Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:
31. maj 2017, 20:00
Mine bud:
En 8'er - Som jeg har skrevet tidligere har Sparv, Rafa og JP alle udløb næste sommer, så jeg tror (og håber), at klubben viser rettidigomhu, og henter en ind nu, så vi ikke skal hente 3-4 nye næste sommer, hvis Duelund også bliver solgt.

Keeper - Dahlin har desværre ikke imponeret mig siden han kom tilbage fra skade, og jeg tror klubben forsøger at sende Dahlin hjem til Sverige, og så hente en ny første keeper. Har hørt lidt snak om at Malmø overvejer ham som afløser for Wiland.
Gode bud hele vejen rundt.

Du tror ikke man vil forsøge at finde en afløser for Wikheim på kanten?
Kan selvfølgelig være afhængig om man kan få solgt Mabil?

Men med Mabil på 'transferlisten', Borring der ikke bliver yngrer, Rilwan der ryger til vinter
og Anderson og Kroon skadet, tænkeg jeg at det godt kan forsvares.

Målmand, Dahlin ud?
Kan godt følge dig argument, men synes godt nok det er vildt hvis man bytter både 1., 2. og 3. målmand i samme vindue.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Steffen am skrev:
31. maj 2017, 20:16
Arff skrev:
Mine bud:
En 8'er - Som jeg har skrevet tidligere har Sparv, Rafa og JP alle udløb næste sommer, så jeg tror (og håber), at klubben viser rettidigomhu, og henter en ind nu, så vi ikke skal hente 3-4 nye næste sommer, hvis Duelund også bliver solgt.

Keeper - Dahlin har desværre ikke imponeret mig siden han kom tilbage fra skade, og jeg tror klubben forsøger at sende Dahlin hjem til Sverige, og så hente en ny første keeper. Har hørt lidt snak om at Malmø overvejer ham som afløser for Wiland.

Men med Mabil på 'transferlisten', Borring der ikke bliver yngrer, Rilwan der ryger til vinter

Målmand, Dahlin ud?
Kan godt følge dig argument, men synes godt nok det er vildt hvis man bytter både 1., 2. og 3. målmand i samme vindue.
Jeg har da ikke indtryk af at Mabil er på transferlisten, jeg tror da man giver ham chancen i klubben igen.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Arff »

Spicker skrev:
Steffen am skrev:
31. maj 2017, 20:16
Arff skrev:
Mine bud:

Målmand, Dahlin ud?
Jeg har da ikke indtryk af at Mabil er på transferlisten, jeg tror da man giver ham chancen i klubben igen.
Jeg har ingen anelse vedr. Mabil, og det er jeg heller ikke sikker på at klubben har. Den optimale løsning ville være, at finde en kantspiller som kunne agere tredje angriber, hvis der var brug for det nogle få gange.

Jeg er enig med Steffen, kanten kan blive problematisk, med en aldrende Borring, en alt eller intet Awer og en skadet Kroon, som på ingen måde har slået til endnu kan fire kantspillere godt blive i den tynde ende.
Men en ny 8'er kan selvfølgelig afhjælpe det problem, da Duelund også kan spille kanten. Med mindre han selvfølgelig bliver pigesur over det!
Vi kan tabe, men aldrig besejres

THenry

Indlæg af THenry »

Arff skrev:
Ankersen udtaler til Herning Folkeblad, at han regner med 4 tilgange, hvoraf en af dem er Korcsmar. Jeg læser det som, at det er 4 udover dem der er bekræftet. Han snakker også om 5 afgange.

Afgange:
Mikkel Andersen
Bruninho
Wikheim
Pusic
Novak

Udleje (mit bud):
Nicolaisen - trænger til kontinuerligt spilletid, og er tydeligvis ikke klar til Superligaen endnu.

Døhr - har spillet højre back de seneste kampe for både reservehold og U19, så jeg gætter på, at man forsøger at udleje ham til en klub, som vil satse på ham som back.

Gloire - Han er langt fra førsteholdet, og jeg forestiller mig et scenarie lidt som da vi udlejede Gemmer til Horsens.

