Rafael van der Vaart

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Philipjensen

Re: Rafael van der Vaart

Indlæg af Philipjensen »

FCM2000 skrev:
7. jun 2017, 00:15
Ravnen skrev:
6. jun 2017, 23:13
Lad os nu give Rafael noget opbakning. Manden har trods alt spillet med de største, på de største hold. Jeg vil simpelthen kun tro på at 17-18 bliver en kæmpe succes med ham, at vi og ham finder ud af bruge ham optimalt til glæde for os alle. Det er så super fedt at vi har ham, vi skal tilbage til at gøre det til en positiv historie :-)
Rafael har mødt den danske jante lov, når den er værst, Jeg tilslutter mig det en sponsor mener, nemlig at den fysiske stab har spillet fallit.

Alle har været pisse bange for at sidde med aben for at en dyr spiller går i stykker, derfor har Rafael ikke fået en eneste chance for at spille sig i form, og ja tragisk at man har brugt 1 år på ingen ting. Det er under al kritik og amatøragtig, og FCM har vist sig ikke at have klasse nok til så dyr en spiller.

Når man er i form, siger statistikken at så er risikoen for skader mindre. Men FCMs dårlig håndtering af vdv, har sat ham i en mere sårbar situation fysisk, når han ikke er på toppen.

Man kan sige at FCM har så dyr en spiller, at man ikke tør bruge ham fuldt ud, det er hovedrystende ringe.

Når man køber en spiller af den kaliber og historik, så må man gå ud fra, at Steinlein og Jes Thorup har talt sammen, nemlig at der kræver kampe at få vdv i form, hvis ikke Thorup er med på det, jamen så er det at pisse på de sponsorer og vdv.

Som nogle har skrevet det gavner nok ikke et sponsor samarbejde det her frem over.

En forventningsafstemning spiller, Steinlein og Thorup synes ikke at have været eksisterende.
Det er første gang jeg kommenterer på VDV situationen. Manden er ikke god nok til at spille sig på holdet. Det mener han , at han er. Så må manden prøve at spille sige på holdet.
Lad os komme af med manden og komme videre....

Jeg mener at fcm2000 bør forblive 00'erne! Så er den skid slået - lad os gå videre

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Manden har pt ikke de evner og kvaliteter det kræver for at spille 8'er i vores system. Og sørgeligt nok får han det heller aldrig, da løbekapacitet og højt pres er synonym med vores 8'ere og antonym med Rafa.
Den hænger på Steinlein og hans behov for en penistransfer.
Jeg nægter at tro på Rafa nogensinde bliver en succes i FCM. Det var et forhold der var dødsdømt fra starten.
Men derfor er jeg stadig ved at kaste op når Rafa sætter sig over holdet og åbenlyst negligerer fansene. Og at han så samtidig får opbakning til det fra diverse fans er mig en gåde. Det skulle da lige være en mand som Rømer eller Borring der lavede det nummer. Så var fanden da løs over det hele.
Ingen over holdet. Ej heller Rafa

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
Ravnen skrev:
Lad os nu give Rafael noget opbakning. Manden har trods alt spillet med de største, på de største hold. Jeg vil simpelthen kun tro på at 17-18 bliver en kæmpe succes med ham, at vi og ham finder ud af bruge ham optimalt til glæde for os alle. Det er så super fedt at vi har ham, vi skal tilbage til at gøre det til en positiv historie :-)
Rafael har mødt den danske jante lov, når den er værst, Jeg tilslutter mig det en sponsor mener, nemlig at den fysiske stab har spillet fallit.

Alle har været pisse bange for at sidde med aben for at en dyr spiller går i stykker, derfor har Rafael ikke fået en eneste chance for at spille sig i form, og ja tragisk at man har brugt 1 år på ingen ting. Det er under al kritik og amatøragtig, og FCM har vist sig ikke at have klasse nok til så dyr en spiller.

Når man er i form, siger statistikken at så er risikoen for skader mindre. Men FCMs dårlig håndtering af vdv, har sat ham i en mere sårbar situation fysisk, når han ikke er på toppen.

Man kan sige at FCM har så dyr en spiller, at man ikke tør bruge ham fuldt ud, det er hovedrystende ringe.

