Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:[Mener nu at CS sagde, at det kom an på hvor han skal hen. Det er klart, at Pusic ikke er til salg for hverken 5 eller 10 mio, hvis der er tale om en dansk klub. Hvis der kommer et bud på 10 mio fra en spansk klub, kan det måske godt være, at han er til salg.

Jeg er lidt splittet i dette. Pusic har været en god angriber for os, og hans statistik er rigtig fin. Vi ved dog, at han er en nomade, der sjældent er mere end 1-2 sæsoner det samme sted. Han har også en alder, hvor det er nu, hvis han skal score en sidste stor kontrakt. Så kan godt forstå, at han vil afsted.

På den anden side, så kan han jo ikke være blevet mindre værd, end da vi hentede ham til lavpris i EfB. Jeg vil mene, at en realistisk pris burde ligge på 10-15 mio.
På den sportslige front er det for mig at se også et problem. Med afgangen af Duncan og evt Pusic har vi mistet 15-20 mål per sæson fra vores frontangriber. Hvem skal erstatte dem? Paul er kommet godt igang, men har svært ved at se ham være langtidsholdbar. Kadlec tror jeg på nok skal komme, men leverer han 10-15 mål? Mål er lig med point, og vi har i forvejen mistet rigtig mange mål med Petter, Jim, Erik og Bak. Hvis Pusic også ryger, så har vi altså ikke ret mange målfarlige spillere tilbage på holdet.
Desuden er der også det signalmæssige i at afskibbe Pusic. Det emmer ikke ligefrem af ambitioner, hvis han fx erstattes af Borring (som så kan skubbe Kadlec frem i front).

Jeg er dog ret overbevist om, at man forsøger at afskibbe Pusic. Men så håber jeg også, at der kommer en profil ind den anden vej.
Jeg syntes ikke at CS fik afkræftet det medierne fiskede efter, nemlig om Pusic var blevet sat til salg. Han fik vel afkræftet at hvis han var, var det ikke kun til 5 mill. Selvfølgeligt er alle spillere til salg for den rette pris. Fodbold er og bliver en forretning.

Derud over er jeg stort set enig i det du skriver. Jeg er også splittet, da jeg ved at vi har en god angriber og potentiel topscorer i Pusic, som er garant for mange mål på en sæson. Men hans alder taget i betragtning så forstår jeg ganske udemærket hvis han vil afsted og prøve sig af, måske på et højere niveau end FCM og superligaen. Hvis og når han ryger afsted ser jeg ikke at vi har en afløser selv i dem vi har og vil vi være med i toppen og europa, skal vi altså have mindst en angriber med garanti for mål.

Også Sly var garant for mål og ikke mindst assist, som ud over dem du nævner samlet står for en stor del mål vi ikke i samme grad for fra holdet nu.

Enig i at vi bør få en fuldgod erstatning ind for et evt. salg af Pusic.

974

Indlæg af 974 »

Mht Pusic kunne det meget vel tænkes at han har en klausul i sin kontrakt!

Det ved jeg i hvert fald at Morten Crone Sejersbøl spekulerede i da han tweetede nyheden i starten af februar 2015

Morten Crone Sejersb ‏@Morten_Crone 2. feb. 2015
Så endte Pusic i FCM. En virkelig klassesigning, men den blev også dyr. 7,5 mio.kr.+sign-on+løn på mindst 2 mio/år samt klausul.
#transferdk

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

974 skrev:Mht Pusic kunne det meget vel tænkes at han har en klausul i sin kontrakt!

Det ved jeg i hvert fald at Morten Crone Sejersbøl spekulerede i da han tweetede nyheden i starten af februar 2015

Morten Crone Sejersb ‏@Morten_Crone 2. feb. 2015
Så endte Pusic i FCM. En virkelig klassesigning, men den blev også dyr. 7,5 mio.kr.+sign-on+løn på mindst 2 mio/år samt klausul.
#transferdk
Der kan sikkert godt være en klausul, men lyder meget underligt, hvis den er lavere end det vi gav for ham.

madsom

Indlæg af madsom »

Ny artikel omkring Borring. Der må næsten være nogle på vej ud ellers forstår jeg da ingenting :)

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... idtjylland

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

madsom skrev:Ny artikel omkring Borring. Der må næsten være nogle på vej ud ellers forstår jeg da ingenting :)

Schrøder plejer ikke at melde ting ud, som ikke holder. Ham og Sorgenfri er efter min erfaring to af de allermest troværdige journalister med høj hitrate. Så det skal nok være rigtigt.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
madsom skrev:Ny artikel omkring Borring. Der må næsten være nogle på vej ud ellers forstår jeg da ingenting :)

