Ny cheftræner
Re: Ny cheftræner
Enig med Sorteulve.
Må indrømme jeg også rynkede lidt på næsen over hans dispositioner under U21, men man kan ikke komme udenom at han førte DK helt frem til semi til et EM hvor vejen dertil er rigtig lang og svær og glem ikke OL-billetten.
Desuden vandt han også pokalen med Esbjerg. Og så vidt jeg husker spillede de noget seværdigt offensiv fodbold under ham i Esbjerg.
Så synes også man lige skal holde en smule igen med at svine manden til inden han er blevet præsenteret. Lad os nu bakke op om vores nye træner og glæde os over uvisheden er ovre og vi igen kan kigge fremad.
Må indrømme jeg også rynkede lidt på næsen over hans dispositioner under U21, men man kan ikke komme udenom at han førte DK helt frem til semi til et EM hvor vejen dertil er rigtig lang og svær og glem ikke OL-billetten.
Desuden vandt han også pokalen med Esbjerg. Og så vidt jeg husker spillede de noget seværdigt offensiv fodbold under ham i Esbjerg.
Så synes også man lige skal holde en smule igen med at svine manden til inden han er blevet præsenteret. Lad os nu bakke op om vores nye træner og glæde os over uvisheden er ovre og vi igen kan kigge fremad.
Forudsat at det bliver Thorup så havde jeg havde håbet på et større "navn" med mere international erfaring end U-21 fodbold.
Anyway på den positive side, så sender det et stærkt signal om at akademiet og talentudviklingen fortsat er højt prioriteret, og dermed må rygter om nedprioritering af dette snart forstumme.
Derudover tænker jeg også, at det er sandsynligt at Thorup i højere grad vil være mere garant for status quo ift. den nuværende spillestil, trænerstab, innovative metoder, herunder anvendelse af Smartodds og i større grad er villig til at give afkald på indflydelse på transfers end, hvad et "større navn" ville, så på den måde er han nok større garant for evolution fremfor revolution jf. Ankersens tidligere udmeldinger. Det vil være fint, hvis kontinuiteten kan bevares mest muligt, så tæt på en ny sæsonstart.
Jeg har ikke fulgt ham nærmere end den netop overståede U-21 slutrunde, hvor resultatet var ganske godkendt, men spillet og nogle trænerdispositioner på vejen dertil ustabile, men det er for spinkelt et grundlag at bedømme ham på, så lad os se hvad han indeholder. Ankersen og Co har formentlig arbejdet hårdt på dette, og finder at Thorup er den bedste mulige kandidattil jobbet, så lad os håber, at de rammer plet som med Sparv
Tror I i øvrigt at det kan være attraktivt for Glen at vende tilbage til DBU og overtage U-21 tjansen med et OL i Rio forude, eller holder han sig udenfor trænergerningen lidt endnu?
Anyway på den positive side, så sender det et stærkt signal om at akademiet og talentudviklingen fortsat er højt prioriteret, og dermed må rygter om nedprioritering af dette snart forstumme.
Derudover tænker jeg også, at det er sandsynligt at Thorup i højere grad vil være mere garant for status quo ift. den nuværende spillestil, trænerstab, innovative metoder, herunder anvendelse af Smartodds og i større grad er villig til at give afkald på indflydelse på transfers end, hvad et "større navn" ville, så på den måde er han nok større garant for evolution fremfor revolution jf. Ankersens tidligere udmeldinger. Det vil være fint, hvis kontinuiteten kan bevares mest muligt, så tæt på en ny sæsonstart.
Jeg har ikke fulgt ham nærmere end den netop overståede U-21 slutrunde, hvor resultatet var ganske godkendt, men spillet og nogle trænerdispositioner på vejen dertil ustabile, men det er for spinkelt et grundlag at bedømme ham på, så lad os se hvad han indeholder. Ankersen og Co har formentlig arbejdet hårdt på dette, og finder at Thorup er den bedste mulige kandidattil jobbet, så lad os håber, at de rammer plet som med Sparv
Tror I i øvrigt at det kan være attraktivt for Glen at vende tilbage til DBU og overtage U-21 tjansen med et OL i Rio forude, eller holder han sig udenfor trænergerningen lidt endnu?
