Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:Hvordan og hvorfor havner en artikel som denne i medierne, når alt vores krudt og energi er og / eller skulle være på, at sikre os guldet til heden. Det bliver jeg sgu en smule irriteret over, når fokus skulle være et helt andet sted, her kort før sæsonafslutning. Håber virkelig de bliver bedt om, at rette ind og præstere på banen, i stedet for dette.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... me-agenter
Uldkraemmeren skrev:Det handler 100 % om BTs redaktionelle strategi. Det er ikke tilfældigt at BT kører denne lige efter at man har kørt kampagner med Solbakken VS Riddersholm Ultimate Fight Night. Det holder maksimal eksponering pga. at FCM er et omtalt emne. Den historie kan have været skrevet for et halvt år siden, eller de har manglet en sidste kommentar fra en FCM spiller indtil for kort tid siden.
Noget der kan undre mig er at Rilwan Hassan ikke vælger en bedre strategi for sig selv. Han er lige begyndt at præstere godt på banen de sidste to måneder og vil have gode forudsætninger for at få en bedre kontrakt eller evt. lønforhandling til sommer hvis han ikke havde deltaget i nærværende historie. Jeg kan forstå Ashirus tilfælde hvis han ikke har oplevet at han har haft god rådgivning da det er hans første seniorkontrakt, men Hassan burde gøre det bedre, og have skiftet agent hvis han blev præsenteret for et for dårligt udspil fra FCM. Noget helt andet er at det ikke er et helt urealistisk lønniveau i hans nuværende kontrakt for en i 2013 stadig ung spiller i FCM, der var på randen af konkurs.
Hvis du har ret i det du skriver, håber jeg vi får hele forklaringen på denne artikel, så sagen kan lukkes hurtigst muligt og fokus derefter kan holdes 100% på guldkampen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er sådan noget man skal klare internt. Hvis han eller andre spillere er utilfredse med deres agenter kan de jo ansætte en ny. Mon ikke der er mange der byder sig til.

Agenter er jo heller ikke nødvendigvis svaret på alt, ofte tænker de på at mele deres egen kage.

Jeg nægter at tro på at vi skulle behandle alle afrikanerne "dårligt", som de artikler antyder. Så havde vi aldrig haft succes med at uddanne så mange afrikanske spillere. Helt dårligt kan det ikke være...

Noe

Indlæg af Noe »

Der er vist ikke så meget i historien, som BT gerne ville have det til at lyde som i går. Jeg har kun set artiklerne refereret, men hvis Rilwan selv har forhandlet løn midt i klubbens værste økonomiske krise, så ligger han selv lidt som han har redt. Mht. agenter, så tror jeg ikke, at hverken Granlund, Bolvig eller Barslund har stor interesse i at ligge i ske med klubben. De skal også tjene penge. Barslund har i øvrigt tidligere haft FCM i bad standing (det var derfor han startede op i EFB, da han gjorde comeback).

Hvis ikke der kommer mere, så tror jeg ikke historien flyver, selv om Morten Crone gerne vil have det til at være Cavling-materiale. Han har jo sendt to mand helt til Ikast.

Når det er sagt, så er det et område, klubben skal være særligt opmærksom på. Vi har en speciel forpligtelse over for de unge nigerianere. De kommer herop, og er helt på egen hånd. De har krav på særbehandling.

Dertil (og mindre vigtigt end de unges trivsel), har vi et pr-mæssigt efterslæb på Afrikaeventyret. Steinlein tramper ofte rundt som en elefant i en porcelæsbutik, når det kommer til de her sager. Jeg ville ønske, at man satte Krabbe til at udtale sig. Og var det egentlig ikke også planen, eller har Ankersen ændret på det?

ED: Selvfølgelig endnu et partsindlæg, men dog interessant, at Nigerianerne har seks forskellige agenter. Det lyder ikke ret sandsynligt, at FCM skulle have underhåndsaftaler med så mange. http://fcm.dk/nyheder/fcm-ingen-agent-t ... r-l%C3%B8n

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Fint med hurtig respons fra Fcm. Nu må klubben lige have en snak med spillerne som det drejer sig om, så dette ikke sker igen. Fokus skal kun være et sted lige pt. og det er naturligvis i jagten på guldet.

Andro

Indlæg af Andro »

Det er jo intet andet end en ligegyldig sag, som BT forsøger at køre op, da vi er ekstra interessante nu, hvor vi er ved at vinde guld.

