Angrebs konstellationer i Fcm.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Angrebs konstellationer i Fcm.
Heldigvis har vi Paul Onuachu som heldigvis også sjældent er skadet, måske qua hans højde og fysik. Vores angrebs konstellationer er ikke noget at råbe hurra af. Pusic og Onuachu har bevist, at de ikke kan finde kemien / relationernews imellem hinanden. Så har vi fået en Bruninho som vi håber meget på og hvis de Bruninho og Onuachu kan finde nogle relationer, så kan denne angrebs konstellation blive god, men jeg savner lidt nogle alternativer som man kan bruge i front. Som skrevet i en anden tråd. Hvorfor prøver man ikke at bruge Babajide David i front. Prøv ham af i Dubai og i nogle af forårets opstartskampe. Vi kunne jo risikere at blive overrasket. Det er før sket, at spillere er blomstret op når de får chancen og eller en ny plads at spille. Vi har i den grad brug for alternative angrebs konstellationer. I tilfælde af skader / tænk Pusic så kunne alternative løsninger være gode at have i baghånden. Prøv nu. Det kan ikke skade.
-
Steffen am
Re: Angrebs konstellationer i Fcm.
Nu spørger jeg muligvis dumt, men den kommentar kunne ikke have været skrevet i den tråd hvor debatten var (lejesvende), i pre-season tråden eller "energi og opstillingstråds-tråden"?
-
TrueWolfMidt
Nej for denne tråd omhandler angrebs konstellationer og ikke lejesvende eller andet.Steffen am skrev: ↑12. jan 2017, 13:05Nu spørger jeg muligvis dumt, men den kommentar kunne ikke have været skrevet i den tråd hvor debatten var (lejesvende), i pre-season tråden eller "energi og opstillingstråds-tråden"?
-
TrueWolfMidt
Muligheder kunne være: Pusic er her jo stadigvæk.
Pusic / Bruninho.
Bruninho / Babajide David.
Paul Onuachu / Babajide David.
Vi er jo tynde på toppen, så har du alternativer til vores angrebs konstellationer, så byd endelig ind. Grunden til denne tråd er. Vi har masser af folk på midtbanen men ikke de store alternativer i angrebet og det savner jeg.
Pusic / Bruninho.
Vi er jo tynde på toppen, så har du alternativer til vores angrebs konstellationer, så byd endelig ind. Grunden til denne tråd er. Vi har masser af folk på midtbanen men ikke de store alternativer i angrebet og det savner jeg.
Nu er fart jo ikke det vigtigste for en angriber. Det vigtigste er, at man er i stand til at score mål. Hvis målfarlighed var Davids spidskompetence, så havde man nok ikke valgt at omskole ham til back. Så der er nok ikke ligefrem en overset klasseangriber skjult i David.
-
TrueWolfMidt
Speed er heller ikke en hemsko og mig bekendt kan han godt score mål. Du mener måske, at vi er godt besat i vores angreb? Eller har du ønsker for nyindkøb til netop denne plads ? OG HVEM.Kent skrev: ↑12. jan 2017, 14:43Nu er fart jo ikke det vigtigste for en angriber. Det vigtigste er, at man er i stand til at score mål. Hvis målfarlighed var Davids spidskompetence, så havde man nok ikke valgt at omskole ham til back. Så der er nok ikke ligefrem en overset klasseangriber skjult i David.
viewtopic.php?f=1&t=97184&start=45#p138177TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 14:51Speed er heller ikke en hemsko og mig bekendt kan han godt score mål. Du mener måske, at vi er godt besat i vores angreb? Eller har du ønsker for nyindkøb til netop denne plads ? OG HVEM.Kent skrev: ↑12. jan 2017, 14:43Nu er fart jo ikke det vigtigste for en angriber. Det vigtigste er, at man er i stand til at score mål. Hvis målfarlighed var Davids spidskompetence, så havde man nok ikke valgt at omskole ham til back. Så der er nok ikke ligefrem en overset klasseangriber skjult i David.
