Ny cheftræner
Re: Ny cheftræner
Hjulmand er også kun oplagt, fordi han er ledig på markedet og har vundet DM før. Ellers er der ikke ret mange gode grunde til, at han skulle blive vores træner. Hans filosofi ligner ikke FCM's.
Håber personligt heller ikke selv på Hjulmand. Spørgsmålet er så hvem? Kan ikke se nogen danskere passe ind i profilen. En, for almindelig danskere, ukendt svensker, tysker eller hollænder er mit bedste bud.Acebone skrev:Hjulmand er også kun oplagt, fordi han er ledig på markedet og har vundet DM før. Ellers er der ikke ret mange gode grunde til, at han skulle blive vores træner. Hans filosofi ligner ikke FCM's.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Her er nogle træneremner hvis man har lyst til at se hvem der er ledige.
http://www.transfermarkt.co.uk/trainer/ ... /statistik
http://www.transfermarkt.co.uk/trainer/ ... /statistik
Efter hvad jeg kunne forstå på både Steinlein, Priske og Friis, så er planen at finde en træner som ser fodbold på samme måde som Glen gør. En som ikke vil have bolden, bare for at have den, for hvad fanden skal vi med den midt banen, som Lars Friis sagde?
Og mht. Kasper Hjulmand, så tror jeg ikke på den sker. Som en sagde, så er han kun aktuel fordi han er ledig på markedet, og vel er et af de større trænernavne i Danmark. Personligt ser jeg den eneste danske mulighed, som Kent Nielsen, da han på nogle områder ligner Glen rigtig meget - desværre ikke på de menneskelige kvaliteter.
Og mht. Kasper Hjulmand, så tror jeg ikke på den sker. Som en sagde, så er han kun aktuel fordi han er ledig på markedet, og vel er et af de større trænernavne i Danmark. Personligt ser jeg den eneste danske mulighed, som Kent Nielsen, da han på nogle områder ligner Glen rigtig meget - desværre ikke på de menneskelige kvaliteter.
Vi kan tabe, men aldrig besejres
Dermed også sagt, at det ikke bliver en dansker, for Kent Nielsen er ikke ledig på markedet.Arff skrev:Personligt ser jeg den eneste danske mulighed, som Kent Nielsen, da han på nogle områder ligner Glen rigtig meget - desværre ikke på de menneskelige kvaliteter.
Jonas Dal minder vel på mange måder om Glen, men erfaringen mangler nok.
Lidt dårligt formuleret, men hvis man vil køre tråden videre som under Glen, så er Kent Nielsen det bedste budAcebone skrev:Dermed også sagt, at det ikke bliver en dansker, for Kent Nielsen er ikke ledig på markedet.Arff skrev:Personligt ser jeg den eneste danske mulighed, som Kent Nielsen, da han på nogle områder ligner Glen rigtig meget - desværre ikke på de menneskelige kvaliteter.
Jonas Dal minder vel på mange måder om Glen, men erfaringen mangler nok.
Med hensyn til Jonas Dal, så tror jeg han er for meget en hyggeonkel, og passer nok bedst ind i en klub som Hobro, hvor det er sammenholdet der er nr. 1, og så er resultater og fodbold i anden linje. I FCM kræver det, at man kan sætte en spiller som Duncan eller Pusic på bænken, UDEN nogle af dem bliver sure, og det tvivler jeg på at Jonas Dal er i stand til. Han har ikke hvad der skal til - hvertfald ikke endnu. Om han får store nok kugler vides ikke, men han har hvertfald ikke endnu.
Det kunne trods alt også være interessant med en udenlandsk træner. Det har vi jo aldrig haft. Hvis Priske og Friis bliver i klubben, kan spillekonceptet lettere føres videre, så det håber jeg på.
Tror måske også situationen taget i betragtning, at det kan være meget godt for os og også ligaen hvis vi kan få nogle nye trænere ind, med en ny tilgang og måde at se tingende på, i stedet for at det er den samme vanlige flok trænere, der bare roterer lidt rundt imellem de danske klubber. Har jeg personligt aldrig været fan af, det samme med den vanlige flok spillere, der roterer rundt og nævnes hver gang et transfer vindue åbner.
Nej lad os tænke lidt ud af posen og se om ikke vi kan finde ny inspiration, udenlands fra som kan tage klubben/holdet skridtet videre.
Nej lad os tænke lidt ud af posen og se om ikke vi kan finde ny inspiration, udenlands fra som kan tage klubben/holdet skridtet videre.
Jeg er stadig meget chokeret over meldingen fra klubben igår. En af de helt store ildsjæle har forladt os, Glen kan IKKE erstattes af nogen som helst.
