Optakt: FCM VS. FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Optakt: FCM VS. FCK

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:Sisto forstår ikke hvorfor han blev sat af: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... up-hvorfor

Det forstår jeg egentlig heller ikke...
Wow, det lover ikke godt.
Thorup sagde til tv3sport at han havde snakket med Sisto om at han ikke skulle spille en hel kamp.

Ud fra den artikel er der ikke noget der tyder på at der har været snak om netop det.

Enten er der virkelig uheldig miskommunikation eller også er der en der lyver.
Og jeg kan ikke se hvorfor Sisto skulle lyve.

Glacier

Indlæg af Glacier »

Steffen am skrev:
Ravnen skrev:Sisto forstår ikke hvorfor han blev sat af: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... up-hvorfor

Det forstår jeg egentlig heller ikke...
Wow, det lover ikke godt.
Thorup sagde til tv3sport at han havde snakket med Sisto om at han ikke skulle spille en hel kamp.

Ud fra den artikel er der ikke noget der tyder på at der har været snak om netop det.

Enten er der virkelig uheldig miskommunikation eller også er der en der lyver.
Og jeg kan ikke se hvorfor Sisto skulle lyve.
Det virker mere og mere til at Thorup er i færd med at tabe omklædningsrummet. Nogen af spillerne virkede også irriterede allerede fra kampens start i går. Ret tidligt i kampen i går, så man specielt novak og JP brokke sig relativt meget over egne holdkammeraters dårlige afleveringer, manglende pres osv. på trods af at de selv spillede som en pose nødder.
Tidligere på sæsonen syntes jeg ikke Thorup havde så stor skyld i det dårlige spil, som nogen ville give ham, da jeg mener man allerede så starten på den dårlige periode under Glen. Men efterhånden virker det mere og mere til at Jess har har suget alt positivitet ud af holdet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes faktisk Thorup startede meget godt. Vi var jo hele 8 point foran FCK på et tidspunkt og havde et betonforsvar. Gik videre i Europa League, den ros skal Jess Thorup have.

Men det er som om det sidste af Glen-indstillingen er sevet ud af holdet, den fandenivoldskhed vi før pressede på og lavede omstillinger. Men mest af alt, hvor er sulten, lysten og viljen. Det virker alt for modløst.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

@mousebreaker og project.

Den første United kamp, kan godt være præget af en lad indstilling fra United, men vi slog altså verdens 3. rigeste klub. Nægter at gøre klubben dårligere end den er.

Udover det, er jeg enig med begge jeres punkter. :)

Christian

Indlæg af Christian »

Vi står for stille på banen. Der er ingen der løber for hinanden og det går alt for langsomt. Stort set hver gang vi erobrede bolden, gav vi FCK mulighed for at komme på plads og stille alle mand bag bolden. Det var temmelig frustrerende at være vidne til.
Om det er spillernes skyld eller Thorups ved jeg ikke. Måske begge dele.

Noget skidt:
- Olssons dårligste kamp for FCM. Jeg er stor fan og tror på en stor fremtid for ham, men i går var det bare skidt
- Sisto. Mangler vilje og energi og stopper rytmen og spillet næsten hver gang han modtager bolden. Ja han laver et fantastisk godt mål engang imellem, men bortset fra de meget sjældne øjeblikke, bidrager han alt for lidt til holdet. Fint set herfra at han startede på bænken.

Det gode:
- Minutter til Banggaard som jeg synes gjorde det godt.
- Bodurov, som jeg ellers ikke er begejstret for, spillede en rigtig god kamp med mange vigtige indgreb.
- Urena gjorde en positiv forskel da han kom ind. Det var meget overraskende :D
- Paul. Det var både godt og skidt fra hans side, og jeg er ikke tilhænger af konstante lange bolde frem til angrebet, men han vinder næsten alt i luften og får den ofte lagt godt af til en medspiller. Han skal derimod begrænse sine dribleture, men pt. bidrager han med væsentligt mere positivt end Pusic gør.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Christian skrev: Det gode:
- Paul. Det var både godt og skidt fra hans side, og jeg er ikke tilhænger af konstante lange bolde frem til angrebet, men han vinder næsten alt i luften og får den ofte lagt godt af til en medspiller. Han skal derimod begrænse sine dribleture, men pt. bidrager han med væsentligt mere positivt end Pusic gør.
Det er jeg godt nok uenig i, selv om jeg faktisk er enig i at der er en positiv udvikling omkring Paul for tiden. Jeg synes netop IKKE at han faar nok ud af det lange bolde til ham - Han mister dem alt for ofte og formaar ikke at faa de spillet videre paa en god maade nok.