Babajide David - Har haft fin succes i Jerv, men bliver aldrig en FCM spiller, så jeg gætter også på endnu et lejeophold til ham - alternativt sluser man ham ud af bagdøren.

Bekræftede tilgange:
Frederik Brandhof - har underskrevet en 4 årig aftale, men er udlejet til Skive indtil vinter.

Michael Baidoo - har underskrevet en 4 årig aftale.

Michael Falkesgaard - har underskrevet en to årig aftale.

Sikre bud:
Zsolt Korcsmar - har underskrevet en 3 årig aftale.

En angriber - forklaringen ikke nødvendigt. Jeg er mest spændt på, om det bliver én eller to, og fra hvilken hylde vi henter 'nr. 1'.

Mine bud:

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg læser Ankersens udtalelse til HF på samme måde. 4 spiller ind, hvor af Korcsmar er den ene.

En stærk angriber, som afløser for Bruninho (vi skal dog ramme bedre end med brasilianeren) kommer helt sikkert.

Derudover tror jeg på et ungt angrebstalent, der kan blive god om et par sæsoner. Jeg kunne godt forestille mig en ung spiller med fart i fødderne, der også evt. kan spille en kant. Det kunne være en spiller med profil ala Jonah Osabutey e.l.

Den sidste kan meget vel afhænge af, hvad der sker på udgangsiden, herunder udlejning. Det kan vel i princippet være alt fra 8'er, kant, back til målmand. Det kan også afhænge af, om der dukker en spændende mulighed op, og naturligvis om der står europæisk på menuen i efteråret.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
31. maj 2017, 22:06
Arff skrev:
Ankersen udtaler til Herning Folkeblad, at han regner med 4 tilgange, hvoraf en af dem er Korcsmar. Jeg læser det som, at det er 4 udover dem der er bekræftet. Han snakker også om 5 afgange.

Afgange:
Mikkel Andersen
Bruninho
Wikheim
Pusic
Novak

Udleje (mit bud):
Nicolaisen - trænger til kontinuerligt spilletid, og er tydeligvis ikke klar til Superligaen endnu.

Døhr - har spillet højre back de seneste kampe for både reservehold og U19, så jeg gætter på, at man forsøger at udleje ham til en klub, som vil satse på ham som back.

Gloire - Han er langt fra førsteholdet, og jeg forestiller mig et scenarie lidt som da vi udlejede Gemmer til Horsens.

Babajide David - Har haft fin succes i Jerv, men bliver aldrig en FCM spiller, så jeg gætter også på endnu et lejeophold til ham - alternativt sluser man ham ud af bagdøren.

Bekræftede tilgange:
Frederik Brandhof - har underskrevet en 4 årig aftale, men er udlejet til Skive indtil vinter.

Michael Baidoo - har underskrevet en 4 årig aftale.

Michael Falkesgaard - har underskrevet en to årig aftale.

Sikre bud:
Zsolt Korcsmar - har underskrevet en 3 årig aftale.

En angriber - forklaringen ikke nødvendigt. Jeg er mest spændt på, om det bliver én eller to, og fra hvilken hylde vi henter 'nr. 1'.

Mine bud:

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg læser Ankersens udtalelse til HF på samme måde. 4 spiller ind, hvor af Korcsmar er den ene.

En stærk angriber, som afløser for Bruninho (vi skal dog ramme bedre end med brasilianeren) kommer helt sikkert.

Derudover tror jeg på et ungt angrebstalent, der kan blive god om et par sæsoner. Jeg kunne godt forestille mig en ung spiller med fart i fødderne, der også evt. kan spille en kant. Det kunne være en spiller med profil ala Jonah Osabutey e.l.

