Europa League

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Europa League

Indlæg af Arff »

Jeg kunne ikke finde en tråd der omhandlede Europa League, så derfor er der nu en, da vi også skal lege med i Europa efter vinterpausen ;-)

Fantastisk kamp, og fantastisk at se FC Midtjylland finde den berømte, og berygtede FCM-dna igen. Vi vandt i dag som et hold, og kollektivet var stjernen i dag - præcis de dyder vi er kommet langt med. Første halvleg spillede vi fantastisk, var tændte, vandt langt de fleste dueller, men også anden bolde. Anden halvleg viser vi format, og står imod et tungt pres mod vores mål, men drengene var i dag villige til at dø for logoet.

Hvis vi kigger frem mod foråret, kan vi trække følgende hold:

Gruppe vindere i EL: Molde, Liverpool, Krasnodar, Rapid Wien, Braga, Lazio, Besiktas, Basel, Spurs, Schalke/Sparta Prag og Bilbao.
De bedste toer fra CL: Porto, Olympiakos, Manchester United og Bayer Leverkusen

Vi deltager i lodtrækningen som useedet, da vi er videre som toer. Alle gruppevindere, minus vinderen fra vores egen gruppe kan vi trække, ligesom vi kan trække de fire bedste treer fra Champions League.

Mine ønske modstandere, hvis vi skal have en realistisk chance er Rapid Wien, Molde eller Basel. Hvis det skal være for oplevelsen skyld, skal vi trække en af de store, og der kun enten Spurs, United eller Liverpool være sjove, ligesom en tur til Schalke heller ikke ville være helt dumt!
Vi må for alt i verden ikke trække Braga, Krasnodar, Porto eller Olympiakos, da det er svære hold, som ikke er ligeså attraktive som de før nævnte hold, og samtidig er noget lort ifht. en udebane tur.

Lodtrækningen finder sted mandag d. 14/12 kl. 12.00, og kan sikkert ses på diverse danske kanaler, ellers streames den på uefa.com.
Første kamp spilles torsdag d. 18/2 og returopgøret finder sted ugen efter, torsdag d. 25/2. Kick-off er enten kl. 19.05 eller 21.05 som i gruppespillet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

mousebreaker

Re: Europa League

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er sgu ret imponeret over Napoli. De har jo i hver eneste gruppekamp spillet sig frem til flere STORE chancer end vi har skabt af bare mindre chancer totalt i hele vores europæiske kampagne.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Der er en koefficient tråd, men tror det er rigtig at lave en ny tråd til det her emne :)
I øvrigt gætter jeg på du mener bedste 3'ere? ;)

I forlængelse af koefficient tråden, kunne det dog være sjovt at trække Molde, som vi burde have en sportslig chance imod + at det er et af de lande der har et hold tilbage, som vi kæmper om landendes koefficient rangliste med.

Samtidig ønsker jeg da også
Af dem vi kan trække går Olympiakos, Rapid Wien, FC Basel delvis også ind under den kategori,
men Molde tænker jeg sportslig kunne være sjovere, og hvem siger nej til et godt naboopgør.

Vi er enige om at dem vi kan trække er?
  • Molde FK
    Liverpool
    FK Krasnodar
    Rapid Wien
    Sporting Braga
    Lazio
    Lokomotiv Moscow
    FC Basel
    Tottenham Hotspur
    Schalke 04
    Athletic Bilbao
    FC Porto
    Olympiakos Piraeus
    Manchester United
    Bayer Leverkusen

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Molde har deres egen BP
http://www.bold.dk/video/?id=13138

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Undskyld jeg spammer (og snakker med mig selv)
mousebreaker skrev:Jeg er sgu ret imponeret over Napoli. De har jo i hver eneste gruppekamp spillet sig frem til flere STORE chancer end vi har skabt af bare mindre chancer totalt i hele vores europæiske kampagne.
Virkelig, og 5-2 over Legia med lutter reserve, det er altså ok, og tilsyneladende en fed kultur de har fået banket op i klubben.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/napo ... res-vaerd/

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg vil gerne vi trækker Molde, hvis vi skal kunne gå videre.

Ellers lad os bare få United, så håber jeg Ryan Air har nogle billige billetter til Manchester :-)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis vi trækker et engelsk hold, så skal vi se om ikke vi kan komme en ordentlig flok afsted sammen til udekampen. Husk på at det er det største vi nogensinde har oplevet i Fcm regi. Så skal vi da en tur til England allesammen ikke ?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Det er vel også det største i klubbens historie om vi trækker locomotic moscow?

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Steffen am skrev:Det er vel også det største i klubbens historie om vi trækker locomotic moscow?
Ja. Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i. ;) Jeg vil dog hellere til England end til Moskva. Tyskland kunne også være spændende.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:
Steffen am skrev:Det er vel også det største i klubbens historie om vi trækker locomotic moscow?
Ja. Det har du selvfølgelig fuldstændig ret i. ;) Jeg vil dog hellere til England end til Moskva. Tyskland kunne også være spændende.
Der er jeg med dig :D

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Man U kunne være interessant. Stort hold, kæmpe fanbase, enorm dækning og de har deres problemer at kæmpe med, samt deres niveau ikke er stabilt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Så vidt jeg kan se, er det allerede bestemt, at vi skal spille på udebane i anden kamp. I så fald er det afgørende, at vi ikke ender med en kamp kl 21 i Rusland, med mange timer hjem. Vi har en meget afgørende hjemmekamp mod AaB i den weekend. Forhåbentlig bliver den nu flyttet til mandag.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Her kan stemme på hvem man godt kunne tænke sig at se Fcm møde i Europa -league.
http://m.aoh.dk/artikel/dem-kan-fc-midt ... e-i-forret

oros

Indlæg af oros »

Kent skrev:Så vidt jeg kan se, er det allerede bestemt, at vi skal spille på udebane i anden kamp. I så fald er det afgørende, at vi ikke ender med en kamp kl 21 i Rusland, med mange timer hjem. Vi har en meget afgørende hjemmekamp mod AaB i den weekend. Forhåbentlig bliver den nu flyttet til mandag.
Det har du sikkert ret i, desværre!
Efteråret viste, at vi blev trukket til en del fredags/lørdagskampe, som så blev flyttet til sene søndagskampe. Der var ingen hjælp at hente fra DBU, selvom de vel stadig kunne blande sig, hvis de ville?
Jeg frygter, det sker igen. Vi kan altså godt ende med en sen kamp i Rusland og en udsat fredags/lørdagskamp, der skal spilles søndag aften kl. 20.30. Jeg bliver ikke det mindste overrasket over netop dette scenarie. Desværre!

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Kan man da være tilfreds med, andet ville heller ikke rigtig giver mening, måske pånær løbebanen i Århus, MEEN....
Positivt :D
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... i-herning/

Besvar