Transfer Sommer 2015
Re: Transfer Sommer 2015
Der er mange superliga klubber der går et spændende transfer vindue i møde. Er selvfølelig mest spændt hvad AaB gør. Men er også spændt på hvordan jeres kommer til at se ud... Som det ser ud, så ryger Sisto jo nok for et vanvittigt beløb. Derudover har i vel også lovet Igboun et eller andet nyt? Og hvad med Erik S.?
FCK er allerede i gang med en vanvittigt oprustning, og det fortsætter jo nok med en 2-3 spillere endnu.
På hvilke positioner ser i selv at i skal forstærkes på? I skal vel heller ikke bare købe fuldstændig vildt, FCK-style, for i skal vel også stadig pleje jeres akademi?
FCK er allerede i gang med en vanvittigt oprustning, og det fortsætter jo nok med en 2-3 spillere endnu.
På hvilke positioner ser i selv at i skal forstærkes på? I skal vel heller ikke bare købe fuldstændig vildt, FCK-style, for i skal vel også stadig pleje jeres akademi?
Ja, det bliver spændende. Jeg tror du rammer meget rigtigt med dine bud på eventuelle afgange fra FCM denne sommer. Haugaard (vores 2. Keeper) skulle efter forlydende være på vej til Stoke, så han smutter nok også ligesom jeg godt kunne frygte at vi kunne finde på at vinke farvel til Peter Andersson som muligvis gerne vil hjem til Sverige og afslutte karrieren.AaBMand skrev:Der er mange superliga klubber der går et spændende transfer vindue i møde. Er selvfølelig mest spændt hvad AaB gør. Men er også spændt på hvordan jeres kommer til at se ud... Som det ser ud, så ryger Sisto jo nok for et vanvittigt beløb. Derudover har i vel også lovet Igboun et eller andet nyt? Og hvad med Erik S.?
Ledelsen har meldt ud af vi kommer styrket ud af transfervinduet og der er afsat penge til forstærkninger. Samtidigt meddeler Benham at alle de penge som kommer ind via salg vil blive lagt oveni budgettet og geninvesteret. Sælger vi Igboun (10), Erik (15) Haugaard (5) samt Sisto (50) betyder det at vi står til at geninvestere vandvittigt 80 mio plus det oprindelige afsatte budget. Sælger vi Sisto mener jeg ikke personligt vi kan leve op til udmeldingerne om at komme styrket ud på den anden side. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at tiltrække en erstatning i Sisto's klasse til den danske lige hvad enten du har 80 mio eller ikke. Den slags spillere er interessante for langt større klubber i bedre ligaer, så at han skulle vælge Herning ser jeg som urealistisk.
De solgte spillere vil dog stensikkert blive erstattet af tilsvarende på de respektive positioner. Derudover forventer jeg man henter en erstatning for Izunna, som også smutter samt en gardering på ventre back, hvor vi IMO er lidt tyndt besat såfremt Lauridsen går i stykker. (Men det gør han sjældent med fuld spilletid i sæsonen) Vi har talenter som Duelund og Kristoffer Olsen på tærsklen til superliga gennembrud, så jeg håber personligt at vi køber fra den helt høje hylde såfremt vi føler vi skal handle. Bredde spillere har vi nok af. Men et svært vindue at gennemskue, da holdet som det står nu virker noget når komplet, og svært at forestille sig hvor vi henter en klasse erstatning.
AaB siger vil også farvel til Thomsen i dette vindue? Spilletid til U21 em bør være springbrættet med mindre Sisto stjæler minutterne fra ham i alle deres kampe;)
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Du har nok helt ret i at Sisto bliver svær at erstatte, lige meget hvor mange penge man har... Men mindre kan vel også gøre det? Når man har et talent som Sisto, så ved man godt at det er på lånt tid.Mike80 skrev:Ja, det bliver spændende. Jeg tror du rammer meget rigtigt med dine bud på eventuelle afgange fra FCM denne sommer. Haugaard (vores 2. Keeper) skulle efter forlydende være på vej til Stoke, så han smutter nok også ligesom jeg godt kunne frygte at vi kunne finde på at vinke farvel til Peter Andersson som muligvis gerne vil hjem til Sverige og afslutte karrieren.AaBMand skrev:Der er mange superliga klubber der går et spændende transfer vindue i møde. Er selvfølelig mest spændt hvad AaB gør. Men er også spændt på hvordan jeres kommer til at se ud... Som det ser ud, så ryger Sisto jo nok for et vanvittigt beløb. Derudover har i vel også lovet Igboun et eller andet nyt? Og hvad med Erik S.?
