Transfervinduet sommer 2017
-
Philipjensen
Re: Transfervinduet sommer 2017
Til sommer ønsker jeg mig gerne en forstærkning i alle kæderne. Jeg har prøvet at lave en ganske uoplyst liste over folk jeg mener det kunne være interessant at se i den sorte trøje.
Det centrale forsvar har brug for forstærkning:
Bubacarr Sanneh - hvis han er til at få for penge.
Noah Sonko - spiller i AIK og jeg har kun set ham i venskab kamp mod FCM. Der var han stærk.
Magnus Troest - det ville være fedt hvis det kunne lade sig gøre
På midtbanen er Jakob Poulsen ved at være blevet 33. Han gør det glimrende. VdV er ikke så aktuel til en start plads. Rømer er mere en defensiv. Brandhof skal vist have noget tid. Sparv er meget skadet - desværre:
Mads Albæk - kontraktudløb, men nok ikke til at få.
Lebogang Phiri - kontraktudløb, men nok heller ikke til at få.
Simon Okosun - fra Vendsyssel, tidligere ab. Han er et brød og det ville afhænge af om hvor små rum vi skulle spille i, hvis det skulle fungere.
Artem Favorov - på leje i Vejle. Han er boldstærk og dynamisk i de kampe jeg har set med ham
Agon Mucolli - skulle være et stort talent også fra Vejle, men har ikke set ham nok.
Til angrebet afhænger meget af om Paul bliver. Bruninho ryger nok og det er jeg ikke så ked af. Jakub Thomsen og Mads Døhr står i næste led, men ved ikke om de er klar:
Mayron George - Jeg mener han bliver ved med at se spændende ud selvom han er skrækkeligt uforløst.
Mikael Uhre - Kan meget og jeg mener også han har været på blokken før.
Dominic Vinicius - Nuværende topscore i 1. div. fra Vejle. Han er en stor, teknisk dygtig brasiliansk-nigerianer der oven i hatten laver mål.
Det er også svært at vide hvad der kommer til at ske hvis der er ændring på trænerposten.
Det centrale forsvar har brug for forstærkning:
Bubacarr Sanneh - hvis han er til at få for penge.
Noah Sonko - spiller i AIK og jeg har kun set ham i venskab kamp mod FCM. Der var han stærk.
Magnus Troest - det ville være fedt hvis det kunne lade sig gøre
På midtbanen er Jakob Poulsen ved at være blevet 33. Han gør det glimrende. VdV er ikke så aktuel til en start plads. Rømer er mere en defensiv. Brandhof skal vist have noget tid. Sparv er meget skadet - desværre:
Mads Albæk - kontraktudløb, men nok ikke til at få.
Lebogang Phiri - kontraktudløb, men nok heller ikke til at få.
Simon Okosun - fra Vendsyssel, tidligere ab. Han er et brød og det ville afhænge af om hvor små rum vi skulle spille i, hvis det skulle fungere.
Artem Favorov - på leje i Vejle. Han er boldstærk og dynamisk i de kampe jeg har set med ham
Agon Mucolli - skulle være et stort talent også fra Vejle, men har ikke set ham nok.
Til angrebet afhænger meget af om Paul bliver. Bruninho ryger nok og det er jeg ikke så ked af. Jakub Thomsen og Mads Døhr står i næste led, men ved ikke om de er klar:
Mayron George - Jeg mener han bliver ved med at se spændende ud selvom han er skrækkeligt uforløst.
Mikael Uhre - Kan meget og jeg mener også han har været på blokken før.
Dominic Vinicius - Nuværende topscore i 1. div. fra Vejle. Han er en stor, teknisk dygtig brasiliansk-nigerianer der oven i hatten laver mål.
Det er også svært at vide hvad der kommer til at ske hvis der er ændring på trænerposten.
