Forstærkninger fra Akademiet?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »


tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af tubbe93 »

Nissen siger, at det er holdet der er stjerne på u19. Normalt er der 3-4 spillere man vil tro, der kan tage springet til SL. Han mener dog, at der er mange der kan tage springet på dette hold. Derudover nævner han Thycosen og Munksgaard, som to han virkelig tro på kan tage skridtet. Thycosen bliver dog også nævnt som en god ven, men han siger, at han virkelig har evnerne til at tage springet.

I den anden artikel bliver, der lavet statistik på kampene fra foråret (SL + United-kampene). Der scorer Nissen højst med 6,0 for 11 kampe. Efter ham følger Sparv og Paul uden at nævne deres snit.
I bunden ligger bl.a. Sisto og Jakob igen uden at nævne karakterer. Sidst er Rømer, især pga to gange -3 mod United og FCN, begge udekampene.
Derudover fortæller Nissen, at han vil fortsætte med at kæmpe røven ud af bukserne, og målet for næste sæson er at bide sig fast og få mere spilletid. Han bliver spurgt til om det er højre eller venstre back han går efter, og siger, at han er ligeglad med hvilken position.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Ravnen »

Sådan :-)

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Chiquizito92 »

en mindre positiv nyhed fra akademiet fra den informative side dbold.dk, hvor der ofte kommer nogle artikler om nogle af de unge ulve:

https://www.dbold.dk/2016/08/vred-ungdo ... er-skifte/

Hvem er han og nogen der ved hvad han mere specifikt har været utilfreds med evt? Et tab for ungdomsafdelingen eller ej?

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af SorteUlve »

Chiquizito92 skrev:en mindre positiv nyhed fra akademiet fra den informative side dbold.dk, hvor der ofte kommer nogle artikler om nogle af de unge ulve:

https://www.dbold.dk/2016/08/vred-ungdo ... er-skifte/

Hvem er han og nogen der ved hvad han mere specifikt har været utilfreds med evt? Et tab for ungdomsafdelingen eller ej?
Uden at kende noget til hverken spilleren eller den konkrete situation, tvivler jeg stærkt på, at det er et større tab for FCM. Havde han været god nok, kan jeg da ikke forestille mig andet end at han også havde fået chancen og fået lov til at træne med 1. holdet.
Jeg synes egentlig, at hans udtalelser virker ret forkælede. Han er kun 17 år. Hvis ikke han ændrer sin attitude ender han nok aldrig højere end danmarksserien.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

SorteUlve skrev:
Chiquizito92 skrev:en mindre positiv nyhed fra akademiet fra den informative side dbold.dk, hvor der ofte kommer nogle artikler om nogle af de unge ulve:

https://www.dbold.dk/2016/08/vred-ungdo ... er-skifte/

Hvem er han og nogen der ved hvad han mere specifikt har været utilfreds med evt? Et tab for ungdomsafdelingen eller ej?
Uden at kende noget til hverken spilleren eller den konkrete situation, tvivler jeg stærkt på, at det er et større tab for FCM. Havde han været god nok, kan jeg da ikke forestille mig andet end at han også havde fået chancen og fået lov til at træne med 1. holdet.
Jeg synes egentlig, at hans udtalelser virker ret forkælede. Han er kun 17 år. Hvis ikke han ændrer sin attitude ender han nok aldrig højere end danmarksserien.
Tænker lidt det samme, kender ikke den specifikke situation, men synes ikke at have husket navnet fremgår i kampreferater, og giver selvfølgelig mening at han er utilfreds, hvis han ikke har fået spilletid.

Vijen
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Vijen »

Kan sagtens forstå, hvorfor at han gerne vil træne med førsteholdet. Men der er altså en grænse for, hvor mange badebilletter der er til førsteholdstræningen. Vi skal jo gerne have et højt niveau i træningen.

Samtidig så må man som ungdomsspiller bare acceptere at der er en naturlig kø til første holdet. Han havde jo nok flere fra 97 årgangen foran sig.

hviid
Indlæg: 438
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af hviid »

Lidt mere om ham her, er i øvrigt søn af Kent Lodahl, tidligere salgsdirektør i FCM og solid back i Ikast-tiden.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/talent/f ... resultater
Lyder som en ambitiøs gut, så han har nok følt, at hvis klubben ikke rigtig giver ham chancen, vil han videre i karrieren. Det er vel sådan set fair nok, klart nok at hans udvikling som fodboldspiller betyder mere for ham end klubben.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fed video af Rasmus Nicolaisen på Fcm.dk. Glæder mig helt vildt til han bliver helt fit for fight og får debut på 1 holdet. Han har mange af de kompetencer som vores spillere skal have.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af THenry »

Det lyder som et spændende ungt svensk talent, som vi har lejet i Man City med købsoption.

Fandt lidt om ham på nettet. Han har åbenbart også for år tilbage haft en succesfuld prøvetræning i Chelsea. Han lyder som en spiller med et meget stort talent og potentiale, som vi kan se an frem til nytår. I følge dette link anså City ham som en af de bedste angribere i årgang 98, da de hentede ham i sin tid i MFF:

http://blogbaladi.com/lebanese-swedish- ... ster-city/


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Der er lavet holdbillede, det jeg lige så var ikke i super kvalitet, der kommer nok noget senere i bedre opløsning

Synes det er lidt svært at se præcist, nogen der kan be-/afkræfte det er sådan navnene forholder sig?
https://www.youtube.com/watch?v=oWVVtOACGqs

Novak, Kairinen, NK, Onachu, Sparv, Borring, Riis, Nicolaisen, Banggaard, Olsson
Poulsen, Halsti, Kian, David, Wikheim, Larsen, Thycosen, Anderson, Rutikanga, Rømer
VdV, Rilwan, Pusic, Andersen, Dahlin, Raahauge, Duelund, Bruninho, Faour


Nu skal man nok ikke ligge alt for meget i det,
men som jeg lige kan se
er Anderson og Raahauge med, uden at være i førsteholdstruppen på hjemmesiden (og uden kontrakt?).

Thomsen, Hagelskjær (og Aziz og Kirk) er til gengæld ikke med (endnu?)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Er nok nærmere forstærkninger til akademiet end forstærkninger fra akademiet

Men u14 holdet med en godkendt 7. plads og bl.a. sejr over PSG.
http://www.fcmklubsamarbejdet.dk/?sid=4443


Lidt om turneringen
http://www.fcmklubsamarbejdet.dk/?sid=4439
De 24 hold
http://madridfootballcupboys.com/poules-boys/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Lidt fortid bringer altid lidt perspektiv på nutiden.

En artikel fra 2012, fra FCM's gamle hjemmeside
u15 holdet slog Manchester City
http://fcm.web03.nrd.dk/index.php?ID=20 ... laes_nyhed

6 spillere fra u15 holdet, der nu har fået en lang senior kontrakt.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Ok fornuftig opgradering af FCM's ungdomsarbejde

Fuldtids målmandstræner for u13, u14 og u15
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fcm-u ... -maalmaend

Ny chefscout for u13, u14 og u15
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fcm-a ... -ungdommen

Ny elitechef, der kommer til at stå i spidsen for kvalitetssikring af trænerne og træningen af de yngste spillere fra U15 og yngre og dermed den yngste talentudvikling i FC Midtjylland.
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-mi ... -elitechef

Bliver spændende og se om vi kan se resultatet om en 8 års tid.

Også ok bekræftelse af at Benham er ikke er væk om et par år, men er med for den lange tur :)

Besvar