SL (S): Brøndby vs. Midtjylland
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Re: SL (S): Brøndby vs. Midtjylland
Den momentum som vi kan tage med fra kampen idag skal overføres til pokalkampen mod Aab. Vi skal videre i pokalen og vinde den i år.
Ufarligt eller ej, så er et skud et skud, uanset om det så rammer målmanden, stolpen eller hjørneflaget. Og du som stor fortaler for statistikker, må da også erkende at statistikkerne taler sit klare sprog for Brøndby ang. skud i første halvleg. At du så ikke mener at det er helt væk når Thorup "kun siger et par skud" er fair nok og din holdning, dertil er jeg bare ikke enig og jeg som nævnt mener at Thorup skyder vel lige så langt eller længere forbi, end Bif gjorde når de netop ikke ramte målet.Kent skrev: ↑2. apr 2017, 21:17Brøndby skød meget, men det var altså ganske ufarligt. Set over hele kampen, har vi vel de fleste store chancer. Så synes altså ikke, at det er helt væk. BiF var gode de føste 30, men efter det synes jeg der er 30 lige minutter, hvorefter vi sidder ret massivt på det de sidste 30.
BIF har 1 skud indenfor rammen i 1 halvleg, og det mål de scorer var røget ved siden af hvis ikke den var blevet rettet af. BIF lever af deres vilde presspil så længe de har kræfter til det, og det var kun i 1 halvleg. Derefter kommer vi ind i kampen. Og gør det faktisk bedre end set længe. Synes vi er ret uheldige med ikke at få et point med.
Hvis vi spiller med samme energi som idag skal vi nok vinde i Ålborg. Men det kræver at vi tør og vil spille offensivt fra start.
Hvis vi spiller med samme energi som idag skal vi nok vinde i Ålborg. Men det kræver at vi tør og vil spille offensivt fra start.
Et skud er altså ikke et skud. Såden generelle skudstatistik er altså næsten lige så intetsigende, som statistikken over antal løbne meter. Jeg vil hellere have en afslutning i det lille felt end 10 afslutninger udenfor feltet (frispark fra JP undtagetpr0j3ct skrev: ↑2. apr 2017, 21:29Ufarligt eller ej, så er et skud et skud, uanset om det så rammer målmanden, stolpen eller hjørneflaget. Og du som stor fortaler for statistikker, må da også erkende at statistikkerne taler sit klare sprog for Brøndby ang. skud i første halvleg. At du så ikke mener at det er helt væk når Thorup "kun siger et par skud" er fair nok og din holdning, dertil er jeg bare ikke enig og jeg som nævnt mener at Thorup skyder vel lige så langt eller længere forbi, end Bif gjorde når de netop ikke ramte målet.Kent skrev: ↑2. apr 2017, 21:17Brøndby skød meget, men det var altså ganske ufarligt. Set over hele kampen, har vi vel de fleste store chancer. Så synes altså ikke, at det er helt væk. BiF var gode de føste 30, men efter det synes jeg der er 30 lige minutter, hvorefter vi sidder ret massivt på det de sidste 30.
Det er da et ærgerligt resultat idag, og hvis man kun ønsker at se på den del, så er det da fair nok igen at være efter Thorup.
Kigger man til gengæld på selve spillet, så mener jeg egentlig lige så vel at vi kunne have vundet kampen - De største chancer faldt til os, og med lidt mindre uheld i sprøjten havde Onuachu altså scoret 4 mål i dag. Apropos ham, så virker det altså useriøst at kalde hans mål og chancer for tilfældigheder, når de netop er resultatet af en helt fantastisk fysik og en god evne til at bruge den. Nuvel, det er bestemt ikke altid kønt, men det er altså ganske effektivt og så synes jeg også at hans mange scoringer her i foråret er et bevis på en fornuftig udvikling henimod en mere skarp og moden angriber. Fortsætter han sådan resten af slutspillet, så kan han da godt ryge for et pænt beløb til sommer.
Tilbage til diskussionen om spillet, resultaterne og Thorup, så må man altså også - selv om mange ikke vil - anerkende, at vi i foråret og i denne kamp i særdeleshed faktisk har været garant for et mere chanceskabende og offensivt spil i forhold til det tandløse efterår. Mange har snakket om at udviklingen er gået i stå, og det har den da også været, men så må man også tage hatten af når vi faktisk spiller underholdende fodbold.
