Claus Steinlein

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Casper

Re: Claus Steinlein

Indlæg af Casper »

tubbe93 skrev:Kommentatoren nævnte igår, at han fik en SMS under kampen fra Glen, da han også havde nævnt at Glen ville fortsætte frem til jul. Der korrigerede Glen ham og sagde, at han ville stoppe med det samme, og at steinlein ville have ham til at blive. Det er direkte modsat af hvad der tidligere er blevet sagt. Kommentatoren har bekræftet det på Twitter igen her til morgen.
Derudover havde Glen også skrevet, at Tim sparv ikke var en del af smartodds, som ledelsen tidligere også har nævnt.
Dét med at Tim Sparv ikke skulle have været en del af SmartOdds tvivler jeg stærkt på. Prøv at se fra 33:22 og frem i den her video: https://www.youtube.com/watch?v=51khY5wkiwQ

Når Steinlein uddyber det så grundigt, så passer det selvfølgelig ikke, at han ikke skulle have været en del af SmartOdds.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg tror, at det med Sparv og Smartodds kan være lidt et definitionsspørgsmål. Altså blev han FUNDET af Smartodds eller GODKENDT af Smartodds (dvs statistikerne viste, at han var tilstrækkelig dygtig til at være en forstærkning). Som jeg hører Steinlein i interviewet, blev han ikke fundet af Smartodds, men godkendt. Så det er måske en, man havde kig på fra andre kanaler, som man så også som den første kiggede på gennem Smartodds.

For mig betyder det ikke så meget - det handler mest om, at nogle (ofte fans fra andre klubber) ikke helt har sat sig ind i hvordan rekrutteringen fungerer, og ikke har forstået, at Smartodds ikke er hele vores rekruttering, men et hjælpeværktøj i rekrutteringsprocessen (ligesom andre klubber bruger andre statistikprogrammer). Som Steinlein også forklarer i indslaget, så køber vi ikke spillere baseret på Smartodds alene.

Z

Indlæg af Z »

Jeg læste et sted, hvor Claus Steinlein sagde lidt mere om deres scouting setup.

Som jeg husker det, så arbejder man med 3 forskellige kilder til nye spillere. Det er enten eget netværk af scouts og agenter, ukendte scouts og agenter og slutteligt smartodds. En af disse kilder kan foreslå en ny spiller, som så skal "testes", hvilket vil sige at der dannes både en kvantitativ (smartodds) og en kvalitativ (trænerteamets) holdning til spilleren.

Ud fra denne evaluering vælger man at gå videre med spilleren eller ej. Dvs både SmartOdds og Trænerteamet kan diskvalificere et spillerforslag.

Jeg har forstået diskussionen om nye spillere sådan, at Tim Sparv blev foreslået af netværket og derefter testet af SmartOdds, hvorimod Royer er landet som forslag rent ud fra SmartOdds.

Derfor mener jeg umiddelbart både Glen og Claus har ret i forhold til forrige indlæg.

oros

Indlæg af oros »

Z skrev:Jeg læste et sted, hvor Claus Steinlein sagde lidt mere om deres scouting setup.

Som jeg husker det, så arbejder man med 3 forskellige kilder til nye spillere. Det er enten eget netværk af scouts og agenter, ukendte scouts og agenter og slutteligt smartodds. En af disse kilder kan foreslå en ny spiller, som så skal "testes", hvilket vil sige at der dannes både en kvantitativ (smartodds) og en kvalitativ (trænerteamets) holdning til spilleren.

Ud fra denne evaluering vælger man at gå videre med spilleren eller ej. Dvs både SmartOdds og Trænerteamet kan diskvalificere et spillerforslag.

Jeg har forstået diskussionen om nye spillere sådan, at Tim Sparv blev foreslået af netværket og derefter testet af SmartOdds, hvorimod Royer er landet som forslag rent ud fra SmartOdds.

Derfor mener jeg umiddelbart både Glen og Claus har ret i forhold til forrige indlæg.
Det er beskrevet glimrende i papirudgaven af Tipsbladet fra i fredags. Det kommer nok webudgaven i løbet af ugen. Det plejer det.

