelt udviklingspotentiale.
Målmænd kan let holde et godt niveau i hver fald frem til midten af 30'erne. Jeg er slet ikke nervøs for at Jesper Hansen ikke skulle blive en fremragende tilføjelse. Jeg ville være mere begejstret for ham fremfor mange andre. Til eksempelvis Anders Lindegaard.SorteUlve skrev:Jeg kan simpelthen ikke se ideen i, at hente en 32-årig målmand for + 4 mio kr. i Lyngby. Ja, Jesper Hansen har stået en god sæson, og været en stor del af deres stærke defensiv, men det virker mest af alt som en dyr nødløsning. Havde vi stået i en situation a la da vi hentede Dahlin, kunne jeg godt se det fornuftige i at signe Jesper Hansen for det beløb. Jeg synes dog, at vi bør være tro mod vores opbygningsfase og finde en målmand, der kan tegne FCM i nogle sæsoner - gerne med et reelt udviklingspotentiale.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" 
FCM har brug for en spiller i den alder, hvis man altså vil udfordre FCK, mælketænder gør det ikke, der er brug for rutine.JEP skrev: ↑23. jun 2017, 16:35Målmænd kan let holde et godt niveau i hver fald frem til midten af 30'erne. Jeg er slet ikke nervøs for at Jesper Hansen ikke skulle blive en fremragende tilføjelse. Jeg ville være mere begejstret for ham fremfor mange andre. Til eksempelvis Anders Lindegaard.SorteUlve skrev:Jeg kan simpelthen ikke se ideen i, at hente en 32-årig målmand for + 4 mio kr. i Lyngby. Ja, Jesper Hansen har stået en god sæson, og været en stor del af deres stærke defensiv, men det virker mest af alt som en dyr nødløsning. Havde vi stået i en situation a la da vi hentede Dahlin, kunne jeg godt se det fornuftige i at signe Jesper Hansen for det beløb. Jeg synes dog, at vi bør være tro mod vores opbygningsfase og finde en målmand, der kan tegne FCM i nogle sæsoner - gerne med et reelt udviklingspotentiale.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Hvor stammer det beløb på + 4 millioner fra ?
Håber klubben har afsøgt markedet ordentlig og finder den helt rigtige spiller til den rigtige pris. Gad godt om vi kunne leje Jakob Haugaard i Stoke, hvis det var muligt og hvis alt andet falder til jorden. Håber dog lidt på Jesper Hansen men er 4 mill. ikke i overkanten.
Håber klubben har afsøgt markedet ordentlig og finder den helt rigtige spiller til den rigtige pris. Gad godt om vi kunne leje Jakob Haugaard i Stoke, hvis det var muligt og hvis alt andet falder til jorden. Håber dog lidt på Jesper Hansen men er 4 mill. ikke i overkanten.
hvis man får 2-3 mill kr. for dahlin med 1 år tilbage, og Lyngby står over for europa og mister en betydende mand, så kan jeg ikke se, at 3-4 mill kr. er meget, for mig er han top 3 målmænd i DK.TrueWolfMidt skrev: ↑23. jun 2017, 16:50Hvor stammer det beløb på + 4 millioner fra ?
Jeg nævner egentlig heller ikke, at jeg er nervøs for Jesper Hansens niveau - tværtimod. Han vil da uden tvivl være det sikre valg, og jeg vil da også klart foretrække ham frem for Lindegaard eller en usikker Jeppe Højbjerg. Jeg mener dog, at pakken er uforholdsmæssig dyr, hvilket den ofte vil være, når man køber fra en direkte konkurrent i Superligaen.FCM2000 skrev: ↑23. jun 2017, 16:39FCM har brug for en spiller i den alder, hvis man altså vil udfordre FCK, mælketænder gør det ikke, der er brug for rutine.JEP skrev: ↑23. jun 2017, 16:35Målmænd kan let holde et godt niveau i hver fald frem til midten af 30'erne. Jeg er slet ikke nervøs for at Jesper Hansen ikke skulle blive en fremragende tilføjelse. Jeg ville være mere begejstret for ham fremfor mange andre. Til eksempelvis Anders Lindegaard.SorteUlve skrev:Jeg kan simpelthen ikke se ideen i, at hente en 32-årig målmand for + 4 mio kr. i Lyngby. Ja, Jesper Hansen har stået en god sæson, og været en stor del af deres stærke defensiv, men det virker mest af alt som en dyr nødløsning. Havde vi stået i en situation a la da vi hentede Dahlin, kunne jeg godt se det fornuftige i at signe Jesper Hansen for det beløb. Jeg synes dog, at vi bør være tro mod vores opbygningsfase og finde en målmand, der kan tegne FCM i nogle sæsoner - gerne med et reelt udviklingspotentiale.
