Transfer Sommer 2015

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

Transfer Sommer 2015

Indlæg af Mike80 »

Ved godt det tidligt men lad os da bare skyde tråden igang.

Med en forventning om at det nok blive svært at holde hele truppen samlet til næste sæson forventer jeg mulige afgang af specielt Sisto, Igboun, Erik og Izunna.

Mht. Erik og Izunna mener jeg vi allerede har afløserne klar i form af Sparv og Banggaard. Derved forventer jeg først og fremmest at vi til sommer skal kigge på kantspillere.

Første bud herfra må blive Joshua John. Han har 1 år tilbage i Nordsjælland og må kunne forventes at blive solgt under markedspris såfremt FCN ønsker at tjene en skilling på manden. 26 år og tidligere en kæmpe profil i ligaen, som med sin hurtighed og individuelle egenskaber samt forholdsvis mange mål IMO passer perfekt ind som afløser for Igboun. Joshua John har ikke præsteret top det sidste år men forventer han i rette omgivelser og bedste fodboldalder, igen vil kunne ramme det niveau han tidligere har vist.

Han gad jeg godt se i FCM såfremt smartodds deler min begejstring.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

FrejPrahl

Re: Transfer Sommer 2015

Indlæg af FrejPrahl »

En højre og venstreback af kvalitet står øverst på min ønskeseddel! Se lige hvilken forskel Augustinsson og Larsson gør for deres to klubber!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

FrejPrahl skrev:En højre og venstreback af kvalitet står øverst på min ønskeseddel! Se lige hvilken forskel Augustinsson og Larsson gør for deres to klubber!
Er du i tvivl om hvilken forskel Bak gør for FCM må jeg henvise til den statistik Kent tidligere har fremført iforhold til succes med og uden Bak på banen. Jeg byttede ikke Bak for nogen højre back i ligaen og mener slet ikke vi skal kigge der.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Jeg kan IKKE bedømme hverken Augustinsson eller Larsson på to kampe. Kan du? Så vidt jeg kan se har BIF med Larsson fået 1 point i to kampe og FCK med Augustinsson 3 point i to kampe. Vi har med Bak og Lauridsen fået 3 point og Rømer og Lauridsen fået 1 point...
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Da Fcn havde et super hold, var han fantastisk, men med det hold de har pt. er han ikke nær så farlig, men tror det ville ændre sig, hvis han kom til Fcm. Kunne være en god signing. Nu må tiden vise hvad der sker til sommer.

Tænker så på. Hvad nu hvis vi skal spille Championsleague kval. / Europaleague. Mon så vi stadigvæk sælger spillere, måske på nær Igboun som er lovet, at han må smutte. Det må trods alt være stort for alle spillere på Fcm's hold, at deltage i en sådan turnering og blive set og målt af mange scouts / klubber.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Mike80 skrev:
FrejPrahl skrev:En højre og venstreback af kvalitet står øverst på min ønskeseddel! Se lige hvilken forskel Augustinsson og Larsson gør for deres to klubber!
Er du i tvivl om hvilken forskel Bak gør for FCM må jeg henvise til den statistik Kent tidligere har fremført iforhold til succes med og uden Bak på banen. Jeg byttede ikke Bak for nogen højre back i ligaen og mener slet ikke vi skal kigge der.

Mike
Det kunne dog godt give mening at kigge på en HB alligevel..

Bak har ikke mange år tilbage i FCM.. Og med mindre man tænker at Rømer skal overtage pladsen (hvilket han i mine øjne godt kunne..) så vil det nok være en ide at kigge efter en spiller for fremtiden som kan overtage når Bak om et par år ikke kan mere..

på VB er det lidt en anden sag.. der er det ikke så meget fremtidens spiller man skal lede efter. Hvis man vil købe en ny VB må det være en der går ind og løfter niveauet fra dag 1, ellers kan vi ligeså godt fortsætte med Lauridsen som dog nok håber at kunne blive solgt til udlandet på et tidspunkt, men til den tid er Frederik Møller formentlig ligeså god som Lauridsen er pt.. (mener faktisk ikke der er så kæmpestor forskel på de 2..)

I forhold til kanterne er jeg egentlig ikke så bekymret.. Igboun vil nok være fortid til sommer, og pione muligvis også, men Rilwan forventer jeg ikke et salg af.. (Selvom han nok vil selv foretrække det, især hvis Izu og Sly begge 2 bliver solgt). Men vi har altså en rigtig stærk backup også i Babajide og Ureña kan altså også sagtens bruges som kant..

