Ny cheftræner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400

Re: Ny cheftræner

Indlæg af Lund7400 »

De smider bomben og bringer Laudrup :D

Eller.. Jeg krydser alt for det ikke er Hjulmand, og er også lidt lunken ved Bradley, ønsker egentlig de henter en helt ny og ukendt. Ikke en eller anden dansk rundetrunte-træner ala TB eller OP, ikke fordi lige de to er særlig relevante.

En anden bombe kunne være Erik Rasmussen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Hvad jeg hører, så er det ikke Dal, Bradley, Laudrup, Wieghorst, Ole Gunnar, eller Hjulmand.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vildt gæt. Lars Olsen.

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Andet vildt gæt; Jon Dahl Thommason

Clegg

Indlæg af Clegg »

Jess Thorup ifølge Ekstra Bladet, hmm ..

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Skuffende!

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jess Thorup? Ja så bliver skuffelsen da snart ikke større.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Dejligt med ny cheftræner, så får vi endelig lukket alle mediers snagen og gætterier om Glen og Fcm. Vil altid savne Glen men han er nu fortid. Valget af Jess Thorup er vel et ok valg ( min mening ).

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

jeg går grædende i seng.

Alle ALLE er bedre end den klovn
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Er graven gået i chok.

Der er godt nok ikke mange opmuntrende kommentarer om vores valg (hvis det er Thorup) fra diverse fora. Som jeg skrev tyder det ikke på listen indeholdt så mange navne. Troede godt nok som alle andre at der virkelig kom en kapacitet.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det er sgu ikke fair. Giv dog manden en chance. Muligt at han lavede nogle dårlige dispositioner med u-21 holdet, men man bliver vel ikke u-21 træner uden at man kan nogle ting vedrørende fodbold.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Manden håndterede truppen til U21 EM under al kritik efter min mening, og det eneste positive her er, at man ansætter en mand, der har øje for de unge.

Havde håbet på noget større end Thorup.

Manden har et stort pres på fra Day one.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

TrueWolfMidt skrev:Det er sgu ikke fair. Giv dog manden en chance. Muligt at han lavede nogle dårlige dispositioner med u-21 holdet, men man bliver vel ikke u-21 træner uden at man kan nogle ting vedrørende fodbold.
Jeg skriver ikke noget om manden. Jeg forholder mig bare til de kommentarer jeg læser på andre debatfora. Der bliver nærmest grint af os.

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jeg tror mange dømmer Thorup udelukkende udfra semifinalen mod Sverige. Throup har jo faktisk gjort det rigtigt fornuftigt som cheftræner. Han overtog Esbjerg i 2011 5 point under nedrykningsstregen. De endte som bekendt med at rykke ned med 2 point til til en 10. plads. Ganske vidst ikke prangende, men han havde selvsagt heller ikke haft tid til at sætte sit eget præg på holdet.

Derefter vinder han med Esbjerg 1. division i ekstremt suveræn stil, hvor de vinder 21 ud af de 26 kampe der var dengang. Sæsonen efter slutter de som nr 4 som OPRYKKERE i Superligaen. Herefter bliver han jo så u21 landstræner og kvalificerer Danmark til em-slutrunden og når en semifinale.

Ud fra dette mener jeg på INGEN måde man kan betvivle Thorups resultater.

Ganske vidst har Thorup ikke vundet en masse, og han har ikke 20 års cheftrænererfaring, eller trænet i udlandet, men sådanne trænere har i mine øjne aldrig været realistiske, taget vores situation i betragtning. Vi er kommet lidt på bagkant grundet Glens relativt mistimet opsigelse. Når en Bradley bliver kædet sammen med klubber i Bundesligaen og Premier League, så er der no fucking chance in hell, at han kommer til FCM og en liga der er marginalt bedre end den han i forvejen træner i. Generelt skal der et lykketræf til, hvis vi skal hente et stort udenlandsk navn til en klub som FCM. Hvis man som træner har vundet mesterskaber og trænet flere år i de mellemstore ligaer, så kommer man bare ikke til lille FCM der har vundet et enkelt trofæ på 16 år. Især ikke når vi holder fast på, at den nye træner ikke selv kan sætte sin egen trænerstab.

Lad os glæde os over, at vi har fået en cheftræner på plads inden starten på Superligaen og give Thorup tid til at bevise sit værd i FCM. Jeg tror virkelig på, at det her nok skal blive godt.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg bedømmer ikke Thorup udelukkende på kampen mod Sverige.
Jeg bedømmer ham på alle de tvivlsomme dispositioner han foretog under hele slutrunden.

Jeg bedømmer ham på at hans hold var i reel opløsningstilstand i flere minutter over samtlige kampe end det antal minutter de spillede godt.

Jeg bedømmer ham på at han efter slutrunden var særdeles ukritisk overfor egne dispositioner.

Aldrig har jeg været mere utilfreds med en træner som opfyldte sin målsætning. Holdet efterlod et indtryk af at der ikke skulle mere end en lille brise imod før de kollapsede.

Håber at Priske stepper endnu et skridt op og reelt kommer til at styre tingene.

Well, han var en katastrofe under u21 EM, men var god for Esbjerg. Jeg må prøve at finde lidt lys i mørket ud fra det.

Godt nok tungt det her...
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar