Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Steffen am »

Nikolaj Kirk vil på det tidspunkt også være 2. Års senior

Rømer er der selvfølgelig også.

Og mon ikke man forlænger et år mere med JP.
Sparv håber man vel stadig på at man kan overtale til at blive.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Arff:

Har du evt. lidt transfer guf, som du kan berette?

Ved du om man forsøger at hente Anders Lindegaard, Jores Okore, Uffe Bech og Mads Albæk, eller er det spillere man ikke har råd til.

De to af dem er stort set transferfri og Uffe Bech er sat på transferlisten. Det samme er Jores Okore stort set. Alt i alt var det fire spillere, som besidder stor kvalitet, men som man kunne få uden den helt store transfersum?

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Arff skrev:
30. maj 2017, 12:02
Jeg er ikke så skråsikker som du - vi har Jakob Poulsen, Tim Sparv og Rafael van der Vaart med udløb næste sommer, og samtidig er planen at sælge Duelund til den tid. I min verden skal man kigge på forstærkninger til midtbanen nu, da vi ellers står med følgende midtbanefolk til næste sommer (med mindre vi forlænger med nogle):

9. Janus Drachmann - 31. december 2020
21. Kaan Kairinen - 31. december 2021
22. Mikkel Duelund - 30. juni 2021
35. Gloire Rutikanga - 30. juni 2021
45. Michael Baidoo - 30. juni 2021
xx. Frederik Brandhoff - 30. juni 2022
xx. Frank Onyeka - 31. december 2021

I min verden er det nu vi, eller senest til vinter, vi skal have noget ind der, for der er reelt set kun Janus og måske Duelund der er Superliga-klar til den tid, og det er langt fra godt nok. Kaan kan udvikle sig meget i den kommende sæson, men han er også 6'er, så pludseligt står vi med én 10'er og nul 8'ere som har niveauet til Superligaen.
Jeg er enig.
Om et år mister vi både Polle, Duelund og VdV, tror jeg. Sparv kunne jeg dog godt se(håbe) forlænge. Han burde godt kunne spille på højt niveau minimum tre sæsoner endnu, så en forlængelse til 2020 ville ikke være helt dum. Vi har dog Drachmann og adskillige unge spillere på vej på 6'eren, så der er jeg helt rolig, selv hvis han forsvinder. Så tager Drachmann, Kaan og Rutikanga over i første omgang.

Glemmer du Rømer? Uanset synes jeg ikke, han er god nok til hverken 6'eren eller 8'eren på længere sigt. Så har vi fået Baidoo, og han er ikke pro-klar endnu. Jeg tror dog ikke, man køber en ny på positionen før til vinter, hvis det skal være en mand til start-11.
En kreativ offensiv midtbanespiller, som kan lidt det samme som VdV teknisk, men har fysik og kondition, er mit drømmescenarie.

EsbenVest

Indlæg af EsbenVest »

Lupus1999 skrev:
30. maj 2017, 19:16
Arff:

Ved du om man forsøger at hente Anders Lindegaard, Jores Okore, Uffe Bech og Mads Albæk, eller er det spillere man ikke har råd til.

De to af dem er stort set transferfri og Uffe Bech er sat på transferlisten. Det samme er Jores Okore stort set. Alt i alt var det fire spillere, som besidder stor kvalitet, men som man kunne få uden den helt store transfersum?
Jeg forstår ikke snakken om Lindegaard. Han har ikke spillet siden 17. september sidste år, og nu vil han til en ny klub, men han har udtalt, at han ikke vil tilbage til Danmark. Og hvor meget bedre er han end Dahlin og Falkesgaard? Det kan ikke være meget, når han har spillet sig selv af holdet i den næstbedste i England. Falkesgaard har også været reserve, men han spillede ikke sig selv af. Hans klub købte en målmand, som med det samme slog til. Nu har Falke fået chancen i OB på det sidste, og han har været holdets bedste mand tre kampe i streg.

Jores Okore mener jeg ikke, vi har brug for. Det ville være et skidt signal at sende til de unge, hvis vi købte to erfarne midterforsvarere til startopstillingen. Vi har allerede Kian, så med Korcsmar er vi oppe på to erfarne og to store talenter (især Riis som er god, hver gang han er med).

Uffe Bech ville være et okay køb, selvom han desværre heller ikke har fået vildt meget spilletid. Og så er Brøndby vist også ude efter ham. Min pointe i alt det her er, at vi, så vidt det er muligt, bør købe spillere, fordi de har været gode. Ikke fordi de har været dårlige (som Lindegaard, Bech og Okore).

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lupus1999 skrev:Arff:

Det er begrænset, hvad jeg ved på stående fod. Det skyldes bla. også, at klubben ikke ved, hvor mange turneringer der skal spilles næste sæson.

Anders Lindegaard har Steinlein selv udtalt lidt om på tv, men vi henter ikke en dyr keeper mere ind, hvis Dahlin ikke bliver afsat. Jeg har egentligt også ret store forventinger til Falkesgaard, selvom jeg godt kan se noget ske på målmandspositionen, hvis tingene flasker sig.

