SL: Midtjylland vs. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mnm123

Re: SL: Midtjylland vs. FCK

Indlæg af mnm123 »

henker skrev:Håbløst hold spiller idag.. Intet af det hele er jeg tilfreds med!!! Thorup burde fyres punktum!
Vi spiller faktisk noget af det bedste i dag i 1. halvleg, men mangler x factor i felterne, men at sige det hele er håbløst siger mere om dig en det reelle

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis vi skal slå FCK, så kræver det at vi toppræsterer og ikke har for mange marginaler mod os. I dag kommer vi bagud mens vi har en spiller til behandling og bliver frarøvet et mål af dommerne (som har erkendt at det var en fejldom). Kort efter står der så 2-0 og så er det sgu op af bakke. Delaney kunne også være smidt ud i anden halvleg uden at der havde været store protester.

Så dommeren var helt afgjort en faktor i dagens kamp. Men vi havde også selv nogle elementer vi kunne have gjort bedre. Kian er ikke overbevisende og smider 3-4 fremadrettede afleveringer væk. Vi taber alt for mange dueller til Corner og Santander. Vi evner ikke at skabe et pres i de sidste 30 min og mangler skarphed i feltet.

Men ellers synes jeg egentlig vi gjorde det ok. Det er svært både at spille mod FCK og dommeren.

thooomsen

Indlæg af thooomsen »

Det er så anden gang på èn uge at I bliver udsat for tyveri mod et hold fra hovedstaden!!;-)

974

Indlæg af 974 »

Jeg bandede langt væk over Cornelius´s arm i hovedet på Nissen i starten af kampen
Det kan da godt være at det ikke sådan er helt 100% bevidst, men han ved sgu godt at der er en lige i røven af ham, og så giver han den lige et vip bagud, og rammer desværre rigtigt godt..
I det tidsrum Nissen er ude, så mangler der en defensiv spiller og FCK laver deres første mål...
Er det iøvrigt ikke også ret øv at Rømer header den på tværs til Santander??

Målet vi får underkendt er naturligvis rimeligt skandaløst set af linievogteren, og jeg tror bestemt at det ændrede meget på kampbilledet, for på det tidspunkt synes jeg virkeligt at holde kæmpede og spillede godt!

I mange momenter i den første times tid synes jeg holdet spiller godt!
FCK har bare et klassemandskab for tiden, så det er lidt svært at gøre noget ved

Jeg talte også mange, mange fejlafleveringer fra Kian idag - det skal forbedres!!
Men det har jo nok også noget at gøre med at spillerne ved at de nok har mindre plads at lægge de gode afleveringer i, og så rammer de desværre forkert..

Nissen bliver desværre overløbet ved det andet mål, men spiller ellers godt idag

Nu kommer der vist nogle lidt "lettere" kampe - og så må bare få skrabet nogle point sammen der

Sahl

Indlæg af Sahl »

Kent skrev:Hvis vi skal slå FCK, så kræver det at vi toppræsterer og ikke har for mange marginaler mod os. I dag kommer vi bagud mens vi har en spiller til behandling og bliver frarøvet et mål af dommerne (som har erkendt at det var en fejldom). Kort efter står der så 2-0 og så er det sgu op af bakke. Delaney kunne også være smidt ud i anden halvleg uden at der havde været store protester.

Så dommeren var helt afgjort en faktor i dagens kamp. Men vi havde også selv nogle elementer vi kunne have gjort bedre. Kian er ikke overbevisende og smider 3-4 fremadrettede afleveringer væk. Vi taber alt for mange dueller til Corner og Santander. Vi evner ikke at skabe et pres i de sidste 30 min og mangler skarphed i feltet.

Men ellers synes jeg egentlig vi gjorde det ok. Det er svært både at spille mod FCK og dommeren.
Jeg er helt enig og jeg har bemærket, at 2 hold i år har fået mange tvivlsomme kendelser på deres side og at de i høj grad også har fået lov til mere i deres kampe (skal jeg ikke blot side de ligger nummer 1 og 2) Når jeg ser Superliga fodbold har jeg faktisk haft tanken omkring om der er snyd involveret og jeg er normalt ikke typen der tror på dette. Men kigger man på hvor tit nogle hold har fået kendelser imod dem og tabt point på det, så kan man da tænke lidt over det. Hvis vi lavede en virtuel stilling hvor mål scoret direkte efter fejldomme og offside kendelser der er forkerte også blev strøget "så der var mål" så havde vi en hel anden stilling i superligaen.