- DenStolteJyde
Jeg tænker da at det kunne være interessant for Glen.. og for DK.. Men omvendt har jeg forståelse for hvis han vil overveje sine muligheder og undersøge om der måske kunne være et spændende job uden for DKs grænser..
HVIS Glen bliver u21 træner og gør det fornuftigt der, så vil det vel alt andet lige også åbne nogle døre ude i den store verden og måske også åbne en dør ind til A-landsholdet (ikke lige efter Morten O. men måske på længere sigt)
HVIS Glen bliver u21 træner og gør det fornuftigt der, så vil det vel alt andet lige også åbne nogle døre ude i den store verden og måske også åbne en dør ind til A-landsholdet (ikke lige efter Morten O. men måske på længere sigt)
Ikke så snæversynet, gutter! Jeg synes det er et naturligt valg, og jeg synes hans profil passer okay på det klubben vil, og samtidig har han før skulle holde mange individualister tilfredse på U21 landsholdet.
Mange ser kun øjebliksbilleder, og hvis man gør det, er det klart man bliver skuffet over valget. Jess har været med til at levere det bedste resultat på U21-holdet siden 92, og skal selvfølgelig bedømmes på det han præstere (eller mangel på samme) i Midtjylland, og ikke fordi han tidligere har gjort dit og dat.
Dog ser jeg et generelt problem fra klubbens side, da de tillægsord vores nye folk får på sig, er altid noget flottere end de i virkeligheden burde være. Jess kunne være blevet valgt, fordi en stærkere træner måske havde større forventninger om medbestemmelse, og det er Steinlein ikke begejstret for
Men mine følelser går i øst og vest omkring Jess Thorup, og derfor giver jeg ham chancen for at vise sit værd inden jeg bedømmer ham.
Mange ser kun øjebliksbilleder, og hvis man gør det, er det klart man bliver skuffet over valget. Jess har været med til at levere det bedste resultat på U21-holdet siden 92, og skal selvfølgelig bedømmes på det han præstere (eller mangel på samme) i Midtjylland, og ikke fordi han tidligere har gjort dit og dat.
Dog ser jeg et generelt problem fra klubbens side, da de tillægsord vores nye folk får på sig, er altid noget flottere end de i virkeligheden burde være. Jess kunne være blevet valgt, fordi en stærkere træner måske havde større forventninger om medbestemmelse, og det er Steinlein ikke begejstret for
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Jeg putter til at starte med min staniolhat på og gør klar til at blive brændt på bålet for det jeg nu siger....
Hold kæft jeg er godt tilfreds med valget af Jess. Han er for det første en meget sympatisk mand, der er afholdt af sine trænerkolleger. Det vil blandt andet betyde at Jess ikke så let lader sig provokere af Ståles spin. Derudover er han en træner, der har blik for de unge, han kender Pione, Svia og Banggard og kender vores spillestil. Derudover ser jeg ham i højere grad som en træner der kan videreføre og udvikle vores spillestil. I modsætning til Hjulmand er han ikke taktisk statisk og han har altså også vundet en titel med et på papiret dårligere hold da han var i Esbjerg. Nedrykningen kunne man ikke klandre ham for, han gjorde det bedste og fik vendt spillernes begejstring. Igen med et dårligt hold.
