Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Chiquizito92 »

Stoffer skrev:
Hvilke af disse spillere har egentlig niveau til at bidrage? Marco Larsen har jeg set lidt, hvor jeg har set visse takter, men jeg tænker der er et stykke igen - men han er immervæk ikke helt ung længere. Tager jeg helt fejl?
Razak og Musefiu har helt sikkert ikke en rolle at spille for et tophold i superligaen. Bevares, de har vel klaret sig udmærket i Skive, men har på ingen måde været store profiler og er til tider blevet benyttet som indskiftningsspillere. De har begge en fin teknik og en stor hurtighed, men til gengæld også en del defensive og taktiske mangler (i hvert fald ift. FCM, hvor wings jo skal arbejde hårdt begge veje). For at komme tilbage efter en udlejning på et lavere niveau, skal man vel helst have markeret sig på en positiv måde.

Marco Larsen havde en enkelt temmeligt fin sæson for et par år siden, men er derefter gået helt i stå, som jeg ser det. Desværre, for det så egentligt ganske fornuftigt ud for et par år siden, synes jeg. Han kan måske være brugbar som rotationsspiller i kraft af de mange kampe i efteråret, og så kan man jo håbe på, at han genfinder talentet. Ellers er der i hvert fald ingen grund til at forlænge, når hans kontrakt udløber om et år.

Baba David har Steinlein udtrykt en vis begejstring for i interviews flere gange. Lidt det samme med teknik og hurtighed med defensive og taktiske mangler som Razak og Musefiu. Baba er dog yngre, så måske han stadig kan få lagt nok på sit spil, til at spille en rolle. Tror mere på ham end de to andre i hvert fald.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af oros »

Stoffer skrev:
Steffen am skrev:Farvel til:




Spillere der ikke er afgjort endnu.

Spillere der kommer retur fra udleje:
Marco Larsen
Musefiu Ashiru
Razak Odeyemi
Babajide David


______

Trupstørrelse
28 spillere i den nuværende trup der er kontrakt med (uden de 4 retur-fra-leje-spillere)

Dvs. hvis der hentes en ny forsvarer, skrives ny kontrakt med Rilwan og de spillere hentes hjem,
er trupstørrelsen på 34.
Hvilke af disse spillere har egentlig niveau til at bidrage? Marco Larsen har jeg set lidt, hvor jeg har set visse takter, men jeg tænker der er et stykke igen - men han er immervæk ikke helt ung længere. Tager jeg helt fejl?
Jeg tænker, Marco Larsen er en ok breddepiller - men ikke mere. Resten er næppe dygtige nok. Desværre....

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Synes jeg har hørt lidt rygter om at man vil forsøge at lade Marco Larsen smutte, så det stemmer meget godt overens med jeres analyser :)

Der er jo selvfølgelig en kontrakt der skal overholdes, den er dog ikke særlig lang for hverken Marco, Muse eller Razak. (udløber enten ved jul eller næste sommer)
Også enig i betragtningerne om Muse og Razak. De er vel lidt "super-subs" i Skive. Men derfra og til at bidrage positivt i Midtjylland er vel realistisk at sige der er for langt.
Desværre, (specielt for Muse) med de nye regler om de skal være 18 år for at må hentes. Han kunne godt have været god, med mere taktisk forståelse.

For David ligger der en lang kontrakt, og som den eneste af disse spillere har klubben udtalt sig positivt om. Om det er så er "kommunikations-strategi" i forhold til kontrakten eller om det er baseret på spillerens talent skal jeg lade være usagt.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af THenry »

Det lader ikke umiddelbart til at Sly er på vej tilbage til suppen jf. Klaus Egelund: https://twitter.com/klausegelund/status ... 92?lang=da

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af THenry »

Steffen am skrev:Farvel til:
Petter Andersson
Jim Larsen
Kristian Bach Bak
Nikolay Bodurov (leje)
Daniel O’Shaughnessy (leje)
Bödvar Bödvarsson (leje)
Simon Sterring (u19)
Anders Hagelskjær (u19)
Rasmus Winther Johansen (u19)

Der er forlænget med:
Andreas Raahauge
Alexander Munksgaard
Rasmus Nicolaisen
Kristian Dirks Riis
Gloire Rutikanga
Mads Døhr Thychosen
Jákup Thomsen
Rasmus Nissen Kristensen
Mikael Anderson

Udlejet:
Jonas Gemmer (AC Horsens)

Spillere der ikke er afgjort endnu.