Ift. at udfordre FCK, tror jeg næppe, at det lukker et hul på 30 point at bytte Dahlin ud med Jesper Hansen. Skal vi udfordre FCK, skal vi netop turde satse på spillere, der har potentialet til at udvikle sig så gode, at vi ikke har råd til at købe nogle med tilsvarende niveau, den dag vil sælger dem.
Men som jeg også nævnte før: Stod vi i en situation, hvor der var klare indikationer på, at vi for alvor kunne tage kampen op med FCK, kunne jeg sagtens se det fornuftige i at hente Jesper Hansen. Men ovenpå en sæson, hvor vi endte 30 point efter FCK, synes jeg det er naivt at lægge en transferstrategi med det formål, at hente dem i næste sæson.
Lad os blive ved fakta, FCM vil euro gruppespil og byde FCK op til dans, det er det Steinlein sigerSorteUlve skrev: ↑23. jun 2017, 16:56Jeg nævner egentlig heller ikke, at jeg er nervøs for Jesper Hansens niveau - tværtimod. Han vil da uden tvivl være det sikre valg, og jeg vil da også klart foretrække ham frem for Lindegaard eller en usikker Jeppe Højbjerg. Jeg mener dog, at pakken er uforholdsmæssig dyr, hvilket den ofte vil være, når man køber fra en direkte konkurrent i Superligaen.FCM2000 skrev: ↑23. jun 2017, 16:39FCM har brug for en spiller i den alder, hvis man altså vil udfordre FCK, mælketænder gør det ikke, der er brug for rutine.JEP skrev: ↑23. jun 2017, 16:35
Målmænd kan let holde et godt niveau i hver fald frem til midten af 30'erne. Jeg er slet ikke nervøs for at Jesper Hansen ikke skulle blive en fremragende tilføjelse. Jeg ville være mere begejstret for ham fremfor mange andre. Til eksempelvis Anders Lindegaard.
Ift. at udfordre FCK, tror jeg næppe, at det lukker et hul på 30 point at bytte Dahlin ud med Jesper Hansen. Skal vi udfordre FCK, skal vi netop turde satse på spillere, der har potentialet til at udvikle sig så gode, at vi ikke har råd til at købe nogle med tilsvarende niveau, den dag vil sælger dem.
Men som jeg også nævnte før: Stod vi i en situation, hvor der var klare indikationer på, at vi for alvor kunne tage kampen op med FCK, kunne jeg sagtens se det fornuftige i at hente Jesper Hansen. Men ovenpå en sæson, hvor vi endte 30 point efter FCK, synes jeg det er naivt at lægge en transferstrategi med det formål, at hente dem i næste sæson.
FCM2000 skrev: ↑23. jun 2017, 17:01
Lad os blive ved fakta, FCM vil euro gruppespil og byde FCK op til dans, det er det Steinlein sigerjeg tvivler om det lykkes, man har fundet en masse dygtige unge folk i det her vindue, men det holder ikke alene, ham fra ungarn er vigtig til forsvaret, en rutineret skades fri målmand, med top 3 klasse, jamen hvis man kan bytte Dahlin (oftest skadet) med Hansen og så skal punge ud med 1-2 mill kr. det er ikke det der vælter FCMs budget.
Nu fik vi jo heller ikke Dahlin helt gratis
Men betyder det, at vi kommer i gruppespil, så er det jo fint. Så stor tror jeg bare heller ikke at forskellen på Dahlin og Hansen er.
