SL (S): Midtjylland vs. FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: SL (S): Midtjylland vs. FCN

Indlæg af 974 »

FCM2000 skrev:
30. apr 2017, 18:14
Poulsen evner på banen er dødbolde og ikke mere, FCK kampen viste, at Poulsen sagtens kan undværes og ja jeg synes faktisk, at midtbanen fungerede bedre end set længe i FCK kampen.
WHAT???

Det synes jeg er helt forkert tolket på Poulsens evner på en fodboldbane!

Nuvel - det er din holdning
Jeg er stadig lidt chokeret....

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ja, den forstår jeg heller ikke helt.
Synes JP var overalt på banen, og er mere tryg når det er ham der har bolden osv.
Men ja, vi kan selvfølgelig se fodbold forskelligt.

Men nu det var Duelund der kom ud, ville det have givet super god mening med VdV på 10'eren
(VdV skal ikke spille 8'er)

Thorup siger så at kampen ikke passede til VdV, og det synes jeg er svært at sige om det er rigtigt eller forkert. Kampen blev vundet, så det ender selvfølgelig med at være en bedre forklaring end hvis det havde været omvendt.

Men mon ikke vi får VdV at se i en af Brøndby kampene.

Svært at sige med de 2 brassere, de har begge været sat tilbage af skader. Og de kan jo vise sig frem til træning, hvis de bør være i start XI'eren.
Kroon's tid skal nok komme lige som Dal Hende.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

974 skrev:
30. apr 2017, 18:25
FCM2000 skrev:
Poulsen evner på banen er dødbolde og ikke mere, FCK kampen viste, at Poulsen sagtens kan undværes og ja jeg synes faktisk, at midtbanen fungerede bedre end set længe i FCK kampen.
WHAT???

Det er muligt, men i min øjne er Poulsen en boldflytter, siddelæns, og ser du kampen igennem i går, så har han altså igen mange fejlafleveringer, og taber bolde, jeg vil gå så langt at sige, at han trækker tempoet ud af spillet mange gange hvor han slår afleveringer siddelæns eller bagud, en Olsson lignede ham meget, og når de 2 var på banen sammen, jamen så kom FCM sjældent til mange chancer, de spillede jo mere siddelæns end fremad, hvor en vdv modsat har nogle fremadrettede afleveringer, der sætter tempo i spillet.

FCK kampen viste jo alt dette, FCM midtbanen gjorde det glimrende, og hurtig tempo, vdv havde 15 minutter til at vise sine evner og laver en aflevering der splitter FCK forsvaret fuldstændig ad.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Er i hvert fald enig i at JP og Olsson var for ens, og ikke gode sammen.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

FCM2000 skrev:
hviid skrev:
30. apr 2017, 17:29
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -med-rafa/

Det her er altså ikke en god nyhed, hvis Rafa virkelig var så utilfreds over at sidde på bænken hele kampen. Ser man på videoen efter sejren er han også den første til at gå mod omklædningsrummet, og han deltager ikke i fejringen bagefter.
Selvfølgelig bør han være gammel nok til at forstå, at tre point betyder mere end spilletid til ham, men på den anden side kan man forstå hans utilfredshed. At Wikheim kommer ind i stedet for Duelund med 10 minutter igen er altså en mærkelig disposition af Thorup.
Håber at Thorup og Rafa har brugt søndagen til at mødes til en kop forsonings-kaffe i Esbjerg Storcenter, ellers kan der godt blive problemer.
Jeg må være ærlig, jeg forstår heller ikke JTs dispositioner altid, en vdv i form er langt bedre end Poulsen fremadrettet, og mere boldfast, vdv har også lige så meget at byde ind i dødbolde.

Omvendt har vdv været en del skadet, og jeg synes igen igen, at FCMs sundhedssektor/fysiske træner ikke virker overbevisende, når man tager Sparv, Bruninho og til dels wickheim under samme hat.

Ser man på JT, så har han altså heller ikke givet de her brassere og Simon Krohn mange chancer.

På U21 landsholdet havde JT også problemer, blandt andet med Victor Fisher.

Han har haft problemer med Olsson og en østriger.

Noget tyder på at JT måske ikke er verdens bedste mandskabsbehandler, jeg føler mig ikke overbevist om JT menneskelige evner og slet ikke hans taktiske evner, der har været mange setups som han har måttet rette ind under kampforløbet.

Jeg kan næppe forstille mig, at man forlænger med JT.
Det er irrelevant at snakke om Rafa kontra Poulsen, så længe Rafa endnu ikke har været i en form, hvor han kan spille 90 minutter. Han var tæt på at være der i slutningen af efteråret, men indtil videre sidder Poulsen solidt på den plads som anfører og spilstyrer.

Jeg tror ikke engang, at Rafa ser sig selv som starter i øjeblikket, da han stadig har et stort efterslæb, og hvis stillingen havde været 2-1, og kampen lå på vippen, så ville han nok have haft det ok med at være på bænken i hele kampen. Men at lejet Wikheim foretrækkes fremfor ham ved stillingen 3-1 med ti minutter igen, er godt nok en mærkelig beslutning. Han ved jo godt, at folk kommer for at se ham og ikke Wikheim.

Er svært at sige noget entydigt om Thorups mandskabsbehandling, men måske kan man godt sammenligne lidt med U21-landsholdet. Han havde et rigtig godt hold, som kvalificerede sig overbevisende til slutrunden, hvor han så fik tilføjet nogle stjerner som bl.a. Fischer, som forventede spilletid. Det kom aldrig til at fungere godt, men det er heller ikke en nem situation at stå i som træner.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

FCM2000 skrev:
30. apr 2017, 18:41
974 skrev:
30. apr 2017, 18:25
FCM2000 skrev:
WHAT???

