Ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper

Re: Ny cheftræner

Indlæg af Sniper »

Enig, med Thyge. Efterhånden fremstår Steinlein som ufattelig utroværdig og i andre fans øjne en majonet der ikke aner hvad han går og laver.
Jeg er personligt ved at være godt træt af Steinlein og hans "sensations udmeldinger" og hans brud på regler overfor andre klubber, sidst var det Silkeborg og nu Hobro, som man går bag ryggen på. Forstår godt at andre fans hater på os.
Man hører næsten aldrig et interview med CS hvor han ikke lige får nævnt at vi er det bedste hold målt på point de sidste 2år eller den med de 300 scouts i England. Hvorfor skal han være så bombastisk og skrue forventningerne så højt op hver gang han udtaler sig?! -forstår det ikke
Skal vi ikke snart se nogle resultater fra de 300 scouts i England?- indtil videre forstår jeg udemærket at andre holds fans håner os og kalder Ankersen og Benham for varm luft. Som jeg ser det har vi kun haft succes med at hente Sparv igennem "smartodds" og muligvis Royer, resten kendte vi i forvejen (Kian-Jim L.-Dahlin) eller har ikke slået til (Urena). Og Olsson fik vi så vidt jeg forstod igennem privat netvæk.
Ville ønske der blev skruet lidt ned for de bombastiske udmeldinger så de stod lidt mere mål med virkeligheden samt at man begynder at følge reglerne, både skrevne og uskrevne. Det er fint at have kant men man behøver ikke provokere og irritere konstant, det bider både klub og fans bagi.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

ThygeM skrev:
bh skrev:http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-07-1 ... cm-traener

Uden lille fodfejl så var det blevet Dal. Bittert for Dal.
Lille fodfejl?? Synes nu mere det lugter rigtig meget af den totale mangel på professionalisme og respekt for kollegaer Steinlein mangler - regler (skrevne som uskrevne) er åbenlyst ikke noget man går op i...
Normaltvis er jeg ikke den store foretaler for Steinlein, men jeg synes denne episode her er lidt speciel. Vi gav Jonas Dal gratis til Hobro, og i og med han opholder sig i Ikast tit lå denne fremgangsmåde vel lige til højre benet, og samtidig troede man nok, at denne måde ville være okay. Sådan gik det ikke, og det gør mig ikke så meget - det er for tidligt at bringe Jonas Dal i spil, og vi skal også passe på at det hele ikke bliver for indavlet som da det gik galt i Brøndby.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

oros

Indlæg af oros »

Arff skrev:
ThygeM skrev:
bh skrev:http://sporten.tv2.dk/fodbold/2015-07-1 ... cm-traener

Uden lille fodfejl så var det blevet Dal. Bittert for Dal.
Lille fodfejl?? Synes nu mere det lugter rigtig meget af den totale mangel på professionalisme og respekt for kollegaer Steinlein mangler - regler (skrevne som uskrevne) er åbenlyst ikke noget man går op i...
Normaltvis er jeg ikke den store foretaler for Steinlein, men jeg synes denne episode her er lidt speciel. Vi gav Jonas Dal gratis til Hobro, og i og med han opholder sig i Ikast tit lå denne fremgangsmåde vel lige til højre benet, og samtidig troede man nok, at denne måde ville være okay.
Efter den "venskabelige snak" skulle man lige have kontaktet Hobro efter gældende regler. Så var aftalen sikkert uden videre gået igennem.

Overhold nu bare gældende regler. Det forventer vi også fra andre klubber!

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

Efterhånden fremstår Steinlein som ufattelig utroværdig og i andre fans øjne en majonet der ikke aner hvad han går og laver.
Jeg er personligt ved at være godt træt af Steinlein og hans "sensations udmeldinger" og hans brud på regler overfor andre klubber, sidst var det Silkeborg og nu Hobro, som man går bag ryggen på. Forstår godt at andre fans hater på os.
Ved ikke om man ligefrem hater jer - det er vel i bund og grund hverken spillere, trænere eller fans skyld - personligt synes jeg måske bare at det er på tide man begynder at opføre sig som en topklub. Man får ikke respekt ved at forlange det - det gør man sig fortjent til. Men i og med at man higer efter anerkendelse og råber og skriger op om det bliver den respekt sværre at opnå. Hvis man havde skruet 50% ned for retorikken for 5-6 år siden tror jeg faktisk i havde haft en meget større respekt og anerkendelser ude i fodbold-danmark!
Ville ønske der blev skruet lidt ned for de bombastiske udmeldinger så de stod lidt mere mål med virkeligheden samt at man begynder at følge reglerne, både skrevne og uskrevne. Det er fint at have kant men man behøver ikke provokere og irritere konstant, det bider både klub og fans bagi.

