Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
16. maj 2017, 18:38
UlvenFraNord skrev:
16. maj 2017, 13:19

7 kampe og hele 16 mål gået ind på os. Det er rystende dårligt. Spørgsmålet er om Zsolt Korcsmar er nok, der skal stadig uendeligt lidt til at vælte vores defensive korthus?

Vi kan være uenig om nogle ting, men her er vi total enig, jeg gentager total enig. Jeg håber, at man i FCM lejren har taget de objektive briller på i en realistisk vurdering og har mere klar.

Jeg ved godt jeg skriver noget der er forbudt herinde, men jeg skriver det gerne, NK er bare ikke god nok til et top3 hold, han har defensive mangler, i de kampe vi har set mod Brøndby og FCK, her har han ikke kunnet hæve niveauet, jeg synes faktisk han var bedst da han lige kom frem, der er ingen udvikling.

Hvis han er så hellig, som nogle gør ham til, hvorfor hænger han så i en tynd tråd til U 21 EM ???

Jeg vil tildels sige det samme om Novak, det er klart de offensive elementer der er Novaks styrke, han er lidt mere erfaren og klare de defensive elementer bedre.

Men enig hvis man tror, at en Zsolt Korcsmar er den frelsende engle, så risikere man at blive skuffet. Selvfølgelig vil en Sparv tilbage i topform hjælpe på det, men igen hvis og hvis.
Jeg er som sådan enig i din vurdering af NK, men jeg synes ikke, at det ligner noget, der ikke kan rettes op på. Han skal bare presses på den back - han virker ærgerrig, så jeg tror, at det kunne være rigtig godt for ham med noget konkurrence. Men det er selvfølgelig svært at finde den rette profil til at udfylde sådan en rolle.

Jeg opfatter i øvrigt ikke ham som fredet herinde. Hvorfra har du fået det indtryk? Hele forsvaret har med rette været under beskydning herinde.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Stærkeste start 11 2017/2018
System 4-1-4-1
FullSizeRender.jpg
Bænk/reserver:
Michael Falkesgaard, Andre Rømer, Jonas Borring, Mikael Anderson, Kristian Riis, Simon Kroon, Rasmus Nicolaisen, Kaan Kairinen, Younes Namli(Fri transfer Heerenveen), Jakob Poulsen, Rafael Van der Vaart,

Sælges eller udlejes: Markus Halsti, Johan Dahlin, Awer Mabil, Jonas Gemmer og Filip Novak.

Sendes retur: Gustav Wikheim.

Spillere der efter min mening skal hentes: Anders Lindegaard, Zsolts Korcsmar, Mads Albæk og Younes Namli.
Alle fire er transferfri nu eller indenfor det næste halve år, hvilket burde gøre det muligt at hente dem, samtidig burde der kunne samles kapital til at købe en angrebsprofil.

Boblere: Jores Okore(fordi han har kvalitet), Simon Makienok, og Emil Berggren(så gerne Emil i en FCM trøje)

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Janus Drachmann er selvfølgelig også på bænken, som backup til Tim Sparv.

Bruninho skal hentes, men bruges på venstrekanten. Han vil gerne arbejde hårdt, og han har et uhyggeligt venstreben. Ham får vi langt mere ud af som kant.

Mads Albæk er den ideelle nye 8'er, som kan erstatte JP. Jovist er JP stadig anfører, men han skal ned på det halve antal kampe.

Rafael skal agere backup til Duelund på 10'eren.

Til kanterne har vi Simon Kroon, Jonas Borring, Mikael Anderson og Namli.

Forsvaret er dækket af Rømer, Nicolaisen, Riis og A. Poulsen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

NK er 19 år og har spillet ca 50 kampe. Skal vi ikke lige vente med at dømme ham ude, og siger at han ikke kan løfte niveauet, i det mindste et par år? Unge spillere har udsving og mangler. Det har NK også, og han har også kostet nogle kasser i indeværende sæson. Men han har også vist et tilstrækkelig godt niveau til, at det ville være helt håbløst, at hente en erstatning for ham, hvis vi på nogen måde gerne vil kalde os en talentudviklingsklub, der giver de unge chancen. Man kan ikke forvente, at en 19-årig præsterer meget bedre end NK har gjort.

Grunden til at han måske sidder lidt løst i U21-truppen er jo, at han er en postgang for tidlig på den. Det er faktisk først til næste slutrunde, at det er 97'erne, der skal være en del af grundstammen. Lige nu er det 94'erne - altså spillere, der er 3 år ældre end NK! Jeg ved godt, at det ikke passer i dit argument, men at han - sammen med Duelund - er de eneste 97'ere i U21-truppen, er et kvalitetsstempel. Det kan man altså ikke vende anderledes.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lupus1999 skrev:
16. maj 2017, 20:45

