Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

O skrev:Ærgerligt man ikke hentede Kanstrup i vintervinduet, som der var lidt snak om. Han er nok betragteligt dyrere nu og havde sikkert været en billigere løsning en Bodurov, som jeg ellers synes gør det fint.

Fenger må dog være at foretrække over Kanstrup i min optik qua hans alder og så er han i mine øjne en bedre boldspiller.

Er der i øvrigt nogle med et kvalificeret bud på, hvordan det ser ud med Banggaard? Det kunne virke til, at der ingen tillid er til ham.
Der kommer lidt an på hvordan du definere tillid, for tror nu nok der er tillid til at han fortsat skal være i truppen, men om trænerteamet ser ham som mulig fast starter skal jeg ikke gøre mig klog på.

I min bog har jeg tillid til ham, men uanset skal vi have 4 senior midterforsvarer når efterårs-sæsonen starter.
Nicolaisen forventer jeg bliver 4. valg, så er spørgsmålet om vi skal have en ny starter ved siden af Kian,
eller om det skal være Banggaard som fast starter også og vi skal have en ny 3. valg.

En fræk en kunne være at forlænge med både Nicolaisen og Riis fra u19 holdet, så vi kommer op på 4 sammen med Kian og Banggaard. Dette er dog næppe sandsynligt, jeg er helt overbevist om der kommer en forsvar ind, så kommer Banggaard formentlig til at kæmpe med ham om at være fast starter eller 3. valg.
Der bør dog være kampe nok til at han får nogle flere kampe uanset.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Tænker mere velkommen hjem til Joachim Andersen i Twente.

Twente er blevet tvangsnedrykket.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mon ikke han forholdsvis let kan finde en ny klub i Holland, der er mere attraktiv? Desuden kan Twente anke dommen.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Twente er allerede fratrukket point flere gange, mon ikke de har gjort hvad de kan gøre allerede.

Tror også han kan finde andre klubber i Holland, men han skal da være mere end velkommen til at komme hjem. :)

__

En dansk topklub har været ude efter Lasse Nielsen og fortrudt.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agen ... stamplads/

Kan vel næsten kun være BIF og os?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:Twente er allerede fratrukket point flere gange, mon ikke de har gjort hvad de kan gøre allerede.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/joac ... nedrykkes/

Ifølge nyheden på bold.dk siger det hollandske fodboldforbund selv, at afgørelsen ikke er endelig. Mon ikke Twente vil forsøge at gøre noget.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steffen am skrev:
En dansk topklub har været ude efter Lasse Nielsen og fortrudt.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agen ... stamplads/

Kan vel næsten kun være BIF og os?
Tvivler meget på, at vi har været ude efter den Lasse Nielsen. Med vores ambitioner skal sigtekornet være indstillet højere.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan være det er derfor vi har fortrudt ;)

henker

Indlæg af henker »

Synes at vi trænger virkelig nogle gode spillere som vi virkelig vil undgå at føle os handicap..

1) En nye backs til hver side. - Rømer durer ikke længere, bach bak bliver mere og mere langsommere.. Det er på tiden at han overtage ass. Spil træneren nu efter sommerferien.

2) vi trænger også en stærk DCM som kan lukke huler i defensiv. Og ikke løber rundt over hele banen og forsøger at overtager andres opgaver, som sparv tydeligvis gør.

3) en angriber som ved hvad han skal med bolden og har målnæse hver gang.. Det har pusic ikke med bold.. og forhåbentlig får kadlic smelte sig bedre efter sommerferien Sammen med holdet. Og får en konkurrence om pladser som ved hvad han skal med bolden.

Ser gerne at vi siger farvel til:
1) Rømer - synes at han er for langsomt om at komme tilbage sin plads som backs. Og synes at han kan ikke udvikling sig bedre..

2) Poulsen - han er efterhånden også lidt for gammel til midtbane og synes at han har miste gnist, da sparv stjæler hans pladser over det hele midtbane..

3) pusic - synes at holdet har svære ved at samarbejde med ham da holdet ikke på rigtig har forstået hvordan han spiller på banen.. Og han er måske den mest dårligst af alle holdet om at holde på bolden..

Ønsketræk: ny cheftræner!! Og steinlein skal fandeme holde op med at bestemme over træner om hvordan de skal spilles.. Bare cheftræner overholder FCMs koncept.

Også ønsker så meget at individuelle spiller skal bliver sin pladserne på banen og kender sin plads. Og kommer tilbage på plads så hurtigst så snart vi har tabt bolden til anden holdet og være nu sød at LAD VÆRE med at sende begge baks for langt frem på banen!!!!!!

Forhånden tak.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Henker: jeg er ikke ligefrem helt enig i det du skriver..