Man kan lave fejl og bryde regler ved et uheld - men ikke gentagne gange. Det er det der bliver et irritationsmoment for mange! Vi har selv været der med Bla. Tv-aftalen og det gør altså bare at der i den sidste ende bliver en kæmpe opgave med at slukke "brande" ifht konkurrenter og kollegaer hvilket igen slider på troværdigheden. Lige nu og her fremstår i lidt som en god gang indavl hvor vennerne (Ankersen/Steinlein) styrer butikken uden at nogen af dem har synlige kompetencer ifht deres position. Det kan virkelig blive en hæmsko på sigt!
Efter den "venskabelige snak" skulle man lige have kontaktet Hobro efter gældende regler. Så var aftalen sikkert uden videre gået igennem.

Overhold nu bare gældende regler. Det forventer vi også fra andre klubber!
Problemet er bare at venskab ikke fungerer på tværs af klubber når det kommer til Sportschef/træner. TF, Glenn og Niels F har en erfagruppe sammen hvilket ikke er et problem da den ene ikke kan ansætte den anden!! Ville være sundt for jer hvis man begyndte at leve op til reglerne - respekten skal nok komme - bare ikke på kommando!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

oros skrev: Overhold nu bare gældende regler. Det forventer vi også fra andre klubber!
Vi er slet ikke uenig, jeg siger bare at for én gangs skyld måske kan forstå handlingen. Dermed ikke sagt at den er i orden, for det er den ikke når den direkte strider mod reglerne der er lavet :)

bh

Indlæg af bh »

"Fodfejl" var egentlig ment lidt ironisk og var bestemt ikke for at negligere handlingen.

Jeg er helt på linje med Thyge her, det er for amatøragtigt. Arff pointen med at Dal færdes i FCM hver dag, den køber jeg, men kunne man da for fanden ikke selv have clearet den med Hobro i stedet for at sende Dal afsted. Forstår godt Hobro bliver en anelse fornærmede, de skulle bare have krævet Paul O på en gratis lejeaftale for næste sæson som kompensation. Nu ender Dal som den helt store taber, synd.

Sniper

Indlæg af Sniper »

ThygeM skrev:

Ved ikke om man ligefrem hater jer - det er vel i bund og grund hverken spillere, trænere eller fans skyld - personligt synes jeg måske bare at det er på tide man begynder at opføre sig som en topklub. Man får ikke respekt ved at forlange det - det gør man sig fortjent til. Men i og med at man higer efter anerkendelse og råber og skriger op om det bliver den respekt sværre at opnå. Hvis man havde skruet 50% ned for retorikken for 5-6 år siden tror jeg faktisk i havde haft en meget større respekt og anerkendelser ude i fodbold-danmark!
Jeg synes nu der bliver hatet rimelig meget på fcm for tiden på diverse foraer, men som sagt så forstår jeg godt noget af kritikken. Kritik og negativ omtale hører med til at være tophold, det må vi vænne os til. Hvis altså man kan holde sig i toppen de kommende sæsoner. Og helt enig i at man skal gøre sig fortjent til respekt, synes nu også vi får en del respekt efterhånden så jeg mener også at vores ledelse burde skrue ned for blusset og arbejde hårdere istedet.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

bh skrev:"Fodfejl" var egentlig ment lidt ironisk og var bestemt ikke for at negligere handlingen.

Jeg er helt på linje med Thyge her, det er for amatøragtigt. Arff pointen med at Dal færdes i FCM hver dag, den køber jeg, men kunne man da for fanden ikke selv have clearet den med Hobro i stedet for at sende Dal afsted. Forstår godt Hobro bliver en anelse fornærmede, de skulle bare have krævet Paul O på en gratis lejeaftale for næste sæson som kompensation. Nu ender Dal som den helt store taber, synd.
Er faktisk glad for at i ikke fik Dal. Han er taktisk i top tre i dk og overgåes vel kun af Ove P og til dels Kent N. Det han har fået ud af Hobros samling af discount og 1 div spillere er ganske enkelt imponerende - hvad ender det ikke med den dag han får et kvalitetshold!!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

bh skrev:"Fodfejl" var egentlig ment lidt ironisk og var bestemt ikke for at negligere handlingen.

Selvfølgelig er det amatøragtigt, og selvfølgelig er det ikke i orden. Men Steinlein havde jo travlt, for han skulle på ferie dagen efter pressemødet. Selvfølgelig skal Jonas Dal ikke selv være budbringer og forhandler med Hobro, men omvendt tror jeg også det er lidt mere nuanceret end sagen bliver gjort til her. Måske Jonas troede han ville få lov at smutte hvis han selv gik til bestyrelsen og bad om lov, hvorimod der skulle forhandlinger til, hvis den skulle gå "efter bogen". Dermed stadig ikke sagt at der i orden, for det er det ikke, men jeg tror måske ikke man skal anskue det så firkantet som medierne har gjort det :-)
ThygeM skrev:Er faktisk glad for at i ikke fik Dal. Han er taktisk i top tre i dk og overgåes vel kun af Ove P og til dels Kent N. Det han har fået ud af Hobros samling af discount og 1 div spillere er ganske enkelt imponerende - hvad ender det ikke med den dag han får et kvalitetshold!!
Helt generelt tror jeg faktisk det er godt for alle parter, at Jonas Dal ikke blev chef i denne omgang. Forventninger og presset har aldrig været større, og ham man skal erstatte er den største træner i klubbens historie, som leverede det bedste resultat nogensinde, så man kan faktisk ikke andet end at skuffe, og der har Jess trods alt mere ballast end Jonas har. Hvis Jess klarer det fint er det en kæmpe bonus for både ham og klubben. Får man en mellemsæson står Jonas Dal klar til næste gang vi mangler en ny træner, og på det tidspunkt er forventningerne umuligt ligeså store, så derfor tror jeg det er bedst sådan :-)

bh

Indlæg af bh »

Det med at vi har mange haters, det skal vi da tage som et kompliment. Hellere hadet end ligegyldig når det kommer til modstandere. Men når det er sagt, så skal vi selvfølgelig holde os på den rigtige side af grænsen i vores kamp for at være klassens frække dreng.

