Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Stoffer »

Administrator skrev:Jeg tror mere at det handler om spilletid. Den er lang væk i FCM, men nok en del tættere på i Efb.
Enig. Jeg så et interview med ham, hvor han netop er ærgrer sig over den manglende spilletid. Han er forsat ung, så jeg tror ikke man nødvendigvis allerede nu skal dømme ham ude. Man skal også huske, at vi er og har været godt besat på netop hans plads.
mousebreaker skrev:Interessant at Benham har krævet overskud over de næste tre år. Menes der OVER 3 år eller OM 3 år?

Det forklarer også hvorfor u19 årgangen så massivt skulle have chancen, hvad vi dog også straks formodede her på graven. Det var ikke fordi de var specielt talentfulde som det blev meldt ud. Det var vist meget heldigt at u19 klarede sig så godt i youth league og bla slog Atletico Madrid. Så kunne den tvungne sækning af ambitionsniveauet skjules.

Jeg kan godt lide den nye politik. Spændende at se hvad der sker hvis/når resultaterne begynder at lide under det. Under alle omstændigheder er det fint at tvinge en klub der aldrig har gjort andet end at leve over evne, til at få sin forretning gjort rentabel
Jeg tror ikke, at U19 årgangen fik chancen fordi der nu skal tjenes penge. Jeg synes kampen mod Silkeborg viser at det er talent der berettiger spilletid. Ligesom jeg rent faktisk tror på klubben, når de melder ud at vi er en klub der vil forme talenter og leve på at bringe dem frem. FCM bliver aldrig en klub med vedvarende økonomiske muskler ala FCK og Brøndby(som endda midlertidigt har måtte holde igen). Derfor synes jeg helt generelt det er problematisk at antyde at klubben forsøger at "sænke ambitionsniveauet", når det netop er sådan her klubben kan forventes (og i min optik bør) agere, nemlig med et stærkt fokus på ungdombarsejdet. Det har aldrig været en skjult dagsorden.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Synes der er fint, måden hvorpå vi fører vores unge spillere frem på f.eks Silkeborg kampen. Stille og roligt vender de sig til niveauet og bliver bedre og bedre. Vi skal bare vide, at uden rutinerede spillere? så er chancen for at ryge ud europæisk tilstede. De unge skal have chancen når det skønnes, at der er brug for dem og deres ungdoms gåpåmod.

Hvis VDV bliver Fcm'er kan han nok tilføre og lære vores unge en del, dog over tid.

Synes det er sundt hvis fcm kan blive en klub der producerer unge talenter og senere sælger den videre når der er bud på dem. Tror alle ønsker sorte tal på bundlinjen hvert år. Lad os starte med en sejr i aften og så håbe og tro på, at vi godt kan komme i endnu et slutspil. Det vil betyde så enormt meget for alle i klubben, derfor skal der kæmpes en hvis legemsdel ud af bukser i aften. Vi skal have en sejr og forhåbentligt lidt held med lodtrækningen.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
Administrator skrev:Jeg tror mere at det handler om spilletid. Den er lang væk i FCM, men nok en del tættere på i Efb.
Enig. Jeg så et interview med ham, hvor han netop er ærgrer sig over den manglende spilletid. Han er forsat ung, så jeg tror ikke man nødvendigvis allerede nu skal dømme ham ude. Man skal også huske, at vi er og har været godt besat på netop hans plads.
Klubben har helt sikkert dømt ham ude når de giver en købsoption. Når man laver en købsoption til Esbjerg så er beløbet ikke ret stort. Jeg vil gætte på MAX 3-4 mio. Mere har jeg svært ved at se Esbjerg nogensinde betale, derfor vil en højere option være ligegyldig. Når man lejer en spiller ud med en købsoption så har man kraftigt minimeret sin upside på den udlejede spiller. Hvis han slår igennem så køber Esbjerg ham. Gør han ikke får vi ham retur - en erfaring rigere godt nok, men nok ikke en positiv af slagsen. Så jo, jeg er ret sikker på at klubben har dømt ham ude ellers giver det ikke nogen mening. Det er klart at Mabil stadig kan brage igennem og jeg ville ikke undre mig hvis han gjorde, men i så fald er det Esbjerg som får den største glæde af det, selvom de aldrig ville kunne få samme salgssum som vi ville have fået. Endnu en grund til at en købsoption er af begrænset karakter når vi snakker Esbjerg.
Stoffer skrev:
mousebreaker skrev:Interessant at Benham har krævet overskud over de næste tre år. Menes der OVER 3 år eller OM 3 år?