Deri beskrives, hvordan det først er fra denne sæson SmartOdds for alvor er kommet i brug. Det gør sig med andre ord gældende for de to senest tilkomne - derfor pludselig en spiller fra Australien.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hekler har delt dette link på facebook, som jeg synes skal deles herinde også.

http://www.theguardian.com/football/201 ... hew-benham

Grunden til at jeg smider den i denne tråd er det sidste afsnit om sagen mellem Steinlein og Riddersholm. Skal ikke kunne sige om Steinlein er problemet, men det jeg opfatter, er at der stadig er en uforløst sag.

Gætter på at jeg ikke er alene når jeg savner et tegn på hvorfor ikke også Thorup og Priske også skulle blive træt af det Riddersholm (og Lars Friss?) nu engang ikke var tilfreds med.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Cortez skrev:Jeg syntes, at jeg under kampen i går hørte det modsatte. Nemlig at Riddersholm var blevet bedt om at blive et halvt år mere, men havde afslået. Altså det stik modsatte af, hvad Ankersen sagde inforbindelse med opsigelsen.

Hvorom alting er, så mener jeg, vi er videre og der er ingen grund til, hverken fra Ridderholms eller klubbens side at blive ved med at indgå i pressens spekulationer.

/Cortez
Jeg talte med Glen i dag, og han fortalte at han hverken har Casper Høygårds nummer eller så kampen på tv, da han ikke var hjemme fredag aften. Han så den først sent fredag, da han var kommet hjem. Så enten lyver Høygård eller også har folk hørt forkert :-)
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Steffen am skrev:Hekler har delt dette link på facebook, som jeg synes skal deles herinde også.

http://www.theguardian.com/football/201 ... hew-benham

Grunden til at jeg smider den i denne tråd er det sidste afsnit om sagen mellem Steinlein og Riddersholm. Skal ikke kunne sige om Steinlein er problemet, men det jeg opfatter, er at der stadig er en uforløst sag.

Gætter på at jeg ikke er alene når jeg savner et tegn på hvorfor ikke også Thorup og Priske også skulle blive træt af det Riddersholm (og Lars Friss?) nu engang ikke var tilfreds med.
Der er mere i den sag som ikke er kommet ud, det er jeg 100% sikker på. Men når Glen ikke vil udtale sig og Steinlein har sagt det han kan/vil, så er der ligesom lagt låg på og vi må videre.

Jeg tror også at vi skal passe på med at bebrejde og give alt skylden til Steinlein. For selvom han meget muligt har noget af skylden, tvivler jeg på at det er det hele og det kan jo være at Glen selv har en del af skylden. Hvor han måske ikke har kunnet kontrollere succeen, blandet sig i noget han ikke skulle (han var jo trods alt "kun" træner og ikke manager) eller noget helt 3,4 eller 5.

Thorup burde vide hvad han er gået ind til og magter han ikke opgaven, well so be it. Priske vil jeg være ked af skulle forlade os, men vi må vel et eller andet sted også acceptere, at han en dag, Glen/Steinlein eller ej, vil videre og prøve noget nyt. Han må selvfølgligt meget gerne vente et par sæsoner endnu :)

Jeg tror bare at vi skal lægge Glen sagen bag os og komme videre. Stå bag Thorup, selvom jeg ikke er den største fan og frygter lidt for den måde han træner på. Men han er vores træner nu, Glen smuttede og sådan er det. Forandring fryder, eller noget..

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Arff skrev:
Cortez skrev:Jeg syntes, at jeg under kampen i går hørte det modsatte. Nemlig at Riddersholm var blevet bedt om at blive et halvt år mere, men havde afslået. Altså det stik modsatte af, hvad Ankersen sagde inforbindelse med opsigelsen.

Hvorom alting er, så mener jeg, vi er videre og der er ingen grund til, hverken fra Ridderholms eller klubbens side at blive ved med at indgå i pressens spekulationer.

