Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker

Re: Foråret 2015 - Vejen mod guldet.

Indlæg af mousebreaker »

Jeg elsker den her måde at vise tabellen på :D
http://www.superstats.dk/stilling/cann
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

oros

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt skrev:Nu må vi endelig ikke få medlidenhed med ham, bare fordi de fik gummiben og dommeren var elendig og Randers var heldige ;)
http://www.bold.dk/nyt/aergerlig-staale ... denpladsen
Vi skal fokusere på næste kamp og fylde udebane afsnittet i Esbjerg. Jeg kører fra Århus hvis nogle vil med.
Mere klynk:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... us/5493225
Det er da synd for Ståle :lol: :lol: :lol:

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Der er virkelig momentum nu. FCK sætter points til og skal stadig slide meget med deres målscore, hvilket gør at der er råd til at tabe et par kampe i de sidste 11 runder.
Pusic har allerede vist sig som et godt køb, og er fortsat suppens bedste angriber hvis han fortsætter som han spillede i seneste kamp både i og uden for feltet. Duncan er ligeledes skarp og kan forhåbentlig kæmpe om pladsen efter landsholdspausen. Jakob Poulsen har aldrig været bedre og er med afstand den bedste midtbanespiller i Superligaen lige nu. Andersson er skadesfri og bliver bedre for hver kamp. Sviatchenko er god og får nu et selvtillidsboost på 15% ved at komme med omkring A landsholdet. Jim Larsen er latterligt stærk for tiden. Dahlin har fundet sig til rette og ser stabil ud, samme gør Laudridsen, Sparv og Bak.
Hassan var god mod Hobro og har godt af pausen så han kan komme af med de sidste skvanker.
Den eneste der ikke har alt for god form er Igboun, som til gengæld var en af holdets bedste hele efteråret. Han skal nok finde et par procenter når vejret og banerne bliver bedre.

Tilbage er kun at få lidt godt nyt omkring Sisto, når nu Olsson er sat lidt tilbage.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg går normalt ikke en disse op i odds, og absolut ikke i spil. Men den her nyhed er faktisk lidt morsom
Bookmakeren NordicBet har valgt at udbetale gevinster på FC Midtjylland som danske mestre, og FC Vestsjælland og Silkeborg som nedrykkere, selvom der stadig resterer 11 runder af Superligaen. http://www.bt.dk/betting/bookmaker-give ... -rykker-ud
Med 1/3 af kampene tilbage :mrgreen:

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Jeg går normalt ikke en disse op i odds, og absolut ikke i spil.
Odds kan ellers fungere som et neutralt bud på chancer og styrkeforhold. Lige nu kan man slet ikke spille på FCM som danmarksmestre hos Danske Spil, mens et FCM-mesterskab hos Unibet ligger i 1,01. Det er, omregnet, en mesterskabschance på omkring 99% (nej, det er ikke Benhams udregning, Ståle).

Jeg er dog langt fra så sikker, men hold da kæft en god weekend :)

Ed: Spiludbyderne skal også tjene lidt, så de 99% skal tages med forbehold. Men det er deroppe ad.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi bringer en efterlysning. Københavnske medgangsfans er forsvundet, ingen ved hvor de er. Måske har de fået Gummiben? :o
Kun 9.520 fulgte topbraget mellem FCK og Randers. Det er for kedeligt, lyder kritikken.
Der var engang, hvor FC Københavns hjemmekampe havde et tilskuersnit på den gode side af 20.000.
http://www.bt.dk/superligaen/tomme-saed ... -blevet-af

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Efter 5 kampe af foråret, samt 2/3 af alle kampe spillet, er det måske relevant at gøre lidt status.

Jeg skrev inden starten på forårsæsonen, at der ikke var så meget grund til at frygte, at vi skulle lave en gentagelse af sidste forår, da 1) vi havde præsteret bedre, 2) havde et større forspring og 3) havde en bredere trup. Det har heldigvis vist sig at holde stik. De første 5 kampe er overstået til UG, og vi har endda øget vores forspring til FCK. De højlydte københavnske stemmer, der råbte på gummiben, er forstummet. Dejligt - og ikke mindst velfortjent.

