Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
4. jun 2017, 18:30
Jesper BW1100 skrev:
4. jun 2017, 18:15
Kent skrev:
4. jun 2017, 17:53

Sørloth lukker hullet i første omgang, men jeg er enig i, at vi skal have en angriber mere i truppen. Mon ikke det bliver en dybdeløber, der kan supplere Paul/Sørloth? Sandsynligvis i talentkategorien, så vedkommende er tilfreds med at være 3. valg.
Det er ingen af vores egne unge der kan indtage den plads? Jakup Thomsen eller Mads Døhr?
Døhr forsøger man at omskole til back. Jakup har været skadet meget af tiden i Skive, så svært at se, at han skulle have udviklet sig i en grad, så man tror på, at han kan indgå i truppen. For begge spillere gælder det vel, at de vil have godt af en udlejning med fast spilletid.
Ellers er der Samson, Aziz, der sammen med Thomsen gør det ok i Tyskland lige nu,
men derfra til senior ved jeg ikke om de har evnerne. Spændende om de får en senior kontrakt.

Ellers virker Buch også spændende, men der er lige et år mere endnu.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Prøvede lige at lave lidt overblik over hvordan det ser ud.
Synes det er fedt Falke, Korcsmár og Sörloth allerede er på plads.

Nyt om Pusic og Dahlin kan komme hvornår det skal være,
men mon ikke vi henter Wikheim eller en anden kant sent i vinduet.
Kunne nu være fint, hvis det kunne nås til de vigtige europa kampe, men bliver da interessant at følge.

Ind:
Michael Falkesgaard
Zsolt Korcsmár
Alexander Sörloth
Michael Baidoo
Frederik Brandhof
Jákup Ludvig Thomsen (retur fra leje)
Alexander Munksgaard (retur fra leje)
Babajide David (retur fra leje)
Awer Mabil (retur fra leje)
Pusic (retur fra leje)
Marco Larsen (retur fra leje)
Jonas Gemmer (retur fra leje)
Anders Hagelskjær (retur fra leje)

Der er forlænget med:
Oliver Ottesen
Nikolaj Kirk
Frank Onyeka
Mads Vang
Aziz Essaisi
Andreas Poulsen (99'er)

Udlejet:
Frederik Brandhof (Skive)

Farvel til:
Mikkel Andersen (?)
Andreas Raahauge (Skive)
Marco Larsen (?)
Jonas Gemmer (Fremad Amager)
Anders Hagelskjær (Skive)
Bruninho (tilbage til Guangzhou R&F)
Wikheim (tilbage til Gent)
Mads Olsen (u19)
Malte Jürgensen (u19)
Samson Onomigho (u19)
Mathias Nors (u18)
Aksel Smith-Petersen (u18)

På vej væk:
Novak(?)
Dahlin(?)
Pusic(?)

Spillere der ikke er afgjort endnu. (Mangler kontrakt?)
Andreas Murbeck

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Steffen am skrev:
5. jun 2017, 23:29
Prøvede lige at lave lidt overblik over hvordan det ser ud.
Synes det er fedt Falke, Korcsmár og Sörloth allerede er på plads.

Nyt om Pusic og Dahlin kan komme hvornår det skal være,
men mon ikke vi henter Wikheim eller en anden kant sent i vinduet.
Kunne nu være fint, hvis det kunne nås til de vigtige europa kampe, men bliver da interessant at følge.

Ind:
Michael Falkesgaard
Zsolt Korcsmár
Alexander Sörloth
Michael Baidoo
Frederik Brandhof
Jákup Ludvig Thomsen (retur fra leje)
Alexander Munksgaard (retur fra leje)
Babajide David (retur fra leje)
Awer Mabil (retur fra leje)
Pusic (retur fra leje)
Marco Larsen (retur fra leje)
Jonas Gemmer (retur fra leje)
Anders Hagelskjær (retur fra leje)

Der er forlænget med:
Oliver Ottesen
Nikolaj Kirk
Frank Onyeka
Mads Vang
Aziz Essaisi
Andreas Poulsen (99'er)

Udlejet:
Frederik Brandhof (Skive)

Farvel til:
Mikkel Andersen (?)
Andreas Raahauge (Skive)
Marco Larsen (?)
Jonas Gemmer (Fremad Amager)
Anders Hagelskjær (Skive)
Bruninho (tilbage til Guangzhou R&F)
Wikheim (tilbage til Gent)
Mads Olsen (u19)
Malte Jürgensen (u19)
Samson Onomigho (u19)
Mathias Nors (u18)
Aksel Smith-Petersen (u18)

På vej væk:
Novak(?)
Dahlin(?)
Pusic(?)
Kroon (tænker han gerne vil spille kampe)
Rømer (24 år, 150 kampe næppe tilfreds som 3./4.valg)
Halsti (mon ikke han gerne vil spille kampe alder m.m. i betragtning)
Rutikanga(sandsynligvis leje)
Vdv (uro i truppen)

Spillere der ikke er afgjort endnu. (Mangler kontrakt?)
Andreas Murbeck

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

fcmguld2015 skrev:
6. jun 2017, 12:56
Steffen am skrev:
5. jun 2017, 23:29

På vej væk:
Novak(?)
Dahlin(?)
Pusic(?)
Kroon (tænker han gerne vil spille kampe)
Rømer (24 år, 150 kampe næppe tilfreds som 3./4.valg)
Halsti (mon ikke han gerne vil spille kampe alder m.m. i betragtning)
Rutikanga(sandsynligvis leje)
Vdv (uro i truppen)
De 3 jeg skrev er primært på de offentlige skriverier der har været,
derfor kan der sagtens være andre vi skal vinke farvel til.

De du nævner tror jeg dog ikke vi skal sige farvel til.
Kroon - Er lige kommet til, og har stort set været skade det halve år

Rømer - Klub mand og alt muligmand. Fremragende indskiftningsspiller og har alligevel fået 41 kampe i sæsonen. Kan ikke se hvorfor han skulle skifte, eller hvor han skulle tage hen.
Tæller også til hans fordel at han er en af de eneste 'gamle' akademispillere. Ville være et lille tab for FCM DNA'et hvis både ham og Rilwan ryger, i forhold til den tråd der skal være mellem akademiet og seniorholdet.

Halsti - Tja. selvfølgelig vil fodboldspillere gerne spille, men han skulle vist være ok tilpas i klubben og hvorfor ikke høste det sidste af det man kan på fodbold karrieren. Tror ikke på han kan få samme løn andre steder, er overbevist om han går kontraktperioden ud.

Rutikanga - Ikke længe siden han har fået en lang kontrakt, vil vise massiv slinger kurs hvis man ophæver med ham. Udleje kan dog sagtens give mening.

VdV - Lidt ala Halsti selvom det selvfølgelig er en anden historie og situation. Han får en god løn, kæresten bor tæt på, år tilbage af kontrakten. Hvorfor skulle han smutte og hvorhen. Også overbevist om han bliver kontrakt perioden ud.
Mikkel Andersen var i Radio FM (på radio 24/7) i går, hvor han også kommenterede at han var ret overbevist om at VdV bliver kontraktperioden ud.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Vi er lidt overbefolket på højrekanten, nu hvor Mabil vender tilbage. Hassan, Kroon og Mabil er én for mange, så mon ikke en af dem også skal videre snart, personligt tror jeg Hassan snart smutter, forudsat hans bliv-dansker prøve snart går igennem. Bliver en trist dag, Hassan er lidt en kult spiller.

Håber lidt vi skriver en ny kontrakt med Mikkel Andersen hvis Dahlin smutter, selvom der ikke er meget der tyder på det (at vi skriver med Andersen altså), selvom det vil være lidt som med en kæreste man hele tiden er utro, og vender tilbage alligevel. Jeg kan godt forstå hvis MA vil til en klub der vil ham ligesom så meget som han vil den, er lidt ærgelig over at han smutter, specielt når nu Dahlin er på vej væk.

Marco Larsen står i øvrigt på superstats.dk som at han skifter permanent til HB Køge her til sommer, men jeg kan ikke finde noget bekræftigelse nogen steder, nogen som har hørt/læst noget i den retning?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Benzo skrev:
6. jun 2017, 16:57
Marco Larsen står i øvrigt på superstats.dk som at han skifter permanent til HB Køge her til sommer, men jeg kan ikke finde noget bekræftigelse nogen steder, nogen som har hørt/læst noget i den retning?
Den skulle ikke være afklaret, men han har ikke fået blomster,
oplagt men ikke på plads.
http://hbkoge.dk/Default.aspx?ID=47&Act ... 79&PID=150

Noerum

Indlæg af Noerum »

http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... or-fisker/

Gravgaard er sgu en underlig sportsdirektør. Det virker som om han gerne vil af med Kasper Fisker. Gad vide hvad han koster?

Jeg tvivler lidt på vi er interesserede, med mindre Duelund skulle blive solgt.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Noerum skrev:http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/ra ... or-fisker/

Gravgaard er sgu en underlig sportsdirektør. Det virker som om han gerne vil af med Kasper Fisker. Gad vide hvad han koster?

Jeg tvivler lidt på vi er interesserede, med mindre Duelund skulle blive solgt.
Han ved, at han ikke kan holde på Fisker. Så han pumper prisen op.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ung australier på prøvetræning de næste uger: http://www.adelaidenow.com.au/sport/foo ... c1ee5f708d
Sandsynligvis til U19 i første omgang ligesom Kaan.
Lidt om ham her: https://youtu.be/d7cHAFSv0Os

Noerum

Indlæg af Noerum »

Ja det prøver han nok, men stadig lidt en underlig udtalelse. Fisker er også god nok til en af de større klubber i Danmark. Gad vide hvad han skal koste? Jeg tror faktisk ikke de kan få ret meget for ham, han er trods alt 29 år gammel. Han burde da være interessant for AAb, OB, Brøndby og måske os?

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Noerum skrev:
Ja det prøver han nok, men stadig lidt en underlig udtalelse. Fisker er også god nok til en af de større klubber i Danmark. Gad vide hvad han skal koste? Jeg tror faktisk ikke de kan få ret meget for ham, han er trods alt 29 år gammel. Han burde da være interessant for AAb, OB, Brøndby og måske os?
Næppe os, set alderen og positionen in mente. AaB og OB er et godt bud.

Men ellers et afsluttende ophold i Belgien?

Sent from my iPhone using Tapatalk

RandomHero

Indlæg af RandomHero »

* - Mikkel Andersen's kontrakt ser jeg stadig gerne forlænget, hvis CS kan få smidt Dahlin hjem til Sverige ASAP. Og hvis MA selvfølgelig ikke har ny klub på plads, og stadig vil os. Ellers skal der hentes ny 1'er. Falkes og Ottesen kan agere backup.

Novak giver sig selv. Han skal afsted for 10-15 mio.
Enten få Andreas Poulsen vel rollen som backup for Dal Hende, som jeg iøvrigt glæder mig til at se smaske modstanderne ned sammen med Janus, Tim og de andre der tør ofre sig i nærkampene. Hvis ikke Poulsen vurderes klar, skal man vel hente en der kan presse og aflase MDH.

Med ankomsten af Zsolt Korschmar, er vi vel færdige på den plads. Med mindre vi kan slippe af med Halsti, sende nicolajsen til Hobro eller lign. Så han kan få lidt mere hår på brystet, og vænne sig til voksen fodbold.
Hvis vi kan komme af med de 2, og hente en evt. Fri kanstrup ind, så mener jeg det er fint.
Kian, Riis, Zsolt og ny CB eller RN som backup.