1. En ny reserve VB kan måske komme på tale. Men HB er vi dækket ok på selvom vi fraregner bach bak. Rømer og nissen bliver kun bedre ved at få lov til at spille.

2. Sparv har i mange kampe været en af de allervigtigste spillere på holdet, og leverer en stærk indsats stort set hver gang.

3. I angrebet har vi al den konkurrence vi har brug for, når spillerne altså er klar.. Urena, Onuachu og Pusic + kadlec. Jeg mener faktisk at pusic gør det ganske fint når han får bolden lige omkring feltet, han er ikke en spiller der selv går ind og sætter 2-3 mand og banker den i kassen, men han skal bare være i boksen..

Ang. afgange:
1. Jeg ser stadig en fornuftig fremtid i rømer.

2. sparv og polle dækker på ingen måde samme rolle. Polle laver stadig rigtig mange gode løb og afleveringer, selvom det måske ikke er så spektakulært.

3. Well du kan have ret i at vi har fået for lidt ud af Pusic, men det mener jeg ikke er hans fejl.

Ny cheftræner kan jeg godt være med på. Ang. steinlein er der vel ikke nogen af os der ved 100% hvor meget han bestemmer?

Angående backs så er det jo netop en del af vores spil at backs skal gå med frem og måske sende bolden ind i feltet. Når vi angriber har vi stadig et 3-mands forsvar i form af 2 forsvarsspillere og en DM der ligger lidt længere fremme.
Men ja vigtigt at de så også komme med hjem igen..

Xinx
Geografisk sted: København

Indlæg af Xinx »

henker skrev:Synes at vi trænger virkelig nogle gode spillere som vi virkelig vil undgå at føle os handicap..

1) En nye backs til hver side. - Rømer durer ikke længere, bach bak bliver mere og mere langsommere.. Det er på tiden at han overtage ass. Spil træneren nu efter sommerferien.

2) vi trænger også en stærk DCM som kan lukke huler i defensiv. Og ikke løber rundt over hele banen og forsøger at overtager andres opgaver, som sparv tydeligvis gør.

3) en angriber som ved hvad han skal med bolden og har målnæse hver gang.. Det har pusic ikke med bold.. og forhåbentlig får kadlic smelte sig bedre efter sommerferien Sammen med holdet. Og får en konkurrence om pladser som ved hvad han skal med bolden.

1) Rømer - synes at han er for langsomt om at komme tilbage sin plads som backs. Og synes at han kan ikke udvikling sig bedre..

2) Poulsen - han er efterhånden også lidt for gammel til midtbane og synes at han har miste gnist, da sparv stjæler hans pladser over det hele midtbane..

3) pusic - synes at holdet har svære ved at samarbejde med ham da holdet ikke på rigtig har forstået hvordan han spiller på banen.. Og han er måske den mest dårligst af alle holdet om at holde på bolden..

Ønsketræk: ny cheftræner!! Og steinlein skal fandeme holde op med at bestemme over træner om hvordan de skal spilles.. Bare cheftræner overholder FCMs koncept.

Også ønsker så meget at individuelle spiller skal bliver sin pladserne på banen og kender sin plads. Og kommer tilbage på plads så hurtigst så snart vi har tabt bolden til anden holdet og være nu sød at LAD VÆRE med at sende begge baks for langt frem på banen!!!!!!

Forhånden tak.
1: Vi mangler ikke rigtig en højreback. Vi har heldigvis tre spillere til den plads: Bak, Rømer og NK. NK synes jeg helt klart er fremtiden mand og kommende kaptajn.

2: Vi spiller ikke sådan mere. Vi spiller med en spillende DM, der sætter spillet op og er bevægelig. I andre kampe, når vi spiller med en decideret DM, så udfylder Sparv rollen fint. Jeg synes dog, vi mangler en som reserve for hr. Sparv.

3: Jeg ved ikke hvad du mener med "ved hvad han skal med bolden", men det er rigtigt, at Pusic ikke er teknisk så god med bolden som resten af vores offensive spillere. Dog er han meget bedre end Duncan til at dele bolden rundt (og mere bevægelig, hurtigere og mere agressiv). Udover ham, har vi Kadlec og Urena, som hver har deres spidskompetence og udover de to har vi også Onuachu.

Af de navne du nævner, som du ser skal væk fra klubben, kan jeg måske være enig omkring Rømer. Ham ser jeg ikke udvikle sig yderligere og hans nuværende niveau er ikke et tophold værdig. Han kan dog både dække højre back og midtbane, så det er lidt svært at finde en erstatning for ham.