-
TrueWolfMidt
Jamen hvis Pusic smutter er der kun 2 angribere og det er for lidt, for i tilfælde af skade/r så opstår problemerne og vi har ikke brug for flere problemer. En styrkelse af vores angreb står højt på min ønskeseddel især efter at vi har hentet Dal Hende og Drachman. Om vi så har eller kan omskole eller skal hente, er for mig uden betydning, bare angrebet bliver styrket.Kent skrev: ↑12. jan 2017, 14:57viewtopic.php?f=1&t=97184&start=45#p138177TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 14:51Speed er heller ikke en hemsko og mig bekendt kan han godt score mål. Du mener måske, at vi er godt besat i vores angreb? Eller har du ønsker for nyindkøb til netop denne plads ? OG HVEM.Kent skrev: ↑12. jan 2017, 14:43Nu er fart jo ikke det vigtigste for en angriber. Det vigtigste er, at man er i stand til at score mål. Hvis målfarlighed var Davids spidskompetence, så havde man nok ikke valgt at omskole ham til back. Så der er nok ikke ligefrem en overset klasseangriber skjult i David.
-
Steffen am
Hvis Pusic bliver solgt, bliver der købt en ny angriber. 
-
TrueWolfMidt
Og det ved du med garanti at der bliver. Fedt. Det skal så nok blive godt.
Nu kan jeg se, at du skriver en del om to-mandsagreb. Hvordan vil du få det til at gå op med vores meget stærke trio på midten?
Jeg ser ikke perspektiv i et to-mandsangreb, da det vil svække vores midtbane for meget.
Jeg tror, at det bliver godt, når Sparv er med igen, da det kan give mere plads til Poulsen og VdV. De kan begge få lov til at ligge mere offensivt med Sparv bag sig, end når Rømer har spillet pladsen, hvor vi ofte har set Poulsen og VdV trække ned i banen for at være spilfordelende, mens Rømer bliver otteren, der skal være i begge felter.
Det er ikke et to-mandsangreb, der løser alle vore problemer. Vi skal have VdV ind på den sidste tredjedel, så han bliver farlig og kan ligge sukkerbolde til kanter, der søger ind i banen og går dybt, samt Paul oppe foran, der kan blive bedre til at tage de rigtige løb, og være klar i feltet på indlæg fra kanter og backs.
Jeg synes også, at Glenn Riddersholm kommer rigtig godt ind på det i en podcast med Mediano. I AGF har de nogenlunde samme problemstilling, hvor Duncan ligger på toppen og med en trio på midten. Der snakker Glenn om, at det ikke på nogen måde kommer til at se Duncan og Junker sammen i angrebet, selvom det kunne være meget spændende, da han arbejder med en anden opstilling, hvor der kun er en enkelt angriber. Han vil ikke til at lave om på dette, mens de er i en opbygningsfase. Jeg tror, at Thorup har det på nogenlunde samme måde. Hos os er vi også igang med at bygge holdet op igen, efter den store afladning fra mesterskabsholdet, hvor vi skal have relationerne mellem spillerne til at sidde der, og der vil vi gå for langt tilbage i det arbejde, hvis vi begynder at ændre på vores idealopstilling.
Det blev lige til en lang forklaring, men jeg vil som sagt gerne høre mere om, hvordan du mener, vi skal finde plads til en ekstra angriber?
Jeg ser ikke perspektiv i et to-mandsangreb, da det vil svække vores midtbane for meget.
Jeg tror, at det bliver godt, når Sparv er med igen, da det kan give mere plads til Poulsen og VdV. De kan begge få lov til at ligge mere offensivt med Sparv bag sig, end når Rømer har spillet pladsen, hvor vi ofte har set Poulsen og VdV trække ned i banen for at være spilfordelende, mens Rømer bliver otteren, der skal være i begge felter.
Det er ikke et to-mandsangreb, der løser alle vore problemer. Vi skal have VdV ind på den sidste tredjedel, så han bliver farlig og kan ligge sukkerbolde til kanter, der søger ind i banen og går dybt, samt Paul oppe foran, der kan blive bedre til at tage de rigtige løb, og være klar i feltet på indlæg fra kanter og backs.