Bruhninho og Wikheim fik ikke den bedste start i FCM, trods flere mdr. kunne man ikke få dem i form, pga. skader.Kent skrev: ↑1. maj 2017, 14:14I dagens HF melder Wikheim, at han forventer, at vende tilbage til Belgien efter sæsonen. Steinlein siger, at købsoptionen på ham er ret dyr og at han derfor skal gøre en stor forskel, hvis han skal købes fri. Steinlein udelukker dog ikke, at der kan findes en anden løsning (går ud fra, at det betyder, at man måske kan slippe billigere). Steinlein siger også, at Rilwan tidligst sælges til januar grundet passet.
Samme så man med vdv, sparv i både efterår og forår og dahlin i opstarten i foråret.
Man kunne overveje af forlænge lejeaftalerne eller forhandle en overgangssum ned.
I min verden skal man hente en der kan udfordre Paul, og man skal hente en stræk midtforsvar. på nogle pladser har FCM et overtal af spillere mens man i midtforsvar, angreb og højre back ser tynde ud.
Man skulle måske overveje at løfte sundhedssektoren og den fysiske stab ??
-
Steffen am
Højre back?
Der har man da både NK, Munksgaard, Rømer og David.
Ok, David ryger nok, men synes vi er ok dækket af der.
Venstre back,
Novak bliver solgt.
Så har vi Dal Hende, Andreas Poulsen og NK der kan dække af.
Angrebet er åbenlys at der skal hentes en.
Midterforsvar, tja..
Vi har jo 4 forsvarer, hvor specielt de 2 unge ser meget spændende ud.
Sidste sommer vindue blev det sagt noget ala hvis det blev til gruppespil, blev der hentet en mere, hvis der ikke bliver gruppespil holder man ved hvad man har. Tænker det godt kunne være det samme igen.
Hvis vi spiller og vinder kampene 17. og 24. august (EL Q4), kommer der en ny midterforsvar,
er mit gæt.
Venstre back,
Novak bliver solgt.
Midterforsvar, tja..
Sidste sommer vindue blev det sagt noget ala hvis det blev til gruppespil, blev der hentet en mere, hvis der ikke bliver gruppespil holder man ved hvad man har. Tænker det godt kunne være det samme igen.
Hvis vi spiller og vinder kampene 17. og 24. august (EL Q4), kommer der en ny midterforsvar,
er mit gæt.
"Skal overliggeren hæves" skulle jeg have skrevetSteffen am skrev: ↑1. maj 2017, 17:30Højre back?
Venstre back,
Novak bliver solgt.
Midterforsvar, tja..
er mit gæt.
Jeg mener bare, at hvis man vil udfordre >FCK >Brøndby og kval sig til euroligaen og mesterskab, som Steinlein jo har lovet
-
Steffen am
Modtaget, nej egne spillere vil ikke hæve overliggeren,FCM2000 skrev: ↑1. maj 2017, 17:40"Skal overliggeren hæves" skulle jeg have skrevet, du nævner Munksgaard, Rømer og David som alternativ til NK ? Munksgaard er ikke fast mand i Lyngby, Rømer var ikke nogen succes, david er en ubekendt.
Jeg mener bare, at hvis man vil udfordre >FCK >Brøndby og kval sig til euroligaen og mesterskab, som Steinlein jo har lovet, så holder det ikke. Jeg synes NK er overvurderet og jeg savner nogle gang lidt mere ydmyghed, at man opfører sig som en af de bærende kræfter men ikke er det, NK har meget at lære endnu.
så fald ville de jo selvfølgelig også spille
Jeg kan godt nok ikke huske Steinlein har ovet mesterskab, men jo vi skal udfordrer, men ikke for enhver pris.
FCM's identitet, eller DNA om man vil og økonomien skal gerne holde sammen.
Hvis man mener man vil være en talent klub og de 15 mio om året man bruger akademiet,
nytter det jo ikke nytter at smide talenterne af helvede til og købe nye dyre spillere ind.
Mesterskabet var båret af egne talenter,
nu er vi tilbage på 35-40 % af spilletiden til akademister, og lad os da endelig fortsætte i den retning.