Schrøder plejer ikke at melde ting ud, som ikke holder. Ham og Sorgenfri er efter min erfaring to af de allermest troværdige journalister med høj hitrate. Så det skal nok være rigtigt.
Jeg bryder mig (umiddelbart) ikke om det.
Senest rettet af Stoffer 20. jul 2016, 15:21, rettet i alt 1 gang.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:

Er de helt oppe i Qureshi klassen :)
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
PH1978

Re: RE: Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:

Der må komme en meget god forklaring på denne, for det fatter jeg hat af. Hvis vi endda skal betale penge for ham (igen), er det helt sort...

Jeg troede mere på OB, AGF eller Esbjerg til ham. Eller et Silkeborg som mangler offensive profiler. Silkeborg holder naturligvis gerne på pengene...

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
Kent skrev:

Er de helt oppe i Qureshi klassen :)
Nej, en del bedre. Men alene i indeværende vindue har han været først med Emil Larsen, Spelman og Jesper Hansen. Han melder ikke tidligt ud, men der plejer at ske noget i løbet af de næste dage, når han afslører noget. Passer også med, at Boeeing skal registreres senest i morgen, hvis han skal være spilleberettiget i næste EL-runde for os (såfremt han ikke har spillet for BIF).

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Ha ha der florere et rygte på diverse Biffora om at Pusic og en flok millioner er en del af dealen :o :o Jeg tror ikke på den del da der ikke umiddelbart er noget der bakker den op!

Borring var ikke med i trænningen i dag så første halvdel lyder sandsynlig - Pusic er nok bare en fjer der blev til en hønsefarm :lol:
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Borring kan give noget i hovedspillet ved dødbolde. Han er en god spiller. Alligevel vil det være en signing som jeg slet ikke kan lide, da jeg ikke tror han passer ind i FCM som vi er nu. Jeg vil se Borring som et meget uambitiøst køb. Et køb til bredden og en spiller som jeg ikke håber får ret meget spilletid. Jeg kan ikke se han skulle forstærke os bortset fra i hovedspillet.

Vedr Pusic. Jeg kan på ingen måde forestille mig at vi er så stupide at vi sender så dygtig en angriber videre til en konkurrent i superligaen. Så Pusic til Brøndby burde være en and.
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

madsom

Indlæg af madsom »

Lidt nyt info omkring eventuelt Sisto salg :)

http://www.bt.dk/superligaen/her-er-pri ... ekord-salg

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Ja Sisto skal jo videre på et tidspunkt. Jeg tror nu de tager den med ro indtil vi nærmer os vinduets lukning. Vi skulle gerne have Sisto med hele vejen i kvalrunderne til EL. Hvis han skal sælges før vi har fået vores skæbne i Europa afklaret, så skal der selvflg ligge en kompensation i salgsprisen. Hvis eks West Ham går ind og smækker et monsterbud i bordet (og Sisto godt vil afsted denne gang) så er det klart at man er nødt til at sige ja tak.

Hvem ved, hvis Sisto spiller fantastisk resten af juli og august, så kommer de engelske klubber nok på banen igen.

Jeg så iøvrigt på Southamptons forum at han ikke var glemt i det engelske. Han var da på ønskelisten hos enkelte supporters

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kant spillere i uprioriteret rækkefølge:

Kadlec, Uréna, Sisto, Rilwan, Borring, Royer, Mabil, David, Thycosen, Anderson.

Desuden kan Olsson, Duelund, M. Larsen og NK spille kant
Samt Musehiru og Razak der tydeligvis ikke satses på, men ikke desto mindre stadig er på kontrakt.

Endda ingen der er skadet :shock:

12 kantspillere kan ikke være en for meget. :geek:
Synes strakts at vi skal købt mindst en mere!! :mrgreen: :mrgreen:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kan slet ikke se hvad vi skal med Borring og så må det siges at være noget nær det dårligste købmandsskab jeg nogensinde har set hvis rygtes er sandt og Borring lander i FCM. Det er ikke længe siden at vi kunne have fået ham "gratis".

Hvis det så samtidig viser sig at være en form for gardering for et salg af en kant eks. Sisto, må man da sige at vi her i FCM går et skridt frem og 2-3 tilbage. Det kan simpelthen ikke være andet end en and, for ellers ser situationene da noget værre ud i FCM end jeg først troede.

Låst