Det er muligt, men i min øjne er Poulsen en boldflytter, siddelæns, og ser du kampen igennem i går, så har han altså igen mange fejlafleveringer, og taber bolde, jeg vil gå så langt at sige, at han trækker tempoet ud af spillet mange gange hvor han slår afleveringer siddelæns eller bagud, en Olsson lignede ham meget, og når de 2 var på banen sammen, jamen så kom FCM sjældent til mange chancer, de spillede jo mere siddelæns end fremad, hvor en vdv modsat har nogle fremadrettede afleveringer, der sætter tempo i spillet.

FCK kampen viste jo alt dette, FCM midtbanen gjorde det glimrende, og hurtig tempo, vdv havde 15 minutter til at vise sine evner og laver en aflevering der splitter FCK forsvaret fuldstændig ad.
Så du ser VdV sammen med Duelund på midten foran en sekser?
Med de to som 8'er/10'er, så har vi for lidt backup defensivt. Jakob fungerer godt som 8'er, da han også støtter defensivt, hvor både VdV og Duelund mangler en del.

Jeg vil rigtig gerne se VdV som en rigtig 10'er, som Duelund spiller den i øjeblikket. Jeg synes han kommer til at ligge for dybt i banen til, at det bliver for interessant. I efteråret hvor han spillede sammen med Rømer og Jakob kunne man ofte se de tre ligge på midterlinjen, med to forsvarer bag sig, og så bliver vi ikke farlige.
VdV skal spilles omkring feltet, hvor han kan finde ind i de små rum og slå nogle gode bolde, han skal ikke tilbage og spille en dyb playmaker rolle.

Derfor er Jakob også foran ham på midten. Det er nemlig ikke de to, der er i konkurrence. I stedet skal VdV konkurrere med Duelund som 10'eren. Derfor synes jeg heller ikke, at det giver mening, at Wikheim kom ind i stedet for VdV i dag.

Hvis VdV på noget tidspunkt skal spille sammen med Duelund, skal der ligge en rigtig god sekser bag, som kan være vores sidste skanse, for der kommer ingen opbakning fra hverken Duelund eller VdV.
FCM!
FCM!
FCM!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Men hvis Duelund og VdV skal spille sammen, kræver det da Duelund kommer ud på kanten.
Dem begge centralt vil ikke du, og komme til at koste for meget defensivt, da du så skal af med Poulsen eller en rigtig 6'er,
hvilket jeg ikke kan se ske.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
30. apr 2017, 22:10
Men hvis Duelund og VdV skal spille sammen, kræver det da Duelund kommer ud på kanten.
Dem begge centralt vil ikke du, og komme til at koste for meget defensivt, da du så skal af med Poulsen eller en rigtig 6'er,
hvilket jeg ikke kan se ske.
Jeg tænker, at de begge kan administrere meget frie roller i det offensive spil, så de bør kunne positionere sig i forhold til den anden, således ingen af dem er bundet centralt eller til kant.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Rafa har brug for kreativt tænkende spillere omkring sig, og der ville det da være optimalt med Duelund. Jeg tror de to kunne få et flot samarbejde.

Christian

Indlæg af Christian »

Kæmpe optur over sejren.
Som jeg så kampen kom FCN med en defensiv indstilling og håbede på et kontramål, nøjagtigt som de gjorde sidst de var på besøg. Jeg ser ikke deres andre kampe, så jeg ved ikke om det er en normal taktik hos dem.
FCM havde initiativet i første halvleg og var bedst synes jeg, men da FCN så scorer fik jeg fornemmelsen af at de havde haft kampen lige hvor de ville have den.
Stærkt at vi kommer tilbage lige efter og resten af kampen var vores og endda med chancer til flere mål.

Særligt godt:

Paul: som kan meget mere end blot at score mål. Blandt andet brænde kæmpe chancer ;) han har stor betydning for næsten alt vores spil på modstandernes halvdel. Han suger boldene til sig og skaber på den måde talrige muligheder for at medspillerne kan nå med frem og skabe farlige situationer. Jeg er bange for at han snart forlader os.

Duelund: Jeg synes han har steppet op i denne sæson og er begyndt at gøre en positiv forskel for os. Forsvaret har det svært mod ham og laver tit frispark. Poulsen bør måske lade ham sparke et af dem engang imellem.

Poulsen: Tager ansvar og viser rigtig god energi og fightervilje. Det fungerede godt i Parken uden om, men han er helt klart en gevinst som jeg ser det.

Thorup: God opstilling og god indstilling fra spillerne. Vi havde svært ved i 1. halvleg at spille os ud af deres første pres, men løste det rigtig fint.
Jeg synes det virker som en trup fuld af spilleglæde. Man kunne virkelig se hvor meget sejren betød for dem.

Ærgerligt:

Bruninho: Jeg synes det var en spændende opstilling i Parken og jeg synes Bruninho gjorde det ret godt. Jeg havde meget gerne set ham i kampen i lørdags.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

UlvenFraNord skrev:
1. maj 2017, 10:34
Rafa har brug for kreativt tænkende spillere omkring sig, og der ville det da være optimalt med Duelund. Jeg tror de to kunne få et flot samarbejde.
Tja.. men Rafa har også brug for spillere der løber.
Det kan Duelund retfærdigvis også gøre, men hvis du bpde har VdV, JP og Due er der spillere nok til at sætte spillet, der skal også være nogle til at lave nogle løb og lave nogle huller.

VdV's store styrke er at kan se huller og løb før alle andre.

Besvar