Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af Arff »

Hvis vi går slavisk igennem truppen med spillere som kan komme ind og gøre en forskel i ligaen, kan jeg se et par steder med nogle mangler:

Målmænd:
Johan Dahlin
Mikkel Andersen
Patryk Wolanski

HB:
Kristian Bach Bak
Andre Rømer

CB:
Erik Sviatchenko
Kian Hansen
Jim Larsen
Patrick Banggaard
Francis Dickoh

VB:
Filip Novák
Jesper Lauridsen

6'er:
Tim Sparv

8'er:
Jakob Poulsen
Petter Andersson
Kristoffer Olsson
Marco Larsen

Kantspillere:
Pione Sisto
Daniel Royer
Rilwan Hassan

9'er:
Morten Duncan
Martin Pusic
Paul
Marcos Urena

Vi har én 6'ere og fire 8'ere, hvilket vil betyde at en skade til Petter eksempelvis ville være meget skidt for holdet. Kunne man finde en spiller der kunne spille 6'eren og 8'eren ville det være perfekt - IMO et krav at finde en mand der kan spille derinde.
Kanterne er ligeså tyndt besatte. Rilwan er skadet hele efteråret, Pione har problemer med lysken og så er vi reelt set nede på kun én spiller til to kantpositioner. Alternativt kunne man smide Kristoffer Olsson derud, men så er man nede på tre centrale midtbanespillere plus Tim Sparv, hvilket endnu engang bliver problematisk.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Arff skrev:
pr0j3ct skrev:
Nu tænkte jeg ikke lige på prisen, men mere det at spørge på/vise interesse på eks. nogle kant spillere, hvis man egentligt ikke vil hente en alligevel.

Jeg syntes også at vi mangler en kant (nu det ene ny indkøb er et stykke fra holdet,samt Hassans skade) og en Gardering for Sparv.
Det hænger vel meget godt sammen? Hvis man er interesseret i at købe et nyt hus kigger man jo også på nye huse, hvis du ikke finder noget du mener er prisen værd falder interessen lige pludseligt :-)
Tror vi taler forbi hinanden, men er heller ikke vigtig :)

Jeg syntes at vi mangler en kant og en 6`er. Det mener klubben eftersigende ikke at vi gør.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Arff skrev:Hvis vi går slavisk igennem truppen med spillere som kan komme ind og gøre en forskel i ligaen, kan jeg se et par steder med nogle mangler:

Målmænd:
Johan Dahlin
Mikkel Andersen
Patryk Wolanski

HB:
Kristian Bach Bak
Andre Rømer

CB:
Erik Sviatchenko
Kian Hansen
Jim Larsen
Patrick Banggaard
Francis Dickoh

VB:
Filip Novák
Jesper Lauridsen

6'er:
Tim Sparv

8'er:
Jakob Poulsen
Petter Andersson
Kristoffer Olsson
Marco Larsen

Kantspillere:
Pione Sisto
Daniel Royer
Rilwan Hassan

9'er:
Morten Duncan
Martin Pusic
Paul
Marcos Urena

Vi har én 6'ere og fire 8'ere, hvilket vil betyde at en skade til Petter eksempelvis ville være meget skidt for holdet. Kunne man finde en spiller der kunne spille 6'eren og 8'eren ville det være perfekt - IMO et krav at finde en mand der kan spille derinde.
Kanterne er ligeså tyndt besatte. Rilwan er skadet hele efteråret, Pione har problemer med lysken og så er vi reelt set nede på kun én spiller til to kantpositioner. Alternativt kunne man smide Kristoffer Olsson derud, men så er man nede på tre centrale midtbanespillere plus Tim Sparv, hvilket endnu engang bliver problematisk.
Jeg er slet ikke så skarp som dig på de spillere der er mere på kanten til at starte. Men en spiller som Duelund ser jeg da som et reelt alternativ på kanten. Uanset hans unge alder, så synes jeg da han har vist at godt kan spille en kamp fra start og så tage 70 min - nogen gange vil han måske skulle ud tidligt og i de fleste tilfælde har han nok bedst af at spille de sidste 20 min. som indskifter, men alligevel. Her tænker jeg kun på mindre kampe i Suppen og pokalturneringen.

JBT

Indlæg af JBT »

Regnestykket bør være forholdsvis simpelt.
Ryger Erik, Sisto eller Pusic skal disse erstattes direkte. Derudover overvejer men en ekstra kant pga. Rilwans skade - hertil en eventuel gardering for Sparv på den defensive hvis det rette dukker op.

En ny højreback ses der nok også efter i det små, men kun som en bonus hvis chancen skulle opstå.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi bør simpelthen have en gardering for Sparv, det er den position jeg er mest bekymret for, han spiller vildt mange kampe i øjeblikket og er utrolig vigtig for os.

Med Rilwans skade vil det også være en god ide at hente en kant. Hedinsson siger dog han er tilbage om et par uger, det er halvandet år siden han har spillet (hvis jeg husker ret), jeg kan knap huske hans niveau.

Dimi

Indlæg af Dimi »

Niki Zimling er selvfølgelig meget usandsynligt, men han ville være perfekt. Steinlein, sagde til EB, at han tror vi har den samme trup efter klokken 24, men det kan simpelhent ikke være rigtigt, at han ikke kan se vi mangler en 6'er...

oros

Indlæg af oros »

Dimi skrev:Niki Zimling er selvfølgelig meget usandsynligt, men han ville være perfekt. Steinlein, sagde til EB, at han tror vi har den samme trup efter klokken 24, men det kan simpelhent ikke være rigtigt, at han ikke kan se vi mangler en 6'er...
Jeg ville tage enhver udtalelse i disse timer med et gran salt...