Bruninho skal hentes, men bruges på venstrekanten. Han vil gerne arbejde hårdt, og han har et uhyggeligt venstreben. Ham får vi langt mere ud af som kant.
Bruninho har absolut intet vist i snart et år. Han har ikke været i stand til at komme i tilstrækkelig form eller vise tilstrækkelig taktisk disciplin til, at komme bare i nærheden af start-11. Han er desuden på en fed kinesisk kontrakt. Der er større chance for, at Farlige Frank gør comeback, end at Bruninho er i FCM næste sæson.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er 95 % sikker på at hvis Gent ikke går med til en lavere pris for Wikheim, hentes en anden kant.
THenry skrev:
16. maj 2017, 11:28
Halsti går helt sikkert denne sæson ud, da vi nærmest ikke har andre stoppere ;-)

Det ville være fuldstændig håbløst at ophæve hans kontrakt nu, hvis det skulle ske. Korcsmar tiltræder også først til den næste sæson.
Heh, undskyld.
Tænkte på kontrakten ud, altså næste sæson med.
5 forsvarer og forhåbentlig 51-58 kampe, kan vel godt forsvares hvis det går sådan.

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Lupus1999 skrev:Stærkeste start 11 2017/2018
System 4-1-4-1
FullSizeRender.jpg
Bænk/reserver:
Michael Falkesgaard, Andre Rømer, Jonas Borring, Mikael Anderson, Kristian Riis, Simon Kroon, Rasmus Nicolaisen, Kaan Kairinen, Younes Namli(Fri transfer Heerenveen), Jakob Poulsen, Rafael Van der Vaart,

Sælges eller udlejes: Markus Halsti, Johan Dahlin, Awer Mabil, Jonas Gemmer og Filip Novak.

Sendes retur: Gustav Wikheim.

Spillere der efter min mening skal hentes: Anders Lindegaard, Zsolts Korcsmar, Mads Albæk og Younes Namli.
Alle fire er transferfri nu eller indenfor det næste halve år, hvilket burde gøre det muligt at hente dem, samtidig burde der kunne samles kapital til at købe en angrebsprofil.

Boblere: Jores Okore(fordi han har kvalitet), Simon Makienok, og Emil Berggren(så gerne Emil i en FCM trøje)
Makienok er en blot Paul på danske plader.
Vi missede ham dengang han spillede i HB Køge, men jeg ser ingen grund til at gå tilbage til ham. Det skulle da kun være, hvis Paul ryger og Makienok ser en mulighed for at genstarte karrieren, samt at vi pinedød skal have en sådan opspilsstation.

Sent from my iPhone using Tapatalk

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
16. maj 2017, 21:44
Er 95 % sikker på at hvis Gent ikke går med til en lavere pris for Wikheim, hentes en anden kant.
THenry skrev:
Halsti går helt sikkert denne sæson ud, da vi nærmest ikke har andre stoppere ;-)

Det ville være fuldstændig håbløst at ophæve hans kontrakt nu, hvis det skulle ske. Korcsmar tiltræder også først til den næste sæson.
Heh, undskyld.
5 forsvarer og forhåbentlig 51-58 kampe, kan vel godt forsvares hvis det går sådan.
Ok. Ja. Det lader til vi er enige så ;)

For at blive ved enigheden, så tror jeg i øvrigt også, at der bliver hentet en kant, hvis man ikke satser på Mabil og optionen på Wikheim ikke bliver udnyttet.

Det vil i dette scenario efterlade os med Rilwan og Borring, som startere i udgangspunktet, og med Kroon og Anderson, som reserver. Borring er ved at være oppe i alderen, og har kun kontrakt næste sæson med, og Rilwan er jo nok snart på affyringsrampen, så det vil være rettidig omhu og hente en stærk erstatning. Wikheim blev jo også lejet med henblik på et køb til sommer (kan selvfølgelig ske), og han har hele tiden været den spiller, jeg havde størst forventning om kunne løfte den tunge arv efter Sisto. Desværre har han aldrig fået forløst det potentiale, som vi har set i nogle kampe.

Derudover kan både Kroon og Rilwan spille 10'eren, hvor der ikke er så meget konkurrence til Duelund. VDV spiller aldrig fuldtid alligevel, så der kan hurtigt ligge mange spilminutter på denne position, hvis Due bliver skadet. Rykkes enten Kroon eller Rilwan ind som 10'er i nogle kampe vil det skabe yderligere et behov for en kant.

Jeg synes i øvrigt dette forår har vist, at Due er langt bedre centralt end på kanten, hvorfor det vil være synd at spille ham på kanten, som vi tidligere har gjort. Mon ikke JT og co. ser ham central midtbanespiller for nuværende?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

I forhold til 10'eren er der også Kirk, som er første års senior næste år, og scorede så sent som i dag mod BIF u19. Men han er måske stadig lige ung nok til at lægge alt pres på ham.

Tror 100 % at Duelund er 1. Valg på 10'eren, og den eneste grund til at spille ham på kanten er hvis han og VDV skal spille samtidig, hvilket næppe ofte bliver relevant.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

THenry skrev:
16. maj 2017, 22:50
Steffen am skrev:
THenry skrev:

Heh, undskyld.

For at blive ved enigheden, så tror jeg i øvrigt også, at der bliver hentet en kant, hvis man ikke satser på Mabil og optionen på Wikheim ikke bliver udnyttet.