Pusic er jeg slet ikke enig i. Han har scoret 4 mål i de seneste 5 kampe, og han er vores klart bedste angriber. 10 mål har han scoret i 1400 spillede minutter i ligaen.
JP er faldet en del i niveau ifht. sidste sæson, men det er ikke en vi skal af med. Vi skal dog starte med at finde en erstatning for ham, men hans rutine og lederskab kan vi endnu ikke undvære i truppen.

Jeg forstår ikke helt din sidste del.

fcmguld2015

Indlæg af fcmguld2015 »

henker skrev:Synes at vi trænger virkelig nogle gode spillere som vi virkelig vil undgå at føle os handicap..

Forhånden tak.
Vi har da et seriøst problem, hvis vi ikke som klub er i stand til at udvikle en spiller på 22 år
som kan runde 100 kampe i nær fremtid.

Derudover tror jeg faktisk, at han fra start var tænkt som midtbane - og i virkeligheden kun har dækket backen på grund skader. Om han skal væk eller ej -det har jeg ingen holdning til. Synes egentlig han har gjort det ganske fint - og er lidt tilhænger af at der er et overtal af spillere fra akademiet.

Synes Nissen har gjort det fantastisk - men han er da om nogen lang tid om at komme retur.
Derudover må vi forvente, at der kommer en nedtur for ham også(sker altid for unge spillere).

Alle spillere i den nuværende trup kan jo erstattes af nye og langt bedre spillere - det er jo kun et spørgsmål om penge. Men er vi som klub interesserede i det?

henker

Indlæg af henker »

Synes selv at nissen og novak har gjort det meget godt.. Bedre end forventet.. Men jeg mener bare at hvis de er skadet. Så er vi handicap på den området. Derfor synes jeg at rømer. Bak opfylder ikke det.

Fcm bør bruge mere oftere banggaard, han er en kæmpe talenter.. Jeg fornemmer at han er mere rolig med bolden.. Og leverer sikre bold..

Desuden mangler vi jo en DCM som kan lukke huler i defensiv. Og synes nu at det virker rigtig mærkeligt hvis sparv bruges til at støtte offensiv. Så burde han ikke står som DCM..vel??

Må bare sige ærlig at Poulsens tid er snart forbi. Da han er mest dygtige til at spille playmaker, gode lange levering og frispark.. Men hans kondition og fysisk er ikke der længere.. Lad olsson eller duelund tager over og bygge videre. Men de to unge talenter skal trænes meget mere med fysisk og holde på bolden..

Efter min mening har fcm stærkt brug for en angriber som kan spille mod 2-3 mand.. Det kan pusic og urena ikke. Efter min mening er urena en stor flop og fejlkøb.
Big paul kan forbedres. Men ikke så meget som jeg selv regner ud..

Xinx

Indlæg af Xinx »

henker skrev:Synes selv at nissen og novak har gjort det meget godt.. Bedre end forventet.. Men jeg mener bare at hvis de er skadet. Så er vi handicap på den området. Derfor synes jeg at rømer. Bak opfylder ikke det.

Fcm bør bruge mere oftere banggaard, han er en kæmpe talenter.. Jeg fornemmer at han er mere rolig med bolden.. Og leverer sikre bold..

Desuden mangler vi jo en DCM som kan lukke huler i defensiv. Og synes nu at det virker rigtig mærkeligt hvis sparv bruges til at støtte offensiv. Så burde han ikke står som DCM..vel??

Må bare sige ærlig at Poulsens tid er snart forbi. Da han er mest dygtige til at spille playmaker, gode lange levering og frispark.. Men hans kondition og fysisk er ikke der længere.. Lad olsson eller duelund tager over og bygge videre. Men de to unge talenter skal trænes meget mere med fysisk og holde på bolden..

Efter min mening har fcm stærkt brug for en angriber som kan spille mod 2-3 mand.. Det kan pusic og urena ikke. Efter min mening er urena en stor flop og fejlkøb.
Big paul kan forbedres. Men ikke så meget som jeg selv regner ud..
Jeg synes, du gentager lidt dig selv uden at svare på nogle af de svar du har fået. :-)

henker

Indlæg af henker »

Sorry.. Men jeg prøver jo uddele min tanker..

Xinx

Indlæg af Xinx »

henker skrev:Sorry.. Men jeg prøver jo uddele min tanker..
Det er på ingen måde for at angribe dig personligt, men jeg synes bare ikke, at diskussionen kommer videre, hvis man bare gentager sig selv.

Du nævner for eksempel i din sidste post:
henker skrev:Desuden mangler vi jo en DCM som kan lukke huler i defensiv.
Det har jeg allerede givet dig et svar på. Så enten er du uenig med mig, men ikke gider at argumentere, hvorfor du mener du er uening, eller også læser du ikke andres indlæg.

Låst