Reserveligaen 2016/2017

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Så er den nye reserveliga program også kommet op.
Midtjylland er kommet i pulje 2, en 5-holdspulje, der ligner en Syddanmark pulje, minus Horsens. (Esbjerg, Sønderjyske, Vejle og OB)
dvs. der er 8 kampe programsat i efteråret, den første er
Man 25/07 16:00 FC Midtjylland (R) – Vejle Boldklub (R)

Baseret på sidste sæson bør OB og Midtjylland være favoritter til at komme i det bedste gruppespil efter jul.
Selvom det kun er reserveligaen er det sjoveste da stadig at vinde :)

Hva' jeg synes er en smule interessant er hvem der er med.
Reserveligaen er selvfølgelig for de 14 superligahold og så op til 4 inviterede (maks 18 hold i alt), hvor nedrykker(ne) altid bliver inviteret.
Med en reserveliga på 15 hold har Vejle takket ja, og altså er der flere hold der har takket nej,
bl.a. Hobro, som ellers havde et reservehold der var bedre end AGF og Viborg sidste sæson.

Med et krav om det kun er fuldtidsprofessionelle hold med, er de 3 oprykkere i 1. division, AB, Nykøbing og Fremad Amager nok ikke inviteret, ligesom formentlig Skive og Næstved heller ikke er det.
Ved ikke med Vendsyssel, Fredericia, Roskilde, Helsingør, Køge, er der ikke nogen af disse der kører med fuldtidssetup?

EDIT: Puljerne kan i øvrigt ses her
http://www.bold.dk/fodbold/danmark/reserveligaen/
eller
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... erveligaen

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Tid til første kamp i sæsonen.
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/res ... od-esbjerg

Ingen Royer og ingen Wolanski, så er de virkelig opgivet eller der bliver gjort en indsats for at få dem på plads andre steder.

Marco Larsen som alderspræsident på 23.
Anføre på reserveholdet i den her sæson?

Mabil 2. ældst på 21.

Esbjerg har bl.a. Mads Hvilsom med
http://www.efb.dk/jeppe-andersen-klar-f ... i-premiere

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af DenStolteJyde »

Royer er senest meldt på vej til MLS og alt tyder altså på at han er fortid i Midtjylland.

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Chiquizito92 »

Fredericia, HB Køge og Vendsyssel kører med fuldtidssetup mens Roskilde og Helsingør er semi-proffer :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Og så starte Midtjyllands u20 + Marco Larsen med at vinde 1-0 over Esbjerg. :D
Chiquizito92 skrev:Fredericia, HB Køge og Vendsyssel kører med fuldtidssetup mens Roskilde og Helsingør er semi-proffer :)
Ok, tak skal du have :)

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Densestar7430 »

Hvem scorede målet? Har ikke kunne læste noget, nogle steder endnu ;)

hviid
Indlæg: 438
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af hviid »

Endte 1-1, tror Jess Thorup var godt tilfreds med Esbjergs udligning ;-)
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/res ... ed-esbjerg

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Hehe, ja kan godt være han er ;)

Men lidt ærgerligt, den havde jeg godt nok misset de fik scoret en pind til sidst :/
Træls det kun er på betting sider man kan følge reserveholdskampe, og de forsvinder hurtigt når de er forbi.

Men Mabil fik da gjort lidt for at vise han skal med på bænken på torsdag.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Højdepunkter.
Begge mål efter dødbolde.

https://www.youtube.com/watch?v=4Ja70SmjyIU

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Lidt sjovt at læse kampen fra 2 sider,
rimelig enige om slutningen men ikke helt starten.
http://www.fcm.dk/nyheder/superliga/res ... for-sejren
https://soenderjyske.dk/fodbold/snaever ... eserverne/

Men 2-0 over SønderjyskE hvor Marco Larsen og David er de ældste markspillere, synes jeg sku er cool nok.
Og med en 99'er fra start i midterforsvaret, der desværre får rødt.

33’ 0-1 Jákup Thomsen (assist Kristian Riis)
90’ 0-2 Babajide David (assist Sebastian Buch Jensen)

Beklager det er semi old news, men har ikke været hjemme og først set det nu.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Densestar7430 »

Jeg takker i hvert fald. Havde overvejet om jeg skulle til at spørge, om nogle havde hørt mere om kampen :)

www.fcm.dk er sjovt nok en af de sidste steder jeg finder mine fodbold nyheder :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

VdV og Nicolaisen med på reserveholdet i dag mod OB :)
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/comeb ... er-imod-ob

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

Når det ikke ligefrem glider i olie på A-holdet, kan man da glæde sig en lille smule over at u20(ish) holdet, klarer sig fornuftigt.

Blev til sejr i dag, og endda med fin besøg (bl.a. Kasper Hjulmand havde taget turen til bane 3 også)

VdV fik da også scoret en enkelt pind på straffe.
Så har han også prøvet i trøjen, så tager han bare det med til hjemmekampen mod Esbjerg. :)

Vildt vi kan være foran 4-0 og så bliver presset på 4-3,
Nogen vil nok mene at det er u17 målmanden (Enock) der ikke havde en fremragende 2. halveg efter han skiftede med Raahauge.

Nu 7 point efter 3 kampe.
http://www.bold.dk/fodbold/danmark/reserveligaen/

Brugeravatar
UlvenFraNord
Indlæg: 538
Tilmeldt: 25. aug 2016, 22:19

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af UlvenFraNord »

Hvor længe spillede Rafa?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Reserveligaen 2016/2017

Indlæg af Steffen am »

1. Halveg.

Besvar