Det forklarer også hvorfor u19 årgangen så massivt skulle have chancen, hvad vi dog også straks formodede her på graven. Det var ikke fordi de var specielt talentfulde som det blev meldt ud. Det var vist meget heldigt at u19 klarede sig så godt i youth league og bla slog Atletico Madrid. Så kunne den tvungne sækning af ambitionsniveauet skjules.

Jeg kan godt lide den nye politik. Spændende at se hvad der sker hvis/når resultaterne begynder at lide under det. Under alle omstændigheder er det fint at tvinge en klub der aldrig har gjort andet end at leve over evne, til at få sin forretning gjort rentabel
Jeg tror ikke, at U19 årgangen fik chancen fordi der nu skal tjenes penge. Jeg synes kampen mod Silkeborg viser at det er talent der berettiger spilletid. Ligesom jeg rent faktisk tror på klubben, når de melder ud at vi er en klub der vil forme talenter og leve på at bringe dem frem. FCM bliver aldrig en klub med vedvarende økonomiske muskler ala FCK og Brøndby(som endda midlertidigt har måtte holde igen). Derfor synes jeg helt generelt det er problematisk at antyde at klubben forsøger at "sænke ambitionsniveauet", når det netop er sådan her klubben kan forventes (og i min optik bør) agere, nemlig med et stærkt fokus på ungdombarsejdet. Det har aldrig været en skjult dagsorden.
Jeg vil først lige gentage at jeg er enig med klubben (Benham) i at der skal sadles om. Vi bliver nødt til at kigge de unge an og skabe et holdbart forretningsgrundlag. Derfor græder jeg heller ikke over at der bliver mere plads til de unge. Men hvis vi kigger på de sidste par års trupper og ser på den nuværende så er der meget stor forskel på bredden. Når bredden bliver så udvandet så kan det kun betyde at man ikke kan forvente samme pointhøst og dermed indfri samme målsætninger. Hvis vi får bare tilnærmelsesvis samme skadessitutation som vi desværre traditionelt altid får, så er vi i store problemer fordi vi nu er mere afhængige af mælketænder. Bare se på den bænk vi kan mønstre til aftenens kamp mod Videoton. Den er papirstynd og vi er ikke engang hårdt ramt af skader. Selvfølgelig skal vi altid være en talentklub, alt andet vil være tåbeligt. Jeg vil dog stadig påstå at hvis Benham ikke havde smækket pengekassen i (eller hvis vi havde en fornuftig forretning etableret), så ville vi have set et indkøb eller to ekstra og kun ca halvdelen af de forfremmede fra U19 var rykket op til en start. Hvad der ville være en meget fornuftigt antal som jeg ser det. Når man efter at have rykket 8 spillere op fra U19, så er det med udmeldingen om at det har man valgt at gøre fordi de har gjort det godt. Det er rent spin og det er også et spin som de skulle foretage hvis de er deres løncheck værd. Hvis du ser vores trup i år sammenholdt med sidste år uagtet skadessituationen, så er forskellen ekstrem, og derfor signalerer det også et sænket ambitionsniveau. Ambitionsniveauet sidste år var at spille med om mesterskabet og nå et gruppespil. Det kan det simpelthen ikke være i år, der må det være at klare en ny kvalifikation til Europa og nå gruppespillet i år. Det er også der vores niveau skal ligge som jeg ser det, så en sænkning af ambitionsniveau er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Vi kan ikke have ambitioner om reelt at spille med om mesterskabet (slet ikke med nuværende trup) og samtidig have en sund forretning - dertil har vi ikke sponsorkroner nok. Vi skal bare sørge for at lægge til side når vi kan og så satse når vinduet ser rigtigt ud ifht FCK. Det gør det bestemt ikke lige nu og formodentlig de kommende 2-3 år hvor FCK vil være voldsomt stærke. Godt tidspunkt at fokusere på sin forretning.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
Klubben har helt sikkert dømt ham ude når de giver en købsoption. Når man laver en købsoption til Esbjerg så er beløbet ikke ret stort. Jeg vil gætte på MAX 3-4 mio. Mere har jeg svært ved at se Esbjerg nogensinde betale, derfor vil en højere option være ligegyldig. Når man lejer en spiller ud med en købsoption så har man kraftigt minimeret sin upside på den udlejede spiller. Hvis han slår igennem så køber Esbjerg ham. Gør han ikke får vi ham retur - en erfaring rigere godt nok, men nok ikke en positiv af slagsen. Så jo, jeg er ret sikker på at klubben har dømt ham ude ellers giver det ikke nogen mening. Det er klart at Mabil stadig kan brage igennem og jeg ville ikke undre mig hvis han gjorde, men i så fald er det Esbjerg som får den største glæde af det, selvom de aldrig ville kunne få samme salgssum som vi ville have fået. Endnu en grund til at en købsoption er af begrænset karakter når vi snakker Esbjerg.

