Optakt: FCM VS. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Optakt: FCM VS. FCK

Indlæg af Steffen am »

Hvis man kigger på noget som det offensive pres, mener i virkelig at der INGEN fremskridt var fra Aab kampen til Fck?

Der er KLART forbedrings potentiale, men synes der var et (lille) skridt i den rette retning.
Noerum skrev:Hvis nogen så optakten til kampen, så blev Thorup spurgt direkte, om han gerne ville ha' beholdt Duncan. Han kom selvfølgelig med et diplomatisk svar, men det var ret tydeligt, at det ville han gerne. Thorup foretrak jo tydeligvis Duncan fremfor Pusic, Paul og Urena.
Bed jeg også mærke i. Der stemte det Thorup sagde med hans kropssprog og verbalt ikke helt overens.
Virker til at der også er noget intern kommunikation, der kunne være bedre.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:
Ravnen skrev:Sisto forstår ikke hvorfor han blev sat af: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... up-hvorfor

Det forstår jeg egentlig heller ikke...
Wow, det lover ikke godt.
Thorup sagde til tv3sport at han havde snakket med Sisto om at han ikke skulle spille en hel kamp.

Ud fra den artikel er der ikke noget der tyder på at der har været snak om netop det.

Enten er der virkelig uheldig miskommunikation eller også er der en der lyver.
Og jeg kan ikke se hvorfor Sisto skulle lyve.
Ja det her er rigtig skidt. Når en træner står på direkte tv og siger at han og spilleren har snakket sammen om at spilleren ikke skulle spille en hel kamp og så spilleren efterfølgende går ud og siger at han ikke forstår hvorfor han er "sat af". Så har vi altså et problem.

Håber at det er noget misforståelse.
Cortez skrev:Det allermest bekymrende er, at der ikke er en udvikling af vores spil at spore. Det var det vinteropstarten skulle bruges til at indarbejde. Det falder tilbage på trænerteamet.

/Cortez
Enig.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TheLegend skrev:Jeg var utrolig negativ da jeg gik i seng i går, og jeg er stadig meget negativ i dag. Jeg har generelt altid støttet vores trænere igennem tiderne, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har været den store fan af JT. Jeg mener, at mange af sejrene vi fik i starten i året udelukkende var fordi de stadig havde en vis % "Glenvildskab" i sig, og stadig havde deres gamle offensive næser i sig. Vores sprudlende offensive spil stoppede ret hurtigt inde i sæsonen så vidt jeg husker? Og når vores betondefensiv heller ikke fungere mere, ser det virkelig sort ud.
Enig
TheLegend skrev:Altså helt ærligt. Nu er der gået 7 kampe med 1 sejr, som flere nævner, og det offensive har jo langt hen ad vejen været direkte håbløst? Er der virkelig nogle der er uenige her? Der trænger til nogle nye ideer, og man skal for alt i verden prøve at banke noget vildskab i det hold her, ellers frygter jeg virkelig for foråret.
Tja.. delvis enig.
Synes i efteråret vi skal huske at der var VIRKELIG mange kampe, som klubben aldrig har prøvet før.

Offensiven mod AaB og FCK skal man også huske delvist er nyt og at det har stået overfor 2 af Danmarks bedste defensive mandskaber, der også havde lavet deres hjemmearbejde. Det burde ikke være nogen undskyldning, for vores offensiv burde også være noget af Danmarks bedste. Men synes det vil tjene ære med lidt nuancer i det.
TheLegend skrev: Jeg siger ikke at JT skal fyrres. Men han skal til at gøre noget, hvad må han selv finde ud af. Han har et hold, som på kortet bør spille langt bedre, end hvad tilfældet er.
Enig.
Virker til der mangles kommunikation og gejst både udenfor og indenfor banen, er min opfattelse.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Noerum skrev:Hvis nogen så optakten til kampen, så blev Thorup spurgt direkte, om han gerne ville ha' beholdt Duncan. Han kom selvfølgelig med et diplomatisk svar, men det var ret tydeligt, at det ville han gerne. Thorup foretrak jo tydeligvis Duncan fremfor Pusic, Paul og Urena.
Han skal jo sådan set bakke op omkring de spillere han har, så hans svar var vel ok. Men da der åbenbart er et eller andet imellem Thorup og Pusic og Duncan samtidig er væk, er vi ikke ret stærk besat på de forreste pladser. Derud over hentydede Thorup vidst også, da Werge stak til ham, at han ikke kontinuerlig vil bruge eks. Pusic i front over 10 kampe, da han vil bruge den enkelte angriber fra kamp til kamp. Og så kan jeg da godt gætte mig til hvordan angriber positionen kommer til at se ud i en stor del af kampene.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Vi er blevet til et helt ordinært hold (gætter på vi slutter på 5. eller 6. pladsen) og det må altså føres tilbage til trænerteamet... Vi er kastet 2-3 år tilbage i vores udvikling pt....