Til gengaeld er han blevet mere maalfarlig, og dér ser jeg en positiv udvikling hos ham. Med lidt mere held i sproejten havde han vaeret noteret for 3 scoringer paa 4 kampe her i foraaret.

Kan han forstaette udviklingen med mere malfarlighed samt blive bedre til at suge boldene til sig og faa sat medspillerne i scene bliver han en rigtig, rigtig god angriber.

------------------------

Derudover vil jeg lige tilfoeje en anden positiv ting: Synes faktisk Roemer spillede en fornuftig kamp. Bortset fra kampen i Machester er han startet rigtig fint.

Glacier

Indlæg af Glacier »

Christian skrev:Vi står for stille på banen. Der er ingen der løber for hinanden og det går alt for langsomt. Stort set hver gang vi erobrede bolden, gav vi FCK mulighed for at komme på plads og stille alle mand bag bolden. Det var temmelig frustrerende at være vidne til.
Om det er spillernes skyld eller Thorups ved jeg ikke. Måske begge dele.

Noget skidt:
- Olssons dårligste kamp for FCM. Jeg er stor fan og tror på en stor fremtid for ham, men i går var det bare skidt
- Sisto. Mangler vilje og energi og stopper rytmen og spillet næsten hver gang han modtager bolden. Ja han laver et fantastisk godt mål engang imellem, men bortset fra de meget sjældne øjeblikke, bidrager han alt for lidt til holdet. Fint set herfra at han startede på bænken.

Det gode:
- Minutter til Banggaard som jeg synes gjorde det godt.
- Bodurov, som jeg ellers ikke er begejstret for, spillede en rigtig god kamp med mange vigtige indgreb.
- Urena gjorde en positiv forskel da han kom ind. Det var meget overraskende :D

Jeg er meget uenig i nogle af dine punkter:

- Olsson spillede ikke en god kamp, men bort set fra lidt for meget hæl og tå i første halvleg, så forsøgte han i det mindste noget, i modsætning til JP, som udover indlægget til Paul var en omvandrende katastrofe.

- Sisto spillede heller ikke godt, men vil godt nok heller ikke noget at arbejde med. Han fik vel ikke golden de første 20 min han var på banen.

- Banggaard gjorde det ikke decideret dårligt, men det er tydeligt at han i den grad mangler speed. både hans gule kort og målet skyldes hans mangel på speed. Problemet er efter min mening at han ikke har en stor spidskompetence som kan opveje hans mangel på fart.

- Paul spilelde som en pose nødder. Selvom han kom højest i nogle af hovedstødsduellerne, så røg bolden alligevel stort set altid videre til en FCKer. Derudover var kostede hans driblerier, hvis ikke mål, så 2-4 rigtigt store målchancer.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Hvis nogen så optakten til kampen, så blev Thorup spurgt direkte, om han gerne ville ha' beholdt Duncan. Han kom selvfølgelig med et diplomatisk svar, men det var ret tydeligt, at det ville han gerne. Thorup foretrak jo tydeligvis Duncan fremfor Pusic, Paul og Urena.

Noget andet er, hvor mange af vores spiller ville FCK egentlig kunne bruge? Jeg tror maks der er tre spillere, som kunne begå sig på FCK's hold. Sisto, Kian Hansen og måske Kadlec, hvorimod vi kunne bruge en bred vifte af deres spillere. Jeg synes Steinlein mangler format, når han påstår vores trup er lige så stræk som Københavns.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Fenris skrev:
mousebreaker skrev:
Fenris skrev:Øv, jeg synes det er irriterende at læse om Steinlein og Poulsen sige at guldkampen for vores vedkomne er forbi. Skal vi så også kaste håndklædet i ringen, efter 70 minutter, hvis vi er bagud 2-0?
Håber ikke de mener det.
Hvorfor er det en dårlig udmelding? Vi er ikke bange for at sige tingene som vi ser dem. På både godt og ondt.

Fordi de ikke mener de kan hente FCK så tror du måske at de parkerer støvlerne til næste sæson? Sker der det at vi kommer indenfor 5 point og stadig har FCK ude, så skal de sgu nok melde sig ind i kampen igen. Det er ikke andet end retorik for st skubbe presset over på de to førende - samt en stor pose realisme.
Du har da ret i at det ser svært ud og at det nok ikke er realistisk, men jeg synes bestemt ikke vi skal give op! Og det er det jeg læser i artiklerne rundt omkring.
Det sagt, så tror også det er retorik, for at skubbe presset over på FCK og Åb - men at flyve under radaren er ikke vores stil. Skal vi ikke lade Åb om at køre den retorik? ;)
Forskellen er at åb ikke tør melde ud om egne ambitioner. Det er en helt anden sag. Hvis åb fører ligaen med 7 point til nr 2 med tre kampe tilbage vil de stadig melde ud at målsætningen er top 6. At vi melder ud at vi nu er ude af mesterskabskampen 9 point bagud til et bedre hold med 14 kampe tilbage er et udslag af realisme. Ikke at komiske Ali har været forbi.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:I øvrigt har Kadlec intet bevist indtil videre. Det eneste han har gjort, er at brænde to kæmpe chancer..
argh skal vi nu ikke lige give ham tid. Han havde da også et super godt spark fra distancen i åb-kampens start.

