Transfer vinter 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT

Re: Transfer vinter 2016

Indlæg af JBT »

Forresten - hvis ikke man kan vold tæve Vendsyssel og Skive med en 3-4 kasser og mose på i en hel kamp dvs 90 min med konstant pres, når man hedder FCM og uanset om man har fået flæskesteg dagen før, ja så ved jeg snart ikke hvad man skal tænke. For ved i hvad, det kan vi faktisk ikke, pinligt...

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
27. jan 2017, 21:21
Åh Steffen "evigt glad" du ved. Elsker mit hold men ikke mekanismerne bag og det over lang tid, hvor galskaben har stået på. Mening mand sidder netop derude og tænker om vi gør det, vi har jo ikke vist noget der retfærdiggør det. Resten af Danmark kan godt se det, hvorfor kan vi ikke selv? Det er sgu trist at også ha fans der udelukkende er så farvet og måske for optimiske, det modsatte er ligeså sundt - igen bare en mening.
Flyt bare indlægget selvom det efterhånden er vigtigere end alt andet i klubben..(:
Tænkte nu på at uanset ender vi et slutspil, spørgsmålet er hvilken.
At det sjove slutspil så er overvejwnde sandsynligt men selvfølgelig ikke sikkert, forholder jeg mig ikke til i det overståede.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

JBT skrev:
28. jan 2017, 16:03
hviid skrev:
28. jan 2017, 15:47
JBT skrev:
28. jan 2017, 12:51
Jamen kort sagt lukker vi for mange mål ind dvs sløjt forsvar hvilket man har videreført i årets to først kampe, derudover score vi ingen mål dvs intet tilstrækkeligt kommer fra de 4 længst fremme på banen, uanset hvem det er der spiller. Vi kan nemt tabe 3 ud af 5 kampe, evt spille en del af dem uafgjort og så ligger vi altså dernede af, alt efter hvem der så begynder at vinde. Vi viser jo ikke fremgang for fanden. Om vores indkøb nu afspejler dette eller om det bare at CS og Jess der forsøger noget andet for så alligevel at forsætte deres norsker bold og håbe på mål ud af tilfældigheder, kan man så dvæle lidt ved. Dermed ikke sagt de spillere der kommer ind kan være fine, selvom januar vinduet altid er et svært tidspunkt for klubber. I princippet har vi alle spillere til salg, da det måske kun er Novak der har været formidabel, hvis man kan tale om det. Det hele er sgu efterhånden et fejlcast. Det skal der ikke megen argument til for selv en blind mand kan se.
Vi giver odds 1.01 hos flere bookies for at komme i slutspillet, men de er vel også blinde?
Tja. Odds er vel også lavet for også at overraske, det har intet at sige. Jeg ser nemt vi taber 7 point som det går pt.. Jeg synes virkelig i gemmer sandheden i madrassen drenge. Lad os nu nu se, jeg ønsker mig et slutspil, men jeg er også den første der banker på døren hvis ikke det sker! At se på CS fjæs i loungen er efterhånden blevet kedeligt, så det er sgu en win win uanset hvad der sker.
Men det er jo fint,nså du er glad, når det nu er win-win?

JBT

Indlæg af JBT »

Lige præcis buddy! (0:

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Hekler skrev:
28. jan 2017, 14:01
Det må næsten betyde at den angriber er ved at være på plads. Det bliver spændende. Lyder som en opgradering der vil noget. Hvis det jeg hører er rigtigt. Så mangler vi bare den center back?

mobil
Det overrasker mig, at du mener at vide, hvem de går efter. Det seneste jeg hørte var, at der var flere emner oppe og vende. Dog har jeg også hørt, at de forsøger at lande en opgradering - men opgradering favner bredt i sådant sammenhæng. En opgraderingen ift. konkurrencesituationen, en opgradering ift. Pusic og Bruningo som har været konstant skadet, en opgradering ift. Paul, eller en opgradering ift. hvad?
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

tatoo skrev:
28. jan 2017, 08:55
Kent skrev:
28. jan 2017, 07:31
Simon Kroon oveni Dal Hende og Drachmann: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... er/6509967
Mangler stadig en angriber og midterforsvarer....
Dette må absolut betyde at vi har en del der er på vej til at blive solgt/udlejet. De 3 er spillere til start 11, så Sparv, Halsti, Novak og en kant Olsson/Duelund kan vel tænkes på vej væk.
Olsson skulle være fortid i FCM når vi rammer d. 1/2, hører jeg. Novak er der også interesse for, men om det bliver til noget er endnu uvist - personligt tror jeg ikke på det sker før til sommer. Der må dog være run på siden Dal Hende, Drachmann og Kroon endnu ikke er bekræftet af klubben.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Det bliver sindsygt spændende, havde ellers regnet med et roligt vindue.

Jeg håber der kommer et angrebs es ind, det må meget gerne være en der har bevist han kan scorer mål, og ikke en lottokupon.
Jeg synes faktisk ikke nødvendigvis vi skal have en ny CF, jeg tror på at Drachmann og/eller Sparv vil kunne beskytte forsvaret bedre, og dermed vil det være med til at stabilisere holdet defensivt.