Men jeg tror da også at man køber en ny kant såfremt både Sly og Sisto sælges..

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

Mike80 skrev:

Mike
Men ligesom at vi har købt Pusic for aflaste Duncans skrøbelige fysik, så er det jo ikke nogen hemmelighed, at Bak er lavet af glas. Endvidere er han 32(fylder 33 i oktober) og med hans kontante spillestil, så bliver vi nødt til at indstille os på en tid efter ham. Netop på det punkt har FCK(i hvertfald førhen) været eminente til at have afløsere på plads, så overgangen mellem spillere ikke har haft afgørende effekt på deres spil.
Jeg har ikke umiddelbart fornemmelsen af, at vi har nogle oplagte talenter på højreback, så netop på den position, vil det være oplagt at investere til sommer. Andre Rømer er skide sympatisk og en fin spiller, men han ikke nogen specielt god højreback.

Lauridsen er også en fin spiller, men han minder om Rømer på det punkt, at ingen af de to nævnte spillere, er specielt aggressive eller frygtindgydende. Det der gør Bak så eminent er jo, at når han går ind i en tackling, så ved de fleste modspillere godt at de kommer til at slå sig(og trækker sig måske lidt, som følge heraf). Vores spillestil er lagt an på en enorm aggresivitet og fysik, og der er Lauridsen og Rømer stadig lidt for pæne til at gøre en forskel. Nuvel det er måske en lidt firkantet formulering, men skal man gøre sig i international fodbold, så er backpladserne altså helt og aldeles afgørende.

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Det er ligesom at alle tager det for givet, at Sisto rejser til sommer. Jeg tror nu ikke det bliver tilfældet, og at han i stedet for 1 år mere hos os.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg synes også vi primært bør kigge på backs og kanter, forudsat at Igboun og Sisto ryger.

Joshua John er bestemt et spændende bud, men jeg synes også en mand som Rasmus Falk kunne være interessant. Jeg ved ikke hvor realistiske nogen af dem er, men fælles for dem alle er det, at hverken de eller holdet præsterer kontinuerligt godt, og det kan derfor være at det ikke vælter ind med tilbud fra udlandet. Og begge kan vel se et vist perspektiv i FCM fremfor FCN hhv. OB.

Husum

Indlæg af Husum »

Meget enig i Joshua John kunne være en fin erstatning og han giver da også i dag udtryk for han er klar til noget nyt til sommer:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... dsjaelland

Undrede mig faktisk over det ikke var ham man gik efter i seneste transfervindue, da man søgte en mulig erstatning for Igboun. Han ville nok have været mere realistisk at komme i nærhed af end Bech og Thomsen.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Læste også en artikel om Kusk i Twente den anden dag. Han skulle være røget ud i kulden i Twente, som efter sigende skulle være kommet i økonomiske problemer. Så han burde også kunne hentes for en rimelig sum.

Spændende spiller der har været inde omkring landsholdet, og sagtens kunne komme det igen. Spændende spiller med et stort potentiale.

Som andre har nævnt tidligere, synes jeg også JJ fra FCN kunne være spændende. Dog tror jeg at smartodds kommer med nogle helt andre alternativer.

Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Supernatural »

Kusk til FCM er bestemt realistisk hvis han permanent ryger ud i kulden i Twente. Det ville i hvert fald gøre herligt ondt på alle AAB fans...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg vil til enhver tid hellere have Rasmus Falk end Kusk, jeg synes førstnævnte har et væsentlig større potentiale - såfremt han kan holde sig skadesfri. Endvidere synes jeg ikke Kusk er noget unikt.

Husum

Indlæg af Husum »

Tror ikke Kusk er realistisk. Ifølge AaB's debatforum (yderst tvivlsom kilde) afviste han at tage til os på lån i seneste vindue. Jeg synes dog det er useriøst at sige at Kusk ikke er noget specielt. Han var i høj grad årsagen til at AaB vandt superligaen sidste år. Mener ikke der kan herske nogen tvivl om at han er en spiller med stort potentiale.

Rasmus Falk vil jeg være skeptisk overfor pga. hans skadehistorik. Han går simpelthen for let i stykker.

Generelt tror jeg også at unge danske talenter er for dyre ift. hvad man får for pengene. De priser der blev nævnt for Bech og Thomsen i seneste transfervindue stod i hvert fald på ingen måde mål med deres reelle værdi. Hvis man skal følge Benthams system, så tror jeg ikke det er der man finder en afløser.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

der ligger og lurer et comeback til Juelsgård til sommer.

Låst