U21-EM: Hold nu kæft vi danskere er irriterende som fans. Intet mindre end guld er godt nok. Men kig lige på hvad U21 er for noget. Det er for det første meget sværere at kvalificere et hold til U21-slutrunder end med A-landsholdet. Derudover har JT lykkedes med sin fornemmeste opgave. Han har 1) bidraget med at kvalificere holdet til semifinalen som var DBU's mål, 2) han har kvalificeret os til OL 3) han har produceret spillere til A-landsholdet. Måske er jeg let at stille tilfreds men vi kom altså noget længere i turneringen end større nationer som Frankrig, Holland, England og lige så langt som Tyskland, der virkelig kan tale om at være skuffede. For vi er vel for helvede ikke skuffede over at tabe 3-0 til Tyskland? For så synes jeg at man skal kigge på de spillere som tyskerne kom med.
Kritikken af at JT stillede med dårlige hold er i øvrigt også blæst. Skulle Pione have spillet 4*90 minutter? Med det for in mente? Folk undrede sig over Jens Jönsson men han spillede faktisk en ganske god turnering.
Og vi taber til Sverige og det kommer til at se grimt ud. 4-1 er faktisk lige så misvisende et resultat som FCMs 3-0 snitter i Parken i efteråret....
Giv nu manden en chance. Som flere andre har skrevet så var det urealistisk med Bradley, Laudrup, Klopp, Pep, Mourinho eller andre. Og så er det altså DK's næststørste trænersæde vi hiver en kapacitet ind fra.
Derudover er jeg dog enig med Arff i at klubben skal lære at moderere sine udmeldinger. De har alle dage siden 1999 været bombastiske (men bare Steinlein er glad som den julegris han er)
Hold kæft jeg er godt tilfreds med valget af Jess. Han er for det første en meget sympatisk mand, der er afholdt af sine trænerkolleger. Det vil blandt andet betyde at Jess ikke så let lader sig provokere af Ståles spin. Derudover er han en træner, der har blik for de unge, han kender Pione, Svia og Banggard og kender vores spillestil. Derudover ser jeg ham i højere grad som en træner der kan videreføre og udvikle vores spillestil. I modsætning til Hjulmand er han ikke taktisk statisk og han har altså også vundet en titel med et på papiret dårligere hold da han var i Esbjerg. Nedrykningen kunne man ikke klandre ham for, han gjorde det bedste og fik vendt spillernes begejstring. Igen med et dårligt hold.
U21-EM: Hold nu kæft vi danskere er irriterende som fans. Intet mindre end guld er godt nok. Men kig lige på hvad U21 er for noget. Det er for det første meget sværere at kvalificere et hold til U21-slutrunder end med A-landsholdet. Derudover har JT lykkedes med sin fornemmeste opgave. Han har 1) bidraget med at kvalificere holdet til semifinalen som var DBU's mål, 2) han har kvalificeret os til OL 3) han har produceret spillere til A-landsholdet. Måske er jeg let at stille tilfreds men vi kom altså noget længere i turneringen end større nationer som Frankrig, Holland, England og lige så langt som Tyskland, der virkelig kan tale om at være skuffede. For vi er vel for helvede ikke skuffede over at tabe 3-0 til Tyskland? For så synes jeg at man skal kigge på de spillere som tyskerne kom med.
Kritikken af at JT stillede med dårlige hold er i øvrigt også blæst. Skulle Pione have spillet 4*90 minutter? Med det for in mente? Folk undrede sig over Jens Jönsson men han spillede faktisk en ganske god turnering.
Og vi taber til Sverige og det kommer til at se grimt ud. 4-1 er faktisk lige så misvisende et resultat som FCMs 3-0 snitter i Parken i efteråret....
Giv nu manden en chance. Som flere andre har skrevet så var det urealistisk med Bradley, Laudrup, Klopp, Pep, Mourinho eller andre. Og så er det altså DK's næststørste trænersæde vi hiver en kapacitet ind fra.
Derudover er jeg dog enig med Arff i at klubben skal lære at moderere sine udmeldinger. De har alle dage siden 1999 været bombastiske (men bare Steinlein er glad som den julegris han er)
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
-
mousebreaker
Der er ikke så meget at gøre ved det. Selvom jeg er ovenud skeptisk og græder indvendig så er der ikke andet at gøre end at bakke op om klubben med JT i spidsen.