Jeg vil først lige gentage at jeg er enig med klubben (Benham) i at der skal sadles om. Vi bliver nødt til at kigge de unge an og skabe et holdbart forretningsgrundlag. Derfor græder jeg heller ikke over at der bliver mere plads til de unge. Men hvis vi kigger på de sidste par års trupper og ser på den nuværende så er der meget stor forskel på bredden. Når bredden bliver så udvandet så kan det kun betyde at man ikke kan forvente samme pointhøst og dermed indfri samme målsætninger. Hvis vi får bare tilnærmelsesvis samme skadessitutation som vi desværre traditionelt altid får, så er vi i store problemer fordi vi nu er mere afhængige af mælketænder. Bare se på den bænk vi kan mønstre til aftenens kamp mod Videoton. Den er papirstynd og vi er ikke engang hårdt ramt af skader. Selvfølgelig skal vi altid være en talentklub, alt andet vil være tåbeligt. Jeg vil dog stadig påstå at hvis Benham ikke havde smækket pengekassen i (eller hvis vi havde en fornuftig forretning etableret), så ville vi have set et indkøb eller to ekstra og kun ca halvdelen af de forfremmede fra U19 var rykket op til en start. Hvad der ville være en meget fornuftigt antal som jeg ser det. Når man efter at have rykket 8 spillere op fra U19, så er det med udmeldingen om at det har man valgt at gøre fordi de har gjort det godt. Det er rent spin og det er også et spin som de skulle foretage hvis de er deres løncheck værd. Hvis du ser vores trup i år sammenholdt med sidste år uagtet skadessituationen, så er forskellen ekstrem, og derfor signalerer det også et sænket ambitionsniveau. Ambitionsniveauet sidste år var at spille med om mesterskabet og nå et gruppespil. Det kan det simpelthen ikke være i år, der må det være at klare en ny kvalifikation til Europa og nå gruppespillet i år. Det er også der vores niveau skal ligge som jeg ser det, så en sænkning af ambitionsniveau er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Vi kan ikke have ambitioner om reelt at spille med om mesterskabet (slet ikke med nuværende trup) og samtidig have en sund forretning - dertil har vi ikke sponsorkroner nok. Vi skal bare sørge for at lægge til side når vi kan og så satse når vinduet ser rigtigt ud ifht FCK. Det gør det bestemt ikke lige nu og formodentlig de kommende 2-3 år hvor FCK vil være voldsomt stærke. Godt tidspunkt at fokusere på sin forretning.
Ang. Mabil. Ved man at købsoptionen også giver købsret, hvis den aktiveres iht. det aftalte beløb? Eller vil man kunne afvise? Det er vel det første - og jeg kan godt se din pointe, da jeg ikke lige havde overvejet det sådan.