Herudover har vi ikke spillet godt fodbold siden sidste forår... Kun ganske få enkelte undtagelser, men vist kun i Europa... I ligaen har alle vore kampe været spillet ringe...

Thorup SKAl stå på mål når han selv laver de mærkelige dispositioner!! Er træt af at vores mest kreative mand ikke starter inde i et vigtigt topopgør, når han hverken er syg eller skadet...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror altså ikke på det der med at ændre spillere fra kamp til kamp.. At starte uden Sisto i en altafgørende hjemmekamp mod FCK er direkte forrykt :shock:

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:Jeg tror altså ikke på det der med at ændre spillere fra kamp til kamp.. At starte uden Sisto i en altafgørende hjemmekamp mod FCK er direkte forrykt :shock:
Jeg kan måske godt finde en grund eller to, men begge de grunde involvere Sisto er klar over hvorfor.
Det tyder på at det ikke har været tilfældet her, :cry:

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

"Never chance a winning team"
Ved godt vi ikke vinder pt, men i mine øjne er det vigtigt at det er en grundstamme af spillere som man har troen på der spiller kontinuerligt.
Det er fuldstændigt HJERNEDØDT at Sisto starter på bænken hvis han ikke er skadet/syg.

Men som jeg nævnt for længe siden, så har vi set alt det her tidligere da Thorup ledede U/21. Der sad man også med en "HVAD FANDEN HAR IDIOTEN GANG I" hver gang danmark spillede. De mest tåbelige taktiske beslutninger og holdopstillinger, bla danmarks bedste der sad på bænken igen uden grund.

Glacier

Indlæg af Glacier »

HKP skrev: Herudover har vi ikke spillet godt fodbold siden sidste forår... Kun ganske få enkelte undtagelser, men vist kun i Europa... I ligaen har alle vore kampe været spillet ringe...
Hvis jeg husker rigtigt så har vi reelt se kun spillet 2 rigtigt gode kampe i ligaen siden november 2014. FCK hjemme i maj og åb ude i august. Dvs. det er 35 kampe med enten middelmådige eller decideret dårlige kampe.
Man behøver selvfølgelig ikke spille sprudlenede fodbold for at vinde mesterskaber(FCK!). Men det er alligevel voldsomt at over så lang en periode ikke kan formå at spille mere end 2 rigtigt gode kampe i ligaen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Okay det var det, det er ok at være træt af det efter et nederlag, nu tager jeg ja-hatten på igen :mrgreen: ;) :D :geek: :twisted:

Cortez

Indlæg af Cortez »

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Desværre er strafferammen i DK alt for blød for den slags. I retssystemet går man mere op i om folk har taget skillinger ud af en virksomhed, når der skal uddeles hårde straffe. Minimum 2 års fængsel for førstegangs tilfælde og så en hård forlængelse ved gentagne forseelser, ville være passende for grov planlagt vold. Uanset hvem det går ud over.

Der står noget om at FCK tilhængeren som fik tæsk, er medlem af en FCK hooligan fraktion. Jeg har aldrig hørt nævnte gruppering omtalt, men hvis det er hooligans så er det i min optik mennesker som selv kunne finde på/har gjort det samme mod andre som fck tilhængeren her kom ud for. Vold avler vold. Karma.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Noerum

Indlæg af Noerum »

Copenhagen Casuals er en kendt hooligan gruppe i Danmark.

Besvar