OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

OB - FCM

Indlæg af Kongeren82 »

Kamptråd til Søndagens kamp mod OB kl. 17.00

Vi er ramt af skader i forsvaret så jeg forventer nedenstående starter:

Billede

Der er ikke nogen der er i tvivl om hvad der er på spil i denne kamp og på trods af 1 point vil være "acceptabelt" i guldkampen er jeg dog overbevist om vi tager alle 3 point.

Mit bud på slutresultat er 0-2 med mål af Poulsen direkte på frispark og et indskifter mål af Pusic.

God kamp :D

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: OB - FCM

Indlæg af Acebone »

Vi har desværre ikke fordelen af at kende FCK's resultat på forhånd, men lad os se på, hvilke udgangspunkter vi kan stå med efter den kommende runde, hvor vi ude møder OB, og FCK ude møder FCV dagen efter:

Status quo:

Vi får lige så mange point som FCK. Dette betyder, at den efterfølgende kamp mod FCK er en matchbold, hvor guldet kan sikres matematisk, men kun hvis vi slår dem.

Bedre resultat end FCK:

Om vi får 1, 2 eller 3 point flere end FCK betyder ikke så meget, hvis man udelukkende kigger på at sikre guldet med Ståle som tilskuer. Ellers er flere point naturligvis altid at foretrække. Men får vi flere point end FCK i den kommende runde, vil både sejr og uafgjort række til at sikre guldet på MCH Arena.

Dårligere resultat end FCK:

Hvis vi taber 3 point i forhold til FCK denne weekend, bliver den endelige afgørelse udsat. Vi vil således ikke kunne gøre andet end at bringe os ufatteligt tæt på et mesterskab med en efterfølgende sejr i FCK-kampen, men vi vil stadig kunne ende á point, hvor det så bliver målscoren, der afgør skabet. Et mindre pointtab - på 1 eller 2 point - vil stadig betyde, at vi kan vinde mesterskabet mod FCK, men kun hvis vi slår dem.

Altså er missionen klar: Vi skal til Odense og have point med hjem. Det vil udløse en matchbold til os.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Nu udgik Andre Rømer også med en forstrækning i kampen mod Randers FC, så vil holde meget tvivlende overfor om han er blevet kampklar.

Tror vi stiller således op.

Dahlin
Lauridsen-Dickoh-Banggaard-Møller
Sparv
Hassan-Andersson-Poulsen-Igboun
Duncan

Alternativt er at Jim Larsen er blevet klar, og det skubber så Dickoh på højreback og Jesper Lauridsen tilbage på vesntre. Jesper Lauridsen har før ageret højreback og leveret godt.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Lupus1999 skrev: Alternativt er at Jim Larsen er blevet klar, og det skubber så Dickoh på højreback og Jesper Lauridsen tilbage på vesntre. Jesper Lauridsen har før ageret højreback og leveret godt.
Dickoh på højre back!?!? Det er da forhåbentlig en joke....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Sparv ned i forsvaret og Izunna ind på defensiv midt?

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Acebone skrev:Sparv ned i forsvaret og Izunna ind på defensiv midt?
Er det ikke lidt øv, når vi har en glimrende centerback i Francis Dickoh? Tror ikke Glen er tilhænger af at flytte folk fra deres normale positioner. Han har før i sæsonen stræbet efter at lave så lidt om som muligt.

Tænker det bliver Dickoh og Banggaard, men måske Jim er klar. Så er spørgsmålet hvem der skal spille højreback? Og hvis mit argument med, at Glen ikke vil lave for meget om, skal overholdes, så bliver Lauridsen ikke flyttet på højreback. Kan en af vores U19 spillere løfte opgaven?

Jeg medgiver at Sparv er mulig at flytte ned, men det ville efter min mening være synd for midtbane automatismerne.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jeg er ret sikker på, at Glen flytter Sparv ned i forsvaret. Da Erik udgik mod Randers, gled Tim Sparv ned i midterforsvaret. Vi er dælme hårdt ramt af skader i forsvaret, men så må midtbanen steppe mere op!