Kan vi få bedre styr på defensiven (hentet den rigtige leder til midterforsvaret) og den kontrollerende del af midtbanespillet frem mod næste sæson, naturligvis uden at ødelægge det fine offensive udtryk, der er begyndt at pible frem, så kan det altså se ganske pænt ud fremadrettet, som jeg ser det.
På trods af resultatet - mange positive ting at tage med, men også nogle negative der skal forbedres på, så vi kan give Aalborggenserne en ordentlig røvfuld og komme videre mod pokalsejren!
Kigger man til gengæld på selve spillet, så mener jeg egentlig lige så vel at vi kunne have vundet kampen - De største chancer faldt til os, og med lidt mindre uheld i sprøjten havde Onuachu altså scoret 4 mål i dag. Apropos ham, så virker det altså useriøst at kalde hans mål og chancer for tilfældigheder, når de netop er resultatet af en helt fantastisk fysik og en god evne til at bruge den. Nuvel, det er bestemt ikke altid kønt, men det er altså ganske effektivt og så synes jeg også at hans mange scoringer her i foråret er et bevis på en fornuftig udvikling henimod en mere skarp og moden angriber. Fortsætter han sådan resten af slutspillet, så kan han da godt ryge for et pænt beløb til sommer.
Tilbage til diskussionen om spillet, resultaterne og Thorup, så må man altså også - selv om mange ikke vil - anerkende, at vi i foråret og i denne kamp i særdeleshed faktisk har været garant for et mere chanceskabende og offensivt spil i forhold til det tandløse efterår. Mange har snakket om at udviklingen er gået i stå, og det har den da også været, men så må man også tage hatten af når vi faktisk spiller underholdende fodbold.
Kan vi få bedre styr på defensiven (hentet den rigtige leder til midterforsvaret) og den kontrollerende del af midtbanespillet frem mod næste sæson, naturligvis uden at ødelægge det fine offensive udtryk, der er begyndt at pible frem, så kan det altså se ganske pænt ud fremadrettet, som jeg ser det.
På trods af resultatet - mange positive ting at tage med, men også nogle negative der skal forbedres på, så vi kan give Aalborggenserne en ordentlig røvfuld og komme videre mod pokalsejren!
Nej, nej, så siger vi det. Det er vidst ikke noget vi bliver enige om og fred også være med det.
Selvfølgelig. Den er vel kun brugbar hvis den taler for FCM. Jeg syntes personligt at statistikken over antal løbende meter er ret svær at bruge , når der nu er snak om antal skud, men det er måske bare mig.Såden generelle skudstatistik er altså næsten lige så intetsigende, som statistikken over antal løbne meter.
Ikke destro mindre hentydede jeg til den generelle skudstatistik og den talte for Bif uanset hvordan man vender og drejer den
Jeg vil hellere have en afslutning i det lille felt end 10 afslutninger udenfor feltet (frispark fra JP undtaget).
Helt enig, det vil jeg også, men hvad har det med noget som helst at gøre, hvad du og jeg vil.
Fair nok men det var ikke det jeg snakkede om, så den debat er lidt ligemeget.Skud på mål er en bedre statistik, og der var det meget lige.
Derud over er det ikke en nyhed at du og jeg ikke er enige. Det hører vidst til sjældenhederne.
Tilbage til kampen. Så sluttede vi godt af og det er noget vi skal tage med videre, til trods for nederlaget.
Igen forkert taktik af Thorup i 1. Halvleg. Fcm er helt væk.
2. Halvleg med lange bolde gav pres, da Brøndby trak sig tilbage for at forsvare sejren.
Endnu et nederlag til et hold uden gejst og det sker også i aab på onsdag.
Så klubben som kalder sig førsteudfordre til FCK må snart gøre noget. Skift thorup ud nu.
2. Halvleg med lange bolde gav pres, da Brøndby trak sig tilbage for at forsvare sejren.
Så klubben som kalder sig førsteudfordre til FCK må snart gøre noget. Skift thorup ud nu.
Hvilke tegn ser du på, at spillerne ingen gejst havde i dagens kamp? - Jeg så et hold der kæmpede særdeles hårdt for det, både offensivt og defensivt, og som ligesåvel kunne have vundet dagens kamp. Er det bare en floskel, der skal smides ud i forbindelse med nederlag, eller skal man vinde en kamp for at kunne sige at man har udvist gejst ??Sander skrev: ↑2. apr 2017, 22:27Igen forkert taktik af Thorup i 1. Halvleg. Fcm er helt væk.