Havde gerne set Dal, var han villig til at gå på kompromis med de ting der gik Glen på, så findes der vel ingen bedre til at føre Glens arbejde videre. Men ja at forsvare guldet er nok mindst lige så svært som at vinde det, så måske meget godt at have ham i baghånden i fremtiden. Men fejler Thorup, tror jeg, at Benham står fast på ideen om et internationalt navn.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Forløbet vedr. Dal kan simpelthen ikke få mig op i det røde felt. Det er jo ingen hemmelighed, at Steinlein/FCM ser en kommende FCM-træner i Dal. Derfor er det jo helt naturligt, at tage fat i ham, da Glen siger op. Og come on, der er jo ikke en eller anden ukendt af huset, man kontakter. Steinlein tager fat i sin kollega/medarbejder -gennem hvad 15 år? - som stort passerer lige forbi hans dør dagligt. Naturligvis tager men en uformel snak i den situation. Steinlein ville ikke gøre sit arbejde ordenligt, hvis ikke han gjorde det. Og ved vi, om det var Dals eller Steinleins ide, at Dal skulle tale med bestyrelsen? - i min verden lyder det mest logisk, at det var Dals ide. Det er jo ham, der færdes i Hobro til dagligt og ved hvordan de gør tingene deroppe.
Naturligvis har dette heller ikke noget som helst at gøre med, at Dal ikke blev FCM-træner. Vi bød jo aldrig på ham, og det skyldes sikkert at Benham var opsat på en udlænding. Og så blev han også overhalet af bedre kandidater, da tingene først blev seriøse. Selvom Thorup ikke passer på den profil, som jeg gerne så som træner, så er han i hvert fald en langt stærkere kandidat end Dal.

THenry

Indlæg af THenry »

Interessant artikel fra omklædningsrummet i Esbjerg. http://www.tipsbladet.dk/artikel/staale ... de-esbjerg

Det lader til, at Thorup fik stor ros for sin mandskabsbehandling i EFB, og han virker til at stå for en moderne ledelsesstil. EFB begrundede i øvrigt også deres motivation til at forlænge aftalen med Jess efter deres nedrykning med, at han var god til mandskabsbehandling. Uffe Bech var også ude at rose JT efter det blev annonceret, at han skiftede til os. Det er altid et godt tegn, at spillere, der har spillet under JT har været glade for ham, selvom de som i Uffe Bechs(han spillede ikke meget under U-21 EM) tilfælde ikke nødvendigvis var starter.

Jeg tror egentlig han passer godt til vores spillertrup med den personlighed og måde, som han arbejder med spillerne på. Glen var også eminent til mandskabsbehandling, så det har sikkert også været et element, der har været vigtigt for Steinlein i ansættelsesprocessen.

Det er også lidt sjovt at læse, at han har et godt forhold til Ståle fra deres fælles tid i Norge, hvor de åbenbart også var personlige venner, så muligvis bliver post-game interviews mindre dramatiske mellem JT/Ståle end Glen/Ståle ;)

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

THenry skrev: Det er også lidt sjovt at læse, at han har et godt forhold til Ståle fra deres fælles tid i Norge, hvor de åbenbart også var personlige venner, så muligvis bliver post-game interviews mindre dramatiske mellem JT/Ståle end Glen/Ståle ;)
Konkret ifht hans forhold til Ståle, så kan det betyde noget postivt for os - og det modsatte for Ståle selv. Han har tidligere svinet FCM helt generelt, og det vil han vel næppe længere, eftersom Jess og ham er gode venner.
Helt generelt tror jeg også tit af DBU-trænere (og tidligere som i dette tilfælde) har et forholdsvis godt forhold til klubtrænere, og det kan være endnu en fordel for klubben, da "hadet" og den dårlige stemning omkring FCM måske også bliver formindsket klubberne imellem.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Fandt lige dette lille klip med Jess Thorup i forbindelse med Viborg-kampen. Jeg synes det er et kig værd:
http://www.6-eren.dk/superliga/thorups-sl-debut-fcm

THenry

Indlæg af THenry »

Det er meget ærgerligt at Friis stopper. Jeg håber, at Priske tager en tørn mere under JT. Vi har brug for kontinuitet på sidelinjen fremfor flere udskiftninger i kølevandet på Glens stop.

http://fcm.dk/nyheder/friis-stop-til-nyt%C3%A5r

Besvar