Helt enig i at det sejler... men det har RA, CS og JT i fællesskab forårsaget. Man har hele tiden sagt at alt er skidegodt men nu kommer regningen for at vi ikke var fremsynede og at der konstant bliver rygklapper i stor stil. Man vil blive tvunget til at handle.... og på den måde reageres der i stedet for at reagere og sikre sig inden det går galt.... forskellen på en storklub og en lille klub...FCM2000 skrev: ↑12. maj 2017, 23:58Nu siger jeg bare helt klart, når man skilter med sådan en klausul, gør det det nemmere at hente folk udefra til FCM ?? næppemousebreaker skrev: ↑12. maj 2017, 21:57I podcasten hos Mediano sagde RA at han troede at vi måske kunne spille med om mesterskabet allerede næste sæson. Det må siges at være en komisk Ali kommentar hvis man ikke investerer tungt i centerforsvaret.Kent skrev: ↑12. maj 2017, 21:10En kamp der udstiller vores øjeblikkelige svagheder: den defensive kvalitet og udnyttelsen af chancer.
Vores forsvar er ikke i nærheden af at holde superliganiveau. De valg der blev truffet om trupsammensætning i vinters, bider os virkelig i røven i øjeblikket. Desværre ser det ikke ud til at blive bedre i de næste kampe, og det kan godt give panderynker ift at at få 3. pladsen.
Vores offensiv fungerer sådan set fint, men når man skal score 3-5 mål for at få point, så har vi ikke råd til, at have så lav en udnyttelsesgrad af chancerne.
Men det er primært vores defensiv, som er problemet. En ny klassecenterforsvarer må stå meget højt på ønskesedlen.
I samme podcast siger RA også at JT har en bonus klausul i sin kontrakt hvis spillere af egen avl får 40% af spilletiden, da det er klubbens målsætning. Så hvis vi køber en stjerneforsvarer så skulle han smide Riis og Nicholaisen på bænken. Jeg nægter at tro på at det kommer til at ske.
Næste sæson ser ud til at blive mere af samme skuffe som denne sæson
Min mening om sådan en klusul er at det er en gang shit af den værste skuffe. Det svarer til at man f.eks. har en klausul om at man får en bonus, hvis de mørkhårede har 40 pct af spilletiden. Jeg huske i sin tid at netop Martin Albrechtsen påpegede at han var offer for at de unge skulle ind på holdet.
For at sige det lige ud, skal FCM byde FCK og Brøndby op til dans næste år, så skal du have to klasseforsvarer der kan konkurrere med Kian Hansen om de 2 pladser, og FCM skal have en højre back med både defensive og offensive kvaliteter.
Og den klausul med de 40% det er da godtnok også noget af det mest latterlige jeg har hørt.... men det forklarer jo nok nogle af vore pointtab.... så har han jo med sikkerhed valgt spillere ind imellem for at tjene en skilling mere... den bonus kan jo gøre at det betaler sig for ham at tabe kampe.... håbløst!!