Ang. Benham. Du skriver "smække pengekassen i", men det antager, at det niveau af forbrug som vi oplevede et kort stykke tid var udtryk for en normaltilstand. Men hvis det ikke er tilfældet, men i stedet var et forsøg på at booste klubben i starten af et ejerskab, så er det vi har nu vel normaltilstanden og dermed er ambitionsniveauet ikke sænket, man mener bare at kunne nå målsætningen med mindre end hvad vi så først.

Det europæiske er en klar og utvetydig ambition, da der har været klare udtalelser til at understøtte det. Jeg er mere i tvivl om hvorvidt mesterskabet var og er en ambition for klubben. Mesterskabet er vel i år som sidste år mere en forhåbning end en ambition, da man (forhåbentlig) er klar over hvor stærke FCK er. Iflg. bloggen Mediano bruger de dobbelt så mange penge som os. Det vil derfor være naivt at have mesterskabet som decideret ambition, men kan du huske at klubben har udtalt at have det som ambition sidste sæson?

Så ifht. transfers: Jeg ser ikke oprykningen af mange U19, som udtryk for at man har sænket ambitionsniveauet i den forstand, at man ligestiller indkøb med ambitionsniveau. Jeg tror dog vi har en underliggende uenighed om vores opfattelse af hvad klubben egentlig reelt har haft af ambitioner.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev: Ang. Mabil. Ved man at købsoptionen også giver købsret, hvis den aktiveres iht. det aftalte beløb? Eller vil man kunne afvise? Det er vel det første - og jeg kan godt se din pointe, da jeg ikke lige havde overvejet det sådan.
Ja ved en udlejning med købsoption, så aftaler man på forhånd et beløb som lejeren kan købe spilleren for inden lejeaftalen udløber. Det står frit for lejeren om han vælger at indfri dette. Sagt på anden vis har Esbjerg i det her tilfælde fået sat beløb på Mabil hvis de vil købe ham og de har forkøbsret hvis andre melder sig på banen. De må også have aftalt alle klausuler ifb med en evt. transfer. Tiden hvor de har har en købsoption kan velsagtens være af anden varighed end lejekontrakten. Det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Stoffer skrev: Ang. Benham. Du skriver "smække pengekassen i", men det antager, at det niveau af forbrug som vi oplevede et kort stykke tid var udtryk for en normaltilstand. Men hvis det ikke er tilfældet, men i stedet var et forsøg på at booste klubben i starten af et ejerskab, så er det vi har nu vel normaltilstanden og dermed er ambitionsniveauet ikke sænket, man mener bare at kunne nå målsætningen med mindre end hvad vi så først.

Det europæiske er en klar og utvetydig ambition, da der har været klare udtalelser til at understøtte det. Jeg er mere i tvivl om hvorvidt mesterskabet var og er en ambition for klubben. Mesterskabet er vel i år som sidste år mere en forhåbning end en ambition, da man (forhåbentlig) er klar over hvor stærke FCK er. Iflg. bloggen Mediano bruger de dobbelt så mange penge som os. Det vil derfor være naivt at have mesterskabet som decideret ambition, men kan du huske at klubben har udtalt at have det som ambition sidste sæson?

