WHAT???
Det synes jeg er helt forkert tolket på Poulsens evner på en fodboldbane!
Nuvel - det er din holdning
Jeg er stadig lidt chokeret....
WHAT???
Det er muligt, men i min øjne er Poulsen en boldflytter, siddelæns, og ser du kampen igennem i går, så har han altså igen mange fejlafleveringer, og taber bolde, jeg vil gå så langt at sige, at han trækker tempoet ud af spillet mange gange hvor han slår afleveringer siddelæns eller bagud, en Olsson lignede ham meget, og når de 2 var på banen sammen, jamen så kom FCM sjældent til mange chancer, de spillede jo mere siddelæns end fremad, hvor en vdv modsat har nogle fremadrettede afleveringer, der sætter tempo i spillet.
Det er irrelevant at snakke om Rafa kontra Poulsen, så længe Rafa endnu ikke har været i en form, hvor han kan spille 90 minutter. Han var tæt på at være der i slutningen af efteråret, men indtil videre sidder Poulsen solidt på den plads som anfører og spilstyrer.FCM2000 skrev: ↑30. apr 2017, 18:14Jeg må være ærlig, jeg forstår heller ikke JTs dispositioner altid, en vdv i form er langt bedre end Poulsen fremadrettet, og mere boldfast, vdv har også lige så meget at byde ind i dødbolde.hviid skrev: ↑30. apr 2017, 17:29http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... -med-rafa/
Det her er altså ikke en god nyhed, hvis Rafa virkelig var så utilfreds over at sidde på bænken hele kampen. Ser man på videoen efter sejren er han også den første til at gå mod omklædningsrummet, og han deltager ikke i fejringen bagefter.
Selvfølgelig bør han være gammel nok til at forstå, at tre point betyder mere end spilletid til ham, men på den anden side kan man forstå hans utilfredshed. At Wikheim kommer ind i stedet for Duelund med 10 minutter igen er altså en mærkelig disposition af Thorup.
Håber at Thorup og Rafa har brugt søndagen til at mødes til en kop forsonings-kaffe i Esbjerg Storcenter, ellers kan der godt blive problemer.
Poulsen evner på banen er dødbolde og ikke mere, FCK kampen viste, at Poulsen sagtens kan undværes og ja jeg synes faktisk, at midtbanen fungerede bedre end set længe i FCK kampen.
Omvendt har vdv været en del skadet, og jeg synes igen igen, at FCMs sundhedssektor/fysiske træner ikke virker overbevisende, når man tager Sparv, Bruninho og til dels wickheim under samme hat.
Ser man på JT, så har han altså heller ikke givet de her brassere og Simon Krohn mange chancer.
På U21 landsholdet havde JT også problemer, blandt andet med Victor Fisher.
Han har haft problemer med Olsson og en østriger.
Noget tyder på at JT måske ikke er verdens bedste mandskabsbehandler, jeg føler mig ikke overbevist om JT menneskelige evner og slet ikke hans taktiske evner, der har været mange setups som han har måttet rette ind under kampforløbet.
Jeg kan næppe forstille mig, at man forlænger med JT.
Så du ser VdV sammen med Duelund på midten foran en sekser?FCM2000 skrev: ↑30. apr 2017, 18:41Det er muligt, men i min øjne er Poulsen en boldflytter, siddelæns, og ser du kampen igennem i går, så har han altså igen mange fejlafleveringer, og taber bolde, jeg vil gå så langt at sige, at han trækker tempoet ud af spillet mange gange hvor han slår afleveringer siddelæns eller bagud, en Olsson lignede ham meget, og når de 2 var på banen sammen, jamen så kom FCM sjældent til mange chancer, de spillede jo mere siddelæns end fremad, hvor en vdv modsat har nogle fremadrettede afleveringer, der sætter tempo i spillet.
FCK kampen viste jo alt dette, FCM midtbanen gjorde det glimrende, og hurtig tempo, vdv havde 15 minutter til at vise sine evner og laver en aflevering der splitter FCK forsvaret fuldstændig ad.
Jeg tænker, at de begge kan administrere meget frie roller i det offensive spil, så de bør kunne positionere sig i forhold til den anden, således ingen af dem er bundet centralt eller til kant.Steffen am skrev: ↑30. apr 2017, 22:10Men hvis Duelund og VdV skal spille sammen, kræver det da Duelund kommer ud på kanten.
Dem begge centralt vil ikke du, og komme til at koste for meget defensivt, da du så skal af med Poulsen eller en rigtig 6'er,
hvilket jeg ikke kan se ske.
Tja.. men Rafa har også brug for spillere der løber.UlvenFraNord skrev: ↑1. maj 2017, 10:34Rafa har brug for kreativt tænkende spillere omkring sig, og der ville det da være optimalt med Duelund. Jeg tror de to kunne få et flot samarbejde.