Nu bliver det en kæmpe udfordring at finde en der kan fylde noget af det tomrum ud, som Glen har efterladt sig. Personligt forstår jeg ikke, hvorfor der er så mange der ville være utilfreds med en Kasper Hjulmand. Han ledte selv FC Nordsjælland frem til en kæmpe sensation da de vandt DM guldet for nogle år tilbage, lidt ala os. Dertil har han snust en smule til noget internationalt med et niveau der slet ikke kan sammenlignes med det i Danmark. Jeg kunne snildt forestille mig os spille en omgang boldbesiddende omgang fodbold, med midtbanegeneralen Tim Sparv med sine millimeterpræcise afleveringer.
Alternativet er selvfølgelig at hente en ukendt ind (Ikke fra Danmark formoder jeg) og dette kan muligvis også have sine positive effekter. Jeg har ingen ide om, hvem det kunne være, og jeg ville egentlig også have det lidt underligt med at FCM skulle have sig en træner, som ingen af os har det store kendskab til. Det skulle desuden også være første gang i klubbens historie det skulle ske. Min personlige favorit må klart være Kasper Hjulmand.
EDIT: Jeg kan se klubben deler mine tanker :p
http://www.bt.dk/superligaen/riddershol ... idtjylland
Nu bliver det en kæmpe udfordring at finde en der kan fylde noget af det tomrum ud, som Glen har efterladt sig. Personligt forstår jeg ikke, hvorfor der er så mange der ville være utilfreds med en Kasper Hjulmand. Han ledte selv FC Nordsjælland frem til en kæmpe sensation da de vandt DM guldet for nogle år tilbage, lidt ala os. Dertil har han snust en smule til noget internationalt med et niveau der slet ikke kan sammenlignes med det i Danmark. Jeg kunne snildt forestille mig os spille en omgang boldbesiddende omgang fodbold, med midtbanegeneralen Tim Sparv med sine millimeterpræcise afleveringer.
Alternativet er selvfølgelig at hente en ukendt ind (Ikke fra Danmark formoder jeg) og dette kan muligvis også have sine positive effekter. Jeg har ingen ide om, hvem det kunne være, og jeg ville egentlig også have det lidt underligt med at FCM skulle have sig en træner, som ingen af os har det store kendskab til. Det skulle desuden også være første gang i klubbens historie det skulle ske. Min personlige favorit må klart være Kasper Hjulmand.
EDIT: Jeg kan se klubben deler mine tanker :p
http://www.bt.dk/superligaen/riddershol ... idtjylland
Set fra klubbens synspunkt, skal en ny cheftræner kunne og være:
- I stand (og villig) til at bygge videre på det projekt der er startet under Glen og staben
- Ikke lave nogle revolutioner på spillestilen
- En stærk person udadtil, som har karisma
- En kynisk person, som kan træffe de hårde beslutninger
- En leder, som ser hele mennesket - ikke blot fodboldspilleren
- Turde satse på unge spillere
Set fra mit synspunkt skal han udover de ting jeg nævner ovenover:
- Være villig til at arbejde med den nuværende stab, måske med en enkelt eller to nye personer
- Bibeholde vores dyder, så vi ikke går over og bliver ligeså kedelige at kigge på som Nordsjælland, der gerne vil have bolden fordi de kan - samtidig har vi heller ikke spillerne til det
- Have en god portion rutine med - gerne fra det store fodboldeuropa
- Have erfaring med Champions League
Specielt mit første punkt, synes JEG er vigtig, så vi bibeholder stammen omkring holdet, så vi ikke ofrer Lars Friis og Brian Priske, da de om nogle også er kulturbærer, og samtidig nogle dejlige mennesker begge to.
- I stand (og villig) til at bygge videre på det projekt der er startet under Glen og staben
- Ikke lave nogle revolutioner på spillestilen
- En stærk person udadtil, som har karisma
- En kynisk person, som kan træffe de hårde beslutninger
- En leder, som ser hele mennesket - ikke blot fodboldspilleren
- Turde satse på unge spillere
Set fra mit synspunkt skal han udover de ting jeg nævner ovenover:
- Være villig til at arbejde med den nuværende stab, måske med en enkelt eller to nye personer
- Bibeholde vores dyder, så vi ikke går over og bliver ligeså kedelige at kigge på som Nordsjælland, der gerne vil have bolden fordi de kan - samtidig har vi heller ikke spillerne til det
- Have en god portion rutine med - gerne fra det store fodboldeuropa
- Have erfaring med Champions League
Specielt mit første punkt, synes JEG er vigtig, så vi bibeholder stammen omkring holdet, så vi ikke ofrer Lars Friis og Brian Priske, da de om nogle også er kulturbærer, og samtidig nogle dejlige mennesker begge to.
Hjulmand er næsten det dårligste match, man kan forestille sig. Vi har et klart koncept, der er udviklet over flere år, og som er tilpasset efter spillerne i truppen. Især de offensive individualister er vant til, og trives med systemet. Hvis man vil Hjulmand 100%, får man et helt andet stift koncept, som vil tage meget lang tid at implementere. Jeg tror ikke, at ledelse og bagland er klar til 3 6.-7.-pladser i streg, inden det er på plads. Vi har ikke den tålmodighed vi havde tidligere, og som var forudsætningen for det hold han og Wieghorst byggede op i FCN.