Når man køber en spiller af den kaliber og historik, så må man gå ud fra, at Steinlein og Jes Thorup har talt sammen, nemlig at der kræver kampe at få vdv i form, hvis ikke Thorup er med på det, jamen så er det at pisse på de sponsorer og vdv.

Som nogle har skrevet det gavner nok ikke et sponsor samarbejde det her frem over.

En forventningsafstemning spiller, Steinlein og Thorup synes ikke at have været eksisterende.
Som Arff nævner. Kom med ud og se en træning.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
7. jun 2017, 00:41
FCM2000 skrev:
Ravnen skrev:

Som Arff nævner. Kom med ud og se en træning.
Steffen AM hvor ved du fra at jeg ikke har været det ?. Og hvor ved du at han ikke har vist noget til træning ?

Jeg mindes f.eks. en Jesper Thygesen der så ham til træning, og sagde at han vidste noget man ikke har set i FCM før, det samme gjorde
G. Riddersholm efter en kamp han havde set i Odense, og hvor vdv helt mærkeligt bliver taget ud.

En ting er træning og en anden kampe i benene, du viger uden om Steffen AM, hvis du har spillet fodbold ved du at kampe er det der skal til for at komme i form.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
7. jun 2017, 00:48
Steffen AM hvor ved du fra at jeg ikke har været det ?. Og hvor ved du at han ikke har vist noget til træning ?

Jeg mindes f.eks. en Jesper Thygesen der så ham til træning, og sagde at han vidste noget man ikke har set i FCM før, det samme gjorde
G. Riddersholm efter en kamp han havde set i Odense, og hvor vdv helt mærkeligt bliver taget ud.

En ting er træning og en anden kampe i benene, du viger uden om Steffen AM, hvis du har spillet fodbold ved du at kampe er det der skal til for at komme i form.
Så havde du sagt det, og du referer kun til eksperter, uden at inkludere egne observationer.

Det handler jo ikke om fodbold, men om simpel fysik.

Kan kun gentage hvad jeg har skrevet, og det giver selvfølgelig ikke meget mening, hvis du ikke vil læse og forstå.
Du modargumentere jo ikke, du gentager bare.

Du må have en god aften.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
7. jun 2017, 00:54
FCM2000 skrev:

Så havde du sagt det, og du referer kun til eksperter, uden at inkludere egne observationer.

Kan kun gentage hvad jeg har skrevet, og det giver selvfølgelig ikke meget mening, hvis du ikke vil læse og forstå.

Du må have en god aften.
Ved du hvad Steffen AM, du er umulig, du har lov til at have dine meninger, men jeg deler dem ikke, beklager.

Min sidste kommentar til dig:

Du er klogere end folk der har været i gamet ok, herunder folk med international erfaring, nuvel du har din ret. :geek:

Men dit problem er, at folk lytter mere til folk der har været i gamet og end en "Steffen AM".

Når tv hyrer folk til sport, så tager de nogle med erfaring fra gamet, og undskyld vi mangler endnu at se Steffen AM på den scene :shock:

Ja simpel fysik opbygges i kamp, de sidste 10 pct, har du nogensinde spillet en kamp på bare et middelniveau, så ved du at kampe giver de sidste 10 pct, hvorfor fanden udlejer FCM ellers spiller til andre klubber ? for at de skal få nogle minutter i benene ?

Det samme ser du i andre sport, der er sgu ingen der kan træne sig til tour de france uden at prøve formen af i real løb, det er det du ser
mange gør via tour de Schweiz op til tour de france, nogle kører sig i form i Italien rundt som forberedelse til tour de france.

VDV har noget de andre ikke har, dyb respekt for FCM spillerne. Hvorfor fanden skriver man ellers med ham ? 15 mill kr om året :roll:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
7. jun 2017, 01:17
Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:

Du må have en god aften.
Ved du hvad Steffen AM, du er umulig, du har lov til at have dine meninger, men jeg deler dem ikke, beklager.

Du er klogere end folk der har været i gamet ok, herunder folk med international erfaring, nuvel du har din ret. :geek:

Men dit problem er, at folk lytter mere til folk der har været i gamet og end en "Steffen AM".

