Forstærkninger fra Akademiet?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kongeren82
Indlæg: 311
Tilmeldt: 2. aug 2013, 13:40
Geografisk sted: Aalborg

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Kongeren82 »

Steffen am skrev:Fin goal show og optakt til weekenden :)
https://www.youtube.com/watch?v=D1JGrmu8tpU
Det højner moralen på en kedelig onsdag :D

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

u18 landsholdet har samling 15.-17. spiller 2 landskampe mod Bulgarien (i Bulgarien)
Her er vores Nikolaj Kirk med, Nordsjælland har 3.

u19 landsholdet tager til Serbien 20.-30. hvor vi har
Raahauge, Munksgaard, NK, Duelund og Thycosen er med, Nordsjælland har 1.

Er det ikke en lidt speciel situation?
u19 spiller kamp mod Nordsjælland d. 19. der meget vel kan afgøre Youth-League pladsen.

Ydermere er NK, Duelund og tildels Thycosen i spil til superligakampen mod SønderjyskE kampen d. 20.,
men kan naturligvis ikke være 2 steder på en gang.

Reserveligaen d. 21. mod Esbjerg er selvfølgelig mindre vigtigt.

WBW
Indlæg: 463
Tilmeldt: 18. mar 2011, 10:13

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af WBW »

Nogen der kan svare på om hvilken position Nissen er tiltænkt på førsteholdet?

Back, kant, 6'er?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

WBW skrev:Nogen der kan svare på om hvilken position Nissen er tiltænkt på førsteholdet?

Back, kant, 6'er?
Tror der kan svares på flere måder på dette spørgsmål.

På kortsigt på A-holdet er svaret højre back.
Men der er endnu en landsholdsspiller i Munksgaard jo også på vej tilbage i form.

Tror svaret over tid bliver allrounder. Han har stort set spillet alle positioner undtagen angriber og målmand.
Men mener hvis du spørger ham, vil han sige han er venstreback.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af henker »

inde med dem og giver dem chance:

GK :Wolanski (24),Raahauge
DEF:Dirks Riss, Nicolaisen,
L Back: Hagelskjær
R Back: Munksgaard og Nissen
DMC: Ogungbaro
MC: Ashiro, Kaan, Vang, Erik Braun, Winther johansen, Rutikanga.
Kanter: Thychosen, Baba David.
Angriber: Sterring og Ludvig Thomsen.

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Chiquizito92 »

henker skrev:inde med dem og giver dem chance:

GK :Wolanski (24),Raahauge
DEF:Dirks Riss, Nicolaisen,
L Back: Hagelskjær
R Back: Munksgaard og Nissen
DMC: Ogungbaro
MC: Ashiro, Kaan, Vang, Erik Braun, Winther johansen, Rutikanga.
Kanter: Thychosen, Baba David.
Angriber: Sterring og Ludvig Thomsen.
Så, skal vi bare stille med et ungdomshold, sende alle rutinerede spillere over 20 videre og lave en "Ultra FCN" ?

- Det er useriøst bare at lave en lang liste med (ungdoms)spillere. Hvorfor mener du at netop disse skal ind omkring førsteholdstruppen?

Basre for at nvne et eksempelv kan jeg virkelig ikke se hvad Musefiu Ashiru har vist i Skive, som berettiger til at satse på ham frem for eksempelvis en Anderson, som du så til gengæld ikke har med.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Ind med dem hvorhen og hvornår?

- Wolanski har ikke gået på akademiet, men er da formentlig dygtig.
- Nicolaisen er skadet
- Ogungbaro har ikke spillet i noget tid?
- Erik Braun er ophævet og skulle være tilbage i KBH.
- Baba David er udlejet.
- Ashiro? Hvis du mener Ashiru er han også udlejet
- Kaan er jeg ikke med på hvem er?

Chiquizito92
Indlæg: 135
Tilmeldt: 17. jul 2015, 12:32

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:Ind med dem hvorhen og hvornår?

- Wolanski har ikke gået på akademiet, men er da formentlig dygtig.
- Nicolaisen er skadet
- Ogungbaro har ikke spillet i noget tid?
- Erik Braun er ophævet og skulle være tilbage i KBH.
- Baba David er udlejet.
- Ashiro? Hvis du mener Ashiru er han også udlejet
- Kaan er jeg ikke med på hvem er?
Ser ud til vi er temmeligt enige, Steffen.

Kaan må være Kairinen - ham finnen vi købte i januars ;)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Chiquizito92 skrev: Ser ud til vi er temmeligt enige, Steffen.

Kaan må være Kairinen - ham finnen vi købte i januars ;)
Tror jeg vi er :)

Ah.. ok.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af henker »

Jeg mener at vi burde tester disse spillere og finder ud af om de er gode nok til A holdet pga alder... 18-19 årige skal jo ikke bliver ved med at være på u-19 hele tid. Og lade de unge 16-17 årige test sin egen styrke mod højere niveau.. Bare min synspunkter - men kender ikke individuelle spiller.. Såeh..

admin 3
Indlæg: 339
Tilmeldt: 25. maj 2009, 10:48

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af admin 3 »

henker skrev:Jeg mener at vi burde tester disse spillere og finder ud af om de er gode nok til A holdet pga alder... 18-19 årige skal jo ikke bliver ved med at være på u-19 hele tid. Og lade de unge 16-17 årige test sin egen styrke mod højere niveau.. Bare min synspunkter - men kender ikke individuelle spiller.. Såeh..



Så det ville være en ide at lade nogen vurdere hvilke af alle disse unge spillere der skal testes på højeste niveau, og hvornår.

Må jeg foreslå trænerteamet, da de jo må have indgående kendskab til samtlige spillere.

Personlig holdning

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Nu var jeg i en anden tråd ved at bande lidt over danske sportsjournalister.

Men de hjælper godt nok heller ikke dem selv, basal faktatjek bruger de ikke.
Rasmus Nissen har ingen ungdomslandskampe på CVet, men han har været en del af det hold, som tidligere på sæsonen førte FC Midtjyllands U19-hold frem til knockoutfasen i ungdommens svar på Champions League.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nissen-fcm

15 er vel også ingenting :roll:
http://www.dbu.dk/landshold/Landsholdsd ... ch=1#match

hviid
Indlæg: 438
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af hviid »

Ja, håbløst.
Fair nok at bande over de danske sportsjournalister (jeg er selv en gammel af slagsen), men vil dog gætte på, at skribenten fra D'bold nok mere er en glad amatør end en sportsjournalist. Så sjusket er en professionel sportsjournalist sjældent, at man ikke tjekker noget så simpelt i f.eks. DBUs landsholdsdatabase.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Der må jo trods alt værre nogen fra tipsbladet, der siger god for den.

Men ok, point taken.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

Indlæg af Steffen am »

Så en time mellem Midtjylland - FCN u19 i lørdags. (4-1)

Er stærkt imponeret over vores unge, der sender Danmarks næstbedste u19 mandskab hjem med en snitter på 4-1, hvor hele holdet spillede modent og med stor selvtillid.

Nordsjælland spillede meget risikofyldt til sidst, hvorfor det nok også blev 4-1, men stærkt af forsvaret og stå imod. Thomsen gjorde det naturligvis stærkt med 3 mål, forstår virkelig at stå det rigtige sted og så Thycosen som stod for meget af det offensive, var konstant farlig og tog mange kloge løb.
Nikolaj Kirk der spillede sin 3. kamp i ugen (har spillet 2 kampe mod Bulgarien u18), spillede også en stærk kamp i mine øjne :)

Duelund og NK var naturligvis ikke med og Nicolaisen og Anderson var skadet.

Besvar