Det højner moralen på en kedelig onsdag
Forstærkninger fra Akademiet?
-
Kongeren82
- Indlæg: 311
- Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
u18 landsholdet har samling 15.-17. spiller 2 landskampe mod Bulgarien (i Bulgarien)
Her er vores Nikolaj Kirk med, Nordsjælland har 3.
u19 landsholdet tager til Serbien 20.-30. hvor vi har
Raahauge, Munksgaard, NK, Duelund og Thycosen er med, Nordsjælland har 1.
Er det ikke en lidt speciel situation?
u19 spiller kamp mod Nordsjælland d. 19. der meget vel kan afgøre Youth-League pladsen.
Ydermere er NK, Duelund og tildels Thycosen i spil til superligakampen mod SønderjyskE kampen d. 20.,
men kan naturligvis ikke være 2 steder på en gang.
Reserveligaen d. 21. mod Esbjerg er selvfølgelig mindre vigtigt.
Her er vores Nikolaj Kirk med, Nordsjælland har 3.
u19 landsholdet tager til Serbien 20.-30. hvor vi har
Raahauge, Munksgaard, NK, Duelund og Thycosen er med, Nordsjælland har 1.
Er det ikke en lidt speciel situation?
u19 spiller kamp mod Nordsjælland d. 19. der meget vel kan afgøre Youth-League pladsen.
Ydermere er NK, Duelund og tildels Thycosen i spil til superligakampen mod SønderjyskE kampen d. 20.,
men kan naturligvis ikke være 2 steder på en gang.
Reserveligaen d. 21. mod Esbjerg er selvfølgelig mindre vigtigt.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Nogen der kan svare på om hvilken position Nissen er tiltænkt på førsteholdet?
Back, kant, 6'er?
Back, kant, 6'er?
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Tror der kan svares på flere måder på dette spørgsmål.WBW skrev:Nogen der kan svare på om hvilken position Nissen er tiltænkt på førsteholdet?
Back, kant, 6'er?
På kortsigt på A-holdet er svaret højre back.
Men der er endnu en landsholdsspiller i Munksgaard jo også på vej tilbage i form.
Tror svaret over tid bliver allrounder. Han har stort set spillet alle positioner undtagen angriber og målmand.
Men mener hvis du spørger ham, vil han sige han er venstreback.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
inde med dem og giver dem chance:
GK :Wolanski (24),Raahauge
DEF:Dirks Riss, Nicolaisen,
L Back: Hagelskjær
R Back: Munksgaard og Nissen
DMC: Ogungbaro
MC: Ashiro, Kaan, Vang, Erik Braun, Winther johansen, Rutikanga.
Kanter: Thychosen, Baba David.
Angriber: Sterring og Ludvig Thomsen.
GK :Wolanski (24),Raahauge
DEF:Dirks Riss, Nicolaisen,
L Back: Hagelskjær
R Back: Munksgaard og Nissen
DMC: Ogungbaro
MC: Ashiro, Kaan, Vang, Erik Braun, Winther johansen, Rutikanga.
Kanter: Thychosen, Baba David.
Angriber: Sterring og Ludvig Thomsen.
-
Chiquizito92
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Så, skal vi bare stille med et ungdomshold, sende alle rutinerede spillere over 20 videre og lave en "Ultra FCN" ?henker skrev:inde med dem og giver dem chance:
GK :Wolanski (24),Raahauge
DEF:Dirks Riss, Nicolaisen,
L Back: Hagelskjær
R Back: Munksgaard og Nissen
DMC: Ogungbaro
MC: Ashiro, Kaan, Vang, Erik Braun, Winther johansen, Rutikanga.
Kanter: Thychosen, Baba David.
Angriber: Sterring og Ludvig Thomsen.
- Det er useriøst bare at lave en lang liste med (ungdoms)spillere. Hvorfor mener du at netop disse skal ind omkring førsteholdstruppen?
Basre for at nvne et eksempelv kan jeg virkelig ikke se hvad Musefiu Ashiru har vist i Skive, som berettiger til at satse på ham frem for eksempelvis en Anderson, som du så til gengæld ikke har med.
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Ind med dem hvorhen og hvornår?
- Wolanski har ikke gået på akademiet, men er da formentlig dygtig.
- Nicolaisen er skadet
- Ogungbaro har ikke spillet i noget tid?
- Erik Braun er ophævet og skulle være tilbage i KBH.
- Baba David er udlejet.
- Ashiro? Hvis du mener Ashiru er han også udlejet
- Kaan er jeg ikke med på hvem er?
- Wolanski har ikke gået på akademiet, men er da formentlig dygtig.
- Nicolaisen er skadet
- Ogungbaro har ikke spillet i noget tid?
- Erik Braun er ophævet og skulle være tilbage i KBH.
- Baba David er udlejet.
- Ashiro? Hvis du mener Ashiru er han også udlejet
- Kaan er jeg ikke med på hvem er?
