Alternativer til trænerbænken?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
levis

Re: Alternativer til trænerbænken?

Indlæg af levis »

JBT skrev:Kig nu for helvede mod udlandet. Danske trænere nu om stunder har simpelthen ikke kompetencerne, hvis vi vil blive til noget stort fremover!

Det har du simpelthen kompetencerne til at udtale dig om? Kan du ikke lige forklare mig hvorfor?

JBT

Indlæg af JBT »

Nemt - kig på niveauet i ligaen og kig dernæst på resten af den europæiske scene. Ja selv landsholdet.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

JBT skrev:Nemt - kig på niveauet i ligaen og kig dernæst på resten af den europæiske scene. Ja selv landsholdet.
Det er simpelthen dit argument? I så fald giver jeg op på forhånd.

JBT

Indlæg af JBT »

Perfekt, for ja, det er det. Vi er langt fra udviklingen. Og DBU's systemer trænger til fornyet inspiration ihvertfald på øverste hylde, det ses jo tydeligt hos flere. Latterligt ikke at vil forstå det synspunkt i min verden :)

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

JBT skrev:Perfekt, for ja, det er det. Vi er langt fra udviklingen. Og DBU's systemer trænger til fornyet inspiration ihvertfald på øverste hylde, det ses jo tydeligt hos flere. Latterligt ikke at vil forstå det synspunkt i min verden :)
Er det ikke også netop hvad DBU er i gang med? Det var jo blandt andet derfor man ansatte Flemming Berg - for at justere på den røde tråd. Omvendt må jeg jo også indrømme, at jeg simpelthen ikke kan udtale mig kvalificeret om DBU's "systemer". Hvad syntes du at de mangler? Hvorfor trænger de til inspiration?

Ud fra hvad jeg ser hos danske trænere, så findes der lige nu en række spændende trænere som David Nielsen, Jacob Michelsen, Bo Henriksen, Allan Kuhn, Kasper Hjulmand, Thomas Frank, Riddersholm, Kent Nielsen og Jonas Dal. Nogle af dem har selvfølgelig allerede vist deres kvaliteter, mens andre endnu mangler bevise deres værd. Men fælles for dem alle er at de har nogle klare idéer om hvordan de vil spille fodbold og hvordan de vil opnå det. Jeg syntes egentlig at det er kendetegnende for dem alle, at det ikke kun handler om en stram organisation og direkte bolde op til en targetman, men at de hver især at har fokus på forskellige aspekter som højt genpres, hurtige omstillinger, possession, teambuilding osv. Jeg ser det som et udtryk for at der ikke er én dominerende fremgangsmåde, men at inspirationen i høj grad er tilstede. Tre af de førnævnte trænere har jo også allerede en Superliga titel på CV'et.
Man kunne dog godt ønske, at flere danske trænere kom til udlandet og sparkede hul igennem til den scene. Løsningen på det problem kender jeg ikke. Men kigger på man på Sverige og Norge, så er det jo også begrænset hvor mange internationale trænere de har produceret.

Jeg er helt enig i, at det er sundt for en liga med udenlandske trænere der kan vise nye veje, men du snakker som om at hvis bare vi får en tysker som træner, så går det hele nok. Men der findes altså også virkelig mange dårlige tyske trænere. Så simpel er virkeligheden jo heller ikke.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Fcm5600 skrev:Ihvertfald ny inspiration. Igen ser vi en tilfreds træner, selvom vi har tabt. :cry: :twisted:
Jeg er ikke tilfreds. Lad os få en ny til vinterpausen. Lad os få Jonas Dal.
Det er virkelig ikke for at trolle eller være på tværs,
Men hvor ser du at Thorup er tilfreds?

https://www.youtube.com/watch?v=yrUncHxs0_4

levis skrev:
JBT skrev:Nemt - kig på niveauet i ligaen og kig dernæst på resten af den europæiske scene. Ja selv landsholdet.
Det er simpelthen dit argument? I så fald giver jeg op på forhånd.
Så alle skulle bare ansætte spanske eller engelske trænere, så ville niveauet blive markant højere?
Genialt.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg synes ikke Jonas Dal bør være et tema. Han har alt for lidt erfaring. Hvis træneren skal være dansk, så synes jeg faktisk kun der er et par navne der kan være interessante. David Nielsen, Morten Weighorst og så Michelsen som jo desværre skal til Hammarby.

Måske er det på tide med en træner udefra. En træner der ser på ligaen og truppen med helt andre øjne. Brøndby har jo haft stor succes med at skifte til en tysker.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:
Fcm5600 skrev:Ihvertfald ny inspiration. Igen ser vi en tilfreds træner, selvom vi har tabt. :cry: :twisted:
Jeg er ikke tilfreds. Lad os få en ny til vinterpausen. Lad os få Jonas Dal.
Det er virkelig ikke for at trolle eller være på tværs,
Men hvor ser du at Thorup er tilfreds?

https://www.youtube.com/watch?v=yrUncHxs0_4
Måske her ?
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... en-mening/

JBT

Indlæg af JBT »

Colin Todd fyret i Esbjerg - men manden var jo dygtig i Randers. Vil han være en kortsigtede løsning i mangel på bedre? Jeg ved det ikke selv men den skal da op og vende. Det kan kun blive bedre end hvad vi ser nu.!!

Noerum

Indlæg af Noerum »

Colin Todd ville være en super løsning. Forstår ikke hvorfor han er blevet fyret i Esbjerg, det går da bedre for dem nu?

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Nej Colin Todd virker decideret udbrændt. Vi har brug for en der kommer med succes. Så hellere comeback til Allan Kuhn, men endnu hellere en udenlandsk kapacitet..

eller måske måske, gør Rafael til spillende træner frem til sommer? han må da have lært lidt rundt omkring og er udsprunget af Ajax som også gerne vil de unge spillere, som det skulle være her i FCM.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Colin Todd er ikke aktuel, da han går på pension i aften.

O

Indlæg af O »

Thomas Frank rygtes til Brentford, så han kan måske også ryge fra listen over kandidater.

Synes det er skræmmende, hvis han hentes til Brenford. Det kan være Benham har en forkærlighed for konceptløse trænere, som ikke kan få trupper til at indfri deres potentiale, for på det punkt synes jeg Thomas Frank og Jess Thorup er som to dråber vand.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

O skrev:Thomas Frank rygtes til Brentford, så han kan måske også ryge fra listen over kandidater.

Synes det er skræmmende, hvis han hentes til Brenford. Det kan være Benham har en forkærlighed for konceptløse trænere, som ikke kan få trupper til at indfri deres potentiale, for på det punkt synes jeg Thomas Frank og Jess Thorup er som to dråber vand.
Well nu er han blevet præsenteret som assistenttræner i Brentford.. Det er da muligt at han egner sig godt til det.?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

DenStolteJyde skrev:
O skrev:Thomas Frank rygtes til Brentford, så han kan måske også ryge fra listen over kandidater.

Well nu er han blevet præsenteret som assistenttræner i Brentford.. Det er da muligt at han egner sig godt til det.?
Det er blevet ændret? Troede han skulle have Flemming Pedersens gamle job, som noget head of philophsy og noget med de unge?

Besvar