De skal selvfølgelig ikke spille kun fordi de er fra akademiet, men fordi de er dygtige. Men synes nu at flere af dem spiller sig op. NK og Duelund fortsætter med at blive bedre kamp for kamp, og synes også det er tilfældet for f.eks. Riis.
Nicolaisen er måske lidt tidlig og sige, men synes det ligner han har lavet nogle små fejl, som mere tilvænning og rutine gerne skulle fjerne.
Vi vandt guld med Rømer som den bærende man på højre backen. Bevares, han har ikke niveau som Ludvig Augustinsson, men som backup kan man vidst ikke forvente meget mere. Munksgaard som 3. mand er vidst også ganske fint. Du kan altså ikke have 2-3 stjernespillere på alle pladser.FCM2000 skrev: ↑1. maj 2017, 17:40"Skal overliggeren hæves" skulle jeg have skrevet, du nævner Munksgaard, Rømer og David som alternativ til NK ? Munksgaard er ikke fast mand i Lyngby, Rømer var ikke nogen succes, david er en ubekendt.
Jeg mener bare, at hvis man vil udfordre >FCK >Brøndby og kval sig til euroligaen og mesterskab, som Steinlein jo har lovet, så holder det ikke. Jeg synes NK er overvurderet og jeg savner nogle gang lidt mere ydmyghed, at man opfører sig som en af de bærende kræfter men ikke er det, NK har meget at lære endnu.
NK er i mine øjne ikke overvurderet. Han er ekstremt chanceskabende i sine offensive løb samt på vores offensive dødbolde(Indkast) hvor han vinder den første duel rigtig mange gange. Desuden er han ung og potentialet er enormt.
Er der en ting vores hold ikke mangler, så er det de spillere der opfører sig på andre måder end NK. NK er ofte den eneste der viser vildskab og lederegenskaber på holdet, imens andre spillere går og kigger i jorden og lunter forsigtigt op. NK er en af de bærende kræfter på holdet, efter Jakob Poulsen er han den spiller der har spillet flest minutter på holdet, han har spillet 20. flest minutter i hele ligaen denne sæson. Når vores hold er fyldt med manglende verbale- og udstrålingsmæssige leder typer som Borring, Kian, Rømer m.fl. er det da forfriskende at en af de få lokale og unge spillere gider at træde i karakter.
Jeg kan sagtens leve med Nissen som 1. valg og Rømer/Munksgaard som backup, og mener ikke klubben kan forvente mere kvalitet på backup positionen.
For mig virker det som om at vi smuldrer efter sommer.. Så tænkte jeg, hvorfor ikke at begynde forfra og bygge op igen uden thorup, og starter helt ordentligt med det hele og finder en som passer ind til langsigt planer med internationale erfaringer med til de unge og nye indgang til holdet efter sommer.. For jeg har meget svært ved at tro på at nuværende holdet eller halv af holdet vil klare gruppespil i europæisk turnering.
- DenStolteJyde
Wauw.. Hvorfor har vi dog ikke tænkt på det noget før..henker skrev: ↑2. maj 2017, 11:55For mig virker det som om at vi smuldrer efter sommer.. Så tænkte jeg, hvorfor ikke at begynde forfra og bygge op igen uden thorup, og starter helt ordentligt med det hele og finder en som passer ind til langsigt planer med internationale erfaringer med til de unge og nye indgang til holdet efter sommer.. For jeg har meget svært ved at tro på at nuværende holdet eller halv af holdet vil klare gruppespil i europæisk turnering.
Lad os begynde helt forfra.. Så kan vi starte med at fyre alle spillere og trænere.
Nu vi er ved det skal vi så ikke også rive MCH Arena ned og flytte ud til Ikast igen..?
Så kan vi ligesom tørre tavlen ren og starte helt forfra i Danmarksserien.. Det bliver fedt at følge FC Midtjylland der kæmper sig tilbage til superligaen over de næste 5-7-10 år..
-
Steffen am
Haha, det er genialt 
Hvis man skal svarer lidt seriøst, er det jo faktisk også mere eller mindre planen.
Hvis man skal tage den her snak om at klubberne liv eller performance køre i LOOP's.