Det er jo ikke noget nyt, at dommerkendelser har indflydelse på kampe og statistisk set, så afspejler point også tit dette. (jeg skal være den første til, at erkende at vi i guld sæsonen også havde nogle lidt heldige dommerkendelser af og til) men der er altså en forskel alligevel blandt os og nogle af dem der trækker flest tilskuere.

Men skal bare se på Jim Donaghy I NBA skandalen og hvordan han fortæller, at selv inden han snød med vilje (han blev jo truet til det) så dømte han stadigvæk til fordel for de "populære" fordi fra højere indstands gjorde man jo opmærksom på, at det var dem (både hold og spillere) med flest fans der også helst skulle vinde. Dette betyd, at han ofte dømte mindre kendte spillere og hold for småting og lod de store slippe af sted med det samme i samme kamp!

Jeg har set en tendens til vanvittige dommerkendelser i superligaen de sidste 3 år og det er altså noget sådan et stadie, at jeg tror de har en finger med i spillet om hvem der skal vinde kampen (det lykkes ikke altid for dem) Der er i den grad nødt til, at blive ryddet op i dommerstaben i dansk fodbold hvis man ønsker fairness.

Nok snak om dommerkendelser. Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke ser os som et top 3 hold i denne sæson og at jeg er tilfreds med en top 6 (håber på top 3) Vi er i en opbygningsfase og selvom jeg er modstander af Thorup's opstilling og spille filosofi, så må jeg erkende at der blev spillet godt i dag! Jeg var skuffet over, at vi tabte men synes egentligt at spillerne gjorde deres bedste og det er mere end jeg ofte har kunne sige i denne sæson. Derudover virker det til, at flere spillere har fået et bedre samarbejde og det eneste sted jeg synes vi er lidt halv svage er i forsvaret, men selv der synes jeg langt hen af vejen, at det er godkendt også selvom der blev lavet fejl derfra i dag.

Jeg forstår godt, at holdet knækker sammen til sidst! det er svært, at spille 11 mod 12 og der tager følelserne over. Havde vi haft en anden træner og spillespil tror jeg det havde været anderledes, men det har vi ikke og så må vi jo forholde os til det vi har. Jeg tror på de næste par kampe bliver vigtig for os.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Jeg synes også det er værd at rose Onuachu i dag. Jeg synes han spiller en udmærket kamp, hvor han vinder en masse bolde. Jeg synes han var en stor gevinst for holdet idag.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kian er stadig ikke på 100 %
Så at sige at han er falmet er måske lidt hårdt, men selvfølgelig et relevant spørgsmål om hvorvidt en Kian på 80 % er bedre end en Riis på 100 %

Og måske lidt det samme om en Dahlin på 80 % er bedre end en Andersen på 100 %.

Men hold kæft hvor er det ærgerligt at dommeren skal være så afgørende.
At NK ikke får frispark ved deres første mål
forkert annuleret mål
Ik noget da Delaney river Rilwan ned (2. gul kort?)
Yderligere i hvert fald 2 forkerte offside, forkert indkast og en række tvivlsomme frispark
Poulsen snakker også om straffe i 2. halveg, den kan jeg ikke huske?

Nu jeg selvfølgelig farvet, men sidder bestemt med en oplevelse af at der var forskel i dag på hvor lige holdene i dag var overfor fodboldregelbogen. En ting var de store kendelser, men også en række små kendelser som tillade FCK at fastholder et pres ned mod vores mål og også influere på hvor intenst der bliver givet i duelerne.

Og enig i resultat er misvisende. Sidder i hvert fald med en oplevelse af at uafgjort ikke ville have været mærkeligt baseret på spillet. Egentlig utrolig opløftende i forhold til den første kamp mod FCK. Hvis den udvikling fortsætter (minus den mistænksom dårlige dommer) kan det godt blive godt.
http://www.superliga.dk/kamp/2016-2017/ ... -kobenhavn

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Lad os tage det positive med fra kampen:

I 55-60 minutter spillede vi godt mod et meget stærkt mandskab fra FCK. Det er sjovt nok den tid Van der Vaart var på banen. Jeg synes han betyder alt for vores spil lige i øjeblikket. Kan godt være han er langsom, men han er sgisme hurtig til at flytte bolden de rigtige steder hen. Da Kris kommer på banen stopper det fremadrettede spil (dog er alle spillerne også ved at være trætte).