Det vil i dette scenario efterlade os med Rilwan og Borring, som startere i udgangspunktet, og med Kroon og Anderson, som reserver. Borring er ved at være oppe i alderen, og har kun kontrakt næste sæson med, og Rilwan er jo nok snart på affyringsrampen, så det vil være rettidig omhu og hente en stærk erstatning. Wikheim blev jo også lejet med henblik på et køb til sommer (kan selvfølgelig ske), og han har hele tiden været den spiller, jeg havde størst forventning om kunne løfte den tunge arv efter Sisto. Desværre har han aldrig fået forløst det potentiale, som vi har set i nogle kampe.

Derudover kan både Kroon og Rilwan spille 10'eren, hvor der ikke er så meget konkurrence til Duelund. VDV spiller aldrig fuldtid alligevel, så der kan hurtigt ligge mange spilminutter på denne position, hvis Due bliver skadet. Rykkes enten Kroon eller Rilwan ind som 10'er i nogle kampe vil det skabe yderligere et behov for en kant.

Jeg synes i øvrigt dette forår har vist, at Due er langt bedre centralt end på kanten, hvorfor det vil være synd at spille ham på kanten, som vi tidligere har gjort. Mon ikke JT og co. ser ham central midtbanespiller for nuværende?
Ryster på hovedet af dig, vedr. dine antagelser om vdv

THenry

Indlæg af THenry »

FCM2000 skrev:
17. maj 2017, 10:14
THenry skrev:
16. maj 2017, 22:50
Steffen am skrev:

Heh, undskyld.

Ryster på hovedet af dig, vedr. dine antagelser om vdv
Det er svært at have en kvalificeret debat uden argumentation. Så kan du måske uddybe, hvorfor du ryster på hovedet?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Jeg har hørt man aldrig skal stå i vejen for lidt løse historier og konspirations teorier.

Anders Lindegaard kontraktudløb til sommer
https://www.transfermarkt.co.uk/anders- ... eler/22491

Og CS er ikke afvisende
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lindegaard

IFK Göteborg presset på pungen
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... essede-ifk

Og der har tidligere været lidt historier omkring Albæk var på vej væk.
Ifølge transfermarket har han kontraktudløb om et halvt år.
https://www.transfermarkt.co.uk/mads-al ... eler/48805

Kunne evt. være "EL-GS-spillleren"
Et køb der bliver aktiveret hvis ryger i europæisk gruppespil.

Kunne give god mening
Målmand - Lindegaard (hvis han vil)
Backs - dækket ok af.
Midter forsvar - Vores Bulgarske ven, Zsolt Korcsmár
central midt - Baidoo bekræftet som talent, Albæk som etableret hvis det hedder gruppespil og Brandhof fra vinter som et sted i mellem.
Kant - Wikheim eller ny kant
Angreb - Ny mand i stedet for Bruninho. Evt. både et talent og en etableret

Og så min egen lille lomme teori.
THenry fandt at Sparv og Zsolt Korcsmár tidligere har spillet sammen
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/spar ... rfekt-ind/

Det er kendt, eller en offentlig hemmelighed, eller hvad hedder sådan noget,
at FCM gerne vil forlænge med Sparv, men han trækker lidt på den og overvejer et sidste udenlands eventyr.
Men hvis nu man henter en ny god midterforsvar Sparv kender og skulle være en god fyr (ok, skal han sige så måske taget med et gran salt),
kan det i hvert fald ikke skade. Kunne også tyde på smartodds systemet ratede Greuther Fürth højt.

WBW

Indlæg af WBW »

Spændende indslag med Steinlein efter dagens kamp, omhandlende de kommende transfervinduer.

Hurtig opridset:

Sommeren 17:
Ud: Mikkel Andersen (kontraktudløb), Bruninho (lejeretur), Wikheim (Lejeretur) Pusic og Novak.

Ind: En rutineret midterforsvar og en angriber der kan komme ind og presse Paul. Mabil tilbage fra leje, og skal kæmpe med om start 11.

Sommeren 18:
Ud: Paul, Duelund og Nissen.

Yderligere kommentarer: Steinlein siger at Rafa nærmest er klar til plejehjem. (Dog sagt med et lille glimt i øjet) Fysisk er han ikke i stand til at spille i vores system, og Steinlein lyder tvivlsom på om han nogensinde bliver det. Havde han kontraktudløb til sommer, ville der ikke blive forlænget.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Han snakkede ikke om muligheden for at forhandle Gent ned i pris eller hente ny kant?

WBW

Indlæg af WBW »

Steffen am skrev:
17. maj 2017, 23:19
Han snakkede ikke om muligheden for at forhandle Gent ned i pris eller hente ny kant?
Nej. Han sagde at med den høje pris de skulle betale, skulle træneren se ham som den bedste kant i klubben, og sådan så det ikke ud lige nu.

I forhold til at hente en ny kant, var det eneste han nævnte at Mabil kommer tilbage og at han forventer han kan kæmpe med om at komme at være fast starter.

Låst