Når tv hyrer folk til sport, så tager de nogle med erfaring fra gamet, og undskyld vi mangler endnu at se Steffen AM på den scene :shock:

Ja simpel fysik opbygges i kamp, de sidste 10 pct, har du nogensinde spillet en kamp på bare et middelniveau, så ved du at kampe giver de sidste 10 pct, hvorfor fanden udlejer FCM ellers spiller til andre klubber ? for at de skal få nogle minutter i benene ?

Det samme ser du i andre sport, der er sgu ingen der kan træne sig til tour de france uden at prøve formen af i real løb, det er det du ser
mange gør via tour de Schweiz op til tour de france, nogle kører sig i form i Italien rundt som forberedelse til tour de france.

VDV har noget de andre ikke har, dyb respekt for FCM spillerne. Hvorfor fanden skriver man ellers med ham ? 15 mill kr om året :roll:
Lige et sidste spørgsmål.
Vil du anerkende præmissen om at det er lige meget med spilletid,
HVIS man ikke kan løbe 10 km på 45 min.
eller lave mindst 10 høj intense sprint indenfor en rimelig tid?

974

Indlæg af 974 »

Nu befinder vi os på Ulvegraven, hvor vi debatterer en masse om vores klub FCM

I diverse medier er der også en masse typisk gamle spillere der har lyst til at sidde i eks. et studie og kloge sig på en hel masse emner de tænker at de ved noget om...Det er ikke altid de ved noget om det der specifikt sker i dagligdagen i FCM..
Men af og til kan det da godt være interessant at høre hvad de siger :-)

Herinde vægter jeg langt mere dugfriske og personlige oplevelser fra folk som eks. Steffen eller Arff, som flere gange ugentligt gør en indsats for at komme tæt på aktiviteterne der foregår i klubben!

Jeg synes også at du FCM2000 kører i ring, og bør give lidt mere kredit til dem der bruger så meget tid på at dele de oplevelser og erfaringer de får i det næsten daglige med FCM - Kredit herfra i hvert fald!!

Jeg håber som Ravnen også på at vi måske får VdV at se gøre en indsats i FCM som vi trods alt vil kunne være stolte af, så lad os krydse fingre for at han kommer i bedre form, og derved måske også kan passe bedre ind i den spillestil som praktiseres i FCM!
Jeg går ikke med på at vi skal ændre spillestil - bare fordi han lige tilfældigt er her!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Steffen am skrev:
7. jun 2017, 01:44
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:

Du må have en god aften.

Ja og nej, man kan godt opbygge grundformen ved kampe alene, men det vil være en del længere og vil være risikofyldt for skader.

Alle prof spillere kan hvis de har grundformen, kunne løbe 10 km på 45 min, selv undertegnede kan gøre det trods fremskreden alder, jeg har holdt formen ved lige gennem årene.

Den bedste måde at komme i topfit på er træning og kampe sammen.

Jeg vil sige, som Thomas Gaardsøe sagde, det kan ikke passe, at det skal tage så lang tid at få en vdv i form, og ja du Steffen AM må også anerkende, at man fra FCMs side har sagt, at han skal bygges op stille og rolig op.

Mit point er, og det har jeg ret til mene, de ansvarlige har været pisse bange for at skade ham, hvor leddelsen så bliver sur, og sponsorerne i sidste ende, derfor er man gået meget langsom frem, men det betyder også, at vdv har været udsat for at få skader når han ikke er topfit og vdv aldrig har haft en chance for at ramme formen, med den fart genoptræningen har haft.

Man kan sige, at FCM har fået så dyr en spiller, at de ikke tør bruge ham fuldt ud :roll: :ugeek: og til stor irritation for vdv selv.

Trods det, er det min opfattelse, at han allerede har vist, at han har kvaliteter, der aldrig er set på et FCM hold før.

Ståle Solbakken der dog har en vis erfaring, antager at det tager 15 kampe, at spille en spiller i form.

Køber man en spiller til den pris, så må man antage, at ledelse, sportslig ledelse, træner og spilleren selv, har lavet en forventningsafstemning.