Håber han gør alle mine udtalelser til skamme og leverer varen. Han får i hvert fald et godt udgangspunkt med et fantastisk spiller materiale at arbejde med.
Håber han gør alle mine udtalelser til skamme og leverer varen. Han får i hvert fald et godt udgangspunkt med et fantastisk spiller materiale at arbejde med.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Han skal have chancen naturligvis, men der skal dog også være plads til skuffelse lige nu, for de der måtte have det.Arff skrev:Ikke så snæversynet, gutter! Jeg synes det er et naturligt valg, og jeg synes hans profil passer okay på det klubben vil, og samtidig har han før skulle holde mange individualister tilfredse på U21 landsholdet.
Dog ser jeg et generelt problem fra klubbens side, da de tillægsord vores nye folk får på sig, er altid noget flottere end de i virkeligheden burde være. Jess kunne være blevet valgt, fordi en stærkere træner måske havde større forventninger om medbestemmelse, og det er Steinlein ikke begejstret forMen mine følelser går i øst og vest omkring Jess Thorup, og derfor giver jeg ham chancen for at vise sit værd inden jeg bedømmer ham.
Jeg er ikke så skuffet over udmeldingerne om en træner med erfaringer fra højeste niveau. Hvis man kigger på jobbeskrivelsen, er stillingen nærmest umulig at besætte:
- erfaring fra højeste niveau, og en international kapacitet.
- absolut ingen indflydelse på spillerindkøb, og generelt meget lidt plads til indflydelse.
Det udelukker vel egentlig de fleste af de bud, der har været oppe at vende, og i hvert fald alle, der har ambitioner om at træne i f.eks. England.
Jeg er alligevel skuffet. For uanset resultatet, så havde Thorup slet ikke noget godt u21-EM. I hvert fald set udefra. Det var bekymrende, at han tilsyneladende slet ikke havde en plan, da det blev alvor. Målt i forhold til spillernes kvalitet, underpræsterede DK voldsomt spillemæssigt. Og som nævnt viste Thorup absolut intet format i mandskabsbehandlingen (Fischer, Lucas Andersen).
Set i forhold til et forår hvor vi vandt, men hakkede lidt i det spillemæssigt, og en forventet udskiftning i dette vindue, har vi brug for kontinuitet. Og der synes jeg netop at Thorup under EM var en eksponent for det modsatte.
Jeg er skeptisk, men der er jo ikke andet at gøre, end at give ham chancen og håbe at rygterne om at han er et stort trænertalent er sande.
Det har intet med at være snæversynet, ikke ville give manden en chance, eller kræver guld og champions league pokal Jeg er såre simpel bare ikke så forblændet af hans tidligere meritter, så enkelt er det. Jeg dømmer ikke en mand på en kamp, U21 semi, hvor han dog i den grad viser hans manglende kvaliteter. Jeg er skuffet, (måske lidt skeptisk) det ville jeg også have været ved valget af Hjulmand og til dels Dal og det er ikke fordi jeg havde håbet på folk som Laudrup, Klopp, Pep, Mourinho, ville faktisk være blevet skuffe over Laudrup også, fordi jeg syntes at lige så fantastisk han var som fodbold spiller, lige så ringe og problematisk er han som træner.
Jeg er ikke et sekund i tvivl at JT har evner og på mange områder passer godt med Fcm, men jeg ser bare også mangel på samme på nogle vitale områder som kontinuitet eller mangel på handlekraft, som i den grad har været en del af vores nuværende holds succes.
Jeg giver selvfølgeligt manden en chance og håber på det bedste som altid og ser da også muligheder i denne træner fremadrettet, men lige i nuet er jeg skuffet, fordi jeg havde håbet på noget andet og sidder ikke nødvendigvis og klapper i mine små hænder, fordi vi har hentet, nr. 4,5,6, 10? på en liste over træner emner til klubben.