F.eks. AaB og FCN som (også) har noget anderkendelsesværdigt talentarbejde. De bygger noget op, præstere, sælger og bygger op igen.
Og som bekendt svinger mellem 1.-8. pladsen.
FCK gør det også, de toppede bl.a. i 10/11 og topper nu også. Deres 'low' er bare ikke så lavt, fordi de har nogle andre ressourcer.
FCM før Benham lå og svingede mellem 2-6, alt efter hvor vi vores 'loop'.
Ifølge Ankersen (kan desværre ikke huske hvor han sagde det) vil FCM også fortsat gå op og ned, men efter Benham skal vores nye 'low' stadig være i top 3. Så der er ikke plads til de helt store udsving.
Men enten RA eller CS (tror det var CS, igen kan jeg desværre ikke huske hvor han sagde det), sagde at han var lidt ked af at FCM ikke havde været bedre til at kommunikere at FCM er bevidst om at vi er i vores 'low' i og med mange profiler og solgt og de nye årgang 97-98, er ment som stammen i årene der kommer. Det er unge talenter, så der vil være udsving, men de skal bygges op til vores næste 'high'.
I den tid hvor vi har solgt profiler har vi også skåret spillerbudgettet ca. 30 %, så derfor er de interne forventninger ikke de samme som f.eks. i mesterskabs-sæsonen.
Ja, det var ikke ordret citeret, men håber betydningen fremgår.
Hvis man havde oppet kommunikationen kunne man måske have lavet lidt større sammenhæng mellem interne og eksterne forventninger, men specielt CS lever godt med høje forventninger. Om trænerteamet er enig, ved jeg selvfølgelig ikke.
Desuden er Thorup godt nok på hans andet år, men 'trænerteamet' er i deres første, og KBB er i gang med hans A-licens.
Så vi er faktisk ved at starte så meget forfra som man kan i en klub med FCM's ambitioner, og den nye start hedder 'lidt populært' årgang 97.
Hvis man skal svarer lidt seriøst, er det jo faktisk også mere eller mindre planen.
Hvis man skal tage den her snak om at klubberne liv eller performance køre i LOOP's.
F.eks. AaB og FCN som (også) har noget anderkendelsesværdigt talentarbejde. De bygger noget op, præstere, sælger og bygger op igen.
Og som bekendt svinger mellem 1.-8. pladsen.
FCK gør det også, de toppede bl.a. i 10/11 og topper nu også. Deres 'low' er bare ikke så lavt, fordi de har nogle andre ressourcer.
FCM før Benham lå og svingede mellem 2-6, alt efter hvor vi vores 'loop'.
Ifølge Ankersen (kan desværre ikke huske hvor han sagde det) vil FCM også fortsat gå op og ned, men efter Benham skal vores nye 'low' stadig være i top 3. Så der er ikke plads til de helt store udsving.
Men enten RA eller CS (tror det var CS, igen kan jeg desværre ikke huske hvor han sagde det), sagde at han var lidt ked af at FCM ikke havde været bedre til at kommunikere at FCM er bevidst om at vi er i vores 'low' i og med mange profiler og solgt og de nye årgang 97-98, er ment som stammen i årene der kommer. Det er unge talenter, så der vil være udsving, men de skal bygges op til vores næste 'high'.
I den tid hvor vi har solgt profiler har vi også skåret spillerbudgettet ca. 30 %, så derfor er de interne forventninger ikke de samme som f.eks. i mesterskabs-sæsonen.
Ja, det var ikke ordret citeret, men håber betydningen fremgår.
Hvis man havde oppet kommunikationen kunne man måske have lavet lidt større sammenhæng mellem interne og eksterne forventninger, men specielt CS lever godt med høje forventninger. Om trænerteamet er enig, ved jeg selvfølgelig ikke.
Desuden er Thorup godt nok på hans andet år, men 'trænerteamet' er i deres første, og KBB er i gang med hans A-licens.