Ledelsen har meldt ud af vi kommer styrket ud af transfervinduet og der er afsat penge til forstærkninger. Samtidigt meddeler Benham at alle de penge som kommer ind via salg vil blive lagt oveni budgettet og geninvesteret. Sælger vi Igboun (10), Erik (15) Haugaard (5) samt Sisto (50) betyder det at vi står til at geninvestere vandvittigt 80 mio plus det oprindelige afsatte budget. Sælger vi Sisto mener jeg ikke personligt vi kan leve op til udmeldingerne om at komme styrket ud på den anden side. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre at tiltrække en erstatning i Sisto's klasse til den danske lige hvad enten du har 80 mio eller ikke. Den slags spillere er interessante for langt større klubber i bedre ligaer, så at han skulle vælge Herning ser jeg som urealistisk.
De solgte spillere vil dog stensikkert blive erstattet af tilsvarende på de respektive positioner. Derudover forventer jeg man henter en erstatning for Izunna, som også smutter samt en gardering på ventre back, hvor vi IMO er lidt tyndt besat såfremt Lauridsen går i stykker. (Men det gør han sjældent med fuld spilletid i sæsonen) Vi har talenter som Duelund og Kristoffer Olsen på tærsklen til superliga gennembrud, så jeg håber personligt at vi køber fra den helt høje hylde såfremt vi føler vi skal handle. Bredde spillere har vi nok af. Men et svært vindue at gennemskue, da holdet som det står nu virker noget når komplet, og svært at forestille sig hvor vi henter en klasse erstatning.
AaB siger vil også farvel til Thomsen i dette vindue? Spilletid til U21 em bør være springbrættet med mindre Sisto stjæler minutterne fra ham i alle deres kampe;)
Har Izunna fundet en ny klub endnu? Ellers kan han da bare komme til Aalborg..
Kender ALT til sårbarhedder på venster back... Så det er nok fornuftig med en backup der. Måske Michael Lumb?
Kunne man forestille sig at i går på rov i andre superliga klubber? Her tænker jeg f.eks. på Rasmus Falk, Emil Larsen?
Ja, tror også at Thomsen ryger til sommer. Derudover forventer jeg ikke at man beholder Helenius og Enevoldsen. Til gengæld kommer Ahlmann, Spalvis og Jønsson forhåbentlig i omdrejninger. Men forventer da helt sikkert at der kommer 1-2 spillere ind også, men det bliver helt sikkert ikke på samme hylde som i kigger... Men måske det kan lade sig gøre med en spiller fra FCK's voksende overskudslager...
Vi har masser af unge midtbanespillere. Både Olsson, Rømer og Larsen står i kø for at få spilletid, men jeg ved ikke, om nogle af dem er til den defensive midtbane. Rømer måske? Så skal vi nok bruge endnu en gardering til back-pladserne. Hvad målmændene angår, så har vi vist en fire stykker i truppen allerede, så vi kan godt tåle et miste en eller to. Derudover er det mest oplagte vel et par fløjspillere. Vi har i forvejen kun tre i truppen, og to af dem ser ud til at forlade os.
I midterforsvaret ser jeg egentlig gerne Banggaard tage over, når Sviatchenko forlader os. Så kan Nattestad blive rykket frem i hierarkiet. Vi har været enormt dygtige til at udvikle talenterne på disse pladser, så det skal vi bare blive ved med.
Derudover håber jeg generelt, at salget af profilerne bliver spredt over de næste to vinduer. Det er ikke holdbart at skifte så meget ud på holdet på en gang. Sviatchenko og Andersson, hvis han gerne vil hjem til Sverige, kan vel vente til vinter. Så får de også (forhåbentlig) det europæiske gruppespil med. Ideelt holdt vi også på Sisto et halvt år mere, men den er nok sværere at kringle.