Som sponsor kan jeg sgu godt forstå nogle er utilfreds med forløbet og har udtrykt det i pressen.

Man må gå ud fra, at den sportslig ledelse og ledelsen har afstemt om træneren er villig til at give rummelighed for det her projekt, ellers er det jo totalt vanvittigt at gå til sponsorer og bede om millioner, ja mange millioner til det her. Det er at pisse på sponsorerne og ja det bliver nok ikke nemmere at hente penge fra den konto.

For mig mangler der en rød tråd fra sponsorerne-ledelsen-sportsdirektør-trænerne-spilleren.

Træneren har vist hvad vdv stod for spillemæssigt, passer han ikke ind, så er det vel Thorups opgave at sige fra ?

Helt vanvittigt er det, at man kan stille spørgsmål om vdv er kommet i badstand hos thorup, det er at gør lunten kortere, og ja man kan jo se at de fleste betting selskaber, ikke giver meget for thorup.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Du har klart en pointe, FCM2000, i forhold til det med at spille ham i form. Efteråret viste vel også delvist, at han blev bedre i takt med mere spilletid, men omvendt fungerede holdet ikke samtidig.

Problemet i foråret har nok været, at der ikke har været så mange oplagte tidspunkter at give ham chancen, da vi har været under max pres for at nå tredjepladsen + at vi har mødt gode hold udelukkende fra top 6. Jeg undrer mig dog meget over, hvorfor Thorup ikke gav ham spilletid i den sidste kamp mod Randers samt hjemmekampen mod FCN, hvor han valgte at skifte Wikheim ind i stedet for Duelund med et kvarter tilbage ved stillingen 3-1. Det kan jeg faktisk godt forstå, at Rafa bliver fornærmet over (håber du kan se, FCM2000, at jeg ikke er Jess Thorup ;) )

Der er dog nok nogle faktorer, som vi ikke helt kender, f.eks. hans indsats til træning og det daglige samarbejde. Omvendt ville han næppe være en del af kamptruppen, hvis han var ugidelig til træning. Med en god opstart efter sommerpausen skal der dog nok komme flere chancer til ham for at spille sig i form. Med EL-kval har vi forhåbentlig to kampe om ugen det meste af juli og august, og jeg skal blive den første til at glæde mig til at se ham her her i Tallinn, hvis vi får en modstander herfra :-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

hviid skrev:
7. jun 2017, 11:48
Du har klart en pointe, FCM2000, i forhold til det med at spille ham i form. Efteråret viste vel også delvist, at han blev bedre i takt med mere spilletid, men omvendt fungerede holdet ikke samtidig.

Problemet i foråret har nok været, at der ikke har været så mange oplagte tidspunkter at give ham chancen, da vi har været under max pres for at nå tredjepladsen + at vi har mødt gode hold udelukkende fra top 6. Jeg undrer mig dog meget over, hvorfor Thorup ikke gav ham spilletid i den sidste kamp mod Randers samt hjemmekampen mod FCN, hvor han valgte at skifte Wikheim ind i stedet for Duelund med et kvarter tilbage ved stillingen 3-1. Det kan jeg faktisk godt forstå, at Rafa bliver fornærmet over (håber du kan se, FCM2000, at jeg ikke er Jess Thorup ;) )

Der er dog nok nogle faktorer, som vi ikke helt kender, f.eks. hans indsats til træning og det daglige samarbejde. Omvendt ville han næppe være en del af kamptruppen, hvis han var ugidelig til træning. Med en god opstart efter sommerpausen skal der dog nok komme flere chancer til ham for at spille sig i form. Med EL-kval har vi forhåbentlig to kampe om ugen det meste af juli og august, og jeg skal blive den første til at glæde mig til at se ham her her i Tallinn, hvis vi får en modstander herfra :-)
Det ender med at vi er enig Hviid :lol:

Det jeg har hørt om vdv, f.eks. Frank Arnesen har udtalt at vdv er 100 pct seriøs, det samme Morten Olsen. Frank Arnesen var manager i HSV da man hentede vdv fra Tottenham.