Sammenligningen med sidste sæson er ved at være passé for de fleste, og det er med rette. Vi har på nuværende tidspunkt 53 point efter 22 runder. Det er kun 2 point mindre end vi sluttede sidste sæson med! - og 10 point fra det højeste pointtal vi nogensinde har haft på en hel sæson. Vi har 17 sejre, hvilket er 1 mere end hele sidste sæson - og 1 fra vores rekord på 18 sejre i en sæson.

Alt tyder altså på, at denne sæson bliver historisk god for FCM. Det er nærmest umuligt, at vi ikke ender med flest point og sejre nogensinde, og mon ikke også det bliver den bedste placering nogensinde ;-)

Derfor er sammenligningen med sidste sæson ikke interessant længere. Hvis man gerne vil sammenligne med andre sæsoner, er der faktisk langt mere belæg for at sammenligne med de bedste sæsoner i superligaens historie - for det er faktisk det niveau, vi er på. Vi har faktisk opnået det næsthøjeste pointantal efter 22 runder nogensinde i superligaen: http://www.superstats.dk/bedst-efter-runden?runde=22 og med en bare rimelig pointhøst i de sidste 33 runder, så ender vi også i top-5 for højeste pointhøst over en hel sæson, hvor adgangskravet pt er mindst 73 point, dvs 20 point i de sidste 11 runder: http://www.superstats.dk/bedst-efter-runden?runde=33 (i øvrigt imponerende, at OB har haft det 9. og 10. højeste pointantal i ligaen UDEN at blive mestre).

Men hvor mange flere point skal vi hente, for at blive mestre?
Tja... matematisk er svaret pt 23, da FCK maksimalt kan ende på 75 point. Der er dog intet i verden, der tyder på, at FCK pludselig skulle gøre rent bord, så mindre kan nok gøre det - selvom 24 point i 11 kampe faktisk ikke er urealistisk, eftersom vi har lavet hhv 27 og 26 i de første 2*11 kampe. Hvis FCK fortsætter deres nuværende pointsnit (42 i 22 kampe), så ender de på 63 point, dvs vi mangler kun 11 (!) point for at blive mestre. I sidste sæson nedsmeltede vi i de sidste 11 runder, og fik kun 13 point - selv det vil være nok i år! FCK har dog travlt med at snakke om betydningen af deres dårlige sæsonstart, så hvis vi nu laver en Hørsholt og først tæller fra runde 8, så har de siden holdt et snit på 2,27 point/kamp (34 i 15 kampe). Hvis de holder det snit sæsonen ud, så ender de på 67 point. Så en total på 68 point vil med stor sandsynlighed være nok, og vi skal altså skaffe hele 15 point. Det er blot 5 sejre....

Konklusionen på det er, at vi er ekstremt tætte på guldet,og personligt tror jeg ikke det glipper. Vi er for stærke og stabile. Den eneste lille usikkerhed jeg har, er de to kommende kampe. Hvis vi skal tabe to kampe i træk, og der skal snige sig lidt spænding ind i guldstriden, er det her, det kan ske. To udekampe mod Esbjerg og AaB er ikke garant for point (selvom vi ikke har tabt i 5 år i Esbjerg). Jeg har tidligere skrevet, at for mig, var det ikke i de sidste tre kampe, vi tabte guldet sidste år. Det var i midten af forårsæsonen, hvor vi tabte hjemme til OB og FCN. Jeg har det på samme måde i år. Det kan godt være, at det er om 1½ måned, at vi matematisk bliver mestre, men det er nu, at vi reelt kan vinde titlen. Hvis vi kan komme afsted med 3 point fra Esbjerg på søndag, mens FCK taber til BIF om mandagen, så er det for mig at se game over, og eneste udestående spørgsmål er så, hvornår vi også matematisk blive mestre. Så derfor skal der lyde en KÆMPE opfordring herfra om at komme til Esbjerg på søndag. Det er en ekstremt afgørende kamp - det er NU guldet afgøres. Vi skal gøre som i Randers, og der kan være lagt op til en legendarisk udebanetur.