Den sidste kan meget vel afhænge af, hvad der sker på udgangsiden, herunder udlejning. Det kan vel i princippet være alt fra 8'er, kant, back til målmand. Det kan også afhænge af, om der dukker en spændende mulighed op, og naturligvis om der står europæisk på menuen i efteråret.
alt logik siger endnu en midtforsvar, går hansen eller ham fra ungarn i stykker, jamen så står du i samme situation som i den her sæson, der har kun været een midtforsvar af klasse, og det dur ikke hvis man vil i europa gruppespil og spille til top 3 samtidigt. Se nu realistisk på det, Riis og RN er simpelthen ikke gode nok p.t.. og det er fandme naivt at tro man kan udvikle og samtidig gå efter gruppespil og efter at presse FCK samtidig med så grønne spillere.

og en kantspiller mere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
31. maj 2017, 22:44
og det er fandme naivt at tro man kan udvikle og samtidig gå efter gruppespil og efter at presse FCK samtidig med så grønne spillere.
Måske, men det er ikke desto mindre klubbens strategi.
RA og CS har gentaget at vi er en udviklingsklub.
Hvis vi henter 2 midterforsvarer, mener jeg klart man konflikter med den udmeldte strategi.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Enig med Steffen.
Og Riis har da vist, at han er god nok til start-11, hver gang han spiller. Så hvis han kan holde sig skadesfri, er han et fint 3. valg centralt. Desuden er Dal Hende imo bedre defensivt end Novak, og Sparv kommer tilbage. De to ting skulle også gerne få stor positiv afsmitning på defensiven.

JBT

Indlæg af JBT »

Men god nok til top 3 hvert år og europæiske pladser.. bum bum - måske på sigt men det er sgu for tyndt besat.. De andre hold omkring bliver nok ikke ringere.

Tanken kunne være hvis en halsti røg kom der en ekstra forsvarer ind, men som jeg skrev før peger alt logik på 2 forsvarsspillere ind, den ene evt en god back der kan gå i midten eller omvendt.
Husk på Rømer bliver ikke bedre, så handler det pludselig om unge og dermed det niveau vi vil nå som klub eller ihvertfald det nogle håber og forestiller sig i ledelsen.
Og som jeg igen holder på er der brug for noget top klasse, både en midt på, en på kant og en i angrebet, ligesom i FCK og bif. Lad os nu se noget ordenligt købmandskab denne gang...

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Jeg er absolut ikke tilhænger af de lejeaftaler, som med Wikheim og Bruninho. Med så mange spillerudskiftninger får vi aldrig spillet et stærkt hold sammen.

Får vi et par erstatninger for Wikheim og Bruninho i landsholdsklasse, så tror jeg egentlig vi er på plads.

Vores trup er god og har masser af potentiale, det er desværre cheftræneren der trænger mest til at blive udskiftet.....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
1. jun 2017, 00:02
Jeg er absolut ikke tilhænger af de lejeaftaler, som med Wikheim og Bruninho. Med så mange spillerudskiftninger får vi aldrig spillet et stærkt hold sammen.
Både enig og uenig.
Det er rigtig nok træls med for meget udskiftning.
Men er glad for at Bruninho kun var på leje og at vi ikke købte ham, ;)
hvis taktikken var at se ham an.

Men er sådan set ikke uenig med din pointe :)
UlvenFraNord skrev:
1. jun 2017, 00:02
Får vi et par erstatninger for Wikheim og Bruninho i landsholdsklasse, så tror jeg egentlig vi er på plads.
I hvert fald hvis Kian, Dal Hende, Sparv, Kroon, Anderson (og Dahlin) kommer fit tilbage og kan spille uden større skader næste sæson :roll:
så er jeg enig at det ser stabilt ud, med to offensive forstærkninger (udover Zsolt og Falke) :D

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Opdager jeg slet ikke fik skrevet hele min pointe omkring lejespillerne. Der er også den faktor, at man er mere tålmodig med spillere man har købt og investeret i. Man ved de skal være der i længere tid og der ingen fortrydelse er.