Kontrakter der udløber:
Rilwan Hassan

Spillere der kommer retur fra udleje:
Marco Larsen
Musefiu Ashiru
Razak Odeyemi
Babajide David


______

Trupstørrelse
28 spillere i den nuværende trup der er kontrakt med (uden de 4 retur-fra-leje-spillere)

Dvs. hvis der hentes en ny forsvarer, skrives ny kontrakt med Rilwan og de spillere hentes hjem,
er trupstørrelsen på 34.
HF havde for et par dage siden Anders Hagelskjær, som spiller nr. 10 fra U-19, der får chancen for at vise sig frem i opstarten. Derimod fremgik Mikael Anderson ikke på listen. Han kan også spille U-19 i næste sæson, hvorefter han kan blive rykket op i 1. holdstruppen.

Jeg forventer ikke den store aktivitet i starten af vinduet. De unge U-19 drenge skal have chancen for at vise deres evner, og derefter kan man træffe afgørelse om, hvem der skal have plads i truppen, og hvem der skal udlejes eller sælges. Derudover viser erfaringerne fra de sidste transfervinduer, at vi ofte handler til sidst, da det er her vi får mulighed for at hente interessante spillere (Bodurov, Singh, Olsson m.v.) i større klubber. Samtidig vil markedet ligge dødt under EM, og vi ved ikke om der står EL på programmet(med flere kampe og en større trup til følge) i efteråret og samtidig er der en række spillere, hvor det er svært at vurdere(f.eks. Royer, Banggaard, Sisto), om de er i klubben i næste sæson eller bliver solgt. F.eks. er det svært at sige, hvad der sker med Banggaard pt.

Jeg forventer stærkt, at vi køber en midtstopper til start 11. Med vores strategi og målsætninger kan vi ikke erstatte Svia (og efterfølgende Bodurov) med Banggaard. Vi handler sikkert en ny mand ind - sikkert på et senere tidspunkt. I den mellemliggende periode får Riis og Nicolaisen muligheden for at vise, om man tør satse på dem, og f.eks. lade Banggaard gå.

Med NK og Munksgaard i truppen tror jeg ikke Bak bliver erstattet.

En midtbanespiller bør være oplagt med afgang af Petter (selvom han ikke spillede meget i sidste sæson) og muligvis Rilwan (og hvem ved om Pione eller Royer vil videre, eller om der kan komme et stort bud på f.eks. Olsson eller Sparv). Derudover havde vi ikke mulighed for at erstatte Singh i vinters. Dette må bestemt også være et område, hvor der scoutes. Igen kan det afhænge lidt af, om der er nogen der bliver solgt/ikke forlænger (Rilwan), og hvad Tychosen, David, Gloire og evt. Marco Larsen viser i opstarten. Mus tror jeg bestemt er færdig, og muligvis det samme gælder for Razak. Ligeledes hælder jeg til at Marco skal videre i karriere, og gøre plads til yngre kræfter med større potentiale.

På angrebssiden er vi fint besat med Paul, Pusic og Kadlec og så kan Tychosen eller Jakup sidde på et yderligt mandat her. Jeg ser kun indkøb kan komme på tale, hvis Urena skal videre eller vi begynder at spille 4-4-2 i næste sæson.

På målmandsposten ser jeg Dahlin(der forhåbentlig er fit til sæsonstart) som 1. valg med Mikkel som en god gardering. Det giver god mening at rykke Raahauge op som et ungt og talentfuldt 3. valg, men det betyder vel også at Wolansky skal videre? Enten udlejedes igen eller sælges.