Vi fik aldrig set Dahlin i topform i FCM, skader var desværre i vejen, men han viste momentvis klassen, nogle tjener man på andre ikke, stort tab på Pusic ? sådan er det, 50 mill for et gruppespil.SorteUlve skrev: ↑23. jun 2017, 17:15FCM2000 skrev: ↑23. jun 2017, 17:01
Lad os blive ved fakta, FCM vil euro gruppespil og byde FCK op til dans, det er det Steinlein sigerjeg tvivler om det lykkes, man har fundet en masse dygtige unge folk i det her vindue, men det holder ikke alene, ham fra ungarn er vigtig til forsvaret, en rutineret skades fri målmand, med top 3 klasse, jamen hvis man kan bytte Dahlin (oftest skadet) med Hansen og så skal punge ud med 1-2 mill kr. det er ikke det der vælter FCMs budget.
Nu fik vi jo heller ikke Dahlin helt gratisJeg mindes, at han blev købt for noget der ligner 1 mio euro., hvorfor du bliver nødt til at medregne det tab i dit regnestykke. Desuden tænker jeg heller ikke, at vi ville kunne tjene penge på Jesper Hansen efterfølgende. Målmandsposten vil altså over nogle år ende med at koste millioner.
Men betyder det, at vi kommer i gruppespil, så er det jo fint. Så stor tror jeg bare heller ikke at forskellen på Dahlin og Hansen er.
Undskyld mig, men dertil når FCM ikke uden erfarne spillere, på det punkt er jeg lidt bekymret lige nu, vdv er en vigtig mand at få ind på holdet nu her i optakten.
-
Steffen am
50 mill. så er alt i hvert fald regnet med.
Ved ikke helt med 'market pool', entré, merchandise osv.
Og på minus siden er der selvfølgelig også nogle rejseudgifter og lidt diverse.
Men i præmiepenge kan kval'en give 4,7 mil
og gruppespil basis beløb er 18 mio.
Det 22,7 mill, så der stadig et stykke op til 50 mill.
2,7 mio. for en gruppespilssejr,
0,9 for en gruppespils uafgjort.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Vdv har aĺle muligheder for at spille sig på holdet, men det kræver noget af ham og det skal han bevise at han er villig til at yde. Man får ikke en gratis plads i startopstillingen bare fordi man hedder vdv. Alle skal kæmpe om deres pladser. Det burde alle i klubben vide.
-
Steffen am
Så skriver Sorgenfri om det.
Dahlin --> MFF
Hansen --> FCM
Så begynder jeg også at tro på det faktisk sker, og den er så tæt som den kan komme på at være sikker.
https://twitter.com/SSorgenfri/status/8 ... 7618784256
Dahlin --> MFF
Hansen --> FCM
Så begynder jeg også at tro på det faktisk sker, og den er så tæt som den kan komme på at være sikker.
Jeg siger stadigvæk hold øje med Fcm.dk kl. 12 på mandagSteffen am skrev: ↑23. jun 2017, 17:41Så skriver Sorgenfri om det.
Dahlin --> MFF
Hansen --> FCM
For lige at afslutte Sorgenfris kabale, så vil det frække bud være, at Lyngby præsentere Mikkel Andersen som deres nye målmand.
-
mousebreaker
Klubben estimerede selv med en fortjeneste på ca 60 mio på sidste EL sæson hvor vi nåede gruppespillet. Nuvel, der var selvflg en United kamp der gav ekstra, men 50 mio er slet ikke urealistisk når man taget alt med. Gennemsnitlig indtjening på et gruppespil med alt inklusive vil jeg gætte på er i omegnen af 35-40 mioSteffen am skrev: ↑23. jun 2017, 17:3950 mill. så er alt i hvert fald regnet med.
Ved ikke helt med 'market pool', entré, merchandise osv.
Og på minus siden er der selvfølgelig også nogle rejseudgifter og lidt diverse.
Men i præmiepenge kan kval'en give 4,7 mil
og gruppespil basis beløb er 18 mio.
Det 22,7 mill, så der stadig et stykke op til 50 mill.
2,7 mio. for en gruppespilssejr,
0,9 for en gruppespils uafgjort.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Er Mikkel Andersen helt væk, eller er han stadig en option?SorteUlve skrev:FCM2000 skrev: ↑23. jun 2017, 17:01
Nu fik vi jo heller ikke Dahlin helt gratisJeg mindes, at han blev købt for noget der ligner 1 mio euro., hvorfor du bliver nødt til at medregne det tab i dit regnestykke. Desuden tænker jeg heller ikke, at vi ville kunne tjene penge på Jesper Hansen efterfølgende. Målmandsposten vil altså over nogle år ende med at koste millioner.