Dit point med at holdet ikke har fungeret er rammende for alle nye spillere, det er fandme svært at komme som ny til et hold der ikke fungere,
vdv, wilkheim, Bruhniho og halsti er kommet til et hold der var i ubalance.

Hvad med en Kroon som var den dyreste dreng i sidste vindue, han er vel også et flop ?

Den der har fået længste snor i FCMs historie er Thorup, hørte Ankersen sige, at Thorup i andre klubber måske nok var røget ud, men at man kunne se en udvikling og det var grunden for at man ikke havde valgt denne vej.

Jeg vil sige det på den måde, at starter efteråret med at FCM ryger ud til et hold fra Letland og man starter med nederlag i superligaen, så kan jeg ikke se en eneste grund til at FCM skal forsætte med Thorup / Bak duoen. Er der på nye skader så kan den fysiske træner CHRISTIAN CLARUP få samme vej.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
7. jun 2017, 12:10
Det ender med at vi er enig Hviid :lol:

Det jeg har hørt om vdv, f.eks. Frank Arnesen har udtalt at vdv er 100 pct seriøs, det samme Morten Olsen. Frank Arnesen var manager i HSV da man hentede vdv fra Tottenham.

Dit point med at holdet ikke har fungeret er rammende for alle nye spillere, det er fandme svært at komme som ny til et hold der ikke fungere,
vdv, wilkheim, Bruhniho og halsti er kommet til et hold der var i ubalance.

Hvad med en Kroon som var den dyreste dreng i sidste vindue, han er vel også et flop ?

Den der har fået længste snor i FCMs historie er Thorup, hørte Ankersen sige, at Thorup i andre klubber måske nok var røget ud, men at man kunne se en udvikling og det var grunden for at man ikke havde valgt denne vej.

Jeg vil sige det på den måde, at starter efteråret med at FCM ryger ud til et hold fra Letland og man starter med nederlag i superligaen, så kan jeg ikke se en eneste grund til at FCM skal forsætte med Thorup / Bak duoen. Er der på nye skader så kan den fysiske træner CHRISTIAN CLARUP få samme vej.
Ikke helt enige endnu, håber det er ok ;-)

Jeg er lidt usikker på, om han er 100% seriøs længere, der var i hvert fald nogle historier fra Sevilla om lidt mangel på fokus. Jeg kom også i tanker om denne artikel:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... cm/6220219

At bo sammen med en topsportskvinde som Estevana har måske hjulpet, men måske er motivationen ikke helt den samme som i HSV-tiden? Det er sådan set fair nok med alt det, han har opnået, men det har han måske ikke helt selv indset. I øjeblikket er det i hvert fald ikke nok til at få en startplads, og min pointe er, at Rafa også selv bærer en del (ikke det hele) af skylden for, at han ikke har opfyldt forventningerne.

Er dog helt enig med dig i, at starten på sæsonen bliver afgørende for Thorup. Hvis vi ryger hurtigt ud til et hold fra Letland og taber i Superligaen, er det slut for ham og Bak.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:
Steffen am skrev:

Du må have en god aften.

Der er ingen af spillerne, der løber 10 km på 45.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

PH1978 skrev:
7. jun 2017, 22:28
Steffen am skrev:
FCM2000 skrev:

Der er ingen af spillerne, der løber 10 km på 45.
Ikke på banen, men alle pro fodboldspillere kan løbe hurtigere end dette ud af lige landevej.
(Burde de i hvert fald, men er bare ment som ekspempel)

Var bare for at pointere at VdV ikke er i form, og at fysisk form ikke har noget med kampform,
og er træt af når folk sætter lighedstegn mellem de to ting.
VdV mangler jo ikke timing eller boldføling, han mangler fysik og en lang skadesfri periode.

Men som andre nævner. Forhåbentlig kan holde sig skadesfri i presæsonen, og at han står skarpt til den nye sæson. :D

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

@Arff og @Steffen AM

Til os andre der ikke har behov for at måle tissemænd, og blot er interesseret i at høre lidt nærmere om hvad der faktisk foregår til træning.

Vil i ikke da dele ud af hvad i ser, og hvad jeres holdning er til vdv og andet? Kan se det med træning har været nævnt både mhp. status og reelt niveau. :)

Låst