Så vi er faktisk ved at starte så meget forfra som man kan i en klub med FCM's ambitioner, og den nye start hedder 'lidt populært' årgang 97.
CS udtaler til HF, at det tidligst er til januar, at Rilwan får statsborgerskab, så et salg er nok først aktuelt i vinterstransfervindue.Analitico skrev: ↑29. apr 2017, 21:58Har selv en kone, der er udlænding, og kan da oplyse om at den slags i den grad tager sin tid i dagens Danmark. Der er da eksempler på sager, der tager op mod 2 år (!!), især hvis reglerne, som det ofte sker, bliver modereret i mellemtiden. Det kunne godt ligne at han er i FCM i efteråret også.Steffen am skrev: ↑29. apr 2017, 21:39Formentlig betydende for vores transfers på kanten.
Rilwan tager ikke afsted før at han har dansk statsborgerskab
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -udlandet/
Da der kun bliver lavet love omkring statsborgerskab 2 gange om året, og han hverken havde hans navn med i puljen november 16 eller april 17, skal han formentlig vente til november 17. Så ham kan vi sandsynligvis holde et vindue endnu.
Men godt nok vildt det tager så lang tid.
Kan godt forstå, at han gerne vil have et dansk pas, men jeg ved nu ikke lige om jeg mener han har landsholdspotentiale, i øvrigt![]()
Mht. kantspillerne bliver det vel en af de mere interessante positioner af følge i transfervinduet. Der er mange spørgsmålstegn: Bliver Rilwan? Laver vi kontrakt med Wikheim? Hvad med talenterne Andersson og Thychosen? Hvad er planen med Mabil?
Jeg håber ikke vi henter Wikheim, da jeg ikke synes han har vist nok. Ikke så god defensivt og mangel på offensivt slutprodukt i form af mål og assists. Ellers en god teknik, måske lidt Olsson over det til tider .. Måske han kunne blive god (igen) over tid, men synes der er for stor risiko, også i form af skader.
Håber personligt på en udlejning af Thychosen og at man forsøger at give mere spilletid til Andersson på superligaholdet. Desuden ser jeg meget gerne Mabil tilbage, han kunne bringe noget mere målfarlighed, kreativitet og x-faktor til holdet - men der kan selvfølgelig godt være for megen "negativ energi" mellem ham og Thorup (hvem sagde Pusic?) ..
- bobthebuilder_dk
Stephen Odey
Nigeriansk-ligatopscorer
Det lyder godt nok spændende, umiddelbart en noget anden type end paul...
Det bliver spændende at høre mere om!
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... topscorer/
https://www.youtube.com/watch?v=KUh2GFRrqFY
Nigeriansk-ligatopscorer
Det bliver spændende at høre mere om!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
- UlvenFraNord
Ser søreme spændende ud. Køb 
Hmm Celtic har trukket sig pga, at han er ejet af en person og ikke en klub, hvilket er ulovligt.bobthebuilder_dk skrev: ↑3. maj 2017, 12:13Stephen Odey
Nigeriansk-ligatopscorer
Det bliver spændende at høre mere om!![]()
Hvis vi skriver med ham her, skal vi forvente ballade. Det er svært at finde ud af, hvad der er op og ned, men baseret på Twitter ser det ud til:
- At Stephen Odey er ejet af tredjepart, hvilket FIFA ikke accepterer. Hans klub erkender, at de kun har lejet ham for tre år.
- At klubben tilsyneladende ikke ejer nogle af sine spillere, men er en religiøs non-profit organisation.
- At Odey pludselig har forladt sin klub, og ingen aner hvor han er (altså indtil han spillede reservekamp for os)
- At hans agent (hvis han er det) vil melde FC Midtjylland til FIFA, fordi han spillede reservekamp uden agentens/klubbens tilladelse.
- At han 29. april har accepteret et tilbud fra FC Krasnodar. Det vides ikke, hvad det endte med.
- At Celtic trak følehornene.
Jeg forventer meget mere i denne sag. Han virker til at være et stort navn - det trækker i hvert fald overskrifter i Nigeria.
-