Jeg tror man ville have gjort mere med Bruninho hvis man havde haft det i baghovedet, at han skulle være her flere år endnu. Jeg er stadig fuld af undren over at han var så dårlig, at vi fik så lidt ud af ham. Faktisk vil det ikke undre mig hvis han pludselig er i fx. Aab og banker mål ind på stribe. Vi har i mine øjne store problemer med at få stærke individualister til at shine.

pdole

Indlæg af pdole »

Er Serge Deblé helt skudt ved siden som supplement/ backup til Paul?
Synes han kan nogle spændende ting...har dog ind i mellem lidt svært ved at få slut produkt på.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

UlvenFraNord skrev:
1. jun 2017, 00:43
Opdager jeg slet ikke fik skrevet hele min pointe omkring lejespillerne. Der er også den faktor, at man er mere tålmodig med spillere man har købt og investeret i. Man ved de skal være der i længere tid og der ingen fortrydelse er.

Jeg tror man ville have gjort mere med Bruninho hvis man havde haft det i baghovedet, at han skulle være her flere år endnu. Jeg er stadig fuld af undren over at han var så dårlig, at vi fik så lidt ud af ham. Faktisk vil det ikke undre mig hvis han pludselig er i fx. Aab og banker mål ind på stribe. Vi har i mine øjne store problemer med at få stærke individualister til at shine.
Man kan vel også vende den om og sige, at Bruninho kun har præsteret 1/2 sæson i superligaen. Efterfølgende har han floppet i Kina og hos os. Desuden ankom han i skandaløs form til os, med en ikke særlig professionel tilgang til livet som fodboldspiller. Han virker for mig, til at være den type spiller, der mistede gnisten efter han scorede den store kontrakt. Så jeg ville blive meget forundret, hvis han pludselig bombede i AaB eller andre steder.

Jeg er stor fan af lejekontrakter med købsoption. Spilleren ved, at der skal præsteres for at blive, og vi har muligheden for at begrænse tabet ved fejlkøb. I en verden, hvor der ofte kun rammes plet 50% af gangene på transfers, er det klogt at indbygge en fortrydelsesret.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:
1. jun 2017, 07:15
UlvenFraNord skrev:
1. jun 2017, 00:43

Man kan vel også vende den om og sige, at Bruninho kun har præsteret 1/2 sæson i superligaen. Efterfølgende har han floppet i Kina og hos os. Desuden ankom han i skandaløs form til os, med en ikke særlig professionel tilgang til livet som fodboldspiller. Han virker for mig, til at være den type spiller, der mistede gnisten efter han scorede den store kontrakt. Så jeg ville blive meget forundret, hvis han pludselig bombede i AaB eller andre steder.

Jeg er stor fan af lejekontrakter med købsoption. Spilleren ved, at der skal præsteres for at blive, og vi har muligheden for at begrænse tabet ved fejlkøb. I en verden, hvor der ofte kun rammes plet 50% af gangene på transfers, er det klogt at indbygge en fortrydelsesret.
Er helt enig i Kents betragtning her. Disse leje-spillere skal være fra en hylde og et sted i karrieren, hvor de skal levere fra dag 1. Ellers kan vi lige så godt give en af de unge chancen og vise ham tillid og tålmodighed. Og som Kent skriver så er det unægtelig en gunstig situation at være i, når vi uden yderligere omkostninger kan sende Bruninho retur samt lave en nøgtern og faktabaseret vurdering på Wikheim, hvor prisskiltet ikke stemmer overens med det vi får ud af ham lige nu. At det kan komme er rigtig nok, men igen - hvorfor så ikke satse på vores egne talenter i stedet? Det er jo det vi vil...

/Cortez

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Hvis man laver sit arbejde ordentligt inden man skriver kontrakt med en spiller, så har man forhåbentlig opdaget hvis en spiller er i ualmindelig dårlig form, eller ikke virker til at have gnisten længere.

Nu har vi i en halv sæson kun haft Bruninho som gardering på Paul, ved siden af for bare ganske kort tid siden hvor vi havde Duncan, Pusic, Kadlec og Paul til det samme. Så er det et stort gamble at hente en lejespiller man tilsyneladende ikke aner om har niveauet.

Men jeg tror stadig han ville have haft andre betingelser, hvis vi havde vidst han skulle blive her i længere tid.

Låst