Han har heller ikke imponeret mig, men det var heller ikke forventet. En mand der kommer uden selvtillid skal bare lige komme ind på et hold der slet slet ikke fungerer og sætte dagsordenen fra dag 1. Nej vel !?
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

Cortez

Indlæg af Cortez »

Det allermest bekymrende er, at der ikke er en udvikling af vores spil at spore. Det var det vinteropstarten skulle bruges til at indarbejde. Det falder tilbage på trænerteamet.

/Cortez

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Noerum skrev:Hvis nogen så optakten til kampen, så blev Thorup spurgt direkte, om han gerne ville ha' beholdt Duncan. Han kom selvfølgelig med et diplomatisk svar, men det var ret tydeligt, at det ville han gerne. Thorup foretrak jo tydeligvis Duncan fremfor Pusic, Paul og Urena.

Noget andet er, hvor mange af vores spiller ville FCK egentlig kunne bruge? Jeg tror maks der er tre spillere, som kunne begå sig på FCK's hold. Sisto, Kian Hansen og måske Kadlec, hvorimod vi kunne bruge en bred vifte af deres spillere. Jeg synes Steinlein mangler format, når han påstår vores trup er lige så stræk som Københavns.
Vi er dem der er tættest på FCK hvis man kigger på trupsammensætningen. Vi mangler så den rette til at styre skuden. Jeg er heller ikke enig i at vores trup er ligeså god som FCKs. Hvis vi tager målmanden og 4-bak kæden ud så mener jeg vi er lige, hvis ikke foran dem. Kan ikke se hvorfor Steinlein mangler format fordi han melder det ud. Det er tæt løb.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:Det allermest bekymrende er, at der ikke er en udvikling af vores spil at spore. Det var det vinteropstarten skulle bruges til at indarbejde. Det falder tilbage på trænerteamet.

/Cortez
Fuldstændig enig

TheLegend

Indlæg af TheLegend »

Jeg var utrolig negativ da jeg gik i seng i går, og jeg er stadig meget negativ i dag. Jeg har generelt altid støttet vores trænere igennem tiderne, men jeg må indrømme, at jeg aldrig har været den store fan af JT. Jeg mener, at mange af sejrene vi fik i starten i året udelukkende var fordi de stadig havde en vis % "Glenvildskab" i sig, og stadig havde deres gamle offensive næser i sig. Vores sprudlende offensive spil stoppede ret hurtigt inde i sæsonen så vidt jeg husker? Og når vores betondefensiv heller ikke fungere mere, ser det virkelig sort ud.

Altså helt ærligt. Nu er der gået 7 kampe med 1 sejr, som flere nævner, og det offensive har jo langt hen ad vejen været direkte håbløst? Er der virkelig nogle der er uenige her? Der trænger til nogle nye ideer, og man skal for alt i verden prøve at banke noget vildskab i det hold her, ellers frygter jeg virkelig for foråret. Jeg siger ikke at JT skal fyrres. Men han skal til at gøre noget, hvad må han selv finde ud af. Han har et hold, som på kortet bør spille langt bedre, end hvad tilfældet er.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg er heller ikke enig i at vores trup er ligeså god som FCKs. Hvis vi tager målmanden og 4-bak kæden ud så mener jeg vi er lige, hvis ikke foran dem.
Mener du virkelig det? Jeg synes kun det er Sparv og nogle gange Sisto, der er bedre. De har Delaney, Kusk, Jørgensen, Verbic plus Cornelius og Santander. Deres offensiv er da betydelig bedre end vores, efter vi mistede Sly og senest Duncan. Derudover er deres backs langt bedre..
Kan ikke se hvorfor Steinlein mangler format fordi han melder det ud. Det er tæt løb.
Man skal godt nok være meget farvet, hvis man mener det er så tæt? Steinlein er god til at snakke, og han for altid tingene til at lyde bedre. Han sagde jo blandt andet, at vi kom styrket ud af transforvinduet. Han mente, at vi var styrket i angrebet. Det har jeg godt nok svært ved at se...

Besvar