Steffen am skrev:Farvel til:
Petter Andersson
Jim Larsen
Kristian Bach Bak
Nikolay Bodurov (leje)
Daniel O’Shaughnessy (leje)
Bödvar Bödvarsson (leje)
Simon Sterring (u19)
Anders Hagelskjær (u19)
Rasmus Winther Johansen (u19)
Der er forlænget med:
Andreas Raahauge
Alexander Munksgaard
Rasmus Nicolaisen
Kristian Dirks Riis
Gloire Rutikanga
Mads Døhr Thychosen
Jákup Thomsen
Rasmus Nissen Kristensen
Mikael Anderson
Udlejet:
Jonas Gemmer (AC Horsens)
Spillere der ikke er afgjort endnu.
Kontrakter der udløber:
Rilwan Hassan
Spillere der kommer retur fra udleje:
Marco Larsen
Musefiu Ashiru
Razak Odeyemi
Babajide David
______
Trupstørrelse
28 spillere i den nuværende trup der er kontrakt med (uden de 4 retur-fra-leje-spillere)
Dvs. hvis der hentes en ny forsvarer, skrives ny kontrakt med Rilwan og de spillere hentes hjem,
er trupstørrelsen på 34.
HF havde for et par dage siden Anders Hagelskjær, som spiller nr. 10 fra U-19, der får chancen for at vise sig frem i opstarten. Derimod fremgik Mikael Anderson ikke på listen. Han kan også spille U-19 i næste sæson, hvorefter han kan blive rykket op i 1. holdstruppen.
Jeg forventer ikke den store aktivitet i starten af vinduet. De unge U-19 drenge skal have chancen for at vise deres evner, og derefter kan man træffe afgørelse om, hvem der skal have plads i truppen, og hvem der skal udlejes eller sælges. Derudover viser erfaringerne fra de sidste transfervinduer, at vi ofte handler til sidst, da det er her vi får mulighed for at hente interessante spillere (Bodurov, Singh, Olsson m.v.) i større klubber. Samtidig vil markedet ligge dødt under EM, og vi ved ikke om der står EL på programmet(med flere kampe og en større trup til følge) i efteråret og samtidig er der en række spillere, hvor det er svært at vurdere(f.eks. Royer, Banggaard, Sisto), om de er i klubben i næste sæson eller bliver solgt. F.eks. er det svært at sige, hvad der sker med Banggaard pt.
Jeg forventer stærkt, at vi køber en midtstopper til start 11. Med vores strategi og målsætninger kan vi ikke erstatte Svia (og efterfølgende Bodurov) med Banggaard. Vi handler sikkert en ny mand ind - sikkert på et senere tidspunkt. I den mellemliggende periode får Riis og Nicolaisen muligheden for at vise, om man tør satse på dem, og f.eks. lade Banggaard gå.
Med NK og Munksgaard i truppen tror jeg ikke Bak bliver erstattet.
En midtbanespiller bør være oplagt med afgang af Petter (selvom han ikke spillede meget i sidste sæson) og muligvis Rilwan (og hvem ved om Pione eller Royer vil videre, eller om der kan komme et stort bud på f.eks. Olsson eller Sparv). Derudover havde vi ikke mulighed for at erstatte Singh i vinters. Dette må bestemt også være et område, hvor der scoutes. Igen kan det afhænge lidt af, om der er nogen der bliver solgt/ikke forlænger (Rilwan), og hvad Tychosen, David, Gloire og evt. Marco Larsen viser i opstarten. Mus tror jeg bestemt er færdig, og muligvis det samme gælder for Razak. Ligeledes hælder jeg til at Marco skal videre i karriere, og gøre plads til yngre kræfter med større potentiale.
På angrebssiden er vi fint besat med Paul, Pusic og Kadlec og så kan Tychosen eller Jakup sidde på et yderligt mandat her. Jeg ser kun indkøb kan komme på tale, hvis Urena skal videre eller vi begynder at spille 4-4-2 i næste sæson.
På målmandsposten ser jeg Dahlin(der forhåbentlig er fit til sæsonstart) som 1. valg med Mikkel som en god gardering. Det giver god mening at rykke Raahauge op som et ungt og talentfuldt 3. valg, men det betyder vel også at Wolansky skal videre? Enten udlejedes igen eller sælges.