Derud over er jeg som et par af de overstående enig i at klubben skal lære at moderere deres bombastiske udmeldinger.
Jeg er ikke et sekund i tvivl at JT har evner og på mange områder passer godt med Fcm, men jeg ser bare også mangel på samme på nogle vitale områder som kontinuitet eller mangel på handlekraft, som i den grad har været en del af vores nuværende holds succes.
Jeg giver selvfølgeligt manden en chance og håber på det bedste som altid og ser da også muligheder i denne træner fremadrettet, men lige i nuet er jeg skuffet, fordi jeg havde håbet på noget andet og sidder ikke nødvendigvis og klapper i mine små hænder, fordi vi har hentet, nr. 4,5,6, 10? på en liste over træner emner til klubben.
Derud over er jeg som et par af de overstående enig i at klubben skal lære at moderere deres bombastiske udmeldinger.
Omvendt kan vi vel sige det samme om dengang Glen blev valgt som ny chef? Ham var der dælme også mange der havde en negativ holdning til. Jeg selv var ikke særlig forblændet af ham. Eller Erik Rasmussen? Han kom fra Næstved.... og blev en succes. Og helt ærligt så synes jeg sgu da at det er ret stort at vi hiver en u21-landstræner til klubben. Og helt ærligt mht mandskabsbehandlingen under EM. Så var det vist heller ikke værre. Så vidt jeg husker (gider ikke tjekke) så scorede Fisher vist i kampen efter han røg på bænken fordi han ville vise han tog fejl. Det er sgu da godkendt i min bog. Spillerne i Esbjerg og på U21 har kun haft godt at sige om JT så helt skidt er det nok ikke. Der kan nok også findes nogle der mener at Glen manglede lidt på mandskabssiden. sådan vil det altid være. Jeg glæder mig over at vi med JT får en træner der kan moderere sine udtalelser. Det var Glen nemlig langt fra en mester til.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet
Det synes jeg ikke er sammenligneligt. Glen og Erik var tæt på ukendte, da de fik jobbet. Skepsis var helt naturlig. Thorup har derimod haft rigelig eksponering som træner hos EFB og på u21. Hans styrker og svagheder er langt bedre belyst, end dem du nævner.mancitydk skrev:Omvendt kan vi vel sige det samme om dengang Glen blev valgt som ny chef? Ham var der dælme også mange der havde en negativ holdning til. Jeg selv var ikke særlig forblændet af ham. Eller Erik Rasmussen? Han kom fra Næstved.... og blev en succes.
Det er vel netop Glens allerstørste styrke? Jeg tror du vil finde nogle, der hævder at kunne forstå Ståle, før du finder kritik af Glens mandskabsbehandling.Der kan nok også findes nogle der mener at Glen manglede lidt på mandskabssiden.
Velkommen til Jess Thorup. En spændende profil som passer godt ind i FCM konceptet med gode resultater i Esbjerg og ikke mindst som U-21 landstræner samt en mand der tidligere har bevist at han kan udvikle talentfulde unge spillere til superliga profiler. Jess var ikke mit største ønske efter U-21, hvor jeg ikke altid kunne følge hans dispositioner og ikke mindst vandvittigt rotationsprincip, men nærmest hele truppen i kamp henover turneringen. Det dog nemt at sidde udefra og kritiserer og man skal selfølgelig havde respekt for at Jess gennem den daglige træning har helt andre forudsætninger for at sætte de helt rigtige 11 startende ud fra en halt række af faktorer vi umuligt kan vide fra sofaen. Som person kan jeg godt lide Jess! Han er velformuleret og ligner en person i balance! Det samtidigt et plus for mig at vi under slutrunder fra flere spilere hørte at han i pausen af Tjekkiet kampen også viste prøver på temperament og formåede at råbe et omklædningsrum op så præstationen var helt anderledes de sidste 45 min.