Med en Tim Sparv tilbage (efter jul?) så ser vores midtbane ekstremt stærk ud. Det må kandidere til den næstbedste i Danmark efter FCK, og jeg synes vi er næsten på niveau. Rilwan var god i dag og har været det i den sidste måned synes jeg. JP er vores stabile element som sparker liv i holdet via sit løbearbejde og pres. Med en spændende spiller i Wikheim og et talent i Duelund ser det godt ud (selvom jeg stadig anser Duelund i taltent afsnittet. Han er ALT for doven i genpres og forsvar på egen banehalvdel).

Vores angreb ser også godt ud. Trods alt, så har vi altså to solide angribere. De skal bare have noget held i sprøjten. Med Bruninho på vej ser det ud til at skærpe konkurrencen (jeg synes Paul var MEGET god i dag. Han vandt mange dueller og pillede bolden flot ned mange gange og lagde den videre). Pusic er en idiot synes jeg, men hvis han scorer et mål pr. 2 kampe fra nu af er det sgu ligemeget.

Vores midterforsvar ser jeg de største problemer i. Den mangler en leder. Måske det kan hjælpe når Sparv kommer tilbage og hjælper til. Men her vil jeg gerne se et indkøb for at stive vores forsvar af. Riis er for ung og Banggaard er for svingende/ikke-afgørende, selvom han var god i dag. Kian svinger også for meget for tiden. Jeg tror han mangler en der styrer ham. NK er vel DKs største back talent, for hulen han er god. Vi skal huske ikke at skyde skylden på ham når vores højre side nogle gange gennemhulles. Det er trænerens skyld. NK bliver pålagt at tonse fremad banen kampen lang og forlade sin plads, som en del af taktikken. Så er det op til de 2 midterforsvarere at overtage indtil folk kan komme på plads igen. Det samme i venstre side. Det giver mål i den anden ende, men kan også se dumt ud hvis modstanderen erobrer bolden, så hænger vores backs fremme.

Jeg tror dog ikke der kommer indkøb. Om noget kommer der salg til vinter. Bentham har udtalt at der skal sort på bundlinjen -> ingen indkøb. FCK er stukket af og vinder mesterskabet. Så skal vi beregne hvad vi kan vinde en europacup-plads på. Det kan vi nok godt med det nuværende hold. Det kan vi jo se at man kan. Sparv kommer tilbage og kan styrke defensiven, samt Riis er på vej frem. Pusic ryger nok, men fint for mig, medmindre han rammer en vild stime.

Lad os beholde det positive spil vi har set store glimt af i længere perioder de sidste par kampe. Forestil jer lige holdet efter nytår med Sparv tilbage... Defensivt bliver et bedre så, plus Bruninho er måske i form og Wikheim er bedre spillet ind. Det synes jeg altså er positivt. Jeg synes ikke vi skal sammenligne os med FCK lige nu. Det lyder måske negativt, men de har klassespillere på alle pladser og også på bænken som vi simpelthen ikke kan konkurrere med. De er en klasse over os, og vil være det i det mindste 2-3 år frem. Det er andenpladsen vi skal kigge på, og der synes jeg faktisk at vi er godt med.

TLDR: Jeg er godt tilfreds.

Fcm5600

Indlæg af Fcm5600 »

Var der snyd med i spillet Idag? :x :idea: :cry: Ihvertfald elsker medierne, når FCK og Bif lægger øverst. Kampen idag kaldes en magtdemonstration i BT af FCK. Nu ved ingen, hvordan kampen ville være forløbet, hvis Borrings mål var blevet godkendt. Men mål ændrer kampe, og jeg tror Fcm havde vundet. Det får vi aldrig at vide, men ærgerligt at man ikke kan efterprøve sådan en kendelse på stedet. Spillet er jo afbrudt i forvejen. [flash=][/flash]

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ja, mål ændrer kampe og konklusionerne efter kampe er ofte præget af resultatet. Et udlignende mål havde givet et helt andet kampbillede og det er trist at dommeren i den grad skal være kampafgørende. Der er jo en verden til forskel på 1-1 og 0-2.

Men nu må vi fokusere på vores resterende kampe. Vi skal have sejre i de kommende kampe, startende med søndag mod Horsens.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes der bliver skrevet mange kloge ting om kampen og indsatsen.