FCM2000
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af FCM2000 »

EFB tvunget til salg, Bjørn Poulsen og jeppe Andersen er vel eneste emner

mnm123
Indlæg: 876
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mnm123 »

FCM2000 skrev:EFB tvunget til salg, Bjørn Poulsen og jeppe Andersen er vel eneste emner
Begge spillere er interessante, men er de gode nok til at kunne forstærke os, eller bliver det bare til 2 dyre bredde spillere ? Bjørn kune være interessant i defensiven, men Nissen er fremtiden på HB og ser ha ikke stærk nok til midt forsvaret, Jeppe har mange gode kvaliteter men i mine øjne mangler han fart og målfarlighed som offensiv midt hvis vi ser ham som erstatning for Petter. Så ser ikke dem som kommende Fcm spillere.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 2130
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Lupus1999 »

For mig er eneste attraktive/dygtige nok spiller i EfB Ryan Laursen, men da vi har Nissen og Munksgaard, så er det uaktuelt.

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af SorteUlve »

En Jeppe Højbjerg synes jeg nu kunne være en rigtig fin signing. Især hvis det viser sig, at Dahlin ikke bliver ordentligt klar igen.

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af HKP »

Det er fint med plads til en masse nye ungdomsspillere på førsteholdet.... Men så må ledelsen osse være ærlige og indrømme at gruppespil ikke er målet i denne omgang og Europa til næste år nok heller ikk.... Det er ikk bare noget man opnår med metaltrætte bærende kræfter kombineret med ungdom....

Det er fint med mig... Det eneste jeg håber..... Og der håber jeg virkelig også at der i blandt de SÆRLIGT kloge hoveder (Ankersen og Steinlein) er en målsætning om at signe en ledertype, der kan råbe op og hive det øvrige hold op med hårene når det gælder!!!! Med en masse ungdomsspillere i truppen bliver det helt essentielt at have sådan en spiller på banen og selv før uden de mange ungdomsspillere, er det noget vi har manglet helt ekstremt. Håber det er sådan en type man går efter....

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af THenry »

Paulsen var vores back up plan sidste sommer, hvis Erik var blevet solgt på sidste dag i transfervinduet. Han dækker bl.a. pladser i midterforsvar og som gardering for Sparv på sekserpositionen. Kan han erhverves billigt, så kan han stadigvæk være en mulighed, selvom han vist ikke har vist det store i EFB.

O
Indlæg: 272
Tilmeldt: 6. dec 2015, 10:49

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af O »

Pauslen er simpelthen for dårlig med bolden. Hvis vi bare skal have en nogenlunde chance, for at være en seriøs udfordrer til DM, skal vi sigte meget højere.

mousebreaker
Indlæg: 3673
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mousebreaker »

http://www.bt.dk/superligaen/emil-larse ... -halvt-aar

Den var ikke svær at forudse.

Gad vide hvor han ender. Forhåbentlig ikke i FCM.

AGF måske - eller en oprykker. Det må være bedste bud
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3814
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:http://www.bt.dk/superligaen/emil-larse ... -halvt-aar

Den var ikke svær at forudse.

Gad vide hvor han ender. Forhåbentlig ikke i FCM.

AGF måske - eller en oprykker. Det må være bedste bud
Lyngby er vel oplagt.

mnm123
Indlæg: 876
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af mnm123 »

Kent skrev:
mousebreaker skrev:http://www.bt.dk/superligaen/emil-larse ... -halvt-aar

Den var ikke svær at forudse.

Gad vide hvor han ender. Forhåbentlig ikke i FCM.

AGF måske - eller en oprykker. Det må være bedste bud
Lyngby er vel oplagt.
Ja Lyngby er oplagt, men ved at både Claus og vores træner har været begejstreret for ham. så måske vi henter ham ind for billige penge og på en kort kontrakt for at se om han har viljen til at finde sin form og niveau.

Låst