Jeg synes også, at Glenn Riddersholm kommer rigtig godt ind på det i en podcast med Mediano. I AGF har de nogenlunde samme problemstilling, hvor Duncan ligger på toppen og med en trio på midten. Der snakker Glenn om, at det ikke på nogen måde kommer til at se Duncan og Junker sammen i angrebet, selvom det kunne være meget spændende, da han arbejder med en anden opstilling, hvor der kun er en enkelt angriber. Han vil ikke til at lave om på dette, mens de er i en opbygningsfase. Jeg tror, at Thorup har det på nogenlunde samme måde. Hos os er vi også igang med at bygge holdet op igen, efter den store afladning fra mesterskabsholdet, hvor vi skal have relationerne mellem spillerne til at sidde der, og der vil vi gå for langt tilbage i det arbejde, hvis vi begynder at ændre på vores idealopstilling.
Det blev lige til en lang forklaring, men jeg vil som sagt gerne høre mere om, hvordan du mener, vi skal finde plads til en ekstra angriber?
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
-
TrueWolfMidt
Vi har tit, når vi har været bagud indsat 2 angribere for at lægge pres på modstanderen. Med stort held tilmed. Ikke derfor at jeg sætter tingene op som jeg gør, mere for at vise vores muligheder. Mange er utilfredse med Paul alene på toppen. Ikke mig. Jeg synes han er god på toppen, men der mangler løb / bevægelse omkring ham. Derudover vil det give flere muligheder, jo flere angribere vi har. De har som regel forskellige kompetencer.TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 13:41Muligheder kunne være: Pusic er her jo stadigvæk.
Pusic / Bruninho.
Vi er jo tynde på toppen, så har du alternativer til vores angrebs konstellationer, så byd endelig ind.
Men vil du så gå ned til kun to på midten? Hvem skal i så fald ud?TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 17:24Vi har tit, når vi har været bagud indsat 2 angribere for at lægge pres på modstanderen. Med stort held tilmed. Ikke derfor at jeg sætter tingene op som jeg gør, mere for at vise vores muligheder. Mange er utilfredse med Paul alene på toppen. Ikke mig. Jeg synes han er god på toppen, men der mangler løb / bevægelse omkring ham. Derudover vil det give flere muligheder, jo flere angribere vi har. De har som regel forskellige kompetencer.TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 13:41Muligheder kunne være: Pusic er her jo stadigvæk.
Pusic / Bruninho.
Vi er jo tynde på toppen, så har du alternativer til vores angrebs konstellationer, så byd endelig ind.
Jeg tror vi mister en masse på midten, og kan blive presset længere tilbage på banen og se endnu flere lange bolde frem, som vel er det vi synes er inspirerende?
Vi skal have kanterne tættere på Paul og VdV længere frem. Der er ikke behov for to mand oppe foran.
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
FCM!
-
TrueWolfMidt
Tubbe93 læser du ikke mine indlæg eller forstår du ikke hvad jeg skriver ? Jeg er ikke ude på at reducere midtbanen.tubbe93 skrev: ↑12. jan 2017, 19:46Men vil du så gå ned til kun to på midten?TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 17:24Vi har tit, når vi har været bagud indsat 2 angribere for at lægge pres på modstanderen. Med stort held tilmed. Ikke derfor at jeg sætter tingene op som jeg gør, mere for at vise vores muligheder. Mange er utilfredse med Paul alene på toppen. Ikke mig. Jeg synes han er god på toppen, men der mangler løb / bevægelse omkring ham. Derudover vil det give flere muligheder, jo flere angribere vi har. De har som regel forskellige kompetencer.TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 13:41Muligheder kunne være: Pusic er her jo stadigvæk.
Pusic / Bruninho.
-
Steffen am
Så må du jo komme med et bud.TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 19:57Tubbe93 læser du ikke mine indlæg eller forstår du ikke hvad jeg skriver ? Jeg er ikke ude på at reducere midtbanen.tubbe93 skrev: ↑12. jan 2017, 19:46Men vil du så gå ned til kun to på midten?TrueWolfMidt skrev: ↑12. jan 2017, 17:24
Vi har tit, når vi har været bagud indsat 2 angribere for at lægge pres på modstanderen. Med stort held tilmed. Ikke derfor at jeg sætter tingene op som jeg gør, mere for at vise vores muligheder. Mange er utilfredse med Paul alene på toppen. Ikke mig. Jeg synes han er god på toppen, men der mangler løb / bevægelse omkring ham. Derudover vil det give flere muligheder, jo flere angribere vi har. De har som regel forskellige kompetencer.
Det du har skrevet indtil videre er du vil spille 4-1-4-2 hvilket har sine naturlige udfordringer