Men det er noget pjat at diskutere decideret snyd fra dommeren. Der vil altid være sådan nogle kampe her, men over en sæson skal sol og vind nok blive delt lige. Det er bare ærgerligt, at marginalerne er så klart imod os i en kamp af denne vigtighed.

Jeg forstår ikke I er så tilfredse med Paul. Han er uskarp på et par gode muligheder, hvor han kan reducere for os og ændre fuldstænding på kampen. Han suger bolden til sig, men har får den ofte ikke bragt ordenligt i spil igen - han skal arbejde med sit overblik. (Omvendt så synes jeg hans pasninger var bedre i denne kamp end de tidligere er set).

Generelt så er jeg enig i, at der er meget godt at tage med ifht. midtbanen. Efter at have tænkt over det, så synes jeg egentlig heller ikke, at det er hele forsvaret der er problematisk igår, men mest de to centrale gutter. Jeg tror altså at Kian og Riis kunne være gode sammen (med tiden). Helt uden at vide det med sikkerhed, så synes jeg det virker til, at Riis har nogle af de ting, som vi mistede da Erik måtte drage videre.

Det er i øvrigt svært at blive klog på Rømer. Jeg synes på mange måder, at han gør en god figur mod en dygtig og rutineret midtbane og fungerer fint som anker. Men han er begrænset, når han modtager bolden. Man kan nok ikke forvente andet, men det slog mig bare, at jeg ikke helt ved hvilket ben jeg skal stå på ifht. ham.

Hvis vi bevarer alsidigheden i det offensive spil fra denne kamp, så er jeg sikker på, at vi nok skal slå Horsens. De skal have en særdeles god dag, hvis de skal udfordre vores forsvar, selv hvis de spiller som i går.

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

Stoffer skrev:Jeg synes der bliver skrevet mange kloge ting om kampen og indsatsen.

Men det er noget pjat at diskutere decideret snyd fra dommeren. Der vil altid være sådan nogle kampe her, men over en sæson skal sol og vind nok blive delt lige. Det er bare ærgerligt, at marginalerne er så klart imod os i en kamp af denne vigtighed.
Helt enig - selvfølgelig var det en klar dommerfejl, at annullere målet - men at tale om decideret svindel fra dommernes side(som andre mener på graven) - det synes jeg er overdrevent.

Jeg forstår ikke I er så tilfredse med Paul. Han er uskarp på et par gode muligheder, hvor han kan reducere for os og ændre fuldstænding på kampen. Han suger bolden til sig, men har får den ofte ikke bragt ordenligt i spil igen - han skal arbejde med sit overblik. (Omvendt så synes jeg hans pasninger var bedre i denne kamp end de tidligere er set).
Duelunds hovedstød og Paul's friløber er større chancer end de 3, som FCK scorede på.

Generelt så er jeg enig i, at der er meget godt at tage med ifht. midtbanen. Efter at have tænkt over det, så synes jeg egentlig heller ikke, at det er hele forsvaret der er problematisk igår, men mest de to centrale gutter. Jeg tror altså at Kian og Riis kunne være gode sammen (med tiden). Helt uden at vide det med sikkerhed, så synes jeg det virker til, at Riis har nogle af de ting, som vi mistede da Erik måtte drage videre. Et forsøg kunne være, at benytte Sparv som markering. Han har lederrollen og det vil helt sikkert gøre Kian bedre. Og synes vores midtbane fungerer meget fint med Poulsen, VdV og Rømer.

Det er i øvrigt svært at blive klog på Rømer. Jeg synes på mange måder, at han gør en god figur mod en dygtig og rutineret midtbane og fungerer fint som anker. Men han er begrænset, når han modtager bolden. Man kan nok ikke forvente andet, men det slog mig bare, at jeg ikke helt ved hvilket ben jeg skal stå på ifht. ham.

Hvis vi bevarer alsidigheden i det offensive spil fra denne kamp, så er jeg sikker på, at vi nok skal slå Horsens. De skal have en særdeles god dag, hvis de skal udfordre vores forsvar, selv hvis de spiller som i går.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Stoffer skrev:

FCK var bedre og det nytter ikke at tænke på hvis og hvis.

Vedr. Rømer der har jeg desværre den mening, at skal man spille med om guldet, så hører Rømer ikke hjemme i en start elleve og end ikke i truppen.

Det er ikke en spiller som Sparv, som man lægger mærke til, altså både defensivt og offensivt.

