Thomas Hviids trivia-quiztråd

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry

Re: Thomas Hviids trivia-quiztråd

Indlæg af THenry »

Holger skrev:
28. mar 2017, 15:21
Men er det ikke korrekt, at oprykningen til ligaen blev endegyldigt sikret i en kamp mod Haderslev...og IKKE SdE..og på Herning Stadion? ...måske var det 6-1 og ikke 5-1.

...Nej heller ikke :-( Jeg går i seng!
Forsøger at finde Jens Jessens kasse, men der er jo ikke så mange youtube klip fra den gang.

Dog fandt jeg et kampreferat fra den omtalte kamp i Ikast:
http://jyllands-posten.dk/sport/ECE3296 ... ns-Jessen/

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

JEP skrev:
28. mar 2017, 16:56
hviid skrev:
28. mar 2017, 16:34
JEP skrev:
28. mar 2017, 15:41

B93, kampen blev spillet kl. 15:00, 28. maj 2000.
Yep, det var mod B93. Jeg prøvede faktisk at finde ud af, hvem der scorede, men det kunne jeg ikke finde. Ret sikker på at Lundberg scorede en pind.
Er der nogen, som kan huske eller finde det? Hvis man har de gamle kampprogrammer, kan man nok finde det deri.
Her kan man læse om Lundbergs skade der opstod i fobindelse med målet til 2-0 i det 39. minut. http://www.fcmidtjylland.dk/html/main.asp?newsID=521
Jeg er næsten sikker på at det var Lundberg selv som også scorede det første mål i kampen, hvilket faldt på straffespark allerede i det 4. minut.
Det lyder meget sandsynligt, at han scorede begge kasser. Kan godt huske han blev skadet, mener han sparkede ind i modstanderens fod i forbindelse med målet.
Lidt sjovt var det med Lundberg, at han røg temmelig mange cigaretter. Jeg interviewede ham engang og her nåede han i hvert fald at få to smøger i løbet af 15-20 minutter.

Nå, apropros angribere, hvilken spiller udtalte det her, da han blev præsenteret i klubben?

"Jeg er utrolig stolt over at blive udset til at skulle overtage pladsen fra den bedste spiller i SAS Ligaen de sidste par år. Det er selvfølgelig en tung arv at løfte, men til forskel fra Zidan har jeg mere erfaring, hvilket helt klart er en fordel. Til gengæld kan jeg ikke lave de samme tryllerier som ham".

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

David Nielsen?

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Jeg er også 110% sikker på det var David Nielsen.

hviid

Indlæg af hviid »

Lupus1999 skrev:
28. mar 2017, 21:36
David Nielsen?
David Nielsen it is, ja :-)

Har i øvrigt en sjov anekdote om den pressemeddelelse, som hans udtalelse er fra. Da vi signede ham, var han gået fra den ene skandale til den anden og var blevet fyret i AaB efter at have slået Allan Gaarde ned til træning. Dermed var der maksimalt mediefokus på alt, hvad han lavede.

Jeg skulle ringe ham op og lave et interview, mens han var på vej til Herning i bil. Midt i interviewet ryger forbindelsen pludelig. Jeg ringer op igen, men han svarer ikke. Efter fem minutter ringer han så tilbage igen og undskylder mange gange. Han var lige var blevet stoppet af politiet, fordi han talte i telefon, mens han kørte bil. Betjenten var dog FCM-fan, så han slap med en advarsel - nok ret så heldigt for David og klubben :-D

974

Indlæg af 974 »

haha Hviid - det er jo en klasse-historie det der :-)

Også ovenpå Zidans fart-eskapader :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Haha, det er fandme en fed historie :lol: :lol:
hviid skrev:
28. mar 2017, 16:40
THenry skrev:
28. mar 2017, 15:56
fed quiz :D

Den ældste spiller: Farlige Frank (efter returen fra Randers)

Ældre målscorer: Frank er nærliggende (men han scorede ikke i den sidste sæson, og spillede et par sæsoner i Randers), så går med Jens Jessen, som jeg husker som tudsegammel, da han spillede i klubben, og mener at han scorede på et langskud (husker ikke modstanderen) i en kamp.
Korrekt, Farlige Frank og Jens Jessen. :-)

Van der Vaart kan i øvrigt tage Jessens rekord hvis han scorer engang i 2018.

http://www.superstats.dk/hold/alltime?i ... E5lscorere
Interessant, det må så selvfølgelig også betyde at hvis J. Poulsen forlænger med et enkelt år og scorer, tager han rekorden, hvad jeg anser for rimelig sandsynlig.