I midterforsvaret ser jeg egentlig gerne Banggaard tage over, når Sviatchenko forlader os. Så kan Nattestad blive rykket frem i hierarkiet. Vi har været enormt dygtige til at udvikle talenterne på disse pladser, så det skal vi bare blive ved med.
Derudover håber jeg generelt, at salget af profilerne bliver spredt over de næste to vinduer. Det er ikke holdbart at skifte så meget ud på holdet på en gang. Sviatchenko og Andersson, hvis han gerne vil hjem til Sverige, kan vel vente til vinter. Så får de også (forhåbentlig) det europæiske gruppespil med. Ideelt holdt vi også på Sisto et halvt år mere, men den er nok sværere at kringle.
-
Uldkraemmeren
Jeg hørte/læste en af dagene at de mange kunstgræsbaner i Sverige afholder nogle af de store svenske spillere fra at vende tilbage der, tror det var Elmander der var tale om.
Præcist samme scenarie tror jeg er tilfældet med Andersson, da hans fysik ikke kan holde til kunst hver uge. Udover det er det vel kun Malmø FF der kunne være sportsligt interessant for ham nu, han er 30, ikke 35, så kan slet ikke se hvad han skal i Hammarby nu. Jeg kunne forestille mig at han forlænger, han er blevet mere stabil end de foregående to år og det kan kun være blevet mere interessant for ham at blive efter i år. Han sidder stadig tungt på 8er positionen når han er skadesfri og i min bog er kun Sisto og Nikolai Jørgensen bedre end ham i Superligaen når han er på topniveau. Olsson banker på senest til nytår når han er klar igen, men han har ikke niveau til Europa endnu.
Den centrale og defensive midtbane kunne måske være et af de steder hvor der kigges på spillere, med Izunnas afgang. Vi har mange 8ere i kulissen (Marco Larsen, Olsson, Duelund) men ikke mange direkte erstatninger for Jakob Poulsen og Sparv.
Præcist samme scenarie tror jeg er tilfældet med Andersson, da hans fysik ikke kan holde til kunst hver uge. Udover det er det vel kun Malmø FF der kunne være sportsligt interessant for ham nu, han er 30, ikke 35, så kan slet ikke se hvad han skal i Hammarby nu. Jeg kunne forestille mig at han forlænger, han er blevet mere stabil end de foregående to år og det kan kun være blevet mere interessant for ham at blive efter i år. Han sidder stadig tungt på 8er positionen når han er skadesfri og i min bog er kun Sisto og Nikolai Jørgensen bedre end ham i Superligaen når han er på topniveau. Olsson banker på senest til nytår når han er klar igen, men han har ikke niveau til Europa endnu.
Den centrale og defensive midtbane kunne måske være et af de steder hvor der kigges på spillere, med Izunnas afgang. Vi har mange 8ere i kulissen (Marco Larsen, Olsson, Duelund) men ikke mange direkte erstatninger for Jakob Poulsen og Sparv.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Gad vide, om han nu kunne have en interesse i at komme til Fcm nu ? ?
http://www.bold.dk/nyt/ifk-ingen-bud-paa-vibe_2
Det ville være fantastisk, hvis det skete.
-
TrueWolfMidt
Nu er sommerfuglene forsvundet og mesterskabet er næsten i hus matematisk. Men det er som om, at de er begyndt at vende tilbage igen, de der kære sommerfugle, når jeg begynder at tænke på det kommende transfervindue. Ryger Pione ? Ja, vi kunne jo allesammen godt have nydt, at se han endnu et år i Fcm trøjen, men tror desværre ikke det sker. Sly og Izunna har vi vænnet os til at vi mister, men ryger Erik og hvad hvis der kommer bud på Mikkel Duelund og / eller Patrick Banggaard ? Haugaard smutter nok også, hvis der er hold i påstandene. Hvad med Petter Andersson ? Ja tankerne er mange og heldigvis er der kommet gode meldinger angående vores kommende transfervindue, at vi er godt på vej og meget er lagt på skinner, alt efter hvem der bliver solgt. Er det kun mig der fornemmer sommerfuglene eller har i lidt samme fornemmelse ? Der kommer jo også kval. kampene, som vi snart kan begynde at se frem til. Spændende. Sikke et fantastisk fodboldår.TrueWolfMidt skrev:Gad vide, om han nu kunne have en interesse i at komme til Fcm nu ? ?