Så ifht. transfers: Jeg ser ikke oprykningen af mange U19, som udtryk for at man har sænket ambitionsniveauet i den forstand, at man ligestiller indkøb med ambitionsniveau. Jeg tror dog vi har en underliggende uenighed om vores opfattelse af hvad klubben egentlig reelt har haft af ambitioner.
Der var mange interviews sidste år hvor man udtalte at man ville spille med om mesterskabet. Jeg synes også at truppen bakkede udtalelserne op med den kvalitet den havde. Samtidig var vi forsvarende mestre og så er det vel også sådan man skal melde ud for ikke at virke decideret uambitiøse. Derfor kan man dog godt være tilfredse med den sæson vi netop har overstået alligevel. Det er kun naturligt at vi finder et andet leje. Som truppen er lige nu så balancerer vi på et knivsæg mhb på truppens bredde som jeg ser det. Vi er meget sårbare overfor skader og det kan hvis uheldet er ude koste en deltagelse i EL gruppespil. Det er jo den afvejning man må tage og også har taget. De værste glasben er blevet lugte ud af truppen så vi kan forhåbentlig se frem til mindre travlhed på lazarettet fremover
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lige 3 hurtige kommentarer.

Mabil: hvis der er en sådan option, betyder det helt sikkert Esbjerg egenrådig kan bestemme om den aktiveres.

Normaltilstand eller ej:
Fcm har alle dage været en talentklub. Mesterskabet var også båret hjem på talenter.

At der så blevsolgt kraftigt ud af bl.a. årgang 95 og 96, gjorde selvføgelig der var erstatninger,
Hvor det er nærliggende at tro man vil habe lavet et boost nu man var i gang med at skulle hente spillere.

Ved gruppespil som ambiton er der naturligvis også stor forskel på at gå i gruppespil som useeded eller seedet.
Nu blev det så alligevel lidt spændende i aften, men lur mig om FCM ikke er seedet i hvert fald de næste 5 år, hvis Play-Off nås.

Som seedet bør det værre nemmere, selvom kvaliteten i bredden ikke helt er den samme, så hvis det var et boost, har det vel lykkes?
Og helt enig i det gover menin at satse på talenterne herfra hvor man bedre kan holde på dem :)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi har ikke andet valg og med den kvalitet akademiet har så skal det jo også udnyttes. Ret simpelt.

Det vil være så fedt at nå gruppespillet i år - så er kimen lagt til at vi er sikret en seedning til gruppespillet de næste 3 år, muligvis endda til en pot 3 når der trækkes lod til gruppespillet??

Det ville have stor betydning ifht muligheden for at komme i fremtidige gruppespil. Det vil måske doble vores chance. Det vil i den grad have stor betydning - på alle aspekter af forretningen at ramme gruppespil kontinuerligt.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... cm/6220219

Det er ikke ret meget positivt Rvdv får med på vejen i et muligt skifte til os. Jeg håber da at billedet er et lidt andet end det der tegnes i ovenstående, Hvis vi lander ham.

WBW

Indlæg af WBW »

Fun fact:

* Rafael van der Vaart har på Facebook flere følgere end alle Superliga-klubberne har til sammen på Facebook, Instagram og Twitter.

Og nå ja, så melder flere og flere spanske medier samt Twitter rygter, at alt er faldet på plads og VdV bliver præsenteret idag, muligvis kort inden kampen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

pr0j3ct skrev:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... cm/6220219

Det er ikke ret meget positivt Rvdv får med på vejen i et muligt skifte til os. Jeg håber da at billedet er et lidt andet end det der tegnes i ovenstående, Hvis vi lander ham.
Alt det som Morten Bruun og Mikkel Bischoff siger er for at sælge aviser. Husk på da vi fik Duncan var han også rusten og ude af form. Tror helt sikkert at Rvdv vil gøre alt for at komme tilbage i god form og vise, at han stadigvæk kan og vil spille bold. Nu signer vi han og vi får glæden ved at se, at han shiner for os. Naturligvis vil han ikke vise sig frem som et flop, så kunne han lige så godt have indstillet karrieren.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Rafael har tjent så mange penge i sin karriere, at renterne af dette langt overstiger den sølle årsløn som FCM skal betale. Så det må virkelig handle om at han gerne vil spille fodbold endnu. Det er jo også vigtigt at få sat et ordentligt punktum på en stor karriere. Jeg synes godt nok ikke han ser overvægtig ud... :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fint nok hvis forventningerne til ham rent sportsligt er lave. Bare de er urealistisk lave :)