Spillerne vælger selv at skrive under på en kontrakt. Hvis de er utilfredse med lønnen i kontrakten, må de lade være med at skrive under. Det står dem også frit for selv at finde en bedre agent, hvis de er utilfreds med deres nuværende.

Gab. Videre.

Noe

Indlæg af Noe »

Andro skrev:

Gab. Videre.
Enig. Fik fat i BT. Historien er ultratynd, og dog smurt ud over otte sider. Et par utilfredse Nigerianere, som enten ikke er slået igennem, eller havde håbet på mere i løn, og så et desperat forsøg på at linke agenterne til FCM. Det bliver ufrivilligt morsomt, når forbindelsen mellem Izunnas agent og FCM forklares med, at Baba Collins og Florescu har anbefalet ham :)

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

Noe skrev:
Andro skrev:

Gab. Videre.
Enig. Fik fat i BT. Historien er ultratynd, og dog smurt ud over otte sider. Et par utilfredse Nigerianere, som enten ikke er slået igennem, eller havde håbet på mere i løn, og så et desperat forsøg på at linke agenterne til FCM. Det bliver ufrivilligt morsomt, når forbindelsen mellem Izunnas agent og FCM forklares med, at Baba Collins og Florescu har anbefalet ham :)
Lige præcis!

Brøndby Tidende ! nuff said........
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Det er virkeligt håbløst journalistik!

FCM pådutter spillerne agenter:
"»Da jeg fik min kontrakt, forhandlede jeg selv og sagde, hvor meget jeg gerne ville have, men sportsdirektøren (Claus Steinlein, red.) sagde, at de ikke kunne tilbyde mere. Dengang havde de ikke klubejeren (Matthew Benham, red.) og var tæt på at gå konkurs,« siger Rilwan Hassan."
http://www.bt.dk/superligaen/se-tallene ... scountloen

Så Rilwan beskriver en helt normal forhandlingssituation, hvor han IKKE har brugt agent. Han har selv forhandlet og har accepteret kontraktudspillet (og FCM havde jo bevisligt ikke nogen penge på det tidspunkt - vi var jo tæt på konkurs, som han selv siger). Men under alle omstændigheder kunne Rilwan jo bare lade være med acceptere kontrakten, og så få en kontrakt til hans 'markedsværdi' et andet sted! Hvad er journalistiske vinkel i dette? Hvad er problemet????

Spillerne får for lidt i løn:
"Anfører Kristian Bach-Bak hæver hver måned omkring 220.000 kr. (og fik ved sin tiltrædelse derudover ca. 12 mio. kr. som et engangsbeløb), topscorer Martin Pusic tjener det samme (men fik ikke en tilsvarende stor sign-on fee), og Jakob Poulsen, Morten Duncan Rasmussen, Petter Andersson, Tim Sparv samt Johan Dahlin ligger alle på mellem 150.000 og 200.000 kr. om måneden."

Igen fuldstændigt håbløst! Du kan da ikke sammenligne egenudviklede unge spillere med etablerede spillere, der er hente hjem udefra! Det ved enhver sgu da! Hvorfor hulen tror journalisterne, at klubberne satser på talentudvikling - det er jo fordi spillerne er billigere! De burde jo i stedet sammenligne nigerianernes løn med Albæk, Julle, Lauridsen, Løssl, Rømer osv - altså de danske egenudviklede spillerede, som de har gået side om side med siden ungdomsårene.

Jeg har ikke set de oprindelige artikler, men hvis det er hvad BT har at komme med, så bør den redaktionelle linje altså genovervejes.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Kent skrev:Det er virkeligt håbløst journalistik!

"»Da jeg fik min kontrakt, forhandlede jeg selv og sagde, hvor meget jeg gerne ville have, men sportsdirektøren (Claus Steinlein, red.) sagde, at de ikke kunne tilbyde mere. Dengang havde de ikke klubejeren (Matthew Benham, red.) og var tæt på at gå konkurs,« siger Rilwan Hassan."

Så Rilwan beskriver en helt normal forhandlingssituation, hvor han IKKE har brugt agent. Han har selv forhandlet og har accepteret kontraktudspillet (og FCM havde jo bevisligt ikke nogen penge på det tidspunkt - vi var jo tæt på konkurs, som han selv siger). Men under alle omstændigheder kunne Rilwan jo bare lade være med acceptere kontrakten, og så få en kontrakt til hans 'markedsværdi' et andet sted! Hvad er journalistiske vinkel i dette? Hvad er problemet????

