Jeg syntes ikke at CS fik afkræftet det medierne fiskede efter, nemlig om Pusic var blevet sat til salg. Han fik vel afkræftet at hvis han var, var det ikke kun til 5 mill. Selvfølgeligt er alle spillere til salg for den rette pris. Fodbold er og bliver en forretning.Kent skrev:[Mener nu at CS sagde, at det kom an på hvor han skal hen. Det er klart, at Pusic ikke er til salg for hverken 5 eller 10 mio, hvis der er tale om en dansk klub. Hvis der kommer et bud på 10 mio fra en spansk klub, kan det måske godt være, at han er til salg.
Jeg er lidt splittet i dette. Pusic har været en god angriber for os, og hans statistik er rigtig fin. Vi ved dog, at han er en nomade, der sjældent er mere end 1-2 sæsoner det samme sted. Han har også en alder, hvor det er nu, hvis han skal score en sidste stor kontrakt. Så kan godt forstå, at han vil afsted.
På den anden side, så kan han jo ikke være blevet mindre værd, end da vi hentede ham til lavpris i EfB. Jeg vil mene, at en realistisk pris burde ligge på 10-15 mio.
På den sportslige front er det for mig at se også et problem. Med afgangen af Duncan og evt Pusic har vi mistet 15-20 mål per sæson fra vores frontangriber. Hvem skal erstatte dem? Paul er kommet godt igang, men har svært ved at se ham være langtidsholdbar. Kadlec tror jeg på nok skal komme, men leverer han 10-15 mål? Mål er lig med point, og vi har i forvejen mistet rigtig mange mål med Petter, Jim, Erik og Bak. Hvis Pusic også ryger, så har vi altså ikke ret mange målfarlige spillere tilbage på holdet.
Desuden er der også det signalmæssige i at afskibbe Pusic. Det emmer ikke ligefrem af ambitioner, hvis han fx erstattes af Borring (som så kan skubbe Kadlec frem i front).
Jeg er dog ret overbevist om, at man forsøger at afskibbe Pusic. Men så håber jeg også, at der kommer en profil ind den anden vej.
Derud over er jeg stort set enig i det du skriver. Jeg er også splittet, da jeg ved at vi har en god angriber og potentiel topscorer i Pusic, som er garant for mange mål på en sæson. Men hans alder taget i betragtning så forstår jeg ganske udemærket hvis han vil afsted og prøve sig af, måske på et højere niveau end FCM og superligaen. Hvis og når han ryger afsted ser jeg ikke at vi har en afløser selv i dem vi har og vil vi være med i toppen og europa, skal vi altså have mindst en angriber med garanti for mål.
Også Sly var garant for mål og ikke mindst assist, som ud over dem du nævner samlet står for en stor del mål vi ikke i samme grad for fra holdet nu.
Enig i at vi bør få en fuldgod erstatning ind for et evt. salg af Pusic.