Transfervinduet sommer 2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mmgala

Re: Transfervinduet sommer 2017

Indlæg af mmgala »

håber ikke det er ham i den hvide trøje😂

THenry

Indlæg af THenry »

Stein har travlt pt. :lol:
Tipsbladet har også historien nu: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... anespiller

Baidoo har tidligere været på prøve (mener det er et par måneder siden), og spillet for reserveholdet, så han må have overbevidst der.

Hans "salgsvideo" ligger på youtube, og det ser ud til en "klassisk afrikaner" med fart og teknik, men spørgsmålet er naturligvis, om han kan levere et end-product(videoen viser ikke meget af det)?
Men vi kan selvfølgelig også lære ham at sparke til en bold og score kasser ligesom med Sly og Paul m.v. Han er jo alligevel hentet til fremtiden. Muligvis er han også mere central midtbanespiller end en kreativ type?
http://www.transfermarkt.de/michael-bai ... ler/471145

Hvis man skal tro de ghanesiske medier, så var en del tyske klubber efter ham, og han har været til prøvetræning i Twente. Han er angiveligt tidligere U-17 landsholdsspiller for Ghana. http://ghanasoccernet.com/midtjylland-t ... plot-swoop

Det ser i øvrigt ud til at vi har intensiveret vores scouting i Afrika (tænker også på Odey), så må vi håbe, at der er bedre styr på agent- og klubforholdene med Baidoo.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
15. maj 2017, 18:26
FCM2000 skrev:
15. maj 2017, 17:34
Kent skrev:
15. maj 2017, 15:52
Flere detaljer Zsolt-handlen, der skulle være på plads: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6666427
Han kan i øvrigt også spille højre back.

Det vil give mening at hente yderligere en midtforsvar af klasse, hvorfor skal der kun være konkurrence på midtbanen ? og tildels i angrebet hvis man kan skrive det sådan. Kian Hansen skal sgu også have konkurrence, som det er nu, er han jo med på en fribillet.

NK skal også kunne presses på hans defensive evner, som mangler kvalitet. CS har virkelig fejlet vedr. forsvaret.

Virkelig svage vinduer CS har haft de sidste 3 gange. CS trænger sgu også til konkurrence, det er ikke alle steder man slipper godt fra det af :mrgreen:
Vedr de sidste tre vinduer. Ikke nemme vilkår han har haft CS. Rasmus Ankersen sagde i podcasten på Mediano at Benham havde valgt at prioritere sine midler anderledes i en periode og derfor har FCM ikke haft midler at arbejde med i transfervinduerne. Som jeg også tidligere har postuleret måtte være grunden, men som klubben aldrig offentlig - mig bekendt - tidligere har nævnt. Kigger man på alle signings bortset fra Kadlec så er det frie spillere, meget billige spillere eller lejeaftaler. Benham kigger andre veje i øjeblikket med sine investeringer. Jeg tror han venter til der åbner sig et vindue for et FCK hold i mulig nedgang eller at vores unge spillere slår markant igennem over en bred vifte, før han igen vil øge risikoen med investeringen i FCM.

Det er naturligt nok, og det er formodentlig i det lys man skal se at vi på to vigtige positioner i sidste vindue blev efterladt ultra sårbare. Jeg husker også at CS lukkede vinduet tidligt i pressen. Han har helt sikkert ikke haft midler at arbejde med og gratis signings hænger ikke på træerne.

Det er som nævnt en naturlig måde at se det på fra Benhams side, det harmonerer bare ikke med klubbens åbenlyse alt for optimistiske målsætning med EL gruppespil hvert andet år.
Stadigvæk synes jeg at man skal være bedre til at hente spillere fra den hjemlige andedam, lad os tage en Målmand som Rønnow hvorfor fanden hentede man ikke ham ?, klubber som FCN og Sønderjyske har været rigtig dygtig til at hente spillere fra 1 division og gjort dem til gode spillere.

Lige nu er der 2 stk topscorere fra Brazilien i 1 division hvoraf den ene er transferfri nu her fra sommer.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Vi har da hentet de tre fra Sønderjyske plus Frederik Brandhof i Skive som tiltræder til vinter i "egen andedam".

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Plus Michael Falkesgaard ikke at forglemme. Sammenlignelig med Rønnow
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
14. maj 2017, 21:09
Har svært ved at se Halsti og VdV ikke går deres kontrakt ud, dvs. indtil næste sommer.
Jeg kan sagtens se, FCM og Halsti blive enige i, at det er bedst for begge parter at rive kontrakten i stykker 1 år før tid, særligt hvis vi ikke kommer i europæisk gruppespil. Det kan blive afgørende for hans rolle i næste sæson.