-
Chiquizito92
- Indlæg: 135
- Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Ser ud til vi er temmeligt enige, Steffen.Steffen am skrev:Ind med dem hvorhen og hvornår?
- Wolanski har ikke gået på akademiet, men er da formentlig dygtig.
- Nicolaisen er skadet
- Ogungbaro har ikke spillet i noget tid?
- Erik Braun er ophævet og skulle være tilbage i KBH.
- Baba David er udlejet.
- Ashiro? Hvis du mener Ashiru er han også udlejet
- Kaan er jeg ikke med på hvem er?
Kaan må være Kairinen - ham finnen vi købte i januars
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Tror jeg vi erChiquizito92 skrev: Ser ud til vi er temmeligt enige, Steffen.
Kaan må være Kairinen - ham finnen vi købte i januars
Ah.. ok.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Jeg mener at vi burde tester disse spillere og finder ud af om de er gode nok til A holdet pga alder... 18-19 årige skal jo ikke bliver ved med at være på u-19 hele tid. Og lade de unge 16-17 årige test sin egen styrke mod højere niveau.. Bare min synspunkter - men kender ikke individuelle spiller.. Såeh..
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
henker skrev:Jeg mener at vi burde tester disse spillere og finder ud af om de er gode nok til A holdet pga alder... 18-19 årige skal jo ikke bliver ved med at være på u-19 hele tid. Og lade de unge 16-17 årige test sin egen styrke mod højere niveau.. Bare min synspunkter - men kender ikke individuelle spiller.. Såeh..
Så det ville være en ide at lade nogen vurdere hvilke af alle disse unge spillere der skal testes på højeste niveau, og hvornår.
Må jeg foreslå trænerteamet, da de jo må have indgående kendskab til samtlige spillere.
Personlig holdning
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Nu var jeg i en anden tråd ved at bande lidt over danske sportsjournalister.
Men de hjælper godt nok heller ikke dem selv, basal faktatjek bruger de ikke.
15 er vel også ingenting
http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... ch=1#match
Men de hjælper godt nok heller ikke dem selv, basal faktatjek bruger de ikke.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nissen-fcmRasmus Nissen har ingen ungdomslandskampe på CVet, men han har været en del af det hold, som tidligere på sæsonen førte FC Midtjyllands U19-hold frem til knockoutfasen i ungdommens svar på Champions League.
15 er vel også ingenting
http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... ch=1#match
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Ja, håbløst.
Fair nok at bande over de danske sportsjournalister (jeg er selv en gammel af slagsen), men vil dog gætte på, at skribenten fra D'bold nok mere er en glad amatør end en sportsjournalist. Så sjusket er en professionel sportsjournalist sjældent, at man ikke tjekker noget så simpelt i f.eks. DBUs landsholdsdatabase.
Fair nok at bande over de danske sportsjournalister (jeg er selv en gammel af slagsen), men vil dog gætte på, at skribenten fra D'bold nok mere er en glad amatør end en sportsjournalist. Så sjusket er en professionel sportsjournalist sjældent, at man ikke tjekker noget så simpelt i f.eks. DBUs landsholdsdatabase.
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Der må jo trods alt værre nogen fra tipsbladet, der siger god for den.
Men ok, point taken.
Men ok, point taken.
-
Steffen am
- Indlæg: 5398
- Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Så en time mellem Midtjylland - FCN u19 i lørdags. (4-1)
Er stærkt imponeret over vores unge, der sender Danmarks næstbedste u19 mandskab hjem med en snitter på 4-1, hvor hele holdet spillede modent og med stor selvtillid.
Nordsjælland spillede meget risikofyldt til sidst, hvorfor det nok også blev 4-1, men stærkt af forsvaret og stå imod. Thomsen gjorde det naturligvis stærkt med 3 mål, forstår virkelig at stå det rigtige sted og så Thycosen som stod for meget af det offensive, var konstant farlig og tog mange kloge løb.
Nikolaj Kirk der spillede sin 3. kamp i ugen (har spillet 2 kampe mod Bulgarien u18), spillede også en stærk kamp i mine øjne
Duelund og NK var naturligvis ikke med og Nicolaisen og Anderson var skadet.
Er stærkt imponeret over vores unge, der sender Danmarks næstbedste u19 mandskab hjem med en snitter på 4-1, hvor hele holdet spillede modent og med stor selvtillid.
Nordsjælland spillede meget risikofyldt til sidst, hvorfor det nok også blev 4-1, men stærkt af forsvaret og stå imod. Thomsen gjorde det naturligvis stærkt med 3 mål, forstår virkelig at stå det rigtige sted og så Thycosen som stod for meget af det offensive, var konstant farlig og tog mange kloge løb.
Nikolaj Kirk der spillede sin 3. kamp i ugen (har spillet 2 kampe mod Bulgarien u18), spillede også en stærk kamp i mine øjne
Duelund og NK var naturligvis ikke med og Nicolaisen og Anderson var skadet.