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan forstå at træningen var lukket. At der skulle være en hemmelighed til startopstilling?
Mit gæt :
Både Pusic og Duncan starter inde!
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

mousebreaker skrev:Jeg kan forstå at træningen var lukket. At der skulle være en hemmelighed til startopstilling?
Mit gæt :
Tror mere på at det er Sisto som er med i truppen. :D

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Eller Olsson. Lad os ikke forhaste Pione. Holdet har klaret sig fint uden ham, der virker endog som om at Rilwan er blomstret op igen. Så lad ham få tiden til, at blive klar og giv ham nogen få indhop når han er klar og trofæet er hjemme.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

mousebreaker skrev:Jeg kan forstå at træningen var lukket. At der skulle være en hemmelighed til startopstilling?
Mit gæt :

lol, har lige opdaget at det jeg læste var en gammel post fra midt i april :D :oops: :oops:

Well. Det faldt ellers meget godt i tråd med at GR lige efter Randers kampen nævnte at de ville komme med overraskelser til OB kampen - lige efter han havde sagt at han var spændt på hvilke overraskelser Ove P ville komme med.

Det oplagte er selvflg at Pusic kommer på bænken. Han har dog før fravalgt Duncan efter han havde scoret to mål i kampen forinden.
PH1978 skrev:Eller Olsson. Lad os ikke forhaste Pione. Holdet har klaret sig fint uden ham, der virker endog som om at Rilwan er blomstret op igen. Så lad ham få tiden til, at blive klar og giv ham nogen få indhop når han er klar og trofæet er hjemme.
Jeg tror også Olsson er den mest oplagte af de to. Sisto skal lige have et par kampe på reserveholdet imo - og ja - et par sene indhop. Ikke noget med at rushe tingene. Det kan blive svært nok for ham at komme i form inden U21 EM. Der skulle han gerne med og gøre et godt indtryk så prisen på ham lige stiger et lille nøk eller to. Ingen tilbagefald tak.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Poulsen som back, Izu på midtbanen.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

mnm123 skrev:Poulsen som back, Izu på midtbanen.
Er det viden eller et gæt? Det i givet fald et rigtig godt bud på en løsning af vores akutte og massive problemer i 4-back kæden. Man glemmer helt at Jacob Poulsen tidligere i både Esbjerg og AGF har spillet mere eller mindre fast som højre back og at han i forbindelse med de første udtagelser til ligalandsholdet faktisk blev udtaget på netop denne plads. Dengang talte man om Jacob Poulsen som største konkurrent på pladsen til Lars Jacobsen! Så den løsning er ikke helt urealistisk.

Bak udtaler iøvrigt på AOH.dk at han frygter for at hans skade kan koste resten af sæsonen da han ikke mærker umiddelbar fremgang. Lidt af et skrækscenarie med både ham og Erik ude samtidigt, da statistikkerne iform af lavere pointsnit i netop deres fravær jo er blevet veldokumenteret her på forummet.

Jeg ser OB kampen som en svær opgave med vores skader i mente. Det nu fokus skal holdes 100% efter alle (inkl. Vores egne spillere og stab) efterhånden har kåret os som mestre! Jeg skal ikke fedtspille og er heller ikke bange for at tage ordet guld i min mund ligesom et smidt mesterskab på nuværende tidspunkt vel vil være et af de største overraskelser i superligaen historie. Men vi skal altså stadig spille det hjem før jeg fejret og der er før sket mirakler (katastrofer) som er større i moderne fodbold verden over.

2 nederlag de næste runder og vi går en gyser imøde med krav om 6 point i 4 kampe. Så lad os nu lukke den fuldstændigt med 3 point i Odense, så også jeg er overbevist om at vi ikke smider noget denne gang og kan nyde et fyldt MCH arena til guldfinale d. 17.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber godt nok ikke, at det bliver worst case med hensyn til vores trup imod Ob. Nu kunne vi faktisk godt bruge Sonni Nattestad. Hvis hverken Bak, Jim eller Erik er klar frygter jeg, at det bliver op ad bakke. Vores 3 umiddelbart mest rutinerede spillere ude, 3 forsvarsspillere ud af 8. Håber virkelig, at start 11'eren kan steppe så meget op, og levere en fremragende indsats, hvor hele holdet hjælper hinanden i alle situationer, og at det bringer point med til heden. Please anyone. Kom nu med nogle gode nyheder. ASAP.

Når man ser på vores trup, virker det underligt med 4 målmænd, men kun 8 forsvarsspillere. Det havde vel været bedre med 3/9 Baks situation in mente.

Noerum

Indlæg af Noerum »

http://fcm.dk/nyheder/truppen-mod-ob-4

Rømer er blevet klar, eller, han er i hvert fald i truppen.

Besvar