WBW

Indlæg af WBW »

Efter hvad jeg hører, kan vi forvente mindst 1 ny spiller inden midnat. Det kan dog godt blive sent inden det falder helt på plads.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Arff skrev:Hvis vi går slavisk igennem truppen med spillere som kan komme ind og gøre en forskel i ligaen, kan jeg se et par steder med nogle mangler:

Målmænd:
Johan Dahlin
Mikkel Andersen
Patryk Wolanski

HB:
Kristian Bach Bak
Andre Rømer

CB:
Erik Sviatchenko
Kian Hansen
Jim Larsen
Patrick Banggaard
Francis Dickoh

VB:
Filip Novák
Jesper Lauridsen

6'er:
Tim Sparv

8'er:
Jakob Poulsen
Petter Andersson
Kristoffer Olsson
Marco Larsen

Kantspillere:
Pione Sisto
Daniel Royer
Rilwan Hassan

9'er:
Morten Duncan
Martin Pusic
Paul
Marcos Urena

Har Marco Larsen ikke også tidligere dækket kant, eller husker jeg forkert?
Ydermere er der også muligheder med Jonas Gemmer på 6'eren eller Munksgaard på højreback og rykke Rømer op på 6'eren.

På kanten kan Urena også dække, og om noget tid forhåbentlig også Mabil og Hedi.

Jeg er faktisk ret positiv hvis vi har samme trup i morgen, som der er nu, hvilket forhåbentlig også (stadig) kan give plads til talenter fra akademiet glider ind i truppen og sikrer der ikke går for meget "købeklub" i den. :)

JP og Sparv har godt nok fået mange kampe nu her, men har egentlig ok tiltro til Thorup at han kan føre den nuværende trup til succes.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Hedinson tror jeg ikke der er mange der regner med længere.. Jeg forventer at han er fortid i klubben når hans kontrakt udløber..
Urena kan godt spille kant, Pusic faktisk også..
Og til at dække den defensive så har vi jo en del spillere der KAN dække pladsen selvom de foretrækkes på en anden position. Fx Poulsen, Back Bak, Rømer og Kian Hansen.
Hvad angår kanten så synes jeg egentlig godt man kan regne duelund med ind der, derudover så er der jo både Musefiu (selvom nogen snakker om at han ikke rigtig er en man regner med), Babajide David og Awer Mabil, som er på vej.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Når Thorup ikke har afvist at gå over til en 442, kunne det vel også være muligt at spille Andersson og Jakob, og så give Sparv hvile på den måde?
Jeg kan godt se andre muligheder, så længe Sparv bare er på 100 når vi spiller topkampe og EL!
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Stoffer skrev:Jeg er slet ikke så skarp som dig på de spillere der er mere på kanten til at starte. Men en spiller som Duelund ser jeg da som et reelt alternativ på kanten. Uanset hans unge alder, så synes jeg da han har vist at godt kan spille en kamp fra start og så tage 70 min - nogen gange vil han måske skulle ud tidligt og i de fleste tilfælde har han nok bedst af at spille de sidste 20 min. som indskifter, men alligevel. Her tænker jeg kun på mindre kampe i Suppen og pokalturneringen.
Duelund var en forglemmelse, men han bliver mere beregnet som 8'er i FCM-regi :-) Kan dog gardere på kanterne.
Steffen am skrev:Har Marco Larsen ikke også tidligere dækket kant, eller husker jeg forkert?
Ydermere er der også muligheder med Jonas Gemmer på 6'eren eller Munksgaard på højreback og rykke Rømer op på 6'eren.

På kanten kan Urena også dække, og om noget tid forhåbentlig også Mabil og Hedi.

Jeg er faktisk ret positiv hvis vi har samme trup i morgen, som der er nu, hvilket forhåbentlig også (stadig) kan give plads til talenter fra akademiet glider ind i truppen og sikrer der ikke går for meget "købeklub" i den. :)

JP og Sparv har godt nok fået mange kampe nu her, men har egentlig ok tiltro til Thorup at han kan føre den nuværende trup til succes.
Marco Larsen KAN ligesom Duelund og Urena gardere på kanterne, men han har helt klart sine forcer centralt i banen. Ene og alene hans manglende speed gør det problematisk ifht FCM-spillesystemet. Gemmer har jeg med vilje ikke taget med, da han er langt nede i køen, og slet ikke har de fornødne kvaliteter endnu.

Hedi er helt ude, og Mabil er slet slet ikke klar til at spille Superligabold endnu.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

De næste 5 timer fortæller egenhændigt historien om FCM's ambitionsniveau. Sælges ingenting og hentes ingenting er det ambitiøst men dog ikke storsatsende. Sælges noget (fx Erik) uden at noget hentes ind, er det direkte jammerligt i fht. udmeldinger, og naturligvis omvendt såfremt vi er proaktive og henter en 6'er eller kant. Jeg håber egentlig mest på en 6'er. Synes kanterne er OK, om end en ekstra ville være kærkommen.

Vi har dog til kanterne trods alt Royer og Sisto i stærkeste, og substitutter i Duelund, Mabil og Andersson/Olsson. Jeg synes omvendt også, at såfremt man henter både en 6'er og en kant, så bliver der for langt til (meget) spilletid for Duelund, Olsson, Mabil m.fl.

Det er ikke nemt!! :)

PS: Falk er fortsat min drøm.

oros

Indlæg af oros »

Sviat tæt på:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ud/5709718
I givet fald håber jeg godt nok Steinlein er klar med en erstatning

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

oros skrev:Sviat tæt på:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ud/5709718
I givet fald håber jeg godt nok Steinlein er klar med en erstatning

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ko/5709755

Valg at takke nej og beholde Svia. Så tror ikke vi skal regne med at Svia ryger i denne omgang.

Låst