Okore er ikke aktuel, da vi har sikret os en ungarsk landsholdsspiller. Okore er en lottokupon, som jeg ser det - han er langt fra sit topniveau, og hvis man kigger på Helenuis som har været igennem cirka samme mølle, er han først nu, efter 2 år tilbage på noget der minder om hans niveau.

Uffe Bech har jeg ingen idé om, men han er skadet evigt og altid, så det er endnu et usikkert kort.

Mads Albæk ser jeg gerne komme til FCM, men spørgsmålet er også om han vil på endnu et eventyr inden hans datter nærmer sig skolealderen.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Okay tak for svar.

Med hensyn til Lindegaard, så jeg ham, som en klar forstærkning, og en keeper, der er langt bedre end Dahlin. Jeg er dog også lidt i tvivl, nu da vi har hentet Falkesgaard. Ham så jeg tidligt som en klar førstekeeper, da han fik et par kampe i BIF og OB. Han har et stort potentiale.

Jeg tænker at Okore burde være en stopper man hentede. Hvis han bare kommer på 80% af det niveau han blev solgt på, så er han en markant profil som også kan presse Kian. For mig at se, så skal vi have tre klasse stoppere, især hvis vi skal spille EL. Rasmus Nicolaisen kan blive udlejet og Riis kan agere 4. mand. Ydermere, så har Okore et videresalgspotentiale jf. hans alder.

Uffe Bech er nævnt fordi han har en skadeshistorik og fordi han er på transferlisten. Vi ville aldrig kunne hente en spiller af hans kaliber, der har været i periferien af det danske landshold uden disse forudsætninger. Desuden er han en dybdeløber og en vanvittig teknikker. Vi mangler en venstrebenet kant mere.

Mads Albæk er for mig den perfekte 8'er og afløser for JP, så det ville være fremragende arbejde at hente ham hjem nu, så JP kan få et hvil indimellem. JP kan ikke holde til så mange kampe mere uden det påvirker hans spil.

Hvis du snakker med CS, så nævn lige disse spillere, hvis han signer dem, så garanterer jeg minimum top 2 i næste sæson.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Og ved du noget om Hamdallah?
Han skulle gå meget ned i løn, hvis han skulle skrive med os? Så vidt jeg husker var han interesseret allerede i vinters.

Nu har han eftersigende været skadet og han kan måske stadig hentes? Han har en uhyggelig målstatistik.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Lupus1999 skrev:Okay tak for svar.

Med hensyn til Lindegaard, så jeg ham, som en klar forstærkning, og en keeper, der er langt bedre end Dahlin. Jeg er dog også lidt i tvivl, nu da vi har hentet Falkesgaard. Ham så jeg tidligt som en klar førstekeeper, da han fik et par kampe i BIF og OB. Han har et stort potentiale.

Jeg tænker at Okore burde være en stopper man hentede. Hvis han bare kommer på 80% af det niveau han blev solgt på, så er han en markant profil som også kan presse Kian. For mig at se, så skal vi have tre klasse stoppere, især hvis vi skal spille EL. Rasmus Nicolaisen kan blive udlejet og Riis kan agere 4. mand. Ydermere, så har Okore et videresalgspotentiale jf. hans alder.
Lindegaard er en lottokupon, ingen kender reelt hans niveau, og han har samtidig ikke spillet fast siden han blev skadet i United og De Gea slog ham af. Hvis man ikke kan komme på holdet i Preston, er jeg ikke imponeret, og jeg er i tvivl om hans motivation.

Riis skal ikke være fjerdedag, det er der ingen fremtid i. For mig er det fint med to dygtige og rutinerede stoppere, med Riis som tredjevalg, Halsti som fjerde og Nicolaisen en tur ud og få hår på brystet.
Bliver Zsolt eller Kian alvorligt skadet er det en ny situation.
Lupus1999 skrev:Og ved du noget om Hamdallah?
Han skulle gå meget ned i løn, hvis han skulle skrive med os? Så vidt jeg husker var han interesseret allerede i vinters.

Nu har han eftersigende været skadet og han kan måske stadig hentes? Han har en uhyggelig målstatistik.
Han har fundet en ny millionkontrakt i Qatar, så han er ikke længere aktuel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:
30. maj 2017, 21:11
Og ved du noget om Hamdallah?

Hamdallah har for kort tid siden underskrevet en 2 årig kontrakt i Qatar: https://twitter.com/theatlaslions/statu ... 3427350528

THenry

Indlæg af THenry »

Er der nogen, der har fulgt Christian Gytkjær i Norge?

Han scorede pænt mange mål der, og kom ind omkring landsholdet, inden det ser ud til at han har haft en dårlig sæson i 2. Bundesliga. https://da.wikipedia.org/wiki/Christian_Gytkj%C3%A6r

Kan han være et bud på den angriber, som vi søger, der kan presse Paul?

JBT

Indlæg af JBT »

Jeg gad godt rykke Dahl hende op på en kant og købe Mads mini Pedersen i FCN til backen. Tror han bliver god og han er langt foran sådan en som Nissen i min verden.