Rømer kan ikke rykke fra en mand, han er usynlig i det defensive, og han laver for ofte brølere som i går ved 1-0, og som f.eks. mod Manchester United.

Jeg undre mig vedr. Halsti, han var med på det finske landshold sidst, hvad vil FCM med ham ? hvis han ikke kan bruges i FCM, er det fordi der skal være et vist antal akademispillere på banen ??? nu spørger jeg direkte ??

Det er et ringe scout hvis man henter ham og han ikke end kan holde en Rømer væk fra Sparvs plads.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev: Men det er noget pjat at diskutere decideret snyd fra dommeren. Der vil altid være sådan nogle kampe her, men over en sæson skal sol og vind nok blive delt lige. Det er bare ærgerligt, at marginalerne er så klart imod os i en kamp af denne vigtighed.
Det er nemt i bitterheden at pege fingrer af dommeren, og du har ret i det måske er at køre den for langt at sige han er købt.
Og det er jo Anders Poulsen der før har lavet kampafgørende fejl, så selvom han er mistænkelig dårlig, er han måske bare elendig (ja, er bitter).

Med det sagt, så nej er han formentlig ikke købt og har ikke snydt bevist, og man plejer at sige det udligner sig over en sæson. Det udsagn vil jeg dog gerne angribe. For jo, mellem Midtjylland, Randers, SønderjyskE, jo det skal nok udligne sig.

Men det er ofte hvor den ene part er Brøndby eller FCK man snakker om at det forhåbentlig udligner sig.
Og det er ikke sikkert det er bevidst (er det sandsynligvis ikke) men underbevidst er det nemt at dømme til det store holds fordel.
Det er bedst for organisationen at det er en af de store hold der vinder, pres fra fansene og det er mindre bemærkelsesværdigt hvis det store hold får en fordel og vinder end hvis et lille hold er det.
En amerikansk basketdommer var ude at sige noget lignende for ikke længe siden (kan desværre ikke huske navnet) men det er bare nemmest at lade de tvivlsomme gå med det store hold.

Jeg tror så ikke Danmark er det værste land, da jeg har hørt f.eks. i Portugal (Benfica, Porto og Sporting) og Tyrkiet (Besiktas, Fenerbache og Galatsary), Spanien (Barcelona og Real Madrid) at der er der langt værre tilfælde hvor der er nogle små hold der bestemt ikke bliver retfærdig behandlet.

Nej, har ingen beviser eller noget som helst, bare hvad jeg hørt og hvad min følelse/opfattelse er.
FCM2000 skrev: Rømer kan ikke rykke fra en mand, han er usynlig i det defensive, og han laver for ofte brølere som i går ved 1-0, og som f.eks. mod Manchester United.
At give Rømer skylden alene for deres første mål, synes jeg er lidt hård.
Han er måske ikke uskyldig, men er også presset af at holdet ikke står optimalt, der er en mand ude til behandling og selvfølgleig skarpt af FCK også.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

FCM2000 skrev:
Stoffer skrev:

FCK var bedre og det nytter ikke at tænke på hvis og hvis.

Vedr. Rømer der har jeg desværre den mening, at skal man spille med om guldet, så hører Rømer ikke hjemme i en start elleve og end ikke i truppen.

Det er ikke en spiller som Sparv, som man lægger mærke til, altså både defensivt og offensivt.

Rømer kan ikke rykke fra en mand, han er usynlig i det defensive, og han laver for ofte brølere som i går ved 1-0, og som f.eks. mod Manchester United.

Jeg undre mig vedr. Halsti, han var med på det finske landshold sidst, hvad vil FCM med ham ? hvis han ikke kan bruges i FCM, er det fordi der skal være et vist antal akademispillere på banen ??? nu spørger jeg direkte ??

Det er et ringe scout hvis man henter ham og han ikke end kan holde en Rømer væk fra Sparvs plads.
Vi ser forskelligt på Rømer, kan jeg se.

Jeg er enig så langt, at hvis man vil kæmpe med i toppen, så kan der ikke (med han nuværende niveau) blive plads til ham som starter. Men jeg synes, at han har en plads i truppen med rette. Han kan både spille 6'er og højre back - det er i sig selv positivt. Jeg er ikke uenig i, at han er usynglig i det defensive, men jeg synes det er fordi, at han gør sit job - man skal holde meget øje for at se de fine ting han løber og laver.

Halsti har både til sammenligning og generelt været en skuffelse imo.

Besvar