Med mindre vi kan få fat i en absolut topklasse CF'er til "billige" penge så vil jeg hellere bruge dem på en god angriber. Med Banggård, Kian, Halsti og Riis er vi vel også OK dækket ind på CF positionen?

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Simon Kroon er en rigtig fin superliga spiller som skadefris og i god form også ville være en profil på de fleste mandskaber.

Jeg ret begejstret for den vej klubben har vist i dette vindue med i rettidig omhu at hente Del Hende og Drachmann fra sommer hvor specielt Novak jo nok er fortid ligesom vi har manglet bredde på 6'er positionen med Sparvs skader.

Jeg synes også klubben lever op til den retning Benham/Ankersen meldte ud allerede fra start. Man ville satse på akademi talenterne, men man ville også løfte det sportslige niveau. Før Benham havde vi desværre solgt mange af de største talenter i de årgange som ellers stod på spring og man valgte at investerer i profil køb som Kadlec, Pusic m.f. Vi har forlænget aftalerne med en række af talenterne og Del Hende og Drachmann ligner meget mere det lederskab og trænings miljø man mangler for at løfte både holdet og de enkelte unge spillere.

Et evt. Køb af Simon Kroon undrer mig dog? Vi har imo allerede et overflod af etablerede profiler samt talenter på spring til netop midtbanen. Simon Kroon vil ikke være et breddekøb men kan ikke se han træde direkte ind på en en af de 4 offensive midtbanepladser i konkurrence med Vdv, JP, Hassan, Borring, Wiekheim, Ollson og Duelund ligesom bla. Mikael Andersson og Karinen vel også er 2 spillere på vej frem. Vi har med Pusic farvel 1 bevist angriber og bredden i midtetforsvaret med en skade til Kian ikke ligefrem er top 3.

5,5 mio må imo kunne bruges mere fornuftigt.
Mike80

Everybody hates us we don't care...

974

Indlæg af 974 »

Simon Kroon skal helt sikkert være med til at løfte niveauet!

Han er også et talent med en god alder til at han stadig kan udvikle sig

VdV kan helt sikkert ikke spille alle kampene i foråret
Poulsen er stabil og ganske sikker mand hver gang, men af og til kunne han måske også få en lille pause i kampene
Rilwan ser jeg som en god spiller, der til tider kan gøre noget ekstraordinært i kampene - kan evt. blive solgt også
Borring må nok affinde sig mere og mere med indskifterrollen, men kan bruges fra start i visse kampe
Wikheim er vel principielt allerede væk til sommer?
Olsson er givetvis også på vej væk jf. visse rygter
Duelund må udvikle sig og være med når det giver mening
De 2 unge må affinde sig med at spille noget pokalkampe, og komme med løbende, hvis der er behov

så jeg ser det kun som positivt at det bliver så bredt :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Wikheim væk til sommer?

Du antager at vi ikke aktiverer købsklausulen?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Steffen am skrev:Wikheim væk til sommer?

Du antager at vi ikke aktiverer købsklausulen?
Tvivler jeg på. Kroon er for at øge konkurrencen og frigøre eksempelvis Duelund og Rilwan til 10'er pladsen, hvis (når) Rafa er ude. Samtidig giver det konkurrence i truppen som har manglet når Rilwan og/eller Wikheim har været skadet. En spiller som Duelund trænger til et wake up call, for han har fået chancen utallige gange efter elendige præstationer, og det er der ikke længere plads til.

Jeg kunne også forestille mig, at en del af forlængelsen med Rilwan betyder at han kom skifte til sommer, og så er Kroon rettidig omhu, og samtidig en forstærkning.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Arff er der en chance for at trible handlen går igennem idag ?
Bliver transfervinduet spændende lige til vinduets lukning ?
Hentes der med sikkerhed en angriber som gardering ?

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

TrueWolfMidt skrev:Arff er der en chance for at trible handlen går igennem idag ?
Bliver transfervinduet spændende lige til vinduets lukning ?
Hentes der med sikkerhed en angriber som gardering ?
Eftersom FCM ikke længere er børsnoteret kan handlen have været færdiggjort, mens de holder tilbage med annonceringen. Det sidste jeg hørte var i fredags, og der blev sagt i løbet af weekenden.

Spændende ved jeg ikke, men der kommer til at ske mere - der ryger helt sikkert nogle afsted - en del unge på leje, og så er spørgsmålet om man sælger Olsson eller udlejer ham.

Intet er sikkert, men det er helt sikkert et mål at hente en ny angriber.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg synes det er en kanon handel, hvis vi købe alle tre spillere med det samme. Hvis Novak først ryger til sommer, så har man også mulighed for, at få Dal Hende ordentligt integreret i truppen. Det er jo den strategi FCK har brugt i lang tid efterhånden.

Drachmann er nok mere købt som gardering for Sparv, hvor jeg ser Kroon som forstærkning. Simon Kroon kan vel egentlig også spille centralt? Som offensiv midtbanespiller?

Ved du, Arff, om vi forsat er interesserede i Pierre Kanstrup?

Låst