Højre back skal der ikke gøres noget ved, med mindre NK bliver solgt allerede. Men mon ikke han er her 1 eller 2 år endnu. Munksgaard sidder lidt i et dilemma. Man må vel stadig formode Rømer er backup for NK, på trods af Munksgaard's tilbagekomst?
Det kunne lugte af endnu en udlejning, med udsigt til at komme tilbage og jagte gennembruddet når NK er væk.

Midtbanen trænger derimod til at blive forynget snart.
Polle, Sparv, Janus og VdV er alle færdige indenfor 2-4 år ca. Så lidt yngre kræfter skal vel snart spilles ind. Kaan Kairinen glæder jeg mig til at se få flere minutter på 1. Holdet i den kommende sæson. Han har været stærk på U-19.
Mads Albæk kunne være et dejlig navn at se løbe rundt på MCH Arena igen, mon ikke Rafa er fortid inden sæsonen går igang? Det er ikke holdbart med ham i truppen, uden overhovedet at være i nærheden af start 11. Duelund er vel langt foran ham.

Kanterne skal der også kigges på. Borring har vel næsten spillet sin bedste halv-sæson nogensinde. Virkelig imponeret over ham her efter nytår, men der spilles selvfølgelig også en omgang fodbold, der passer ham perfekt. Simon Kroon har vi ikke set skyggen af, han skal vel spille højrekanten hvis han er klar, med Borring på venstre. Derudover har vi Rilwan som alternativ, han skal gerne suppleres enten med en billigere Wilheim, eller måske en Uffe Bech. Om de er realistisk, eller interresant for trænerstaben og ledelsen, ved jeg selvfølgelig ikke. Men vi er for tynde på de pladser. Duelund kan bruges der også, men han mangler speed. Bedre med ham som 8/10'er.
Awer Mabil ved ingen vel hvad der skal ske med.

Paul Onuachu er vel sikker på en startplads i de fleste kampe, så han forhåbenligt kan fortsætte med at score 15-20 mål i den kommende sæson, så han kan blive solgt for et pænt beløb næste sommer. Sørloth er allerede sikret som erstatning, afløser og alternativ. Man kunne også i nogle kampe kopiere FCK, og spille med 2 store angribere fra start.
Jeg håber CS og smartodds finder en lille hurtig, driblestærk og træfsikker " Zidan ". En ung angriber der kan byde ind med noget andet en Paul og Sørloth.
Måske Marcos Urena har lært at sparke til en bold? 😂

Hvis

Sniper

Indlæg af Sniper »

Det er lidt spøjst at vi ser ud til at miste både 1.-2. og 3. målmand i dette vindue, det er da noget usædvanligt.
Har egentlig fin fidus til Falkesgaard som jeg synes har set rigtig fornuftig ud for OB i de sidste kampe her i foråret, men tror ikke han er signet som 1.valg så det må da betyde at vi skal ud og hente en målmand. Det er altid lidt svært med målmænd synes jeg, vi har vel aldrig rigtig haft succes med at hente nogle udefra. Jeg mindes ihvertfald folk som Raska, Onyszcko og Dahlin med begrænset succes. Jeg så rigtig gerne at vi hentede Jesper Hansen i Lyngby som aleerede har bevist sig i DK.

Jeg synes det er rart at man har været tidlig ude og signe Korcsmar og Sørloth som jeg ser som forstærkninger af truppen. Skal man tro på det udmeldte så mangler der at blive hentet 2 spillere mere, hvoraf den ene så højst sandsynligt er en målmand.
D.v.s vi har jo faktisk allerede hentet 4 spillere til, Sørloth, Korcsmar, Falke og Baidoo, så det står lidt hen i det uvisse hvor mange der stadig kommer ind.

