SL: FCM - BIF

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

SL: FCM - BIF

Indlæg af Kongeren82 »

Tid: 3/4 2016. kl. 18.00
Sted: MCH Arena, Herning
TV: TV 3+
Vejret: ca. 15 grader og tørt

Nu er landsholdspausen snart ovre og vi er atter klar til SL bold.
Det store spørgsmål er for vort vedkommende, hvad vi har brugt pausen på. Indtil videre ser det ud til at Thorup også står på side linien til denne kamp. Alle mand har overståede karantæner, så det er kun de "sædvanlige" der sidder ude med skader.

Vi kommer til at møde et mandskab der er mindst lige så svingende som os selv, og IMO kan det blive både fugl og fisk. Jeg tror vi får Rømer at se tilbage på HB og flg. starter

Billede

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Re: SL: FCM - BIF

Indlæg af Kongeren82 »

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thor ... r-formdyk/

Det lader til at Royer ikke performet i optakten og det samme med Duelund. De må godt nok have været under niveau da der ikke er nogen i starteren der har over performet, så umiddelbart burde de kunne slå de nævnte af.

Håber at se Royer få chancen på Søndag evt. som erstatning for Rilwan.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kongeren82 skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thor ... r-formdyk/

Det lader til at Royer ikke performet i optakten og det samme med Duelund. De må godt nok have været under niveau da der ikke er nogen i starteren der har over performet, så umiddelbart burde de kunne slå de nævnte af.

Tænker hvorfor melde sådan ud nu. Hvad er ideen bag?

Lige hvad jeg kan se af mulige grunde
1. Opbakning til de 2 spillere offentligt og forsøge at højne deres moral
2. Bringe os fans tættere på og lade os vænne os til tanken med Duelund og Royer i startopstillingen.
3. Gøre det sværrere for BIF at forberede sig
4. Basalt for bringe en nyhed og lade folk huske FCM (branding)
5. Undskyldning af de dårligere resultater, formdyk i truppen.
6. Bringe håb til os, at fremtiden kan være bedre end fortiden pga. formdyk.

1. Den jeg måske tror mest på og i forlængelse af snakken om at han er ved at miste omklædningsrummet. Så kan man diskutere om det er et godt eller skidt at det bliver bragt med i medierne.
2. Ligner ikke Thorup, tror han godt kan lide overraskelsesmomentet.
3.-6. Tja... Måske.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:
Kongeren82 skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/thor ... r-formdyk/

Tænker hvorfor melde sådan ud nu. Hvad er ideen bag?

Lige hvad jeg kan se af mulige grunde
1. Opbakning til de 2 spillere offentligt og forsøge at højne deres moral
2. Bringe os fans tættere på og lade os vænne os til tanken med Duelund og Royer i startopstillingen.
3. Gøre det sværrere for BIF at forberede sig
4. Basalt for bringe en nyhed og lade folk huske FCM (branding)
5. Undskyldning af de dårligere resultater, formdyk i truppen.
6. Bringe håb til os, at fremtiden kan være bedre end fortiden pga. formdyk.

1. Den jeg måske tror mest på og i forlængelse af snakken om at han er ved at miste omklædningsrummet. Så kan man diskutere om det er et godt eller skidt at det bliver bragt med i medierne.
2. Ligner ikke Thorup, tror han godt kan lide overraskelsesmomentet.
3.-6. Tja... Måske.
Ryger Thorup hvis vi vinder? Er han helt ude på vippen pt? Thomas Frank er ledig og kan tiltræde øjeblikkeligt hvis i fyrer ham :lol: Fra en DBU-træner til en anden :lol:

Spøg til side. Kampen bliver spændende da en evt vinder virkelig får kontakt til top to især hvis FCK vinder over Haderslev...
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Thorup er helt sikkert presset. Om han ryger ved et nederlag på søndag, ved jeg selvsagt intet om, men den sidste melding fra ham var, at han udemærket er klar over, at der skal vindes nogle kampe.

Thomas Frank i FCM tror jeg ikke et sekund på. Ved godt det var skrevet i spøg fra din side ThygeM, men sker det, så ved jeg snart ikke.... det sker ikke! :)

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes egentlig Thorup svarer meget godt på kritikken i diverse medier, forhåbentlig kan vi se en bedring på søndag, vi trænger til sejre.

Jeg er optimist (som altid), jeg tror vi vinder med et par kasser. Forhåbentlig kan vi holde buret rent, det trænger vi også til :-)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Cortez skrev:Thorup er helt sikkert presset. Om han ryger ved et nederlag på søndag, ved jeg selvsagt intet om, men den sidste melding fra ham var, at han udemærket er klar over, at der skal vindes nogle kampe.

Thomas Frank i FCM tror jeg ikke et sekund på. Ved godt det var skrevet i spøg fra din side ThygeM, men sker det, så ved jeg snart ikke.... det sker ikke! :)

/Cortez
TF er en flink fyr men han er ikke en seniortræner men dansk fodbold har det med at lave overraskelser :D Men der er vel ingen tvivl om at Thorups sæde er temmelig varmt pt?
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg tror de næste to kampe bliver afgørende for Thorup. Taber vi til Brøndby og ikke mindst, taber vi derbyet, så tror jeg han ryger. Spillerne skal også til at tage sig sammen. Det er nu engang ikke træneres skyld, hvis en spiller ikke kan score på en kæmpe chance, eller laver en stor fejl i forsvaret..

