Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Skadestuen

Indlæg af Steffen am »

Så er 4. og 5. målmanden tilbage :)
http://fcm.dk/nyheder/u19-p%C3%A5-retur ... uth-league

I tillæg er også Rasmus Nicolaisen og Simon Sterring også med igen. :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Havde godt nok håbet at KBB var 100% fit for fight til Brügge kampen, men sådan skulle det ikke gå. Godt vi så har Rømer.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Enig, og synes specielt de sidste par kampe har vidst vi mangler noget fanden-i-voldskhed.

Ikke så meget Bach Bak som back jeg savner, men som anfører og indpisker kunne vi virkelig godt bruge.

Chiquizito92

Indlæg af Chiquizito92 »

Steffen am skrev:Enig, og synes specielt de sidste par kampe har vidst vi mangler noget fanden-i-voldskhed.

Ikke så meget Bach Bak som back jeg savner, men som anfører og indpisker kunne vi virkelig godt bruge.
Jeg savner nu ogsaa de gode offensive "raids" fra Bach Bak som back (pisse fed lille ordleg :lol: ), naar nu hoejrekanten (isaer) intet har bidraget med offensivt paa det seneste ...

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Det kan være at jeg læser denne artikel som fanden læser bibelen.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/pion ... l-periode/

Som jeg læser det mener Sisto at han skal lære sin krop bedre at kende så han kan sige fra når han ikke helt klar - eller klar nok og undgå overbelastningskader.

Michael Laurdrup sagde i CL studiet i aftes at Barca havde lært af Messis forrige skadesperiode hvor det tog ham lang tid at komme tilbage til fuld styrke på banen, fordi han ikke var helt klar da han blev sat på banen. Han var som en skygge af sig selv. Denne gang gav man ham ekstra tid og nu spiller han som om han aldrig har været væk.

Den lære bør FCM også tage til sig af hele behandlingen af Pione Sisto. Det havde gjort så meget for Pione hvis man havde givet ham den ekstra uge eller to. I stedet har man hver evig eneste gang der har været skyggen af chancen for at han kunne spille, sat ham på banen. Ikke overraskende har det medført en Sisto som aldrig har præsteret (fordi han hele tiden er småskadet) og dermed fået suget selvtilliden helt ud af kroppen.

Nu udtaler Pione så at han skal tage ved lære af det og blive bedre til at kende sin krop. Det er helt fint - det er bestemt vigtigt. Men det er noget der kommer med alderen som fodboldspiller. Der hvor skylden virkelig ligger er, som jeg selv og mange andre tidligere har påpeget, hos klubbens behandlerstab og/eller Jess Thorup. Jeg FATTER ikke at man ikke har været klogere. Desværre kan jeg have mine tvivl om, om det er noget klubben har taget ved lære af. Vores skadesituation år ud og år ind, fortæller i hvert fald sit eget tydelige og kedelige sprog.

Nu er det vigtigt for klubben at deltage i Europæisk gruppespil hvert andet år. Hvorfor er det så det? Svaret er simpelt. Økonomi! Måske man skulle kigge på at rovdrift på klubbens største salgsobjekter også har sin pris på bundlinjen. I særdeleshed når man har at gøre, med en spiller med det potentiale som Sisto har. Der skal ikke meget fantasi til at forestille sig at værdien af Sisto er faldet med 15-20 mio her i 2015. Det alene, er et beløb i en størrelsesorden som klubben får fra UEFA for at kvalificere sig til et gruppespil.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er der en chance for at Rilwan er med i start op fasen, eller er han langt fra klar til det ? Det kunne være dejligt om han var fit for fight mod Manchester United.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Om vores sundhedssektor kan bruge dette til noget ved jeg ikke, men det kunne da være et forsøg værd, hvis det kunne gøre vores skadestue betydeligt mindre, samt en mulig hurtigere venden tilbage til træningsbanen.

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/tv ... t-skaderne

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Målmændene ved at være klar: http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... klar-igen/
Læste også et sted, at Bak regnede med at være klar i februar.

Nogen der kender status på Rilwan?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Tja.. Den sidste melding var Primo Januar 2016, men er vidst ved at være en gammel melding, så ved ikke om den holder.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Mon ikke vi har alle spillerne klar til bip-test og et forhåbentlig godt forår. Håber sådan at Rilwan er helt klar og kan spille sig i god form, hen over foråret. Vi har manglet hans hurtighed og iver fremadrettet.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

TrueWolfMidt skrev:Mon ikke vi har alle spillerne klar til bip-test og et forhåbentlig godt forår. Håber sådan at Rilwan er helt klar og kan spille sig i god form, hen over foråret. Vi har manglet hans hurtighed og iver fremadrettet.
Selvom jeg også er stor fan af Rilwan, ser jeg ingen grund til at benytte ham i foråret medmindre der ingen alternativer er overhovedet. Det står angiveligt klart, at han ikke forlænger og smutter til sommer. Derfor synes jeg det ville være bedre, at give spilletid til spillere som Duelund og Mabil med perspektiv i, fremfor Rilwan der alligevel er tabt for os.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