Noe

Indlæg af Noe »

God og præcis analyse af status pt. Jeg vil kun tilføje, at vores stabilitet, modenhed og mentale styrke kan aflæses direkte i resultaterne. Vi har ikke smidt nogle "underlige" points, men har tværtimod næsten fuldt pointudbytte mod bund 6: 34 af 36 mulige points (et enkelt pointtab ude mod SE). Det kan godt være, at vi ikke har sprudlet spillemæssigt, men det er altså stabilt og overbevisende!

Som Kent skriver, er vi meget tæt på nu. Vi skal "bare" lave over 2 points i snit, så er vi matematisk umulige at nå. Det bør vi kunne, men mindre er formodentlig mere end nok.

Jeg er helt enig i, at den eneste tue, der bør kunne true med at vælte læsset, er et par nederlag i streg, mens FCK vinder. Derfor kræver det fuldt fokus i de næste to. Fire points her, og så er det bare at vente på pokaloverrækkelsen.

Noe

Indlæg af Noe »

Inspireret af gårsdagens otteminutters blackout, har jeg igen kigget på Bak's betydning for holdet. Jeg vidste godt han er umådelig vigtig, men tallene er altså ret vilde.

Jeg har kigget på mål for og imod, mens Bak har været på banen (altså også kampe, hvor han blev skiftet ud). Points er beregnet på hele kampe, hvor Bak har været med i hele eller dele af kampen.

Resultatet viser, at vi har to hold: Et med Bak, og et uden:

Uden Bak på banen (snit pr. minut, ganget med 90):

Mål for i snit: 1,81
Mål imod i snit: 1,61
Points i snit: 1,82

Med Bak på banen:

Mål for i snit: 2,27
Mål imod i snit: 0,61
Points i snit: 2,67

Hvis vi nu antog, at vi kunne tilmelde begge hold til superligaen, ville stillingen teoretisk være:

x. FC BAK 23 52-14 61
1. FC Midtjylland 23 49-23 54
2. FC København 22 26-15 42
x. FC UdenBAK 23 42-37 42
3. Randers FC 22 24-18 35
4. FC Nordsjælland23 29-27 35
5. Brøndby IF 22 26-22 34
6. AaB (MP) 22 23-21 31
7. Hobro IK (O) 23 29-31 31
8. SønderjyskE 23 24-28 29
9. Esbjerg fB 23 32-30 27
10. OB 22 22-31 25
11. FC Vestsjælland 22 18-39 15
12. Silkeborg IF (O) 23 19-36 12

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jaaaaa jajaja mage til lortekamp imellem Brøndby og Fck, men resultat-mæssigt fedt for os. Hvor var dommeren elendig. Vi er stadigvæk på rette vej. Håber nu vi kan få alle vores folk klar-meldte til de sidste kampe.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Fedt med 0-0 mellem BIF og FCK, så holder vi de 11 point ned, trods en svær udekamp.

Vi har formentlig også tjent lidt lærepenge defensivt til næste søndag i Aalborg :geek:

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Hvis vi nu antog, at vi kunne tilmelde begge hold til superligaen, ville stillingen teoretisk være:
Hvad sker der så, når de spiller mod hinanden? Så er der jo en Bak på banen, men for det ene hold, vil det være for modstanderen. Tæller det så dobbelt ned, fordi man både selv mangler og de andre har en - eller skal Bak-effekten multipliceres ;-)

Under alle omstændigheder, er det i hvert fald vigtigt at huske Bak-effekten, når man taler om hvorvidt han var en for dyr investering eller ej.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Hvad sker der så, når de spiller mod hinanden?
De spiller naturligvis Bak mod de ti andre. Bak vinder to, og spiller én uafgjort på udebane ;)