"Anfører Kristian Bach-Bak hæver hver måned omkring 220.000 kr. (og fik ved sin tiltrædelse derudover ca. 12 mio. kr. som et engangsbeløb), topscorer Martin Pusic tjener det samme (men fik ikke en tilsvarende stor sign-on fee), og Jakob Poulsen, Morten Duncan Rasmussen, Petter Andersson, Tim Sparv samt Johan Dahlin ligger alle på mellem 150.000 og 200.000 kr. om måneden."

Igen fuldstændigt håbløst! Du kan da ikke sammenligne egenudviklede unge spillere med etablerede spillere, der er hente hjem udefra! Det ved enhver sgu da! Hvorfor hulen tror journalisterne, at klubberne satser på talentudvikling - det er jo fordi spillerne er billigere! De burde jo i stedet sammenligne nigerianernes løn med Albæk, Julle, Lauridsen, Løssl, Rømer osv - altså de danske egenudviklede spillerede, som de har gået side om side med siden ungdomsårene.

Jeg har ikke set de oprindelige artikler, men hvis det er hvad BT har at komme med, så bør den redaktionelle linje altså genovervejes.
Det er det de har at komme med. Spillerne er, ud over Rilwan, Mushifu og en der rejste hjem uden succes.
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:Det er virkeligt håbløst journalistik!

Det er forkasteligt at de har bragt denne artikel. Jeg synes det endnu engang vidner om at BT og EB har en klar antipati for FCM. Jeg er træt af argumentet om at det er fordi vi nu er på vej til guldet, at vi pludselig er i søgelyset. Andelen af kritisk vinklet artikler FCM lægger ryg til er ikke forholdsmæssig med BIF og FCK.
Generelt så trætter retorikken omkring "FCM's afrikanere" mig enormt. Men den slipper vi nok aldrig for..

Noe

Indlæg af Noe »

Det tog Qureshi fra Ekstrabladet én dag, at underminere sine tidligere kolleger på BTs historie (som de havde brugt "uger" på): http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5543841

Hvor er det her pinligt for BT i almindelighed, og Morten Crone i særdeleshed.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCK har åbenbart "gode venner": http://www.bt.dk/superligaen/hemmeligt- ... us-fck-dom
Begge burde således have været udvist i kampen mod Randers, fastslår dommergruppen, (EDG) i en mail til de danske fodbolddommere:

»Vi har behov for at slå fast, at vi fra en 100% enig EDG mangler to klinkende klare røde kort, når man vurderer ud fra TV-billederne,« skriver Elitedommergruppen i en mail, der blandt andet er sendt til dommere og linjedommere i Superligaen, 1. division og 2. division

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

Ravnen skrev:FCK har åbenbart "gode venner": http://www.bt.dk/superligaen/hemmeligt- ... us-fck-dom
Begge burde således have været udvist i kampen mod Randers, fastslår dommergruppen, (EDG) i en mail til de danske fodbolddommere:

»Vi har behov for at slå fast, at vi fra en 100% enig EDG mangler to klinkende klare røde kort, når man vurderer ud fra TV-billederne,« skriver Elitedommergruppen i en mail, der blandt andet er sendt til dommere og linjedommere i Superligaen, 1. division og 2. division
Hvordan kan man kalde en mail der er sendt ud til samtlige dommere fra superligaen ned til 2. division for "hemmelige dommer-dokumenter".??
Det er nok bare niveauet fra Morten Crone generelt!!!

WBW

Indlæg af WBW »

En lille sang ville næsten være på sin plads til den kære Morten Crone.

Husker ikke om det er samme sang, eller blot på samme melodi, men finder det yderst passende:

Morten Crone du er en bøsserøv! Morten Crone kom og dans med os!

bh

Indlæg af bh »

Er "bøsserøv" ikke lidt slidt pt......Brian Nielsen og håndbold.

og er det fordi han er en bøsserøv, han skal danse med os?

Strik hellere noget sammen der kan relateres til aflønning, eksempelvis Østkyst Hustlers

Han får for lidt - det' derfor han er så'n
Alt for lidt kissemisse, alt for meget hånd

kræver så bare at der bliver råbt Morten Crone pænt højt først, så man ved det er henvendt til ham og ikke til afrikanerne:o)

Nogen der har læst den fulde artikel med Rilwan på aoh.dk?

Besvar