/Cortez
Jeg talte med Glen i dag, og han fortalte at han hverken har Casper Høygårds nummer eller så kampen på tv, da han ikke var hjemme fredag aften. Han så den først sent fredag, da han var kommet hjem. Så enten lyver Høygård eller også har folk hørt forkert :-)
Høygård sagde klart og tydeligt at Riddersholm havde sendt ham en SMS om at Sparv ikke var købt på baggrund af Smartodds, og at det var klubben og ikke ham der ønskede at fortsætte indtil nytår.
Så mon ikke nogen har lavet sjov med Høygård og "leget" Riddersholm. Passer også meget godt da begge postulater ikke ligefrem stemmer overens med det der hidtil er meldt ud om de to ting.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
Arff skrev:

/Cortez
Høygård sagde klart og tydeligt at Riddersholm havde sendt ham en SMS om at Sparv ikke var købt på baggrund af Smartodds, og at det var klubben og ikke ham der ønskede at fortsætte indtil nytår.
Så mon ikke nogen har lavet sjov med Høygård og "leget" Riddersholm. Passer også meget godt da begge postulater ikke ligefrem stemmer overens med det der hidtil er meldt ud om de to ting.
Men rimeligt pinligt for Høygård, hvis ikke det var Glen, for det var noget, som de talte en del om

THenry

Indlæg af THenry »

Der er ingen tvivl om, at Høygård sagde de omtalte ting på TV, og det virker meget dumt, hvis han som journalist decideret lyver omkring en sms, da det relativt let ville kunne opklares, om han har modtaget den eller ej, så alt tyder på, at det er en, der har lavet sjov med ham :D

Jeg mener faktisk også, at han nævnte noget i retningen af, at Glen tilsyneladende ikke havde glemt eller slettet hans tlf. nummer...det kom lidt overraskende for ham, at han pludselig modtog beskeder fra "Glen", hvilket de derefter brugte meget tid på.

På twitter kører der også en uenighed, da klubben siger Sparv er købt bla. baseret på smartodds, hvilket også tidligere har været fremme, mens Høygårds ven "Glen" jo siger noget andet.

https://twitter.com/casperhoygard

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Rimelig dårlig journalistik, hvis man bare ukritisk læser op fra en random sms, som er underskrevet 'Glen'. Hvis ikke den er kommet fra Glens nr - eller journalisten ikke kender det, så er det mindste man gør da lige at ringe op på det nr, som har sendt sms'en for at få bekræftiget, at vedkommende er den, som han udgiver sig for. Virkelig pinligt for Høygård, hvis han er blevet snøret.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:Rimelig dårlig journalistik, hvis man bare ukritisk læser op fra en random sms, som er underskrevet 'Glen'. Hvis ikke den er kommet fra Glens nr - eller journalisten ikke kender det, så er det mindste man gør da lige at ringe op på det nr, som har sendt sms'en for at få bekræftiget, at vedkommende er den, som han udgiver sig for. Virkelig pinligt for Høygård, hvis han er blevet snøret.
Omvendt må Glen da også have interesse i at dementere, at han sender SMS'er til et direkte tv-program. Jeg synes, at den her sag bliver mere og mere mudret, og de eneste der profiterer af den, er medierne.

Jeg er meget enig med pr0j3ct. Hverken Thorup eller Steinlein er nødvendigvis fanfavoritter, men det er dem vi har, og derfor er der ikke andet at gøre, end at støtte op, og give dem de bedst mulige forudsætninger for succes.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Høygård skriver på twitter, at Glen har bekræftet over for ham, at det er ham, der har sendt sms.
Så der bliver løjet et eller andet sted her.

WBW

Indlæg af WBW »

Kent skrev:Høygård skriver på twitter, at Glen har bekræftet over for ham, at det er ham, der har sendt sms.
Så der bliver løjet et eller andet sted her.
Om købte spillere er hentet via smartodds eller ej, er jo mere eller mindre et definitionsspørgsmål. Det kan da sagtens være at han er blevet anbefalet af en intern eller ekstern Scout, og derefter blevet tjekket i smartodds, hvilket er proceduren.

Er han så købt på baggrund af en scout eller på baggrund af accept fra smartodds? Who cares.

I forhold til diskussionen vedrørende hvem der ville forsætte et halvt år, så synes jeg egentlig det er en fuldstændig ligegyldig diskussion. De har snakket om tingene, været uenige men fundet en løsning. At uenighederne så forsætter offentligt, er bare pinligt.

Generelt må jeg også sige at jeg syns det er på tide at os fans, kommer videre og bruger energien på at støtte holdet!