Det er muligt at vi ikke har set en resultatmæssig forbedring, men spillemæssigt var det da helt fint idag - bortset naturligvis fra de første 25 minutter. Og ja, det er skal klart adresseres, at vi ofte starter for svagt under Thorup - Omvendt kom Brøndby kun til løse skud langt forbi målet bortset fra en heldig afretter, der så førte til et mål.
Jeg er enig. Fin kamp med god gejst. Med lidt held havde den givet 1 eller 3 point. Flere af den slags kampe, så kommer pointene også. Jeg synes også at der var mere variation i spillet Idag. Godkendt indsats. Kongekamp af Paul.
Expected popint?? Må nok indrømme at det er temmelig grinagtigt at flere af jer hopper på Ankersens dårlige bortforklaringer og opfindelser af nye udtryk for at dække over at Steinlein. Thorup og han selv er fuldstændig inkompetente og totalt overmatchet i deres pågældende stillinger! FCM er en latterlig skygge af mesterholdet fra 15 hvilket uden tvivl bæres af især CS og Ankersen. Det er ikke godt for dansk fodbold når det der skulle være en top tre klub laver sådan en deroute som er sket hos jer de sidste 2 år - specielt ikke når der ikke lige er andre hold der samler handsken op. Thorup er det sidste nye eksempel på hvorfor man skal holde sig fra DBU-trænere - han ender som nr 6 med et hold der med afstand burde ligge nr 2/ 3 lige nu i tæt kamp med os!
Ser man på kampen i går var i spillet mere ned under græstæppet end noget andet hold i den her sæson. At sige vi ikke havde farlige chancer er direkte spin ala Ankersen - kommentatoren konstaterede tørt i pausen at havde Bif været foran med 4 havde det vist det reelle kampbillede især når både Pukkix2 og Kamil brænder regulære friløbere. Pauls mål er det eneste forsøg i har i 1 halvleg. Da vi kommer foran 3-1 trækker vi os uforståeligt tilbage i stedet for bare at smadre igennem hvilket er uforståeligt. At vi så forærer jeg et vanvittigt mål og bringer jer tilbage i kampen viser netop at man ikke skal trække sig!
Jeg er oprigtigt skuffet over at vi med det spil vi diskede op med ikke gav jer en regulær røvfuld.
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer 
Det er ikke nye begreber (for andre end dig måske). Det er den måde man har styret klubben på siden Benham overtog. Jeg er godt klar over, at man som BIF-fan er vant til, at strategien ændrer sig fra halvsæson til halvsæson, men Ankersen siger sådan set bare det samme, som han har gjort fra dag 1.ThygeM skrev: ↑3. apr 2017, 07:16Expected popint?? Må nok indrømme at det er temmelig grinagtigt at flere af jer hopper på Ankersens dårlige bortforklaringer og opfindelser af nye udtryk for at dække over at Steinlein. Thorup og han selv er fuldstændig inkompetente og totalt overmatchet i deres pågældende stillinger! FCM er en latterlig skygge af mesterholdet fra 15 hvilket uden tvivl bæres af især CS og Ankersen. Det er ikke godt for dansk fodbold når det der skulle være en top tre klub laver sådan en deroute som er sket hos jer de sidste 2 år - specielt ikke når der ikke lige er andre hold der samler handsken op. Thorup er det sidste nye eksempel på hvorfor man skal holde sig fra DBU-trænere - han ender som nr 6 med et hold der med afstand burde ligge nr 2/ 3 lige nu i tæt kamp med os!
Ser man på kampen i går var i spillet mere ned under græstæppet end noget andet hold i den her sæson. At sige vi ikke havde farlige chancer er direkte spin ala Ankersen - kommentatoren konstaterede tørt i pausen at havde Bif været foran med 4 havde det vist det reelle kampbillede især når både Pukkix2 og Kamil brænder regulære friløbere. Pauls mål er det eneste forsøg i har i 1 halvleg. Da vi kommer foran 3-1 trækker vi os uforståeligt tilbage i stedet for bare at smadre igennem hvilket er uforståeligt. At vi så forærer jeg et vanvittigt mål og bringer jer tilbage i kampen viser netop at man ikke skal trække sig!
Jeg er oprigtigt skuffet over at vi med det spil vi diskede op med ikke gav jer en regulær røvfuld.
Sjovt, som tingenes tilstand afhænger af øjnene, der serThygeM skrev: ↑3. apr 2017, 07:16
Jeg så:
En - som sædvanlig - kamikazeagtig indledning fra Brøndby i vanvittigt tempo og med god boldomgang og med FCM halsende efter. De første 25 minutter blev alt for mange FCM-afleveringer forvaltet utroligt dårligt. I denne periode en masse tilløb til chancer. Jeg mindes en redning fra Mikkel Andersen på en afslutning fra Larsson og jeg mindes en haglbyge af bolde som endte alle mulige andre steder end i nærheden af målet. Er det det, du mener med at være spillet under græstæppet?