Uldkraemmeren

Indlæg af Uldkraemmeren »

Skal da love for det var en runde med nerver på. Et gratis kollaps der hvis ikke det havde været for Marco Larsen og Pusic kunne have sendt FCM på katastrofekurs mentalt.
I stedet er det status quo og med gode lærepenge til Pusic og forsvaret af vidt forskellig slags. Hassan var god og ligner en mand på vej i topform. Selvom han burde have haft en assist eller et mål mere, var han selv positiv efter kampen og jeg håber han overordnet tager noget selvtillid med videre. Det er uhyggeligt vigtigt at han topper lige nu med Sisto ude og fordi Sly har været omtrent ringeste mand hele foråret med et formdyk. Man må håbe at et kommende transfervindue, bedre vejr- og baneforhold kan gøre Sly godt så han kan slutte bedre af.

Sparv og Sviacthenko spillede skidt efter 60 min. af kampen mod Esbjerg og var meget præget af landskampene. Det bliver godt for dem at komme hjem til hverdagen og få dem ordentligt restitueret så de mentalt er skarpe igen.

I betragtning af at Aab ikke har en eneste angriber i topform, en træner der mentalt er i OB og et hold i generelt resultatmæssigt dårlig form så skal der simpelthen hentes tre points i næste runde. Det kan ikke forventes at vi bliver ved med at være heldige med FCKs resultater når holdet smider points.

Nu må der i øvigt for f#¤%&" snart ske noget positivt på den skadesliste. Det er frustrerende at se at der konstant er tre-fire af de bedste spillere ude. Håber at se både Andersson, Bak og Duncan klar mod Aab, så bør kampen kunne vindes. Så kan Olsson passende blive klar til bænken ugen efter og så en positiv melding på Sisto også. Det er så lidt at bede om, og det er nu med 10 kampe tilbage at det skal ske, så vi kan fastholde forspringet. Bare fire-fem kampe mere et komfortabelt forspring, så bør mesterskabet være hjemme da det ikke bør være muligt at tabe fem kampe i træk.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Noe skrev:Inspireret af gårsdagens otteminutters blackout, har jeg igen kigget på Bak's betydning for holdet. Jeg vidste godt han er umådelig vigtig, men tallene er altså ret vilde.

Jeg har kigget på mål for og imod, mens Bak har været på banen (altså også kampe, hvor han blev skiftet ud). Points er beregnet på hele kampe, hvor Bak har været med i hele eller dele af kampen.

Resultatet viser, at vi har to hold: Et med Bak, og et uden:

Uden Bak på banen (snit pr. minut, ganget med 90):

Mål for i snit: 1,81
Mål imod i snit: 1,61
Points i snit: 1,82

Med Bak på banen:

Mål for i snit: 2,27
Mål imod i snit: 0,61
Points i snit: 2,67

Hvis vi nu antog, at vi kunne tilmelde begge hold til superligaen, ville stillingen teoretisk være:

x. FC BAK 23 52-14 61
1. FC Midtjylland 23 49-23 54
2. FC København 22 26-15 42
x. FC UdenBAK 23 42-37 42
3. Randers FC 22 24-18 35
4. FC Nordsjælland23 29-27 35
5. Brøndby IF 22 26-22 34
6. AaB (MP) 22 23-21 31
7. Hobro IK (O) 23 29-31 31
8. SønderjyskE 23 24-28 29
9. Esbjerg fB 23 32-30 27
10. OB 22 22-31 25
11. FC Vestsjælland 22 18-39 15
12. Silkeborg IF (O) 23 19-36 12
Rigtig fint indlæg og stærkt forarbejde. Jeg vidste også godt at Bak er mere end bare vigtig for FCM, men de tal der viser jo en helt vandvittig betydning og at hans tilstedeværelse i kampene på ingen måde kan overvurderes.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Besvar