Ligesom jeg synes Glen skulle komme videre og stoppe med stadig at kommentere på alt der sker i klubben. Det er hans valg ikke at belyse os og medierne, omkring hvad der er sket, så lad det blive sådan og lad vær med at sige og smide bomber på klubben, når du sidder i sofaen og ser fodbold med for meget rødvin. Synes generelt han har haft for mange holdninger/stikpiller han har ville have ud, siden sit stop.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

WBW skrev: Om købte spillere er hentet via smartodds eller ej, er jo mere eller mindre et definitionsspørgsmål. Det kan da sagtens være at han er blevet anbefalet af en intern eller ekstern Scout, og derefter blevet tjekket i smartodds, hvilket er proceduren.

Er han så købt på baggrund af en scout eller på baggrund af accept fra smartodds? Who cares.

I forhold til diskussionen vedrørende hvem der ville forsætte et halvt år, så synes jeg egentlig det er en fuldstændig ligegyldig diskussion. De har snakket om tingene, været uenige men fundet en løsning. At uenighederne så forsætter offentligt, er bare pinligt.

Generelt må jeg også sige at jeg syns det er på tide at os fans, kommer videre og bruger energien på at støtte holdet!

Ligesom jeg synes Glen skulle komme videre og stoppe med stadig at kommentere på alt der sker i klubben. Det er hans valg ikke at belyse os og medierne, omkring hvad der er sket, så lad det blive sådan og lad vær med at sige og smide bomber på klubben, når du sidder i sofaen og ser fodbold med for meget rødvin. Synes generelt han har haft for mange holdninger/stikpiller han har ville have ud, siden sit stop.
Jeg synes faktisk, at det er lidt væsentligt, hvad der er op og ned i dette.
Hvis vi ser på forløbet efter Glens opsigelse, så har der nærmest været en helgenkåring af Glen og stor afstandstagen fra Steinlein, hvilket til en vis grad er forståeligt, da Glen jo var meget tæt på fansene.
Det vi så ser her, er at vi har en journalist, som meget klart holder fast på, at Glen har sendt en sms til ham under kampen med oplysninger om interne forhold hos FCM, og derefter bekræftet at den kom fra ham. Arff skriver derimod at Glen har nægtet at have sendt sms'en (og overhovedet at have set kampen direkte). En af parterne lyver altså. Når journalisten gås på klingen og konfronteres med, at Glen har sagt, at han ikke har sendt sms'en, så fastholder han, at den er fra Glen (og efterfølgende bekræftet af Glen). Det vil være meget ødelæggende for en journalists troværdighed, hvis ikke dette var sandt, så det vælger jeg pt at tro på.
Men hvis det er sandt, så er det Glen (eller Arff) der lyver. Ud fra mit kendskab til Arff ser jeg ingen grund til at tro, at han lyver, og kan heller ikke se, hvad hans motiv skulle være for det.
Ergo står vi tilbage med, at Glen lyver. Det virker også helt uforståeligt, for hvorfor skulle han lyve om noget, som er sendt på direkte tv? Mit bud vil være, at eftersom han jo stadig er ansat hos FCM, så har han (efter SE-kampen) fået at vide, at han fremover ikke skal udtale sig om interne forhold hos FCM til medierne, da det betragtes som illoyalt og fyringsgrund (og dermed kan han vinke farvel til løn i sin 6 mdrs opsigelsesperiode).
Men selv det retfærdiggør jo ikke, at han lyver overfor Arff. Hvorfor ikke bare sige, at "jo, det var mig der sendte den, men det burde jeg ikke have gjort"?
Og her komme vi så egentlig frem til grunden til, at jeg synes det er interessant: Såfremt ovenstående er korrekt, og det er Glen, der har 'valgt' at lyve, så er det jo med til at sige noget om hans personlighed og hvordan han reagerer i pressede situationer. Og det er jo ikke særligt flatterende, at man vælge at lyve fremfor at sige sandheden - det er så også særdeles dumt, når det er noget, som er sendt på direkte tv og naturligvis vil blive undersøgt. Det kan måske være med til at nuancere billede lidt af den 'gode' Glen der gik pga den 'onde' Steinlein. Hvis du var leder, ville du så gerne have en medarbejder, der lyver når han presses?
Ovenstående er naturligvis spekulationer og vi mangler jo Glens version af sagen, men han er desværre ikke på twitter (så vidt jeg ved).

Besvar