Vi sælger vel kun Novak og Dahlin i dette vindue, med mindre NK og Due shiner til u21-EM. Tror ikke på Rilwan bliver solgt før til vinter da han først skal have hans danske pas. Jeg så dog gerne at man også sendte Halsti og VdV afsted i dette vindue. VdV er bare lig med problemer sådan som situationen omkring ham har udviklet sig. Jeg synes man skulle have lagt spillet mere an på ham med spil langs jorden og hurtige kombinationer istedet for at spille hen over hovedet på ham, det er dømt til at gå galt. Halsti er bare ikke god nok.

Forsvar: NK, Kian, Korcsmar, Riis, Nicolaisen, Dal Hende, Munksgaard og (Rømer) -synes egentlig det ser fornuftigt ud hvis ZK slår til og Dal H holder sig skadesfri, måske man skulle kigge på en backup til ham.

Kanter: Borring, Kroon, Mabil, Anderson, Rilwan, Døhr og Due - Kanter ser også fornuftige ud, specielt hvis Borring holder sit niveau og Kroon endelig kommer igang for os. Mabil og Anderson må gerne blive backups i den kommende sæson og få masser af indhop.

Midtbane: Poulsen, Sparv, Drachmann, VdV, Due, Rilwan, Kairinen, (Rømer) - midtbanen er ved at være gammel og i min optik en smule langsom, har dog et håb om at se Sparv tilbage i topform og at Polle som selvom han blev valgt til året spiller har spillet en meget middelmådig sæson i min optik stepper lidt op i næste, han har for mange dårlige afleveringer og boldtab til trods for hans mange assists. Jeg kunne også godt tænke mig at se hvad Kairinen indeholder i den kommende sæson. Men først og fremmest er det vigtigt at Due fortsætter udviklingen.

Angreb: Paul og Sørloth - hvor er det dejligt at Paul endelig begynder at score de mål han har chancer til, var virkelig frustreret over ham i efteråret, men ledelsen har igen vist at de trods alt har lidt mere is i maven og forstand på fodbold end os sofatrænere. Håber den nye Nordmand modbeviser de skeptikere der påstår at der aldrig er hentet kvalitet af norsk herkomst til DK.

Jeg er lidt i tvivl om hvor vi skal forstærke os yderligere, hvis der altså stadig skal hentes 2 nye. Synes truppen er mere komplet nu hvor ZK og AS er hentet ind. Det er vel et spørgsmål om at fylde de huller der måtte komme efter salg hen over sommeren?

974

Indlæg af 974 »

Jakob Poulsen har ikke spillet en middelmådig sæson i min optik!

Han har spillet FULD TID 35 af 36 kampe i Superligaen ( havde 1 karantænedag / 4 gule kort)
Og er derved den spiller der har spillet 3. flest minutter i hele superligaen (Kanstrup spillede flest minutter - Fuld tid)

Han scorede 8. flest gange af en midtbanespiller - på lige fod med Delaney, Kusk, Verbic, Mukhtar.

Til gengæld assisterede han markant flere gange end eks. ovenstående - nemlig 8 gange (Superstats siger endda 9 assists), hvilket er 4. bedst i superligaen
Han blev kun overgået vores egne Jonas Borring, Rilwan Hassan, og så med et enkelt mål mere Kasper Fisker
Det vidner for mig om at vi simpelthen bare har fået flere oplæggere :-)

Derudover er han den spiller der har løbet 4. flest meter i sæsonen, hvilket da for mig ikke minder om en "over the hill" spiller

Hvis vi måler hans indsats på samlet antal mål og assists, så er det faktisk kun sket én gang i Danmark at det har været bedre, og det var i hans tid i Esbjerg i 2003/2004 sæsonen hvor han scorede et mål mere :-)
http://www.superstats.dk/spillere/spill ... me?id=1164

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

JP er desuden den midtbanespiller med næstflest fremadrettede afleveringer per kamp (19) i ligaen. Kritikken af ham er i mine øjne misforstået.

Låst