SorteUlve skrev:
TrueWolfMidt skrev:Mon ikke vi har alle spillerne klar til bip-test og et forhåbentlig godt forår. Håber sådan at Rilwan er helt klar og kan spille sig i god form, hen over foråret. Vi har manglet hans hurtighed og iver fremadrettet.
Selvom jeg også er stor fan af Rilwan, ser jeg ingen grund til at benytte ham i foråret medmindre der ingen alternativer er overhovedet. Det står angiveligt klart, at han ikke forlænger og smutter til sommer. Derfor synes jeg det ville være bedre, at give spilletid til spillere som Duelund og Mabil med perspektiv i, fremfor Rilwan der alligevel er tabt for os.
Jeg er helt uenig. Så længe vi har noget at spille for, skal vi bruge de bedste spillere. Skal vi så heller ikke benytte Pione, da han nok bliver solgt senest til sommer? Vi skal naturligvis benytte alle spillere vi har til rådighed.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Kent skrev:
SorteUlve skrev:
Jeg er helt uenig. Så længe vi har noget at spille for, skal vi bruge de bedste spillere. Skal vi så heller ikke benytte Pione, da han nok bliver solgt senest til sommer? Vi skal naturligvis benytte alle spillere vi har til rådighed.
Først og fremmest mener jeg slet ikke, at du kan sammenligne Pione og Rilwans situationer. Pione skal sælges, Rilwan går gratis. Piones markedsværdi ville falde drastisk med ½ år på bænken.

Dernæst mener jeg det er en ret væsentlig faktor, at Rilwan har være ude med en skade i ½ år. Hvorfor skal vi give ham dyrebare minutter, så han kan komme i form til sin næste arbejdsgiver? Det ville i mine øjne ikke være, at varetage FCMs interesser. Havde Rilwan været en markant forstærkning af holdet, ville jeg være enig i, at det ville give mening at bruge ham. Men at sætte en Duelund, der har været vores mest målfarlige spiller i efteråret, og har et kæmpe salgs potentiale, på bænken, til fordel for Rilwan, der først skal spilles i form, for derefter at smutte gratis, ville i mine øjne være grotesk.

Dog vil jeg tilføje, at skulle vi stå i en 'mesterskabskamp' ala den mod FCK sidste år, og Rilwan har vist højere niveau end de andre kantspillere, så skal han naturligvis starte. Men mit klare udgangspunkt må dog alt andet lige være, at Duelund, Mabil, Pione, Royer og Kadlec er foran Rilwan på kantpositionen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

SorteUlve skrev:
Først og fremmest mener jeg slet ikke, at du kan sammenligne Pione og Rilwans situationer. Pione skal sælges, Rilwan går gratis. Piones markedsværdi ville falde drastisk med ½ år på bænken.

Dernæst mener jeg det er en ret væsentlig faktor, at Rilwan har være ude med en skade i ½ år. Hvorfor skal vi give ham dyrebare minutter, så han kan komme i form til sin næste arbejdsgiver? Det ville i mine øjne ikke være, at varetage FCMs interesser. Havde Rilwan været en markant forstærkning af holdet, ville jeg være enig i, at det ville give mening at bruge ham. Men at sætte en Duelund, der har været vores mest målfarlige spiller i efteråret, og har et kæmpe salgs potentiale, på bænken, til fordel for Rilwan, der først skal spilles i form, for derefter at smutte gratis, ville i mine øjne være grotesk.

Dog vil jeg tilføje, at skulle vi stå i en 'mesterskabskamp' ala den mod FCK sidste år, og Rilwan har vist højere niveau end de andre kantspillere, så skal han naturligvis starte. Men mit klare udgangspunkt må dog alt andet lige være, at Duelund, Mabil, Pione, Royer og Kadlec er foran Rilwan på kantpositionen.

Det handler ikke om at spille Rilwan i form til en ny arbejdsgiver. Det handler om at lade de bedste spillere spille, så vi opnår de bedst mulige resultater. Jeg synes først det for alvor er groteskt, hvis vi frivilligt svækker os selv. Alle point er vigtige, og derfor er 'mesterskabskamp'-argumentet håbløst. En sejr over Hobro giver lige så mange point som en sejr over FCK.Hvis vi fx vælger at spille med Mabil i stedet for Rilwan taber vi måske så mange point, at vi aldrig når frem til en mesterskabskamp. Jeg mener ikke, at nogen af de spillere, som du nævner, har vist noget i efteråret, der får mig til at tvivle på, at Rilwan vil være en forstærkning. Der er heldigvis en lang opstart, hvor han kan komme i form, og han skal naturligvis (ligesom alle andre) kun spille, hvis han er den bedste spiller. Men det bør altid være evnerne og ikke kontrakt-situationen, der er afgørende for om en spiller skal spille (sålænge der er noget at spille om).

Låst