Ved man hvordan Pimpong kunne få lov at spille inden han blev 18?

hviid

Indlæg af hviid »

974 skrev:
28. mar 2017, 23:41

Ja, specielt efter Zidan-historierne var det ikke endnu en trafiksynder, som FCM havde brug for ;-)

Apropos trafik, hvilken FCM-spiller var udsat for et meget voldsomt trafikuheld på ringvejen ved Silkeborg? Han slap mirakuløst med en brækket tå.

Brugeravatar
Holger

Indlæg af Holger »

hviid skrev:
29. mar 2017, 08:26
974 skrev:
28. mar 2017, 23:41

Ja, specielt efter Zidan-historierne var det ikke endnu en trafiksynder, som FCM havde brug for ;-)

Apropos trafik, hvilken FCM-spiller var udsat for et meget voldsomt trafikuheld på ringvejen ved Silkeborg? Han slap mirakuløst med en brækket tå.
Kim O.? 🤞🤞🤞

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Martin Nielsen?

hviid

Indlæg af hviid »

FCMInside skrev:
29. mar 2017, 10:58
Martin Nielsen?
Korrekt! Han var virkelig heldig med at slippe med livet i behold, da hans bil ramte et træ, og han blev slynget ud af bilen.

http://www.bt.dk/sport/martin-nielsen-t ... ap-billigt

Han var ude i en del kampe og kom så vidt jeg husker aldrig tilbage på det samme niveau som før uheldet.
I hans fravær fik en ung spiller chancen i midterforsvaret og gjorde det rigtig godt. Nogle bud på hvem?

FCMInside

Indlæg af FCMInside »

Skulle vel ikke være Bach Bak?

Noe

Indlæg af Noe »

Det er en stærk tråd det her. Især de tilknyttede anekdoter. Mere!

THenry

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:
29. mar 2017, 07:46
Haha, det er fandme en fed historie :lol: :lol:
hviid skrev:
28. mar 2017, 16:40
THenry skrev:
28. mar 2017, 15:56
fed quiz :D

Den ældste spiller: Farlige Frank (efter returen fra Randers)

Ældre målscorer: Frank er nærliggende (men han scorede ikke i den sidste sæson, og spillede et par sæsoner i Randers), så går med Jens Jessen, som jeg husker som tudsegammel, da han spillede i klubben, og mener at han scorede på et langskud (husker ikke modstanderen) i en kamp.
Korrekt, Farlige Frank og Jens Jessen. :-)

Van der Vaart kan i øvrigt tage Jessens rekord hvis han scorer engang i 2018.

http://www.superstats.dk/hold/alltime?i ... E5lscorere
Interessant, det må så selvfølgelig også betyde at hvis J. Poulsen forlænger med et enkelt år og scorer, tager han rekorden, hvad jeg anser for rimelig sandsynlig.

Ved man hvordan Pimpong kunne få lov at spille inden han blev 18?
Ha Ha. Ja. Det er nogle kanonfede historier, der kommer frem :D

Vi kunne tidligere hente afrikanere, når de var 16 år, men så kom der en regelændring, der gør at de skal være 18 år.

THenry

Indlæg af THenry »

hviid skrev:
29. mar 2017, 12:14
FCMInside skrev:
29. mar 2017, 10:58
Martin Nielsen?
Korrekt! Han var virkelig heldig med at slippe med livet i behold, da hans bil ramte et træ, og han blev slynget ud af bilen.

http://www.bt.dk/sport/martin-nielsen-t ... ap-billigt

Han var ude i en del kampe og kom så vidt jeg husker aldrig tilbage på det samme niveau som før uheldet.
I hans fravær fik en ung spiller chancen i midterforsvaret og gjorde det rigtig godt. Nogle bud på hvem?
Det er en super fin quiz med fede anekdoter.

Gætter på den gode Lasse Sall.

Besvar