- DenStolteJyde
Heinze vil også gerne videre så med mindre vi henter Wolanski hjem og bruger ham som 2. målmand så kommer vi til at stå og mangle en målmand (selvom det nok er den post vi har hentet flest spillere til den senere tid..)TrueWolfMidt skrev:Nu er sommerfuglene forsvundet og mesterskabet er næsten i hus matematisk. Men det er som om, at de er begyndt at vende tilbage igen, de der kære sommerfugle, når jeg begynder at tænke på det kommende transfervindue. Ryger Pione ? Ja, vi kunne jo allesammen godt have nydt, at se han endnu et år i Fcm trøjen, men tror desværre ikke det sker. Sly og Izunna har vi vænnet os til at vi mister, men ryger Erik og hvad hvis der kommer bud på Mikkel Duelund og / eller Patrick Banggaard ? Haugaard smutter nok også, hvis der er hold i påstandene. Hvad med Petter Andersson ? Ja tankerne er mange og heldigvis er der kommet gode meldinger angående vores kommende transfervindue, at vi er godt på vej og meget er lagt på skinner, alt efter hvem der bliver solgt. Er det kun mig der fornemmer sommerfuglene eller har i lidt samme fornemmelse ? Der kommer jo også kval. kampene, som vi snart kan begynde at se frem til. Spændende. Sikke et fantastisk fodboldår.TrueWolfMidt skrev:Gad vide, om han nu kunne have en interesse i at komme til Fcm nu ? ?
Har godt set rygterne, men umiddelbart tænker jeg nej tak, for mig at se virker han til at ha mistet gnisten.. Kan han finde niveauet fra da han var bedst er det en anden snak - så hilser jeg ham gladeligt velkommenMike80 skrev:William Kvist?
Det håber jeg ikke, for magen til ligegyldig boldflytter skal man da godt nok lede længe efter. Så er Izunna da klart at foretrække, da han også kan bringe både fysik, fart og duel spil. Derud over er det absurd længe siden at kvist har spillet på nævneværdigt niveau. Nej tak, så lad hellere Benhams system hive en Sparv lignenede spiller op ad hatte, eller hvis i har en fornuftig undoms spiller på vej.Mike80 skrev:William Kvist?
Desuden tvivler jeg på at Kvist vil hjem, trods sin hårde tid uden for den danske grænse. Hans udenlands eventyr er ikke slut endnu og når han evt. vil hjem, tror jeg kun der er FCK der tæller. Ikke som Hr. Kusk`s bankende Aab hjerte, der kun bankede indtil han havde forladt Aab for nye eventyr.
-
TrueWolfMidt
Giver pr0j3ct fuldstændig ret. Nej tak til William Kvist, så hellere en som systemet finder til os. Selv på landsholdet spiller han af pommeren til. Når man kan finde Jim Larsen og Tim Sparv og Olsson i Arseal, så kan man også finde noget som er bedre end Kvist.
Vi har ikke brug for William Kvist.
William Kvist træner med FCK resten af sæsonen så ham ser vi nok ikke i midtjylland. Angående Sviatchenko synes jeg at jeg har hørt ham udtale han godt kunne se sig et år mere i FCM. Desværre er Sisto nok tabt for FCM men kunne godt være at man beholdte ham 1/2 år mere hvis man skal kvalificere sig til gruppespillet i Champions league. Men hvis nogen byder 50+ mill ja så er han jo væk. Sylvester regner jeg helt sikker med at man lader gå og kunne også forestille mig at Hassan skal videre. Men kan også være nogen af spillerne har ændret mening og gerne vil blive lidt længere efter mesterskabet. Bliver i hvert fald spændende at følge. Glen skulle jo allerede have været ude at snakke med en spiller så mon ikke det første indkøb snart bliver offentliggjort.