Og hvad med holdsammensætningen? Hvad skal vi med Duncan og Pusic, hvis Hjulmand vil have en falsk 9'er?
Dertil, og det er stadig min største anke, mangler Hjulmand at vise, at han kan tilpasse sig virkeligheden. CL-kampagnen var en katastrofe, og uden at have fulgt Mainz tæt, brillierede han heller ikke her i EL.
Skal man være konstruktiv, kunne Jess Thorup være en mulighed. Jeg synes bare ikke, at han har imponeret under det igangværende u21, men han har også haft svære betingelser. Dertil mangler han måske europæisk erfaring.
Ed: +1 til Arff
Og hvad med holdsammensætningen? Hvad skal vi med Duncan og Pusic, hvis Hjulmand vil have en falsk 9'er?
Dertil, og det er stadig min største anke, mangler Hjulmand at vise, at han kan tilpasse sig virkeligheden. CL-kampagnen var en katastrofe, og uden at have fulgt Mainz tæt, brillierede han heller ikke her i EL.
Skal man være konstruktiv, kunne Jess Thorup være en mulighed. Jeg synes bare ikke, at han har imponeret under det igangværende u21, men han har også haft svære betingelser. Dertil mangler han måske europæisk erfaring.
Ed: +1 til Arff
Maaske slet ikke saa tosset at skifte traener nu, her ser jeg paa motivation for alle parter.
Spillerne faar et kick til at skal vise sig frem, ny traener kommer med nye input og maaske er det Duncan og Pusics chance for en 4-4-2 ?
Riddersholm traenger ogsaa til nyt 4 aar er Lang tid i den branche
Spillerne faar et kick til at skal vise sig frem, ny traener kommer med nye input og maaske er det Duncan og Pusics chance for en 4-4-2 ?
Riddersholm traenger ogsaa til nyt 4 aar er Lang tid i den branche
Som jeg har nævnt tidligere, så vil Ole Gunnar Solskjær være det perfekte match.
Han kender til Skandinavien, da han har trænet Molde og gjort dem til mestre. Han har desuden erfaring med CL kvalen. Han har udviklet unge spillere i Molde og spiller 4-1-4-1, som vi og Glen også praktiserer. Ydermere, så har Ole erfaring med Premier League, både som træner og spiller. Som spiller i United må han have samlet en masse erfaring, også via det at have trænet under Sir Alex. Til sidst er det vigtigt at påpege at han kan sproget og at han vil have den respekt i Europa, som gør at visse spillere kommer til klubben, fordi de vil spille for Ole.
Hvis han gider, så er han for mig langt mere kvalificeret end Hjulmand. Ole genvandt så vidt jeg lige husker endda det norske mesterskab.
Han kender til Skandinavien, da han har trænet Molde og gjort dem til mestre. Han har desuden erfaring med CL kvalen. Han har udviklet unge spillere i Molde og spiller 4-1-4-1, som vi og Glen også praktiserer. Ydermere, så har Ole erfaring med Premier League, både som træner og spiller. Som spiller i United må han have samlet en masse erfaring, også via det at have trænet under Sir Alex. Til sidst er det vigtigt at påpege at han kan sproget og at han vil have den respekt i Europa, som gør at visse spillere kommer til klubben, fordi de vil spille for Ole.
Hvis han gider, så er han for mig langt mere kvalificeret end Hjulmand. Ole genvandt så vidt jeg lige husker endda det norske mesterskab.
Han er faktisk et meget spændende bud, selvom jeg ikke kender hans fodboldfilosofi. Derudover er han fri på markedet.Lupus1999 skrev:Som jeg har nævnt tidligere, så vil Ole Gunnar Solskjær være det perfekte match.
Brentford har lige været igennem rekruttering af en ny manager, så Ankersen må have en frisk liste over prioriterede træneremner(sikkert fra mange forskellige ligaer) derfra. Det interessante spørgsmål er så, om en dansk mesterklub eller et ambitiøst hold i Championship er mest interessant for managers, og dermed om listen er mere eller mindre anvendelig?
Det giver ingen mening at forsøge at hente profiler som Kadlec og tale om europæisk gruppespil, hvis man hyrer Hjulmand som ny træner. Det er simpelthen for uambitiøst. Jeg husker med al tydelighed hvor meget røvfuld FCN fik i CL, hvor de solede sig over en gratis plads i gruppespillet og øslede det væk.
Nej, hvis vi har hævet overliggeren hvad spillerindkøb angår, så skal den sørme også hæves med en ny cheftræner...
Nej, hvis vi har hævet overliggeren hvad spillerindkøb angår, så skal den sørme også hæves med en ny cheftræner...