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Vi skal simpelthen vinde over Brøndby. Alt andet er ikke godt nok. Det er nu vi skal i gang. forhåbentlig kan vi nu begynde at se hvor JT vil hen med det her hold. Den med at vi inke har kunnet træne køber jeg ikke længere. Hans aftryk skal simpelthen kunne mærkes og ses.

6 point i de næste to og så har vi og JT lidt ro på igen. Står vi derimod uden sejr så tror jeg ikke på Europa med Thorup ved roret. Så må tøjlerne overtages af en anden. Om det så er en serie træner
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

mousebreaker skrev:Så må tøjlerne overtages af en anden. Om det så er en serie træner

Boye Habekost vinder ALT med Billund og er lige rykket op med dem og er da ikke så fjernt fra Herning/Ikast. :)

Undskyld hvis jeg gentager mig selv, men synes det er fedt med en UEFA-Pro træner i serie fodbold :lol:

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Noerum skrev:Jeg tror de næste to kampe bliver afgørende for Thorup. Taber vi til Brøndby og ikke mindst, taber vi derbyet, så tror jeg han ryger. Spillerne skal også til at tage sig sammen. Det er nu engang ikke træneres skyld, hvis en spiller ikke kan score på en kæmpe chance, eller laver en stor fejl i forsvaret..
Jeg tror og håber ikke han får flere kampe hvis vi taber søndag. Så venter jeg kun på hvornår vi trykker på knappen.

Hvis Thorup kunne vende denne meget negative stime havde han gjort det for længst. Han er mega presset, og det er fra alle sider.

Vi skal nødig lave en Brøndby hvor TF sad alt for længe, og hvor der heller ikke kunne ses en udvikling.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

tatoo skrev: Vi skal nødig lave en Brøndby hvor TF sad alt for længe, og hvor der heller ikke kunne ses en udvikling.
Gik nu meget godt med Riddersholm ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hvis vi skal tale lidt om selve kampen, skal den heldigvis spilles i Herning og ikke på Brøndbys uduelige græstæppe.

Jeg vil gerne hvis vi kan stille med dem her
Billede

Eftersom det nok ikke er muligt, utrolig det blot er 7-8 måneder siden.

Synes der til den her opstilling er flere spørgsmål der er værd at vende.

- Dahlin er på vej tilbage. Andersen synes jeg egentlig har gjort det ok. Er en 90 % Dahlin bedre end en 100 % Andersen?
- Rømer er valgbar igen, efter NK har gjort det fantastisk uimponeret i mellemtiden. Rømers hurtighed kan dog måske være en fordel mod BIF.
- Banggaard har spillet fantastisk i hans u21-landskampe, synes egentlig han er god nok til at starte. Men vil helst ikke pille Kian eller Bodurov af holdet.
- Jakob Poulsen, mener PT ikke han er blandt vores bedste 11, og de kampe hvor han har været anfører har holdet ikke præsteret.
Hvis han kommer tilbage i omdrejninger er han dog vigtig. Skal han have snor?
- Duelund, bedste spiller på u19 landsholdet og fik både scoret og assisteret. Hvorfor ikke spilletid til måske det største talent. Vil dog kræve en anden ikke spiller. Ville helst han spillede i stedet for JP, sker nok næppe.
- Pusic/Paul, vi har haft den før og er vel stadigvæk aktuel. Hælder dog til Pusic til at løbe og Paul som supersub. Hvis det var på BIF's uduelige bane ville jeg måske have tænkt omvendt.
- Rilwan. Synes at læse en del her på graven ikke har været super imponeret. Jeg har nok ingen skarp analyse på ham, men synes han fighter godt, som noget af det vi mangler pt. Mangler dog lidt slut produkt i mine øjne. Spilletid til en, der måske er væk efter sommer?

Jeg vil vælge

Andersen
Rømer - Kian - Bodurov - Novak
Sparv
Sisto - JP - Olsson - Kadlec
Pusic.

Bænk
Dahlin, Banggard, NK, Duelund, Rilwan, Paul, Royer/Urena.

Egentlig vil jeg helst se Duelund i stedet for JP og med Sparv som anfører, men tør nok ikke for alvor at tro/håbe på det.

Ellers er det i høj grad "den kedelige" opstilling, tror på kontinuitet og ro i truppen skal være med til at vende skuden for os.
Lidt paradoksalt når jeg mener vi skal skifte anfører, men små ændringer af gangen til at navigerer rundt om isbjerget.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Steffen am skrev:Hvis vi skal tale lidt om selve kampen, skal den heldigvis spilles i Herning og ikke på Brøndbys uduelige græstæppe .
Heldigvis! Den bane er simpelthen en skandale. Problemet er at underlaget er 15 år gammelt så selv om man for under et år siden kom nyt græs på er den tilbage i samme dårlige stand. Sidste år blev der lovet at den skulle laves inden vinter hvilket ikke skete og nu står vi så med en pløjemark igen :evil: men det passer nu også bedre til Auris form for fodbold :lol:

Besvar