Hvis man ser på midterforsvaret i dag, så er Riis, Kian og Korcsmar (forventer stærkt at han kommer) foran Halsti som udgangspunkt, og vi ved at klubben har høje forventninger til Nicolaisen, så det er vel slet ikke utænkelig, at Halsti pludselig kan være 5. valg i midterforsvaret i næste sæson?

Hvis vi ser på den an position, som han bejler til som defensiv midt, så slog han ikke til som 6'er i efteråret, og tabte først pladsen til Rømer, og siden hen købte vi Drachmann i erkendelse af, at hverken Rømer eller Halsti spillede på et højt nok niveau som defensiv midt. Rømer, Drachmann og Sparv er alle i udgangspunktet foran Halsti på denne position, og derudover har vi signet en lang række unge talenter, der også hurtigt kan overhale ham i køen til 6'eren. Jeg tænker særligt på Kaan, som jeg selv tror meget på. Og det vil faktisk ikke overraske mig, eller være helt unaturligt, hvis vi satser på ham fremfor Halsti allerede i næste sæson.

I det opstillede scenario (som i min bog altså ikke er utænkelig) er Halsti pludselig 4/5 på både defensiv midt og i midterforsvaret, og der er næppe meget fremtid i ham grundet hans alder, og derfor kan det være naturligt, hvis begge parter bliver enige i, at ophæve hans kontrakt, således han kan slutte karrieren med spilletid(umiddelbart kan der være lang vej til spilletid hos os i næste sæson særligt hvis der ikke er europæisk bold på programmet) i enten Finland, Sverige eller et 3. sted.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

@thenry
Enig i mange af dine betragtninger. Hvis man mener at Halsti er foran i køen ifht specielt Riis og i lidt mindre grad Nicolaisen så hentede man ikke en ny mand ind. Det ville skubbe talenterne ned på 4-5 position i hierakiet.
Halsti bliver med 100% sikkerhed ikke forlænget
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

@mousebreaker

Tror ikke der er nogen der argumentere for Halsti.
Der hvor jeg tror THenry og undertegnet er uenige, er om Halsti går sæsonen ud.

Kan godt se dine pointer THenry, og det afhænger nok af om der er andre klubber der kan bruge ham. Kan bestemt ikke afvise at han ryger, og så kan der være det at FCM sender nogle penge med eller han skal gå ned i løn.
Mit bedste gæt er dog stadig han bliver her næste sæson, om det så hedder reserve bold og træningsspiller
Lidt en ny Francis Dickoh, er blevet for langsom på hans ældre dage, men skulle ligeledes gå super professionel og god moral til alle træninger.

THenry

Indlæg af THenry »

Halsti går helt sikkert denne sæson ud, da vi nærmest ikke har andre stoppere ;-)

Det ville være fuldstændig håbløst at ophæve hans kontrakt nu, hvis det skulle ske. Korcsmar tiltræder også først til den næste sæson.

dejligeikast
Geografisk sted: 9280 Storvorde

Indlæg af dejligeikast »

Ny ung ghanesisk midtbanespiller på 4-årig kontrakt (Michael Baidoo): http://footballmadeinghana.com/2017/05/ ... land-move/

Kunne godt tyde på at Mabil er færdig i FCM. Michael Baidoo ser ud til at have fået nummer 45, som jo ellers er Mabils.

Med mindre Mabil skal tilbage og ha' nummer 10;-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Spicker skrev:
16. maj 2017, 04:39
Vi har da hentet de tre fra Sønderjyske plus Frederik Brandhof i Skive som tiltræder til vinter i "egen andedam".
Rolig, så vidt jeg husker måtte FCM betale noget med 5-6 mill kr. for de 3 i sønderjyske, og ja dem kunne man have hente kvit og frit før de skiftede til sønderjyske, ja man henter en i Skive.

Men du forstår ikke mit point, og det er at hente nogle og de brager igennem for FCM, det kan du ikke sige, at nogle af dem har gjort for FCM endnu, trods man har smidt 5-6 mill kr. på bordet for dem i sønderjyske og ja Brandhof har ikke spillet en kamp for FCM endnu :roll:

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Drachmann har virket lovende, men ellers har jeg stadig svært ved at se de tre fra Sønderjyske som andet end garderinger. Det er ikke forstærkninger til startformationen.

7 kampe og hele 16 mål gået ind på os. Det er rystende dårligt. Spørgsmålet er om Zsolt Korcsmar er nok, der skal stadig uendeligt lidt til at vælte vores defensive korthus?