Overall: Dejligt at have fået sat navn på træneren så der igen kan komme lidt ro på den front. Jeg håber vi med ansættelsen af Jess formår at holde både Friis og Priske i klubben, hvilket for mig er mindst ligeså vigtigt som navnet på ham der skal stå i spidsen for teamet fremover.
Overall: Dejligt at have fået sat navn på træneren så der igen kan komme lidt ro på den front. Jeg håber vi med ansættelsen af Jess formår at holde både Friis og Priske i klubben, hvilket for mig er mindst ligeså vigtigt som navnet på ham der skal stå i spidsen for teamet fremover.
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Lige nøjagtigt. Det vil være det bedste som kunne ske, at de alle 3 finder sammen og arbejder videre med det fælles projekt, nemlig akademiet og 1 holdets videre udvikling.Mike80 skrev: Jeg håber vi med ansættelsen af Jess formår at holde både Friis og Priske i klubben, hvilket for mig er mindst ligeså vigtigt som navnet på ham der skal stå i spidsen for teamet fremover.
Som skrevet tidligere i denne tråd, så forventede jeg en udlænding med erfaring fra internationale kampe, der kunne løfte FCM ind på den europæiske scene. Der er sgu ikke meget i de forventninger, der rimer på Jess Thorup, så derfor er jeg en skuffet mand i dag.
Jeg synes ikke ansættelsen af Jess er ambitiøs nok. Vi taler om en mand, der i hele sin trænerkarriere har vundet færre superligakampe end FCM gjorde i sidste sæson. Jeg anerkender, at han gjorde det godt i EfB og spillede en god kvalifikation med U21, men når det så er sagt, så kommer han jo ikke med nogen større erfaringer fra internationale klubturneringer eller hold, der har kæmpet i toppen af ligaen. Desuden viste han i mine øjne taktiske mangler under u21, hvor han han heller ikke fik indfriet holdets potentiale. Så jeg ser ham som en ufærdig talentfuld træner, hvor jeg nok i højere grad havde sat næsen op efter en erfaren træner med solid ballast fra tophold og europæisk fodbold. Jeg ser ikke Jess som en topholdstræner og ser ham ikke som et skridt op ift Glen.
Man kan naturligvis vende den rundt og sige, at Jess klart er den største trænerkapacitet, som FCM har ansat, men det skyldes jo primært at vi tidligere altid har satset på relativt unge og uprøvede trænere. Vi skal naturligvis bakke op om Jess og holdet, men Jess skal bevise sit værd og ingen tvivl om, at han er under pres for at præstere fra dag 1. Forhåbentlig kan han håndtere det.
Jeg synes ikke ansættelsen af Jess er ambitiøs nok. Vi taler om en mand, der i hele sin trænerkarriere har vundet færre superligakampe end FCM gjorde i sidste sæson. Jeg anerkender, at han gjorde det godt i EfB og spillede en god kvalifikation med U21, men når det så er sagt, så kommer han jo ikke med nogen større erfaringer fra internationale klubturneringer eller hold, der har kæmpet i toppen af ligaen. Desuden viste han i mine øjne taktiske mangler under u21, hvor han han heller ikke fik indfriet holdets potentiale. Så jeg ser ham som en ufærdig talentfuld træner, hvor jeg nok i højere grad havde sat næsen op efter en erfaren træner med solid ballast fra tophold og europæisk fodbold. Jeg ser ikke Jess som en topholdstræner og ser ham ikke som et skridt op ift Glen.
Man kan naturligvis vende den rundt og sige, at Jess klart er den største trænerkapacitet, som FCM har ansat, men det skyldes jo primært at vi tidligere altid har satset på relativt unge og uprøvede trænere. Vi skal naturligvis bakke op om Jess og holdet, men Jess skal bevise sit værd og ingen tvivl om, at han er under pres for at præstere fra dag 1. Forhåbentlig kan han håndtere det.
Helt enig med Kent, skuffet.