Omvendt mangler vi ikke - og vi kaster jo alle, for det meste bekendte navne ud herinde. Kunne være fedt hvis man kunne finde nogle hvor de høje herre læste med om og måske så pga os. Bare en sjov tanke eller fordi der rent faktisk findes et hav er spillere vi kigger på med scouts og computere vi bare ikke kender til.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

En angriber som Christian GYtkjær er netop rykketned i 3 bundes liga og bliver tranfer fri pga nedrykning.

Han har vist han kan score i Norge som vel ret beset er en bedre liga ind vores, så mon han er på blokken ?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
31. maj 2017, 15:16
Er der nogen, der har fulgt Christian Gytkjær i Norge?

Han scorede pænt mange mål der, og kom ind omkring landsholdet, inden det ser ud til at han har haft en dårlig sæson i 2. Bundesliga. https://da.wikipedia.org/wiki/Christian_Gytkj%C3%A6r

Kan han være et bud på den angriber, som vi søger, der kan presse Paul?
mnm123 skrev:
31. maj 2017, 19:22
En angriber som Christian GYtkjær er netop rykketned i 3 bundes liga og bliver tranfer fri pga nedrykning.

Han har vist han kan score i Norge som vel ret beset er en bedre liga ind vores, så mon han er på blokken ?
Har ikke fulgt ham, men mener ikke den norske liga er over den danske.
Både når man ser på de danske navne der spiller i ligaen, og man ser på de der fra den Norske liga til den danske, har det vist ikke været imponerende.
Er desværre ikke så god til navne, men Brøndby havde vist et par stykker, og vi havde vores Harmeet Singh.

Iføge Politiken er der 24 danskere i Norge, men de fleste kan vist kun navne på Mike Jensen og Bendter
http://politiken.dk/sport/fodbold/art56 ... i-26-lande

EDIT: Det er vist 24 med dem der spiller i 2. bedste række, så måske lidt misledende.

Selvom ligaen ikke er så god, kan Gytkjær godt være god, men 2 mål i 2. bundesligaen, virker nu ikke imponerende som angriber.
(selvom han formentlig har haft svære arbejdsbetingelser)
Håber man sigter lidt højere

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Arff »

Ankersen udtaler til Herning Folkeblad, at han regner med 4 tilgange, hvoraf en af dem er Korcsmar. Jeg læser det som, at det er 4 udover dem der er bekræftet. Han snakker også om 5 afgange.

Afgange:
Mikkel Andersen
Bruninho
Wikheim
Pusic
Novak

Udleje (mit bud):
Nicolaisen - trænger til kontinuerligt spilletid, og er tydeligvis ikke klar til Superligaen endnu.

Døhr - har spillet højre back de seneste kampe for både reservehold og U19, så jeg gætter på, at man forsøger at udleje ham til en klub, som vil satse på ham som back.

Gloire - Han er langt fra førsteholdet, og jeg forestiller mig et scenarie lidt som da vi udlejede Gemmer til Horsens.

Babajide David - Har haft fin succes i Jerv, men bliver aldrig en FCM spiller, så jeg gætter også på endnu et lejeophold til ham - alternativt sluser man ham ud af bagdøren.

Bekræftede tilgange:
Frederik Brandhof - har underskrevet en 4 årig aftale, men er udlejet til Skive indtil vinter.

Michael Baidoo - har underskrevet en 4 årig aftale.

Michael Falkesgaard - har underskrevet en to årig aftale.

Sikre bud:
Zsolt Korcsmar - har underskrevet en 3 årig aftale.

En angriber - forklaringen ikke nødvendigt. Jeg er mest spændt på, om det bliver én eller to, og fra hvilken hylde vi henter 'nr. 1'.

Mine bud:
En 8'er - Som jeg har skrevet tidligere har Sparv, Rafa og JP alle udløb næste sommer, så jeg tror (og håber), at klubben viser rettidigomhu, og henter en ind nu, så vi ikke skal hente 3-4 nye næste sommer, hvis Duelund også bliver solgt.

Keeper - Dahlin har desværre ikke imponeret mig siden han kom tilbage fra skade, og jeg tror klubben forsøger at sende Dahlin hjem til Sverige, og så hente en ny første keeper. Har hørt lidt snak om at Malmø overvejer ham som afløser for Wiland.

Sent from my iPhone using Tapatalk

JBT

Indlæg af JBT »

Skræmmende hvis vi kun henter en forsvarsspiller. Det er bare ikke nok når der bliver lukket mål ind som aldrig før. Evt en venstrebenet der kan agere back up på venstre backen eller modsatte til højre siden og selv om ham den nye kan det til dels. Desuden med udleje i tankerne, så ser det lidt småt ud med klasse.

Derfor 2 forsvare, ny keeper evt i egne rækker da jeg mener falke skal stå på kassen, eller vi henter en med europæisk klasse her også, 1 klasse angriber (europæisk klasse eller kæmpe talent) samt 1-2 spillere til midten og kant alt efter hvad der byder sig. Håber derfor på 5-6 spillere dermed det samme ind som ud. Vi har jo også historisk set flere spillere skadet konstant ad gangen i FCM.

Låst