På angrebsfronten, tror jeg vi skal have fundet to nye angribere. Bruninho smutter, og han har simpelthen ikke været god nok. Samtidig er Paul sammen med Duelund vores to største salgspotentialer i øjeblikket, med andre ord, kan vi lynhurtigt stå uden Paul også i næste transfervindue. Men selv hvis Paul bliver giver det mening med noget konkurrence. En erfaren angriber med mål i støvlerne og en ung coming man.

Spicker

Indlæg af Spicker »

FCM2000 skrev:
16. maj 2017, 12:08
Spicker skrev:
16. maj 2017, 04:39
Rolig, så vidt jeg husker måtte FCM betale noget med 5-6 mill kr. for de 3 i sønderjyske, og ja dem kunne man have hente kvit og frit før de skiftede til sønderjyske, ja man henter en i Skive.

Men du forstår ikke mit point, og det er at hente nogle og de brager igennem for FCM, det kan du ikke sige, at nogle af dem har gjort for FCM endnu, trods man har smidt 5-6 mill kr. på bordet for dem i sønderjyske og ja Brandhof har ikke spillet en kamp for FCM endnu :roll:
Jeg er helt rolig, jeg gør bare observationer ud fra mit eget synspunkt ;)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

UlvenFraNord skrev:
16. maj 2017, 13:19

7 kampe og hele 16 mål gået ind på os. Det er rystende dårligt. Spørgsmålet er om Zsolt Korcsmar er nok, der skal stadig uendeligt lidt til at vælte vores defensive korthus?

Vi kan være uenig om nogle ting, men her er vi total enig, jeg gentager total enig. Jeg håber, at man i FCM lejren har taget de objektive briller på i en realistisk vurdering og har mere klar.

Jeg ved godt jeg skriver noget der er forbudt herinde, men jeg skriver det gerne, NK er bare ikke god nok til et top3 hold, han har defensive mangler, i de kampe vi har set mod Brøndby og FCK, her har han ikke kunnet hæve niveauet, jeg synes faktisk han var bedst da han lige kom frem, der er ingen udvikling.

Hvis han er så hellig, som nogle gør ham til, hvorfor hænger han så i en tynd tråd til U 21 EM ???

Jeg vil tildels sige det samme om Novak, det er klart de offensive elementer der er Novaks styrke, han er lidt mere erfaren og klare de defensive elementer bedre.

Men enig hvis man tror, at en Zsolt Korcsmar er den frelsende engle, så risikere man at blive skuffet. Selvfølgelig vil en Sparv tilbage i topform hjælpe på det, men igen hvis og hvis.

Igboun
Geografisk sted: København

Indlæg af Igboun »

Hvis vi et øjeblik antager at Zsolt Korscmar handelen er en realitet, så er vi i min verden godt på vej med vores transfer vindue. Også med et forventet salg af Novak, samtidig med et farvel til wikheim, halsti og bruninho.

Så vil vi have et midterforsvar med 4 gode kandidater inkl 2 talenter. På venstre vil vi have Dal Hende, med Munksgaard og NK som back ups. I højre side af forsvaret vil vi have NK med Rømer og Munksgaard som suppleanter.

På den defensive midtbane vil vi være ultra godt besat med Sparv som førstevalg og med Drachmann og Rømer som reserver.

På kanterne vi, vi have rilwan og Borring som første valgene, med Kroon og Mabil på bænken.

Inde på midten vil vi have Poulsen og Duelund, med en Van der Vaart på bænken. Fremme har vi Lange Paul med Thycosen som reserve.

Det vil give os et behov for en ny kandidat helt fremme, hvor vi ikke kan satse på at Lange Paul slet ikke bliver skadet. Desuden er Thycosen ikke noget reelt alternativ. På u19 er han back. Et profilkøb her vil virkelig flytte noget. Især hvis vi henter en mobil og dynamisk angriber type.

Jeg vil mene at kanterne er ok besat, omend jeg ikke er ellevild med at skulle starte med Borring. Det er ikke fedt, men det er heller ikke en katastrofe. Inde på midten vil jeg mene at det sidste indkøb mangler. I min verden bliver Van der Vaart aldrig klar. Han vil blive ringere og ringere og løfter os ikke når han kommer ind. Der ville jeg gerne se en kvalitets spiller der kan presse og aflaste Poulsen og Duelund.

Dette vil i min verden skabe den kontinuitet der er nødvendig. Det vil styrke os på de to mest skrøbelige positioner i forsvaret og angrebet.

Samtidig lader vi talenterne spille meget. Jeg tror også at ovenstående vi, reducere løn omkostningerne en del. Så også på linje med strategien.

Sæt i gang steinlein. 👍🏿

Låst