At præstere så ringe bold med det spillermateriale, var Thorups største præstation under EM.
Var i EfB også kritiseret for manglende udskiftning og at holde fast i Busk som bedste målmand i den årgang, konsekvent sætte Knudsen foran Durmisi, Jønsson over Vigen, undlade at udtage Lucas A og ikke give Emil B spilletid i en turnering hvor manglerne i front var åbenlyse, det vidner ikke om øje for talent eller taktisk snilde.
Men velkommen og ønsker ham naturligvis al held og lykke i den tid han får på heden.
At præstere så ringe bold med det spillermateriale, var Thorups største præstation under EM.
Var i EfB også kritiseret for manglende udskiftning og at holde fast i Busk som bedste målmand i den årgang, konsekvent sætte Knudsen foran Durmisi, Jønsson over Vigen, undlade at udtage Lucas A og ikke give Emil B spilletid i en turnering hvor manglerne i front var åbenlyse, det vidner ikke om øje for talent eller taktisk snilde.
Men velkommen og ønsker ham naturligvis al held og lykke i den tid han får på heden.
Skal vi nu ikke lige være fair et øjeblik. Busk spillede i foråret i udlandet mens Rønnow har kæmpet med skader. Busk gjorde det fint under EM, ikke prangende men dog ikke hans skyld at vi taber til Sverige. Knudsen ville jeg vurdere til at være bedre end Durmisi, så her kan jeg ikke se han begår en åbenlys taktisk fejl. Vigen har kæmpet med skader i foråret mens Jønsson har spillet fast for Agf. Derudover udtalte JT selv at det var en fejl at starte ham mod Tyskland. Mod Serbien var det derimod fint og Jønsson gjordet fint i den kamp. Hvem skulle have været ude af truppen til fordel for Lucas Andersen (der også har været skadet?) Derudover så skal man så tage i betragtning at mange af de "bærende kræfter" på U21 landsholdet var slidte efter en sæson med skader. Det gælder fx Fischer, Vigen, Højbjerg, Sisto. Hertil skal lægges at en Berggren har haft den vildeste sæson i hans karriere og muligvis også var lidt mentalt slidt. Det ved vi IKKE. VI var der nemlig IKKE. Vi har siddet på afstand og set kampene. Og været skuffede? Over at holdet levede op til DBU's forventninger? Hvad havde du forventet? Jeg havde troet at vi ville komme i semifinalen og måske være heldige nok til en finale. Som jeg i øvrigt var sikker på at Tyskland ville snuppe.bh skrev:Helt enig med Kent, skuffet.
Jeg kan ikke genkende det billede som i tegner af Thorup. Kent sammenligner meritter i Esbjerg i 2011 med den forgangne sæson i FCM. Det er jo som at sammenligne pærer og bananer. Thorup rykkede et oprykkerhold op på en fornem 4.plads og var dengang nævnt som et muligt navn i FCK. Den succes som Esbjerg Fb havde i Europa skyldtes også dels den motivation som var i holdet allerede inden Frederiksen kom til. Jeg synes at i bedømmer en træner ud fra en enkelt slutrunde som på mange måder var en kæmpe succes, like it or not. Vi er et lille land og vi præsterede at komme længere end en række større nationer. Vi spillede måske ikke fire perfekte kampe ved EM, men hey! Hvilke hold gør det? I 2010 ved VM tabte Spanien til Schweiz. Ved VM 2014 fik Tyskland kun 2-2 mod Ghana efter endda at have været bagud. Og de fik kun en heldig 1-0 over USA bagefter. Men de vandt - så man kan ikke altid bedømme på spillet.
Jeg er, som jeg allerede har givet udtryk for, meget positiv og mere positiv end jeg havde været hvis det havde været Hjulmand, Laudrup eller en eller anden svensker fra Elfsborg der var kommet til. For første gang i tre uger, er jeg positiv overfor FCm's umiddelbare fremtid.