Angrebs konstellationer i Fcm.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Casper88

Re: Angrebs konstellationer i Fcm.

Indlæg af Casper88 »

Efter min mening er der ikke nogen grund til at lave om på vores idealopstilling, hvor vi indtil nu har spillet med én angriber, da det vil betyde at vi skal lave helt om på vores midtbane, hvilket jeg ikke tror er en ret god ide midt i en sæson.

Problemet har først og fremmest været, at Tim Sparv har været ude. Han var vel nærmest den vigtigste mand på vores hold, hvilket man også har kunne se. Efter han blev skadet, har de andre midtbanespillere været nødt til at tage et langt større defensivt ansvar hvilket så desværre har kostet frem af banen. Så når han kommer i form og spiller igen, er jeg sikker på at vores offensiv bliver bedre, da bl.a. Poulsen og VdV kan bevæge sig længere frem og lægge flere bolde ud til kanterne og angriberen.

Derudover har vi ligeledes manglet noget power på vores kanter, hvilket jeg også tror bliver bedre, når Wikheim kommer tilbage i topform, da han både kommer med en masse fart og vi har set han også kan lave mål.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

TrueWolfMidt skrev:
12. jan 2017, 19:57
tubbe93 skrev:
12. jan 2017, 19:46
TrueWolfMidt skrev:
12. jan 2017, 17:24

Vi har tit, når vi har været bagud indsat 2 angribere for at lægge pres på modstanderen. Med stort held tilmed. Ikke derfor at jeg sætter tingene op som jeg gør, mere for at vise vores muligheder. Mange er utilfredse med Paul alene på toppen. Ikke mig. Jeg synes han er god på toppen, men der mangler løb / bevægelse omkring ham. Derudover vil det give flere muligheder, jo flere angribere vi har. De har som regel forskellige kompetencer.
Men vil du så gå ned til kun to på midten?
Tubbe93 læser du ikke mine indlæg eller forstår du ikke hvad jeg skriver ? Jeg er ikke ude på at reducere midtbanen.
Som Steffen så fint skriver vil du da spille med to angribere?

Bruninho/Pusic - Bruninho/David - Paul/David.

Det er alle tre to-mandsangreb.

Hvis du ikke vil svække midtbanen, hvor vil du så finde den ekstra spiller? Skal vi spille uden højrekant, venstreback eller med kun én midterforsvarer?

Det er fint, at du synes det ville være bedre med to mand i front, og jeg kan sagtens følge nogle af argumenterne. MEN det betyder også, at der bliver en spiller mindre et andet sted på banen, hvilket jeg ikke mener vejer op for argumenterne med to i front.
FCM!
FCM!
FCM!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja, en konstellation er vel også minimum 2 mand, så det kan da godt se ud som om, at jeg ønsker at spille 4-4-2 men det var ikke meningen at det skulle se sådan ud.

Hvis du så læser mine indlæg så savner jeg angribere til vores hold og skriver yderligere at, " vi hat tit når vi har været bagud indsat 2 angribere for at lægge pres på modstanderen. Med stort held endda". Jeg skrev og brugte disse 4 spillere i forskellige konstellationer Pusic, Onuachu, Bruninho samt Babajide David. Kunne også have valgt efterfølgende at skrive dem enkeltvis, da vi tit spiller 4-1-4-1 med kun en på toppen. Min anke er. Hvis ikke vi får tilført flere angribere og Pusic smutter og Babajide ikke prøves som angriber, så har vi kun 2 angribere som vi så på skift kan bruge på toppen eller i en konstellation sammen. Hvis der så sker skade/r eller karantæner, så er vi på rø... hvis du forstår.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Thychosen skal vel også nævnes som angriber. Den position spillede han i hvert fald som ungdomsspiller og scorede en del mål. Han er måske ikke den typiske bomber og vil nok være mest aktuel som angriber, hvis vi spiller med to angribere.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

hviid skrev:
13. jan 2017, 10:44
Thychosen skal vel også nævnes som angriber. Den position spillede han i hvert fald som ungdomsspiller og scorede en del mål. Han er måske ikke den typiske bomber og vil nok være mest aktuel som angriber, hvis vi spiller med to angribere.
Korrekt. God set. Ham havde jeg glemt. Det hjælper trods alt lidt.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Jeg så Thychosen for lidt over et år siden spille frontangriber på U19-landsholdet til en EM-kvalkamp mod Island (på Malta). Her var han foretrukket til fordel for Kasper Dolberg, der spillede venstre kant. U19-bold og seniorbold er selvfølgelig ikke det samme, men på sigt tror jeg, at han kan blive en rigtig god angriber.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tak for rigtig fin bonus information. Det kan man altid bruge.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Copy /pasted fra fcm om vores første træningskamp.

"Vi kommer til at spille med to forskellige hold i 45 minutter. Mest af alt for, at spillerne ikke skal blive skadet.

Vi tester nogle spillere af på forskellige positioner, så man kommer ikke til at kunne genkende den sædvanlige startopstilling, siger Jess Thorup".

Hvis der er nogle som skal se kampen idag, så må man da gerne skrive lidt om hvilke personer som spiller på hvilken pladser. Det kunne da være rart at vide, om man prøver lidt forskelligt af i angrebet og hvor man deudover prøver at rokere.

Besvar