Efter det første stormvejr, så jeg FCM komme mere i boldbesiddelse og de forvaltede også bolden lidt bedre og bedst som jeg troede, at det kunne blive mere ligeværdigt scorede Phiri på et ikke-forsøg - han forsøgte vel nærmest at undgå bolden på et skud, som ville være endt på tribunen. Kort efter var (Wilszek?) på spil med endnu et skud indenfor målrammen - det var så 3 i 1. halvleg! Ikke specielt imponerende med et markant spilovertag, hvis jeg må mene det.
Udligningen var vel et udtryk for den måde, vi gerne ville have spillet hele halvlegen på - en omstilling hvor de hurtige folk fik udfordret Brøndbys bagkæde på tempo.
I anden halvleg var det en mere åben slagudveksling, jeg så. Et lille spilovertag til FCM, hvor et forsvarskoks af Halsti ?, som ellers så ud til at være afværget, blev sparket flot ind af Larsson.
Rønnow lavede et dygtigt og heldigt mirakel, da han reddede en kompetent afslutning fra tæt hold og en opsamling udenfor feltet blev sparket flot ind af den bedste Brøndbymand, Nørgaard. Minuttet efter reducerer FCM efter en indøvet standardsituation.
...Borring header på overliggeren.
...Borring blev reddet fra en lidt spids vinkel efter en stikning fra Duelund.
...Röcker lavede en flot "selvmordsaktion" og nåede med hovedet bolden lige for næsen af Paul.
...Paul forsøgte med et saksespark, som blev reddet.
Det var de farlige situationer, jeg kunne komme i tanke om...sorry, men jeg kan altså ikke huske 2 friløbere fra Pukki, som jeg fandt temmelig ordinær i går.
I øvrigt en god dommerpræstation i en rodet forestilling, hvor der blev gået til stålet, men aldrig over stregen
Holger
- UlvenFraNord
Jeg synes det FCM leverede i går var fint, vi lukker tre mål ind på returbolde omkring feltet, det var ikke okay, men vi kommer tilbage og Paul burde have fået sit hattrick da Brøndby-målmanden utroligt heldigt bliver ramt på foden. Vi rammer også stolpen. Offensivt skabte vi mere end vi længe har gjort.
Problemet er bare at det er symptomatisk at vi intet får ud af det, det har jo også været et FCM problem længe. Vi kan ikke afblæse krisen før vi har fået nogle sejre i træk.
Problemet er bare at det er symptomatisk at vi intet får ud af det, det har jo også været et FCM problem længe. Vi kan ikke afblæse krisen før vi har fået nogle sejre i træk.
tja der er vist et ordsprog der siger, at tabellen ikke lyver, så et eller andet mangler, omvendt da FCM blev mestre, her løj tabellen heller ikke, her var der noget FCM var gode til, nemlig at vinde kampe.UlvenFraNord skrev: ↑3. apr 2017, 10:48Jeg synes det FCM leverede i går var fint, vi lukker tre mål ind på returbolde omkring feltet, det var ikke okay, men vi kommer tilbage og Paul burde have fået sit hattrick da Brøndby-målmanden utroligt heldigt bliver ramt på foden. Vi rammer også stolpen. Offensivt skabte vi mere end vi længe har gjort.
- DenStolteJyde
det er korrekt at der eksisterer en sådan talemåde, men det er jo netop det smart-odds og Ankersen er uenig i..FCM2000 skrev: ↑3. apr 2017, 15:41tja der er vist et ordsprog der siger, at tabellen ikke lyver, så et eller andet mangler, omvendt da FCM blev mestre, her løj tabellen heller ikke, her var der noget FCM var gode til, nemlig at vinde kampe.UlvenFraNord skrev: ↑3. apr 2017, 10:48Jeg synes det FCM leverede i går var fint, vi lukker tre mål ind på returbolde omkring feltet, det var ikke okay, men vi kommer tilbage og Paul burde have fået sit hattrick da Brøndby-målmanden utroligt heldigt bliver ramt på foden. Vi rammer også stolpen. Offensivt skabte vi mere end vi længe har gjort.
Problemet er bare at det er symptomatisk at vi intet får ud af det, det har jo også været et FCM problem længe. Vi kan ikke afblæse krisen før vi har fået nogle sejre i træk.![]()