Godt udgangspunkt at have. Som det bliver udlagt i medierne lige nu kan han kun overraske. Der er forskellige udmeldinger mhb på hans engagement og fysik. Jeg håber at eks Jesper Grønkjærs opfattelse af VdV er korrekt og ikke alt det andet hvor han nærmest bliver udstillet som en useriøs flødebolle.

Hvis jeg skal prøve at bruge logisk tænkning så er det heldigvis Grønkjær som har fat i den lange ende. Svært at forestille sig at Rafael van der Vaart er umotiveret. Man skal eddermame være motiveret i min bog hvis man rykker til dansk fodbold med den fortid han har. Det skal være fordi han vil spille fodbold igen og ikke så meget andet. Det er ikke pengene der trækker. Han kommer med stor sandsynlighed til at sige farvel til et to-cifret millionbeløb i DKR, for at spille i FCM. Han var så langt ude i kulden i Betis at han kunne være i Hamburg/Danmark stort set så tit han havde lyst. Han var ikke velkommen på Betis' træningslejr og man sidder lidt med den fornemmelse at han næsten kunne gøre hvad han ville. Bare han ikke skabte problemer i medierne.

Så når han er interesseret i at skrive med FCM så er det fordi han er yderst motiveret og simpelthen bare gerne vil i gang igen inden det er for sent. Slutte sin karriere på en ordentlig måde. Det synes jeg må være en logisk tankegang som diverse medier overser mens de er i gang med at slibe knivene.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:

Alt det som Morten Bruun og Mikkel Bischoff siger er for at sælge aviser. Husk på da vi fik Duncan var han også rusten og ude af form. Tror helt sikkert at Rvdv vil gøre alt for at komme tilbage i god form og vise, at han stadigvæk kan og vil spille bold. Nu signer vi han og vi får glæden ved at se, at han shiner for os. Naturligvis vil han ikke vise sig frem som et flop, så kunne han lige så godt have indstillet karrieren.
Nu er udtalelserne jo som sådan ikke kun Morten Bruun`s og Mikkel Bischoff`s men derimod henvises til andre personer som man må gå ud fra har et større indblik i Rvdv`s seneste sæsoners gøren og laden.

Men fair nok. Jeg tillader mig at stille mig lidt skeptisk og vil se tingene med mine egen øjne fremfor at ride med på bølgen, bare fordi han har et navn.
WBW skrev:Fun fact:

* Rafael van der Vaart har på Facebook flere følgere end alle Superliga-klubberne har til sammen på Facebook, Instagram og Twitter.

Og nå ja, så melder flere og flere spanske medier samt Twitter rygter, at alt er faldet på plads og VdV bliver præsenteret idag, muligvis kort inden kampen.
Så det også som en mulighed at han evt. kunne blive præsenteret inden kampen idag, så frem handelen gik igennem.
Senest rettet af pr0j3ct 4. aug 2016, 13:21, rettet i alt 1 gang.

henker

Indlæg af henker »

Man kan nu godt lave klausuler omkring det.. Hvis FCM ikke er tilfreds med hans form.. Mister han evt halvdelen af månedens løn.. :lol:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

henker skrev:

Man kan nu godt lave klausuler omkring det.. Hvis FCM ikke er tilfreds med hans form.. Mister han evt halvdelen af månedens løn.. :lol:
Og det mener du ville kunne hjælpe på en evt. knap så engageret spiller :lol:

Låst